Problem s paljenjem/strujom

greensky

New member
AX je odlučio zafrkavati i ostaviti me usred ničega večeras.

Okrenem ključ u bravi, fino sve zasvijetli i onda PAF, okrenem ključ u krajnji položaj za paljenje i samo se čuje neki odvratni KLIK i sve se ugasi. Vadim ključ i pokušavam ponovo i ništa, MRTAV! nema nikakvih znakova života.

Dignuo sam haubu, i provjerio malo kablove oko akumulatora jer su mi jedino oni bili dostupni. Malo sve promrdao i nisam našao primjetio vidljivih oštećenja, mirisa da je nešto skureno i slično. Sjeo u auto i vidim kontakt ponovo daje svijetla na instrument tabli, s time da se sat resetirao i reko ajde idem probat i krenem upalit i opet KLIK, sve mrtvo.

Pošto sam očito nešto dobro napravio prčkajući po tim kablovima išao sam ponovo napraviti isto. Jednostavno sam ih malo pomaknuo i prodrmao u raznim smjerovima. Sjeo sam u auto i normalno je zapalio. U vožnji nikakvih problema. Došao doma. Ugasio ga i probao opet kresnut i opet je sve krepalo. E sad prije nego ga odvezem električaru, ima li netko ideju koji bi mogao biti uzrok ako micanje kablova oko akumulatora rješava privremeno problem?

Hvala i laku noć
 

fullcool

New member
Trebaš skinuti kleme sa akumulatora i lijepo ih očistiti, ili dati električaru da ti to napravi, a ako su loše staviti nove, uglavnom nije veliki problem.
 

Marko

Well-known member
U svakom slučaju odi autoelektričaru, nek pogleda cijeli alternator. Imao sam istu "seansu" prije nekih dva mjeseca isto klikanje - prdnuo mi je automat (zahrđao nakon deset godina). Probali ga očistiti nakon toga dva puta normalno upalio i onda je automat rekao pa-pa. 150 kn je bio novi automat marke "Bosch" za moj Saxo...
 

sax

New member
pogledaj gdje ti je spojeno uzemljenje na motor
ako se tamo skine nece upalit ili ako je los spoj
 

Lakii

Well-known member
Kleme akumulatora moraju biti ciste i dobro pritegnute. To ti je prvo!
Moras biti siguran da ti je akumulator ispravan i da ga alternator dobro puni.

Kad sredis kleme, upali auto i provjeri na koji napon puni akumulator, ono, izmjeri napon na klemama dok je auto u radu. Trebao bi biti oko 14-14.4V.
Ako je manji, alternator, tj. najvjerovatnije cetkice na njemu su otisle.

Masa ti je spojena na motor i sasiju ali mislim da ti to nije problem.

koliko je star akumulator? Mozda ti je on riknuo...
To ti je najbolje ispitati kog nekog sa ispitivacem...
 

greensky

New member
Trebaš skinuti kleme sa akumulatora i lijepo ih očistiti, ili dati električaru da ti to napravi, a ako su loše staviti nove, uglavnom nije veliki problem.
To sam jutros napravio. Klema na minus polu je cijela oksidirala (bijeli prah). Rastavio sam ju i detaljno očistio do metalnog sjaja, također i na akumulatoru. Vratio nazad ali opet je bila ista priča.
Zatim sam rastavio klemu na plus polu i vidio da se djelomično raspala (fali jedan komadić oblika trokuta na prstenu), a između spoja prstena i akumulatora bila je nekakva tekućina, poput ulja točno na zazoru. Počistio sam to sve također do metalnog sjaja koliko sam mogao.
Sve samo dobro i jako pritegnuo.

I sad sam desetak puta palio i gasio auto uzastopce i za sad radi sasvim normalno. Vidjet ću kroz tjedan dana i normalne vožnje hoće li se ponoviti.

U međuvremenu bi kupio novu klemu i to spojio kak se spada. Gdje ima za kupiti tih spojeva? Znam da sam negdje vidio da ih ima svakakvih ali ne mogu se sjetiti gdje!

pogledaj gdje ti je spojeno uzemljenje na motor
ako se tamo skine nece upalit ili ako je los spoj
Uzemljenje na motor spojeno je velikom i debelom žicom i čini se ok, čak i mjesto spoja.
Tu ne bi smio biti problem ali možda je uzemljenje anlasera? to mjesto ne mogu locirati, ali po el. shemi čini mi se da se spaja direktno na šasiju?

Kleme akumulatora moraju biti ciste i dobro pritegnute. To ti je prvo!
Moras biti siguran da ti je akumulator ispravan i da ga alternator dobro puni.

Kad sredis kleme, upali auto i provjeri na koji napon puni akumulator, ono, izmjeri napon na klemama dok je auto u radu. Trebao bi biti oko 14-14.4V.
Ako je manji, alternator, tj. najvjerovatnije cetkice na njemu su otisle.

Masa ti je spojena na motor i sasiju ali mislim da ti to nije problem.

koliko je star akumulator? Mozda ti je on riknuo...
To ti je najbolje ispitati kog nekog sa ispitivacem...

Akumulator je novi (godinu dana star) i 10 Ah jači od potrebnog, a i cijelu zimu sam palio bez problema i na -20 tako da bi ta priča trebala biti u redu što se alternatora tiče. Kleme bi mogle biti problem kao što sam gore naveo. To ću prvo dovesti u red. Onda ću vidjeti jel to riješilo problem ili se dalja ponavlja.
 

RI-222

Member
ja bi jos probao skinut kablove sa anlasera i ocostit kontakte na njemu i na kablovima,moguce je i da se matica otpustila od kabela.
 

Lakii

Well-known member
ja bi jos probao skinut kablove sa anlasera i ocostit kontakte na njemu i na kablovima,moguce je i da se matica otpustila od kabela.
To ce provjeriti ako izmjeri napon na akumulatoru u radu!

PS. mali tip, na kleme nanesi tanki film masti, LIS ili GKS, da kleme ne oksidiraju.
 

greensky

New member
ja bi jos probao skinut kablove sa anlasera i ocostit kontakte na njemu i na kablovima,moguce je i da se matica otpustila od kabela.
sa strane anlasera je sve ok vizualno, a sad sam kupio dvije nove kleme (36 kn par) i sve očistio, pospajao i dobro pritegnuo. Autić pali i radi normalno, kao i cijeli današnji dan nakon čišćenja i pritezanja starih klema što je bilo samo privremeno rješenje. Danas nije bilo nikakvih problema.
Ne bih sada više ništa dirao i nadam se da će raditi do daljnjeg :)

PS. mali tip, na kleme nanesi tanki film masti, LIS ili GKS, da kleme ne oksidiraju.
eh sad sam sve već pritegnuo sve da su mi ruke otpale pa mi se ne da opet skidati. bitno da radi a ovaj savjet pamtim za ubuduće. Ako krene oksidirati (jel ima razlog zašto samo na - polu?) onda ću skinuti, očistiti i namazati prije vraćanja.

Sve u svemu, nadam se da je ovo kraj problema sa paljenjem! javim se ako nije, bez brige!
 
Na vrh