Problem s DPF-om

BorisB

New member
Pozdrav društvo,
opet imam neki egzotični problem, pa vas molim ideje, prije nego bespotrebno raskopam cijeli auto. :)
Riječ je o 2.0 HDI 120 kW.... Prečesto zapuni DPF, pretpostavljam da je riječ o neispravnom izgaranju. Na dijagnostici ne bilježi nikakvu grešku (osim filtera, naravno).
Koliko trebaju biti otvorene brizgaljke? Možda bacaju previše goriva? Nisam mjerio potrošnju no mislim da se vrti oko 8 l. Vozim se nešto između gradske vožnje i otvorene brdovite ceste kroz sela.Mislim da to i nije previše.
Vuče jednako dobro, ima snage, pa pretpostavljam da nije pukla usisna grana ili sl.. Auto uopće ne dimi. Èak ni pokretanju regeneracije.
Znam da je teško postaviti dijagnozu na ovaj način, no ima li netko neku ideju?
Hvala.
 

vborovic

C5 modifikator
Za početak, koliko auto ima km? ... ne moraš nešto posebno mjeriti potrošnju, imaš 2 pokazivača razine (Trip 1, Trip 2) ... možeš sada u ovoj situaciji iskoristiti jedan od njih, pa ga resetirati i pratiti stanje 100-200 km ... meni je potrošnja do 7,5 litara uglavnom gradske vožnje ... ako odem samo jednu rutu npr. do Zg i nazad, pada ispod 7 litara kompletni prosjek za rezervoar.

Kako znaš da prečesto zapuni DPF, piše grešku na ekranu ili što?
 

Mrki5

Well-known member
Pošto voziš međugradsku nebi trebalo da imaš problema sa FAP-om. Ako vuče normalno onda je do sondi na filteru (oštećene ili nema tečnosti a da nema tečnosti začepio bi filter do kraja.
Na cevi od auspuha da li je suv ili je mokar? To možeš videti po boji gasova da li radi kako treba.
Zemljak dijagnostika nije čitanje grešaka.
Radi li motor normlno na leru i u vožnji? Trese li se kada je hladan?
 

vborovic

C5 modifikator
Pošto voziš međugradsku nebi trebalo da imaš problema sa FAP-om
Bez uvrede, ali ovo je jedna od većih gluposti koju sam pročitao (pogotovo dok ne znamo koliko km trenutno ima auto) ... DPF se prirodno začepljuje, pa da ga imaš i na leru i guraš okolo ... ili voziš cijelo vrijeme u 3-4 brzini na 4500 okretaja ... tekućina pomaže pri spaljivanju, pogotovo dok se ciklusi spaljivanja pokrenu, ali bez obzira na to kako minimalno opterećuješ ispuh, on se bude zaštopao, samo je pitanje kada i da li se može regenerirati, popraviti ili zamijeniti.
 

Mrki5

Well-known member
Opšte se neljutim:D Èovek lepo napisa da auto vuče normalno? Ne može da vuče normalno sa lošim FAP-om.
Koliko kilometara je prešlo vozilo je potpuno nebitan podatak jer problem sa filterom čestica se može javiti zbog samo jednog rezervoara lošeg goriva čak i na maloj kilometraži...
 

Spallato

Active member
Moj C4 Picasso 1.6 hdi,automatik(robotizirani), 165000 km...prije malo više od 2 mjeseca nekoliko puta izbacilo poruku da postoji mogućnost da se dpf filter začepi. Auto je vuklo ko blesavo, nikakvih drugih problema osim te poruke.

Lexia pokazala da je začepljenost filtera 97%. Svi mehaničari su su se čudili i govorili da je to nemoguće i da problem vjerojatno nije u samom dpf filteru.

U servisu, preko dijagnostike, serviser mu ubaci podatak kao da je stavljen novi filter. Nakon pređenih 1700 km opet ga spojimo na dijagnostiku i pokaže da je začepljenost 0,001% i da je zadnja regeneracija odrađena prije 500 km.

Auto i dalje vuče i radi perfektno.

Eto, pa sad budi pametan.
 

