Problem sa BSM uređajem (L04_00 ili L06_00)?

edinmusic

New member
Zdravo,

prije par mjeseci pojavio se problem sa ventilatorom kabine. Klima radi, ali nema šta da "raspuše". Povremeno se ventilator gasio, obično na jako visokim temperaturama. Dok neki dan nije stao totalno.

Prva sumnja je pala na otpornik ventilatora, za koji se ispostavilo da je ok. Onda na sam ventilator, koji je isto ispravan.
Na kraju došli smo do BSM sklopa koji je u suštini kutija sa osiguračima pored akumulatora.

Stvar je u slijedećem: Kad se vozilo preko VIN broja otvori na service.citroen.com taj sklop ima kat. broj 6500.CK i to prema internetu odgovara BSM L04_00 uređaju. Međutim, autoelektričar je iz auta izvadio BSM L06_00 uređaj (‎9657718780) na kojem su već kod ranijeg vlasnika rađene "popravke" u smislu da je nešto lemljeno.

Sad nisam siguran koji uređaj da tražim? Na otpadima kažu da L04 odgovara autu koje nema zadnje el. podizače itd. a L06 ide na moju varijantu. Opet nema logike da citroenovi podaci nisu tačni.

Ako je neko imao iskustva s ovim, bio bih zahvalan na uputi. Koja je razlika između L04 i L06 i na kraju kako utvrditi koji je pravi uređaj?

Hvala
 

Dalibor

Dado Tornado
kataloški broj po kojem se trebaš voditi je dugački (npr. onaj 9657718780), ne znam što je ono "6500" sa citroen service ali ja se prema tome ne bi ravnao.

za c4 ne bi trebao biti problem pronaći BSM. traži prema dugačkom kat. br. i provjeriš prema motoru i godini vozila. tog bi trebalo biti na auto otpadima. u hrv. možeš pitati auto otpad kod osijeka, auto lukavec, oni sigurno imaju i mogu ti dati savjet koji je pravi za tvoj auto
 

edinmusic

New member
Dogovorio sam sa auto električarom da provjeri dio itd., sljedeće sedmice. Stvar je što je već nekad (dok je auto bilo u Danskoj, odakle je uvezeno) to popravljano, pa sam zato malo nesiguran glede toga da li je dio originalan ili je ovo neka približna verzija.

U svakom slučaju, dopišem kako se stvari budu dešavale, čisto da ostali imaju info za slučaj potrebe.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mislim da se već par puta pokazalo da service nije baš 100% pouzdan. Možda je bio L04, al nebitno.

Ako radi sa L06, traži/popravljaj njega...
 

Charles

Active member
Donator foruma
Meni su rekli da je L04 "univerzalan", namijenjen naknadnoj zamjeni i da nije dolazio tvornički sa autima. E, sad koliko je to točno... (Na kutiji ima oznaku 6500.CK)
 

edinmusic

New member
Eh, auto je konačno popravljen.

Pošto je sav problem krenuo od ventilatora kabine, prvi korak je bio da se to popravi. Auto električar je na kraju zaključio da relej u BSM-u za ventilator ne radi kako treba i "premostio" ga je oko BSM-a (kao privremeno rješenje dok se ne nađe BSM). Ovo bi vjerovatno bilo ok da je u pitanju Golf ili tako nešto :euforija:

No međutim, nakon par dana primjetim da servo ne radi odmah nakon startanja, nego nakon nekih 10m vožnje volan "omekša". Isto kao da servo pumpa ne može da "digne pritisak". Onda primjetim da auto totalno fula trenutnu potrošnju, npr. vozim u trećoj na ravnoj cesti 40-ak km/h, a potrošnja 11L/100km. Gorivo se naravno troši normalno kako i treba, samo brojevi nisu ok. Treća stvar koju primjetim je da ne rade prednji žmigavci i oni ispod retrovizora, dok su zadnji sasvim ok.

Sve u svemu, auto totalno ludi. Pošto vidim da ovaj, u tom momentu "idi kod njega, on je najbolji" auto električar, baš i ne zna šta radi (jer me ubjeđuje da je moguće da je jedan žmigavac "crk'o" pa su i ostali - valjda misleći da je to sve u seriji spojeno) nađem drugog.

Drugi majstor, čim sam ispričao šta ne radi odmah kaže da to što ne rade žmigavci ima veze sa BSI-om i da će to pogledati, ali i da "nema dodavanja na BSM" jer ovo je "Citroen i nema tu štiklanja releja" itd. Auto je bio 15 dana kod majstora obzirom da ovdje auto električari imaju izuzetno puno posla (kad sam dovezao, u dvorištu je bilo još 15-20 auta - mahom Mercedes i Audi).

Danas sam preuzeo auto i sve je ok. Srećom BSI je ok, još neki "UPC" ili tako nešto modul je ok, a BSM je zamijenjen. Viška releji itd. uklonjeni (od prvog električara) i sve radi i ponaša se kako treba. Naravno još sve pratim, za slučaj da bude nekih nepredviđenih situacija. Nakon zamjene BSM-a, auto je na Lexia-i pokazivao greške na ubrizgavanju, kočionom sistemu, servo upravljaču itd. Najvjerovatnije da neke komponente nisu imale pravilno napajanje te je zato pola auta ludilo.

Pouka na kraju je: Ako imate ovih problema, nađite pouzdanog električara koji neće dodavati releje, lemiti dodatne osigurače i "posuđivati struju" od drugih dijelova auta. Nema toga kod Citroena.
 
Na vrh