Problem s ubacivanjem u brzinu

d a n i e l

New member
Imam saxo 1.0.i 2000 g. 37 kw 90000 km
Imam već neko vrijeme probleme sa ubacivanjem u brzinu. U početku je bilo problema samo sa prvom brzinom ali sada se već javlja problem ubacivanja u bilo koju brzinu. Kod ugašenog motora nema problema, sve ide lako. Primjetio sam da se problemi pojačavaju zimi(po ljeti obično nemam problema). To mi se dešava dok je auto u mirovanju odnosno nakon paljenja, kad se pokrene onda ti problemi nestaju odnosno sve ide glatko. Probao mijenjati ulje u mjenjaču ali sve ostalo isto.
 

Dujo

New member
Moguce je sto je i platon rekao..
Medjutim psa mjenjaci su poznati po svom "saltanju" i hodu mjenjaca tako da bih ja to prepisao tomu, nemoj misliti da je to sto lose ali puno stvari bi trebao promijeniti da bih ga doveo u red.. Ulje si vec promijenio to je ok.
Info o zamjeni "kvacila" neznamo..Ako si to mijenjao ili nije prob. u njemu, najvjerojatnije je kao i kod svih "francuza" problem u istrosenim polugicama mjenjaca, ima ih dosta, dobiju lufta u zglobovima, kuglama tih polugica i to izaziva probleme da one nemogu imati "preciznu" putanju i hod tako da imas osjecaj da nesto zapinje, koci mjenjac i ima labav i mekan hod rucica mjenjaca..
 

Randy5

Active member
I meni se to događa ujutro dok je cijeli sklop još nezagrijan. Kod mog na žalost ponekad kuplung počinje prihvaćati jako nisko pa se nadam da će izdržati još neko vrijeme, pogotovo jer sam upravo iskeširal 1500 kn za promjenu na Xsari. Ustvari me je Tvoj problem malo utješio.
Ako Ti kvačilo prihvaća na sredini hoda papuče, mislim da možeš eliminirati istrošenost ploče.
 

AX-ja

èudo jedno
Imam saxo 1.0.i 2000 g. 37 kw 90000 km
Imam već neko vrijeme probleme sa ubacivanjem u brzinu. U
ovako,u tvom postu te nisam bas dobro razumio,odi kod nekog tko radi "francuze" pa ce ti odmah rec jel problem u tebi ili autu..
eto toliko
 

platon

manijak
kod mene je isto tako bilo s vremena na vrijeme da ne mogu ubacit u brzinu i da kvačilo hvata normalno pa nisko...i onda jednog dana ostao u 3.-oj brzini i tako produžio do majstora. Raspao se ležaj i oni federčići popadali i uglavili.
 

Automatic

Well-known member
Ne znam kaj bi rekao,luft na kuglama štangica,problem u potisnoj ploči ili na druk ležaju,ležaj na spojničkoj osovini(klokoče kad auto radi u leru,oće stvarat problem kod mjenjanja),potrošene vilice u mjenjaču,pregusto ulje.Drugo nema kaj bit(treba posjetit automehaničara)
 

fullcool

New member
Najbolji test za mjenjač, i ne treba ti mehaničar, je ovaj:
Digni prednji kraj na klocne, tako da oba točka vise i slobodno se mogu vrtiti, sjedneš u auto, upališ, stisneš kvačilo i šaltaš sve brzine osim rikverca bez puštanja kvačila, trebalo bi da ide lako u svaku brzinu.
Sad sve to ponoviš sa puštenim kvačilom, naravno sa oprezom, šaltati lagano sve brzine dok motor radi u leru, osim rikverca, treba ići lagano u prvu, a u svaku sledeću po malo teže, lagano guraš palicu sa osjećajem, točkovi će se svaki put početi vrtiti kako budeš ubacivao u brzine, nesmije krčati i nesmije zapeti, mora uvijek sjest u brzinu, ako je tako mjenjač je dobar.
Ako se u rikverc ubacuje bez krčanja kvačilo je u redu, ako je mjenjač prošao test onda ostaje samo mogućnost da je stavljeno pregusto ulje, što majstori imaju običaj napraviti i najvjerojatnije da je to problem.
 

AX-ja

èudo jedno
Najbolji test za mjenjač, i ne treba ti mehaničar, je ovaj:
Digni prednji kraj na klocne, tako da oba točka vise i slobodno se mogu vrtiti, sjedneš u auto, upališ, stisneš kvačilo i šaltaš sve brzine osim rikverca bez puštanja kvačila, trebalo bi da ide lako u svaku brzinu.
Sad sve to ponoviš sa puštenim kvačilom, naravno sa oprezom, šaltati lagano sve brzine dok motor radi u leru, osim rikverca, treba ići lagano u prvu, a u svaku sledeću po malo teže, lagano guraš palicu sa osjećajem, točkovi će se svaki put početi vrtiti kako budeš ubacivao u brzine, nesmije krčati i nesmije zapeti, mora uvijek sjest u brzinu, ako je tako mjenjač je dobar.
Ako se u rikverc ubacuje bez krčanja kvačilo je u redu, ako je mjenjač prošao test onda ostaje samo mogućnost da je stavljeno pregusto ulje, što majstori imaju običaj napraviti i najvjerojatnije da je to problem.
ovo s pustenim kvacilom i saltanjem bez njega ne razumijem bas najbolje,mozes pojasnit,cemu?

i ovo za rikverc? kako to dokazuje da je kvacilo dobro?
 

Automatic

Well-known member
Sad sve to ponoviš sa puštenim kvačilom
Šaltanje sa spuštenim kvačilom može oštetit mjenjač bez obzira što su kotači dignuti od zemlje.Već sama veličina kotača kad se zavrti stvori opterečenje za slomiti nešto.Kad je auto dignut od podloge vrti se samo jedna osovina .Neznam tko vam je za takvu provjeru rekao ali se uopće ne slažem sa takvim načinom provjere.Nije da štitim mehaničare ali baš zbog takvih kemija auto završi kod mehaničara.
 

fullcool

New member
Nemoj te pričati bezveze ako ne znate kako mjenjač funkcionira, otkrio sam vam nešto što i rijetki majstori znaju a vi bi sad da vam ja nešto dokazujem. Kolega koji je pokrenuo temu je dobio savjet, dalje mu ne mogu pomoći ako ne učini kako sam rekao, a objašnjenja zašto baš tako nema svrhe da pišem jer ćete teško razumjeti prirodu stvari dok ne vidite uživo dijelove mjenjača i neko vam ne pokaže šta je šta.
Kolega AX, ne mora to dokazivati da je kvačilo u potpunosti ispravno, nego samo da nije ono uzrok problema sa mjenjačem, ako šalta u rikverc bez problema znači da kvačilo odvaja.
 

Dalibor

Dado Tornado
ja ovako provjeravam mjenjač:

odem u vožnju i ako mogu normalno mjenjati brzine, kažem "ovaj je mjenjač ispravan"
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Nemoj te pričati bezveze ako ne znate kako mjenjač funkcionira, otkrio sam vam nešto što i rijetki majstori znaju a vi bi sad da vam ja nešto dokazujem.
Ne pričam bezveze niti očekujem dokaze. Samo sam rekao da ne bih to preporučio. :angel: To je sve.
 

AX-ja

èudo jedno
Nemoj te pričati bezveze ako ne znate kako mjenjač funkcionira, otkrio sam vam nešto što i rijetki majstori znaju a vi bi sad da vam ja nešto dokazujem. Kolega koji je pokrenuo temu je dobio savjet, dalje mu ne mogu pomoći ako ne učini kako sam rekao, a objašnjenja zašto baš tako nema svrhe da pišem jer ćete teško razumjeti prirodu stvari dok ne vidite uživo dijelove mjenjača i neko vam ne pokaže šta je šta.
Kolega AX, ne mora to dokazivati da je kvačilo u potpunosti ispravno, nego samo da nije ono uzrok problema sa mjenjačem, ako šalta u rikverc bez problema znači da kvačilo odvaja.
kolega..ja znam sta ti pricas,al taj tvoj test da je kvacilo ok je cisti debilizam..nadam se da shvacas..i svatko tko ovo cita a i malo se razumije,zna da pricas gluposti.

ja sam tebi na temelju tvog odgovora postavio 2 pitanja i na njih zelim odgovore..
ako mi ti ne mozes dat kompaktibilne odgovore onda nemamo o cemu pricati..
jel jasno??
 

deda

New member
Kod Saxa ima jedan jednostavan problem zašto se neda ili se ponekad teško šalta,nikakve nepostoječe sajle,ni poluge ni kvačilo nemaju veze sa time.Odi u servis i neka ti vide što ne valja i to promjene,naravno ako je servis koji ima iskustva sa tim autima,neda mi se sad pisat u ćemu je stvar,jer to ionako ne možeš napraviti sam i kupiti dijelove u mesnici.Popravak,odnosno zamjena traje 20 min,pa da znaš da ti ne naplate za cijeli dan.
 

Automatic

Well-known member
Nemoj te pričati bezveze ako ne znate kako mjenjač funkcionira, otkrio sam vam nešto što i rijetki majstori znaju a vi bi sad da vam ja nešto dokazujem. Kolega koji je pokrenuo temu je dobio savjet, dalje mu ne mogu pomoći ako ne učini kako sam rekao, a objašnjenja zašto baš tako nema svrhe da pišem jer ćete teško razumjeti prirodu stvari dok ne vidite uživo dijelove mjenjača i neko vam ne pokaže šta je šta.
Kolega AX, ne mora to dokazivati da je kvačilo u potpunosti ispravno, nego samo da nije ono uzrok problema sa mjenjačem, ako šalta u rikverc bez problema znači da kvačilo odvaja.
Gle moram ti reči da znam princip rada mjenjača manualnog i automatskog .Kamionskih i na bagerima ,EPSa .fulera,ZF,znam za svaki mjenjač i 90 posto dijelova u njemu.Na traktoru 120 konja reparirao komplet mjenjač(renault) ,što u servisu nisu mogli napravit.Najvjerojatnije sam popravljao mjenjače koje možda nisi ni vidio_Ovo što ti pričaš je samo odvajanje potisne ploče od lamele,znači samo spojke.Ne znam tko ti je rekao i pokazao takvo ispitivanje mjenjača ali to je stvarno rijetki majstor.Najvjerojatnije odvaja aluminij od željeza čekićem pa su njegovi savjeti dobri(barem za njega).Kod takvog ispitivanja morao bi znati da u svakom diferencijalu ima dovoljno razmaka da se napravi trzaj koji može oštetiti zupčanike,te mjenjanje bez kuplunga trga vilice ili ih savija,sinhroni se mogu provjerit i na drugi način,a da su oštečene ušice auto bi iskakao iz brzina a ne teško ulazio i krčio.Mjenjač je mnogo složeniji sklop od motora i mnogo precizniji zato i traje dulje od samog motora.Pišem iz iskustva na radu mjenjača a ne naklapanjima uz pivicu ili traženja po internetu.Devedeset posto zupčanika je cementirano i šaltanje bez kvačila urodi krhanjem zubaca koji sljedečeg trenutka lome ili uzrokuju lom sveg do čega dođu.Samo na fiatovim getribama sam vidio da se mjenjači (zupci) naoštre ko žileti i imaju oštre bridove zbog istrošenosti jer nisu kvalitetni.Svaki kvalitetni zupčanik če se okrhnut.Mnogi auti imaju dijelove napravljene od teflona ili poliamida baš zato da se mjenjač mora rastavit jer se na određenoj km.pojedu.Jedini automobili i motocikli koji se mjenjaju direktno imaju sistem koji ipak na trenutak odvoji motor od mjenjača prilikom micanja same poluge mjenjača.Ove nove getribe imaju razne ublaživače koji rade na principu uljanih sklopova ili raznih soleonida te elektronike.Ali sve u svemu ništa neide direktno_Ovo ne moram dokazivat jer to je tako.Ako netko želi isprobat tvoj savjet nek samo izvoli,nadam se da neče zažalit.
 
Na vrh