puknut mjerač ulja

smmania

New member
Danas sam radio servis na C4 2.0 hdi i prilikom provjere ulja puknuo je plastični dio na mjeraču ulja, e sad šta dalje ? skidat karter i vadit van komad ili uzet samo drugu šipku? postoji kakva metalna da ide unutra i paše,da se razumijemo nije problem napravit mjere min i max ?
I da pozdravi ovim inžinjerima koji ubace ovakvu šipku u motor.....
 

Cutac

Prèkaroš
A gle...
Možeš voziti sa time, ne bi trebalo biti nekih problema, ali pravi posao bi bio skinuti karter i izvaditi to, odmah se očisti i predihta karter...

A šipku možeš sam napraviti. Bude te koštala, ali naravno da se može.
 

sir.Oliver

Well-known member
pokušaj magnetom izvući .... ( znaš onaj magnet kao kemijska , na razvlačenje kao antena od tranzistora ) .... ako ne izvadiš , drugu nećeš staviti .....
 

DS9

Active member
osim ako se čovek ne osloni na elektronski senzor nivoa, pa bar do sledećeg malog servisa ignoriše to što je pukao plastikaner, jer on ne može ništa bitno ugroziti.

Ako je odlomljeni deo ostao zaglavljen u vođici onda se novi merač neće moći staviti.

Btw, svaki put u sličnoj temi naglašavam da su skloniji pucanju meraći koji se ne upotrebljavaju. Citroen preporučuje proveru nivoa na 2000 km. Ja lično sam na svom c3 1.4 HDi kada je uvežen iz Francuske 2011. zatekao žuti plastični merač koji je bio uvijen gotovo u spiralu, a sada je gotovo sasvim prav. Pošto ti meraći mogu da se stave tako da oznaka ulja na njima bude i naopačke - kada se to učini par puta godišnje, onda se oni donekle ispravljaju.

Btw, citroen je za neka vozila propisivao merače različite dužine u zavisnosti od intervala zamene ulja, pa ih može imati više kataloških oznaka i dužina za isti model. Za 1,4 HDi i 1,6 HDi smo na pobrojali razne zamenske varijante na tržištu, ali sada pri put vidim da je neko prijavio pucanje merača na 2,0 HDi.

https://www.citroenforum.hr/citroen-c3-114/mjerna-sipka-za-ulje-6724/

Originalna šipka bi trebala biti oko 15 evra, zamenske/nezavisne/kineske varijante oko i triput jeftinije.

***

e sad šta dalje ?
Pa, sigurno će trebati novi merač. Ovlašćeni servisi će znati po VIN koji treba, a ako ostaviš ovde VIN možemo pogledati na servisnom sajtu.

Iako deluje sasvim jednostavno - treba biti siguran da se uzeo pravi merač jer će u suprotnom biti problema sa ulivanjem pravog nivoa ulja, a to se dešavalo jer su ljudi na polovnim automobilima zaticali merače koji nisu bili za to konkretno vozilo (pa im nije bilo jasno kako u njihov auto ide veća količina ulja od propisane).

Ako je auto starijeg godišta, prijaće mu čišćenje kartera pa možeš da planiraš kada ćeš to da uradiš. Pošto je tek urađena promena ulja, najverovatnije o tome ne moraš da razmišljaš sledeće godine. Do tada, pratiti ono što prijavljuje senzor nivoa ulja.

***

U vezi dizajna merača - iako je sklon pucanju, uglavnom je vrlo zgodan za tačnije odmeravanje nivoa, pogotovo onaj sasvim žuti. Kod nekih drugih vozila sam viđao merače koji su praktično nečitljivi, recimo npr. Audi A3.

Btw, mislim da je Yugo tokom 80`ih imao odličan merač jer se jasno vidi nivo, osim toga na sasvim metalnim i pljosnatim meračima je manje odstupanje usled viskoziteta (odnosno temperature) ulja, nego što je to slučaj sa plastičnim meračima kod kojih je ulje sklonije da se za nijansu popne iznad pravog nivoa i to u zavisnosti od vremena (u sekundama) zadržavanja u ulju.

Sad, ja sam navikao na ovaj žuti plastikaner i vrlo mi se sviđa jer mu je široko/dugačko polje između MAX i MIN, pa su mi bez veze merači drugih vozila posebno oni koji imaju vrlo malo polje za očitavanje. Doduše, sa manjom razlikom između MAX i MIN, motor je generalno uzevši, rekao bih bezbedniji u smislu da neće ostati bez optimalne količine ulja.

 
Posljednje uređivanje:

smmania

New member
Naručena danas nova šipka ulja 115 kuna po šasiji u ovlaštenom,nema potrebe otvarat karter kad broji samo 52000 km auto (prvi sam vlasnik),ulje se mijenjalo svakih godinu dana ulje bude čisto, slabo se vozi auto ....
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Onda se nadaš da će nova šipka normalno ući do kraja bez micanja ostatka stare?
 

smmania

New member
ne smeta ništa za novu šipku ,probali smo žicu s kukicom gurnut da izvučemo komadić ali ide bez greške do ulja
 

Milosh

Test
Taj dio jel tako ne može ništa loše napraviti, ne može se podići gore do radnih dijelova sam od sebe, ne može oštetiti pumpu ulja jer ona ima sito...? Barem bi trebala imati.
 

DS9

Active member
Malo verovatno, jer ima rešetku a odlomljeni je deo previše veliki. Sad, nešto se može dešavati i po marfijevom zaknu.
 

DS9

Active member

DS9

Active member
Pa jeste, po površini, manja je samo rupa.
Inače ovo sito uljne pumpe ne treba poistovećivati sa npr. problematičnim dodatnim sitom za filtraciju ulja prema turbini a koje imaju varijante 1,6 HDi do oko godišta 2008. Ono je znatno manje površine (koliko je otprilike cev koja vodi ulje do turbine) i zbog toga bitno osetljivije na intervale izmene ulja (kao i njegov kvalitet). Što se 2,0 hdi (i ostalih osim 1,6 hdi) oni ga nemaju, bar mi nije poznato.
 

Milosh

Test
Ja sam shvatio da je ta problematična mrežica tj. sito na prvoj generaciji 1.6 HDi na povratu ulja iz turbine, na cijevi koja vodi od turbine prema karteru. Možda sam pogrešno čuo.
 

DS9

Active member
Pomenuto sito je ka turbinu, a kako stoje stvari imaju ga i noviji modeli DV6 motora.

https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=46915&start=120#p606934

Starije varijante DV6 - sito je toliko malo da teško stane i na mali prst.



Donja slika potiče od Blaže Ðukića, vrlo iskusnog servisera i forumskog eksperta srpskog nezavisnog foruma ljubitelja citroena tj. CFS-a. To sito je skinuto sa C5 X7 136 HDI 8v 115 ks, a detaljnije objašnjenje oko takvog sita se može naći u pomenutoj temi sa frenchcar foruma.



Suština priče je (između ostalog) - da nije čudo da PSA favorizuje upotrebu ulja kakvo je Ineo ECS i Ineo First, a za pojedine motore samo Ineo First. Drugi deo suštine je, rekao bih, da se mehaničari pitaju zašto su se u PSA odlučili na ovako nešto, uz obavezno pominjanje familije ili prvog reda na sahrani onog koji je ovo smislio ili odlućio da nastavi sa upotrebom kod DV6 motora.
 
Na vrh