Problem s automatskim otklapanjem retrovizora

Leprechaun

Member
Pozdrav svima, pogotovo starim forumašima. Dugo nisam ništa pisao na forumu, ali ponekad navratim vidjeti “što se piše”. Ponovio se pred tjedan dana Peugeotom 5008, pa se prvo ispričavam na OT-u. Peugeotov forum je nekako “pasivan”, pa ću pitati ovdje, budući da je ipak sve to PSA. Kao da je prije bila podtema “Ostale marke vozila”, sad ju nisam uspio naći...

No, prijeđemo na stvar. Desni retrovizor mi se ponekad pri otklapanju otvori previše prema van, recimo jutros. Prošli tjedan je većinom radio ok. Moram ga onda lagano ručno povući prema natrag u normalan položaj i zatim opet X puta otklapa kako treba. Primijetih danas da je lijevi retrovizor u otklopljenom položaju fiksiran, tj. ne ide ručno ni naprijed ni nazad, dok je problematični desni kao ostao u nekom međupoložaju, tj. može ga se pomicati naprijed - nazad. Rekli su mi kad sam kupovao auto da bi se to moglo podesiti (rekalibrirati) na dijagnostici, meni to isto izgleda kao mogućnost jer stvarno kao da je motor “izbačen iz putanje”, ako me razumijete.

BTW, Saxo je živ i zdrav, malo ostario, vjerojatno će u prodaju za koji tjedan jer nam dva auta (nažalost?) ne trebaju.

Hvala unaprijed na pomoći, ako admin ima bolju kategoriju za ovu temu, neka ju premjesti. :angel:
 

Milosh

Test
Pozdrav!

Meni to zvuči kao da su graničnici polomljeni pa se motor ne zaustavi u predviđenom položaju. Graničnici ili nešto drugo oko samog pogona retrovizora, uglavnom mi zvuči kao mehanički problem, a ne softverski.
 

dekiiii

Active member
Ja bi prije rekao da je problem u potenciometru položaja ;) pa motor ne zna u kojem je položaju i brljavi. To zna biti često i s drugim motorićima (svjetla, prozori, sjedala, kako na kojem vozilu) a za konkretan model ne znam da li mu je to mana, ali bi prvo na to posumnjao:)
 

Leprechaun

Member
@Milosh
Što će reći najvjerojatnije zamjena cijelog retrovizora kad bih to htio srediti? Ili bi dobar majstor (TM) to htio/ mogao probati popraviti?

@dekiiii
Meni su u biti tako nekako rekli i samom mi se čini, bolje rečeno nadam se, da je to. Tome ulazi u trag samo ovlašteni, ili svaki majstor s odgovarajućom dijagnostikom (kojom)? Na Saxu je sve bilo na kurblu, a ovo je neki paralelni svemir. :whistling:
 

Leprechaun

Member
Mali update, retrovizor radi ok dok je suho, problem je izgleda kad se dobro smoči. Kako je ovaj tjedan gotovo stalno kišilo, a auto je vani, tako je i retrovizor imao svoju logiku otklapanja dok se jučer nije uspio prosušiti. Očito negdje prodire voda, danas sam ga našpricao sa silikonskim sprejom u svaki procjep, pa ću vidjeti hoće li išta pomoći. Iako imam osjećaj da ću se s ovim problemčićam družiti do daljnjeg... :whistling:
 

dekiiii

Active member
Tome ulazi u trag samo ovlašteni, ili svaki majstor s odgovarajućom dijagnostikom (kojom)?
Ne može se to riješiti softverski jer je problem mehanički (ili prljav klizač ili staza u prekidu u samom potenciometru) tako da treba pokušati našpricati samu unutrašnjost potenciometra WD-om (kratkotrajno rješenje) ili promjeniti potenciometar što je u pravilu nemoguće jer je konstrukcijski izrađen s motorićem.:(
problem je izgleda kad se dobro smoči
Po ovome ima nekoliko mogućnosti:
1. Možda ulazi u samom pogonu kod potenciometra retrovizora
2. Ulazi u konektore u retrovizoru ili u vratima
3. Ispucana izolacija žica na mjestu gdje voda ima pristup
Rješenje:
1 WD 40 je bolji jer uklanja vlagu i oksidaciju
2 Spriječiti ulazak vlage ili nju odvesti dalje od spojeva
3 Zamjeniti ispucale žice
Dakle, teško će se riješiti bez skidanja retrovizora, oplate vrata, a možda i harmonike kod panta od vrata:( U svakom slučaju želim ti da otkriješ uzrok i što bezbolnije riješiš problem.;)
 
Na vrh