C5 Potpuna zamjena ulja hidraulike

U auto su mi dosipavali LHM ulje. :mad:
Hidraulični sistem pokazuje određene slabosti. Da sada ne nabrajam i ne širim temu.
Hteo bih, pre svega, izbaciti sve ulje i zameniti ga.
Pumpa je sva masna i prljava i verovatno nikada nije čula za održavanje. Treba skinuti bocu. Isprati je. Hteo bi i elektromotor otvoriti, očistiti i eventualno promeniti ležajeve (piksne) i četkice.

Za sada znam samo da auto treba spustiti.
Ispustiti pritisak iz boce.
Lexiom ga spustiti do kraja.
Crevo ispod pumpe kod desnog točka skinuti i ispustiti ulje iz boce.
Popustiti "sisicu" kod prednje centralne i zadnje centralne bombe.
Video sam da se novo ulje treba potisnuti u bocu sa pritiskom cca 0,5 bara.
Planiram i da skinem sve kugle i proverim u kakvom su stanju tako da se nadam da će i tu jedan deo starog ulja biti izbačen.

Da li postoji sisica na letvi volana?
U koju stranu smotati volan da bi se što više ulja potisnulo iz letve?
Ima li negde filter LDS-a?
Da li sipati prvo "ulje za ispiranje" jer predpostavljam da će pola starog ulja ostati zarobljeno u sistemu?
Da li uopšte postoje u slobodnoj prodaji delovi za remont elektromotora?

Pitanja, pitanja... :)
 
@Profiler07
Gombam se jer 90% majstora koji rade Citroene ne znaju ni osnovne procedure o održavanju hidraulike.
A kojekakve ovlašćene, razvlašćene, izvikane i naduvane neću da spominjem.
Kako zbog finansijiskog faktora, tako i zbog situacije da auto koji je kompletno amortizovan nema više smisla na taj način održavati.
A i ne slažem se da je hidraulika komplikovana i da je bauk. Dapače, vrlo je jednostavna. Ali to je druga tema...
I nisam ja baš toliko zagrizao da sve sam odradim. Naravno da je tu gro posla za majstora sa radionicom i alatom. Moje je da pazim na detalje i da odradim ono sa čim se majstori neće zaj***

@Citru
Ima natpis! Ali ko da pročita?! :)
 

Profiler07

Well-known member
Lave moj ne znam sa kakvim si imao posla ovlastenim servisima ali ako imas malo vise vremena u Tuzli imas Pavic-a koji je profesionalan,jeftin i pouzdan pa ti kako hoces
 

Profiler07

Well-known member
i da ,LDS ulje ide!LHM sam se i ja zezno pa nasuo i onda morao ispustiti cijeli sistem..LHM je za XM,Xantiu i ostale modele koji nemaju Hydroactive 3
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
U auto su mi dosipavali LHM ulje. :mad:
Hidraulični sistem pokazuje određene slabosti. Da sada ne nabrajam i ne širim temu.
Hteo bih, pre svega, izbaciti sve ulje i zameniti ga.
Pumpa je sva masna i prljava i verovatno nikada nije čula za održavanje. Treba skinuti bocu. Isprati je. Hteo bi i elektromotor otvoriti, očistiti i eventualno promeniti ležajeve (piksne) i četkice.

Za sada znam samo da auto treba spustiti.
Ispustiti pritisak iz boce.
Lexiom ga spustiti do kraja.
Crevo ispod pumpe kod desnog točka skinuti i ispustiti ulje iz boce.
Popustiti "sisicu" kod prednje centralne i zadnje centralne bombe.
Video sam da se novo ulje treba potisnuti u bocu sa pritiskom cca 0,5 bara.
Planiram i da skinem sve kugle i proverim u kakvom su stanju tako da se nadam da će i tu jedan deo starog ulja biti izbačen.

Da li postoji sisica na letvi volana?
U koju stranu smotati volan da bi se što više ulja potisnulo iz letve?
Ima li negde filter LDS-a?
Da li sipati prvo "ulje za ispiranje" jer predpostavljam da će pola starog ulja ostati zarobljeno u sistemu?
Da li uopšte postoje u slobodnoj prodaji delovi za remont elektromotora?

Pitanja, pitanja... :)
Postupak je točan. Jedino se trebaš odlučiti hoćeš li preko lexie ili preko sisice na hidrobloku prednje i stražnje osovine. Naime, kada se auto preko prekidača spusti u najniži položaj to nije najniži mogući položaj jer ostane još pritiska i ulja između kugli tj. cilindara i hidrobloka. Taj pritisak se oslobađa preko lexie gdje piše odrzračivanje ili ručno putem sisica. Znači ili ideš preko lexie ili preko sisica. U protivnom nema šanse da odvrneš kugle radi npr. provjere pritiska u istima. Mislim da je preko lexie bolje jer ti sav LDS vrati u spremnik što znači da se i sve cijevi i povratni vodovi isprazne od ulja.
Jedino bi se moglo dogoditi da se prelije LDS iz spremnika pa se pripremi za tu situaciju. I naravno čep mora biti otvoren ili ti može eksplodirati spremnik.

Ako ideš na metodu sa sisicama, isto ga spustiš u najniži položaj i otvoriš sisice dok se ne ispusti ulje, ali vjerujem da u tom slučaju ostane još ulja u cijevima koje vode visoki tlak prema stražnjoj osovini/hidrobloku.

