Rad antisink ventila

Lakii

Well-known member
Šesta kugla je vezana za glavni kočioni, u tome je bit 6. kugle, rezerva tlaka za zadnje kočnice u slučaju nekog kvara.
Ali, to nije tocno!

6. kugla se koristi samo da bi drzala zadnji anti-sink ventil u funkciji kako treba, kada je auto ugasen!
 

fullcool

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Rad antisink ventila nema veze sa kuglom, kugla je dodana kao spremnik tlaka za kočnice u slučaju da se antisink aktivira u vožnji. Bez antisinka, zadnje kočnice dobijaju tlak iz zadnjeg ovjesa, u slučaju prestanka rada hidraulične pumpe ili nestanka ulja, zadnje kočnice rade na tlak iz ovjesa sve dotle dokle auto drži visinu, sa antisinkom bi u tom slučaju auto zadržao visinu jer bi antisink blokirao ovjes, tj, odvojio ga od ostatka sistema,ali bi i kočnice ostale i bez tog preostalog tlaka u ovjesu, ovako kočnice imaju tlak iz 6. kugle, dovoljno za više kočenja nakon paljenja lampice upozorenja.
 

Lakii

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Rad antisink ventila nema veze sa kuglom, kugla je dodana kao spremnik tlaka za kočnice u slučaju da se antisink aktivira u vožnji. Bez antisinka, zadnje kočnice dobijaju tlak iz zadnjeg ovjesa, u slučaju prestanka rada hidraulične pumpe ili nestanka ulja, zadnje kočnice rade na tlak iz ovjesa sve dotle dokle auto drži visinu, sa antisinkom bi u tom slučaju auto zadržao visinu jer bi antisink blokirao ovjes, tj, odvojio ga od ostatka sistema,ali bi i kočnice ostale i bez tog preostalog tlaka u ovjesu, ovako kočnice imaju tlak iz 6. kugle, dovoljno za više kočenja nakon paljenja lampice upozorenja.
Joj, ne, krivo!

Antisink zatvara samo izlaz prema amortizerima. Kocnice su vezane na antisink na istoj tocki kao i 6. kugla. Ali ona nije rezerva za kocnice! Kocnice imaju tlak sistema dok god u centralnoj kugli ima tlaka jer je taj prvi izlaz iz antisinka protocan i nema nikakvih opstrukcija tlaka prema kocnici. Antisink niti u kojem slucaju ne zatvara dovod tlaka u kocnice!

Svrha 6. kugle je da drzi antisink zatvorenim nakon sto se auto ugasi!
jer, antisink radi na razlici tlaka (nije bitno kojeg tlaka) i dok god je tlak na ulazu veci od tlaka na izlazu, antisink je otvoren.
E sada, posto je najslabija karika u cijelom hidraulickom sustavu dozer (kocioni ventil), on najvise pusta.
To znaci da ce sa strane izlaza antisinka (di je kocioni ventil) brze padati tlak nego na ulazu (centralna kugla). To opet znaci da ce se pojaviti razlika tlaka izmedju ulaza u izlaza antisink ventila i da ce se on otvoriti!

Glavni simptom neispravne 6. kugle je da se zadnji kraj spusti na natisink modelima!
 

coyot

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Glavni simptom neispravne 6. kugle je da se zadnji kraj spusti na natisink modelima!
Ovo bi onda značilo da kad ja ujutru upalim auto i njemu padne zadnji kraj,6 kugla odnosno antisink nije ispravan?
 

Lakii

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Tu krivo pise, to ionako nije sluzbena stranica.

Sa te iste stranice skini Citroen technical guide i u njemu procitaj poglavlje za antisink, evo citat:

The rear anti-sink valve is connected slightly differently (from the front):
in addition to feeding the rear suspension and the brake circuit,
as usual, it connects to an additional anti-sink sphere
as well. The function of this sphere is to maintain pressure
in the braking circuit. As the brake valve is the most leaky element,
it could exhaust the pressure between the piston
and the plunger while the remaining pressure behind the
piston (provided the high pressure and the front suspension
circuits do not leak that much) stays rather high. In this
case the anti-sink valve might open again in error—this additional
sphere ensures that this will not happen.


