Provjera ulja u mjenjaču

deda

New member
Ulje za mjenjače je hipoidno i nema veze sa motornim uljem,potpuno je sa drugaćijim aditivima i bez deterđenata i zašto bi ga mjenjao,tko ti je to rekao?
 

quadrolg

Member
Ulje za mjenjače je hipoidno i nema veze sa motornim uljem,potpuno je sa drugaćijim aditivima i bez deterđenata i zašto bi ga mjenjao,tko ti je to rekao?
ma niko tak malo čitam po tim forumima,pa sam se malo zainteresiral za to.
 

deda

New member
Pusti forume,na njima se svašta priča,uzmi knjižicu održavanja vozila i tamo ti ljepo piše na kojoj se kilometraži što radi,a vjeruj za ulje u mjenjaču nigdje ne piše da se mjenja,samo kontrolira i nadolije ako fali.
 

Automatic

Well-known member
Deda ti dobro veli.Ali neke getribe nemaju onaj kontrolni šaraf (na xari),već samo onaj za ispustit.Meni se to dogodilo na xari ,pa sam ispustio sve i natočio 1,8 litara ulja koliko mi je pisalu u auto-dati za taj model.Hipenol se inače samo kontrolira i dotače ako fali.Neki auti poput opela imaju baš extra ulje za manualne mjenjače koje je slično ATFu ali nije atf.Hipenol ima jaki i specifičan miris tak da čim otšarafiš šaraf i ako neide probaš prstom da li je ulje blizu izlaznoj rupi .
 

Dujo

New member
Provjeri ti to i ulij novo, nije ti skupo a u manulene mjenjace ne stane puno cca.2l tako da nije trosak a moze puno pomoc...
Ne pise u uputama puno toga, da se gorivo natoci kada se potrosi, npr. mjenjaju plocice, gume, brisaci, ulje u diferencijalu (straznji pogon), ulje u servu volanu, mjenjacu pa opet to ljudi mjenjaju koji zele imati siguran auto a ne znaju "povjest" istog kojeg su kupili.. Oni koji su kupili novo a imaju 100tkm. ili vise svakako neka to zamjene, mogu samo profitirati nece sigurno nista lose napraviti..
Te stvari koje pisu da su "trajne" koliko i vijek automobila, zaboravi/te jer tako i mercedes, bmw, jeep, ford pisu da se lanac u motoru nikada ne mjenja pa "vrisne" a onaj tko je logicki preventivno promijenio na odredjenog kilometrazi je i proftirao ako auto misli zadrzat.. :whistling:
 

deda

New member
Polemika oko toga je vječita,e sad mene su učili ovak:ulje u mjenjaču se nikad ne mjenja jer ako se stavlja novo ulje nakon dosta pređenih km,na klizne površine ležaja i zupčanika i kanđi,se ponovo talože aditivi iz ulja koji štite te površine od habanja i smanjuje se zračnost koju si svi ti elementi naprave i dolazi do pregrijavanja ulja i cijelog mjenjača i time mu skratiš vijek trajanja.Tko vjeruje ovoj teoriji ,vjeruje,tko ne, ne.Kada fali ulja i nadoljeva se onda je taj efekat mali ili zanemariv,ako kojim slućajem sve ulje iscuri ili se getriba treba rastavljat nemaš izbora,pa dok traje, traje.Neznam jel tko primjetio da je mjenjač glasniji kod takve interervencije ,jedno vrijeme,a to je očiti dokaz da ta teorija stoji.
 

Dujo

New member
Ta teorija je nazalost tocna deda, pogotovo kod onih koji nikada nisu mjenjali ulje.. Kazem nazalost jer ipak je potrebna zamjena u svim tim "sklopovima" jer nista ne moze trajati vjecno i sve gubi svoja "svojstva" nakon puno sati odradjenih grijanja/mrznjenja/trenj/habanja itd. iako nemozemo izbaciti niti vremenski (dugorocni) utjecaj..
Pogotovo te tekucine koje imaju svrhu "podmazivanja" i hladjenja trebale bi biti uvijek na "nivou" koje zahtjeva njihovo koristenje..
Ma mislim sve znas, govorim/o onima koji bas nisu imali ta iskustva kao ti.. Kod manulenih mjenjaca je dosta gusto ulje i tu nema toliko "straha" da ce mjenjac procuriti/proklapati/prozujati, veci strah je kod automatskih mjenjaca ili koji koriste isto "ATF" ulja kolega je naveo neke a ja cu dodati i bmw-e koji sam imao je koristio isto ulje ali u manuelni mjenjac. Nisam oklijevao i kod njega sam promijenio ulje, mozda u pocetku se cini covjeku da je malo "saltanje" drukcije (laksa rucica ali teze upada u brzine) no to je mislim vise subjektivno dok kasnije nakon vremena shvatis da je mejanjac samo "bolji" a ne nista losiji nakon zamjene ulja..
Ima mjenjaca koji i nakon zamjene "pustaju" na semerinzima ali nije to zbog ulja, to je zbog istrosenosti i zbog ne/namjerne grube upotrbe mjenjaca..
Ne znam svatko ima svoje, meni kada auto doje u ruke a nepoznate povjesti ako ga mislim zadrzati je mjenjanje svih tekucina koje sam naveo ranije u postu i osnovnih servisa (filtera/remenja itd), kada znam da je samo za kratko vrijeme ili samo za "drljane" po okolici onda nista ne radim, gledam samo iskoristivost...
 

deda

New member
Imao sam nekoliko slućajeva,da kada smo promjenili ulje(osobito na Mercedesima i VW) da je čovjek došao začas nazad i žalio se na otežano šaltanje.Ništa nismo drugo napravili nego novo ispustili i nalili natrag staro i sve je bilo ok.E sad,velim,,vječita je rasprava oko toga.
 

Automatic

Well-known member
To ti je kod opela.Nalij hipenol u getribu i po zimi ga neš šaltal lijepo dok se ulje ne zagrije i prorijedi.Oni imaju baš specijalno ulje i samo takvo treba iti u opelove njenjače.Samo stari auti ispod 80ih su imali hipenol.Neki JCBi prporučaju samo njihovo ulje.Eto i citroeni imaju dosta razlike u uljima od hidraulike do automatskih mjenjača.Samo mi neide jedna stvar u glavu.Zakaj u xare i saxe koji imaju najobičnije motore ljudi stavljaju polusintetiku ili sintetiku jer takve aute najbolje zadovoljava minerala 15w40.Zadnja xara koju sam slagal čovjek je stavil 5w40.Ljudi bespotrebno bacaju novac za ulja koja više štete motorima nek koriste.Ako auto nije 16 ventilski i ako nema turba 15w40 je za njega najbolje ulje.Promjeniš ga na 8 tisuća i to je to.Ulja 10w40 i 5w40 se koriste kod auta koji imaju turbine i hidropodizače koji su jako maleni pa im treba rijeđe ulje,ili gdje su određeni klimatski uvijeti nižih temperatura.Amerikanci imaju mineralna ulja u svim gradacijama ,kao i sintetička.Bolje mjenjati mineralu na 8 nego synt. na 15.Sintetika je jedino otporna na bilo kakve klimatske uvjete te nema veliku mogućnost stvaranja kondenzata.Najbolje stavit onakvo ulje kakvo proizvođač navede po specifikaciji i to bu najbolje za taj motor.
 

Dalibor

Dado Tornado
Nalij hipenol u getribu i po zimi ga neš šaltal lijepo dok se ulje ne zagrije i prorijedi.
ini hipenoli su dosta gusti, pregusti za mnoge aute u našoj klimi, a ima meha koji stavljaju upravo hipač ako ne kažeš da treba drugačije, i eto mjenjača koji se nemre šaltat
 

deda

New member
Nije stvar u INInom ulju ni u hipenolu,ljudi se za:cenzura::cenzura::cenzura:u pa stavljaju krive gradacije,svejedno koji je prizvođač,ali mora biti ulje točno propisane gradacije.Samo za fulanje za+- 5w kod hipo ulja nastaje drastična razlika,to je sasvim druga priča nego kod motornih ulja.
 
Na vrh