E da, treba ti graba ili navoz ili škarasta dizalica, uglavnom neka metoda da se sigurno nađeš pod autom dok su kotači maksimalno stisnuti pod karoserijom jer je jedino u tom slučaju svo ulje izbačeno iz cilindara. A i da možeš sa donje strane kroz desni blatobran pristupiti spremniku kako si opisao a dok ti je kotač na autu.

Mislim da nećeš uspjeti izbaciti baš svo ulje iz vodova te bi nakon nekog vremena trebalo ponoviti postupak.

Ima neko sredstvo za čišćenje hidrauličkih sistema Hydraurincage ali nemam iskustva sa time.

Možda da se javi netko tko je već radio sa time na LDSu.
 
Da imam kanal u garaži ja bih to sve već raskupusao. :)
Sad sam tek shvatio da mi je auto uglavnom u sport modu. Zato ja i kukam na tvrdoću...
U sport mod ulazi automatski čim ima neki problem.
To je dobar test. Probate sport mod, pa ako nema razlike u odnosu na normal, onda nešto nije u redu. A grešku ne mora pokazati na displeju.
Možda pomalo brlja neki senzor. Visine, volana, položaja pedale gasa ili kočnice?
Loše kugle? Neki ventil? Vazduh ili pena u vodovima?
Iskopaće njega Billy. :grin:
 

fullcool

New member
U pravu si, ako nešto nije u redu sa hidraulikom onda ulazi u SPORT mod, tj. ostaje u sport modu a da bi prebacio u normalni mod mora biti sve ispravno. Spojiš lexiu pa vidiš sve, ako nema grešaka u leksiji onda je problem mehaničko/hidraulični a za to trebaš majstora,ači čim je u SPORT modu znači da je računalo prepoznalo grešku.
 
Auto spušten, crevo ispod pumpe skinuto, ulje ispušteno. Prilikom skidanja vodova visokog pritiska sa pumpe auto se spustio do kraja.
Oko 4,5 litre je ispušteno.
Pumpa skinuta. Elektromotor očišćen. Ležaj prema pumpi zamenjen. Standardni ležaj od par eura. Na samoj pumpi postoji gumeni prenos pre semeringa da je štiti od vibracija ali sam svejedno promenio ležaj.
Elektroniku otvorio. Sumnjive lemove preleteo lemilicom.
Zamenjeno jedno naprslo gumeno crevo.
Bilo je malo problema da pumpa povuče ulje ali to je za očekivati.
Auto je osetno udobniji.
Znate onaj osećaj kada promenite ulje u motoru pa prodiše i motor,a i vi. :)
I dalje ne osećam razliku između sport moda i običnog.
Par dana ću ga ovako voziti da se dobro izluftira pa onda provera lexijom i provera kugli.
Ako su centralne kugle zadužene za udobniji mod (standard mod), onda su ili one ili njihovi ventili....:thinking:
 

Dale4

2.2 HDi
Pozz ekipa,znate li koga u Rijeci da puni kugle.Auto je poceo dosta poskakivati po blagim neravninama pa je vjerovatno problem u kuglama.Radi se o citroenu c5 2.2 hdi 98kw.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Ne možeš puniti kugle za tvoj auto.
Preostaje ti jedino kupnja novih original ili zamjenskih. Ja sam na sivom morao mijenjati jednu prednju pa sam stavio obje nove original. Obje su bile 1500kn.
Na bijeli sam stavio Comfort. Uzeo sam svih 6 preko www.citropart-shop.de za 2800kn. U Hrvatskoj možeš nabaviti preko forumaša jurapz ili na njuškalu http://www.njuskalo.hr/trgovina/jura-pz Ove Comfort moraš baš voljeti jer sa njima auto više lebdi/plovi. Ali siguran sam da jurapz može nabaviti sve
 
Ja sam čuo da se mogu reparirati kugle i za naše aute. 10-tak eura komad.
Uglavnom su ljudi zadovoljni. E sad koliko se to isplati, to ne znam.
Što se tiče mog problema sa sport modom, problema nema. :grin::wtf::oops:
Trebalo je samo ući u brda i stisnuti gas pa onda isprobati. Tu se stvarno oseća razlika. U sport modu auto se ponaša kao klasičan auto sa klasičnim amortizerima...
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Ja sam čuo da se mogu reparirati kugle i za naše aute. 10-tak eura komad. Uglavnom su ljudi zadovoljni. E sad koliko se to isplati, to ne znam.
To ti vrijedi samo za stare zelene kugle koje su za LHM ulje.



Ove nove, sive kugle imaju iglice koje oštećuju membranu kada se ispusti dušik.



A moraš do kraja ispustiti dušik kako bi stavio ventil za punjenje.
Istina je da su ove sive kugle vrlo kvalitetne i dugotrajnije.
Neki ljudi nisu nikada mijenjali.
Meni npr. na stražnoj osovini imaju već skoro 300kkm. A imam karavan i tu i tamo ga pošteno natovarim.
Ove zelene su mogle samo sanjati tu kilometražu. Koliko sam vidio, 60kkm je prosječno trajanje. Zato i jesu ljudi smislili načine za punjenje.

Preko ovog webshopa, nove stvarno ne koštaju puno a možeš biti siguran da su kvalitetno izvedene.
 
Na vrh