To bi bilo najblize onome sto je Citroen pisao u svojim Note technique za antisink.
Ugl, antisink ventili zatvaraju samo izlaze prema amortizerima, svi ostali prikljucci su uvijek prohodni.

Ovo bi onda značilo da kad ja ujutru upalim auto i njemu padne zadnji kraj,6 kugla odnosno antisink nije ispravan?
Sjednes, upalis, on propadne i onda se pocne dizati?
Ili propadne cim sjednes?
 

fullcool

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Ovo bi onda značilo da kad ja ujutru upalim auto i njemu padne zadnji kraj,6 kugla odnosno antisink nije ispravan?
To ti je znak da je antisink ventil ispravan, ali 6. kugla nije.
 

coyot

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Sednem,upalim,propadne i počne se dizati.

Znači 6 kugla ode u večna lovišta :(.
 

Automatic

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Dečki malo vas pratim ali ek sad vidim da niš ne kužim.Da li i c 5 ima takvih problema sa hidraulikom ili možda još večih.:whistling:
 

fullcool

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Sednem,upalim,propadne i počne se dizati.

Znači 6 kugla ode u večna lovišta .
Možda bi još valjala da se napuni na propisani tlak, kad je skroz "mrtva" onda više ne propada, ali nema ni zadnjih kočnica u slučaju da pumpa prestane raditi.

Dečki malo vas pratim ali ek sad vidim da niš ne kužim.Da li i c 5 ima takvih problema sa hidraulikom ili možda još večih.
C5 ima drukčiju hidrauliku, zna otići pumpa u hidrobloku, 200-300 eura su polovne, tak da nije problem, kugle su samouništive, kad padne tlak sama se probuši tak da nema punjenja neg se stavi nova, original oko 120 eura/kom, zna procuriti i amortizeri, povratna crijeva su isto malo osjetljiva, ali je to sve odvojeno od volana i kočnica, tak da ako nešto ode nema veze sa kočnicama. Nema na C5 ni pete ni šeste kugle iako ih bude 6 komada na skupljim verzijama, eto otprilike je tako to sa C5:whistling:
 

Lakii

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Možda bi još valjala da se napuni na propisani tlak, kad je skroz "mrtva" onda više ne propada, ali nema ni zadnjih kočnica u slučaju da pumpa prestane raditi.
Propada kad je mrtva, bas iz razloga koje sam napisao. A bez zadnjih kocnica ce ostati tek kada se zatvori prioritetni ventil. A tada vec pomalo otkazuju prednje kocnice tako da je potpuno svejedno sto se dogada sa zadnjim kocnicama.
 

Automatic

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

ema na C5 ni pete ni šeste kugle iako ih bude 6 komada na skupljim verzijama, eto otprilike je tako to sa C5
Moj ima 6 ,barem sam ih toliko nabrojil,servo mi je isto preko LDSa,jedino kočnice su odvojene,znači dot 4 sa servo bubnjem.Znam da hoče pumpa riknut,nešto malo sam se naučio o korektorima i hidraulici ,ali ne toliko da bi se sam upustio u mjenjanje LDSa ili kugli.
Vidim da ih jura pz prodaje na njuškalu oko 2500 kuna ,pakad priberem pare najbolje da ih i promjeni zajedno sa novim LDSom.Ko god da bu to servisiral zamolil bum ga da mi pokaže kak se to radi.Prije nikakvo upuštanje osim ako nekaj krepa.;)
 

fullcool

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Propada kad je mrtva, bas iz razloga koje sam napisao. A bez zadnjih kocnica ce ostati tek kada se zatvori prioritetni ventil. A tada vec pomalo otkazuju prednje kocnice tako da je potpuno svejedno sto se dogada sa zadnjim kocnicama.
Propada kad je tlak u njoj nizak, kad nema nimalo tlaka onda više ne propada. Ajd malo razmisli, uđe ulje unutra i šta ga onda istjera van ako nema tlaka u kugli? Bez zadnjih kočnica ostaje kad se zatvori zadnji antisink, ako je tlak u kugli 0.
 

Lakii

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Bio tlak u 6. kugli 0 ili 40 bara, zadnje kocnice ce funkcionirati isto. Ona ne sluzi da bi napajala kocnice nego da bi odrzavala razliku tlaka potrebnu da drzi antisink ventil zatvorenim.
Antisink ventil je konstruiran tako da se zatvaraju samo krajnja dva izlaza, oni koji idu direktno na amotrizere, ostali ulazi/izlazi na ventilu su stalno protocni. To ukljucuje i prikljucak na koji je spojen tlak za zadnje kocnice.

Evo, malo cu quote-at sebe:

bez zadnjih kocnica ce ostati tek kada se zatvori prioritetni ventil
Antisink zatvara samo izlaz prema amortizerima. Kocnice su vezane na antisink na istoj tocki kao i 6. kugla. Ali ona nije rezerva za kocnice! Kocnice imaju tlak sistema dok god u centralnoj kugli ima tlaka jer je taj prvi izlaz iz antisinka protocan i nema nikakvih opstrukcija tlaka prema kocnici. Antisink niti u kojem slucaju ne zatvara dovod tlaka u kocnice!

Svrha 6. kugle je da drzi antisink zatvorenim nakon sto se auto ugasi!
jer, antisink radi na razlici tlaka (nije bitno kojeg tlaka) i dok god je tlak na ulazu veci od tlaka na izlazu, antisink je otvoren.
E sada, posto je najslabija karika u cijelom hidraulickom sustavu dozer (kocioni ventil), on najvise pusta.
To znaci da ce sa strane izlaza antisinka (di je kocioni ventil) brze padati tlak nego na ulazu (centralna kugla). To opet znaci da ce se pojaviti razlika tlaka izmedju ulaza u izlaza antisink ventila i da ce se on otvoriti!
.

Sa te iste stranice skini Citroen technical guide i u njemu procitaj poglavlje za antisink, evo citat:

The rear anti-sink valve is connected slightly differently (from the front):
in addition to feeding the rear suspension and the brake circuit,
as usual, it connects to an additional anti-sink sphere
as well. The function of this sphere is to maintain pressure
in the braking circuit. As the brake valve is the most leaky element,
it could exhaust the pressure between the piston
and the plunger while the remaining pressure behind the
piston (provided the high pressure and the front suspension
circuits do not leak that much) stays rather high. In this
case the anti-sink valve might open again in error—this additional
sphere ensures that this will not happen.
Citroen technical guide


Za neki pristojan iznos u smislu oklade sam spreman demonstrirati kako se ponasaju zadnje kocnice kada se skine antisink kugla...
 