BorisB

New member
Dečki, cijeli dan jurim i nikako da se uspijem javiti. Veliko hvala na pomoći! Evo da malo pojasnim. Dakle auto ima cca 240000 km. Zaista je vožen većinom po otvorenoj cesti (prvih 200000 svaki dan na posao Ljubljana- Zagreb) tako da je ustvari dosta očuvan i odlično održavan. Zadnjih skoro 2 godine ja ga vozim po gradu i okolici, povremeno autocesta... Prije cca 2 mjeseca napisao je da je začepljen filter. Auto nije dimio i vuče uvijek isto. Spojili smo ga na dijagnostiku, pisalo je da je regeneracija prekinuta 25 puta i narvno pokrenuli smo ju na mjestu. nakon toga filter je bio 100% čist. Nakon cca mjesec dana stvar se ponovila. Spojili smo ga ponovo, napravio je regeneraciju (bez dima i sl...) piše da imam još 0,7 l aditiva... Filter je bio 100 čist nakon regeneracije. Prije tjedan dana sam uprogramirao dodatne senzore za zimske gume, usput pogledamo i filter i piše da je 100% čist. Jučer je ponovo upalio da je filter začepljen. Spojili smo auto i danas i piše da je 100% čist. Regeneraciju nismo radili. Auto ne dimi, vuče odlično, vrlo kratko se lampica ugasi, no u pravilu stalno upozorava da je filter začepljen??? Sumnjam na senzore tlaka ispred i iza filtera? jeli to moguće i kako ih provjeriti?
Možda da probam kao Spallato ubaciti podatak da je filter nov, ane raditi regeneraciju?
 

vborovic

C5 modifikator
Jučer je ponovo upalio da je filter začepljen
Da li pod ovime misliš da se na ekranu pojavi poruka Antipollution System Faulty? Jer ako da, to ne znači nužno da je do DPF-a, nego češće bude do EGR ventila, a pogotovo pri toj kilometraži ... no, budem ostavio Mrkiju da to riješi, s obzirom da je kilometraža nebitan podatak ... :D
 

BorisB

New member
Piše nekako drugačije. Èak je na displeju kao nacrtan filter s točkicama. Pogledati ću danas što točno piše pa ću napisati.
Vborovic hvala na pomoći.
 

Mrki5

Well-known member
Jer ako da, to ne znači nužno da je do DPF-a, nego češće bude do EGR ventila, a pogotovo pri toj kilometraži ... no, budem ostavio Mrkiju da to riješi, s obzirom da je kilometraža nebitan podatak
Ako je radio dijagnostiku a radio je , tako da nema ni e od egr-a, drugo da je egr u pitanju znaš koji su simptomi. Ako auto vuče dobr a vuče onda nije do egr-a a ni do FAP-a.
 

charllie

Active member
Dečki svaki citrać ima gremline,rekel bi da te jeebbe spoj na konektoru a ele ktričar ga mora najti,veliš da auto ide vredu onda ja vpitanju verovatno žica(obavještenja) sprej nebu pomogel,možda malo pin savinut koji ulazi v utičnicu.:angel:
 

BorisB

New member
Na ekranu piše: "Risk of particle filter clogging: See handbook" Kao što sam rekao, povremeno se ta greška gasi i više ne svjetli, no većinom svjetli.
 

Cox

New member
Da se nadovežem, tj. da ne otvaram novu temu...
Kupio sam auto prije cca 15 dana, 2,0hdi, 2004. 260t km.
Dva puta mi se dogodilo da auto cuka...kao da naftu ne dobiva...samo od sebe dođe i isto tako prođe.
Ujutro, sad dok je hladnije, kad upalim, nemirno radi, kao da radi na 3 cilindra i dosta zadimi - smrdi po nafti, za 15-20 sekundi se smiri.
Fap je maknut u "servisu"...tako bivši vlasnik kaže.
Na dijagnostiku izbacuje P0490, P1351, P1457, P1461 i P1598.
Dal je problem u nekoj dizni ili nešto drugo?
 

Mrki5

Well-known member
Posljednje uređivanje:

vborovic

C5 modifikator
Evo ti pa čitaj ...









P1598: By-pass elektroventil rashladnog sustava

Većina upućuje na EGR ventil (ili, ako je i on uklonjen kao i DPF, vjerojatno je auto počeo pokazivati posljedice, jer taj zahvat možda nije kvalitetno napravljen)
 

charllie

Active member
Mrki5 i vborović,fala vam lepa na informacjama,možda mi zatreba. Moj c5 I FALA BOGU DELA KO VURICA(278 000km)al je egr u funkciji(nije bio dok sam kupio auto)prije mi auto slabije vuko.:whistling:
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh