osim ako se čovek ne osloni na elektronski senzor nivoa, pa bar do sledećeg malog servisa ignoriše to što je pukao plastikaner, jer on ne može ništa bitno ugroziti.
Ako je odlomljeni deo ostao zaglavljen u vođici onda se novi merač neće moći staviti.
Btw, svaki put u sličnoj temi naglašavam da su skloniji pucanju meraći koji se ne upotrebljavaju. Citroen preporučuje proveru nivoa na 2000 km. Ja lično sam na svom c3 1.4 HDi kada je uvežen iz Francuske 2011. zatekao žuti plastični merač koji je bio uvijen gotovo u spiralu, a sada je gotovo sasvim prav. Pošto ti meraći mogu da se stave tako da oznaka ulja na njima bude i naopačke - kada se to učini par puta godišnje, onda se oni donekle ispravljaju.
Btw, citroen je za neka vozila propisivao merače različite dužine u zavisnosti od intervala zamene ulja, pa ih može imati više kataloških oznaka i dužina za isti model. Za 1,4 HDi i 1,6 HDi smo na pobrojali razne zamenske varijante na tržištu, ali sada pri put vidim da je neko prijavio pucanje merača na 2,0 HDi.
https://www.citroenforum.hr/citroen-c3-114/mjerna-sipka-za-ulje-6724/
Originalna šipka bi trebala biti oko 15 evra, zamenske/nezavisne/kineske varijante oko i triput jeftinije.
***
Pa, sigurno će trebati novi merač. Ovlašćeni servisi će znati po VIN koji treba, a ako ostaviš ovde VIN možemo pogledati na servisnom sajtu.
Iako deluje sasvim jednostavno - treba biti siguran da se uzeo pravi merač jer će u suprotnom biti problema sa ulivanjem pravog nivoa ulja, a to se dešavalo jer su ljudi na polovnim automobilima zaticali merače koji nisu bili za to konkretno vozilo (pa im nije bilo jasno kako u njihov auto ide veća količina ulja od propisane).
Ako je auto starijeg godišta, prijaće mu čišćenje kartera pa možeš da planiraš kada ćeš to da uradiš. Pošto je tek urađena promena ulja, najverovatnije o tome ne moraš da razmišljaš sledeće godine. Do tada, pratiti ono što prijavljuje senzor nivoa ulja.
***
U vezi dizajna merača - iako je sklon pucanju, uglavnom je vrlo zgodan za tačnije odmeravanje nivoa, pogotovo onaj sasvim žuti. Kod nekih drugih vozila sam viđao merače koji su praktično nečitljivi, recimo npr. Audi A3.
Btw, mislim da je Yugo tokom 80`ih imao odličan merač jer se jasno vidi nivo, osim toga na sasvim metalnim i pljosnatim meračima je manje odstupanje usled viskoziteta (odnosno temperature) ulja, nego što je to slučaj sa plastičnim meračima kod kojih je ulje sklonije da se za nijansu popne iznad pravog nivoa i to u zavisnosti od vremena (u sekundama) zadržavanja u ulju.
Sad, ja sam navikao na ovaj žuti plastikaner i vrlo mi se sviđa jer mu je široko/dugačko polje između MAX i MIN, pa su mi bez veze merači drugih vozila posebno oni koji imaju vrlo malo polje za očitavanje. Doduše, sa manjom razlikom između MAX i MIN, motor je generalno uzevši, rekao bih bezbedniji u smislu da neće ostati bez optimalne količine ulja.