fullcool

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Lakii, moram ti reći da nisi u pravu, odustao bi od rasprave sa tobom jer nema smisla, ti jednostavno ni ne pokušavaš shvatiti rad sistema, ali ne mogu zbog drugih koji ovo čitaju ne odgovoriti na tvoj post.
Tlak ulja dolazi od pumpe jel tako?
Sa pumpe ide na regulator, jel tako?
Sa regulatora na sigurnosni ventil, jel tako?
Sa sigurnosnog ventila na ovjes tj. korektore visine kad je tlak iznad 80-100bara, jel tako?
Prednje kočnice dobijaju tlak sa sigurnosnog ventila i kad je on zatvoren prema ovjesu, tako da kad tlak padne ispod 80bara prednje kočnice i dalje dobijaju taj preostali tlak dok ne padne na nulu, jel tako?
Zadnje kočnice ne dobijaju taj preostali tlak jer su povezane na zadnji ovjes, jel tako?
Tlak raspoloživ za zadnje kočnice je onoliki koliki je u zadnjem ovjesu, jel tako?
Antisink kugla je spojena na taj vod od zadnjeg ovjesa do kočnica, pa je u njej tlak isti kao u ovjesu,jel tako?
Između antisink kugle i sigurnosnog ventila je korektor visine, kad je auto na odgovarajućoj visini korektor je zatvoren, jel tako?
Ako je korektor zatvoren, a antisink kugla ima isti tlak koji je u amortizerima, kako se onda zatvori antisink ventil?
Ako je tlak u vodu od sigurnosnog do korektora pao ispod tlaka u amortizerima, antisink se zatvara, u tom trenutku je tlak u antisink kugli bio isti kao u amortizerima, jel tako?
Kakve onda ima veze to što ti iznosiš da je prolaz prema kočnicama otvoren kad je tlak prije korektora manji od onog u antisink kugli, kakve ti to logike ima?
Ako ne postoji nikakav ventil između kočionog i antisink kugle, kako onda kočnice ne mogu koristiti tlak iz te kugle dok se ona ne isprazni potpuno?
Sjedni malo pa gledaj u šemu i razmišljaj, ako ne shvatiš ja ti ne mogu pomoći i ovako si mi uzeo previše vremena zbog svoje tvrdoglavosti.
 

Lakii

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Wow, zustra rasprava!
Znam da je teski offtopic, ovo ce trebati poslije prebaciti u zasebnu temu.

Slazem se sa svim pitanjima koje si postavio. Na sve je odgovor "tako je".

Krivo izrazavao u vezi prolaza prema kocnicama, preskocio sam neke stvari, neke druge pomjesao, malo sam isao pojednostavniti, malo sam brzopleto odgovarao, ali!
Govorilo se o tome da ce ako je antisink kugla potpuno prazna auto odmah ostati bez zadnjih kocnica, jelda?


Imam i ja par pitanja za tebe:

- dali se slazemo da antisink ventil radi na principu razlike tlakova njegovog prvog ulaza i izlaza iz korektora (drugi ulaz u antisink)? To znaci da ne postoji neki odredeni tlak ispod kojeg on zatvara, jedino je bitno da tlak na ulazu padne ispod tlaka na izlazu.

-dali se slazemo da je ulazni tlak u kocioni ventil za krug zadnjih kotaca iz tocke izmedu izlaza iz zadnjeg korektora i drugog ulaza u antisink ventil (ulaza prema amortizerima)?

- dali se slazemo da je tlak na izlazu iz kocionog ventila (prema klijestima) u trenutku kada kocnica nije pritisnuta 0 bara?

- dali se slazemo da ce nakon sto zatvori zadnji antisink ventil ostati barem minimalni tlak (bitno da je veci od 0 bar) zarobljen izmedju ulaza u kocioni ventil i antisink-a (i korektora)?

Ovdje pricamo o situaciji da se odjednom ugasi motor a da je antisnk kugla potpuno prazna. Padne tlak u sistemu i zadnji antisink zatvori.

Krug za zadnje kocnice je spojen na nacin da tlak za kocnice se uzima "direktno" iz zadnjih amortizera. I kada se zatvori antisink taj se dovod tlaka zatvori. I kocnice nemaju od kuda dobivati tlak za kocenje?
Tu u pricu dolazi svojstvo antisink ventila da radi na razlici tlaka!
Jer tlak na ulazu neka padne i antisink ventil neka zatvori, ti svejedno imas nekakav tlak zarobljen prema kocionom ventilu.
U tom trenutku ako pritisnes kocnicu taj zarobljeni tlak se "trosi" na pritiskanje klijesta i uzrokuje se pad tlaka na drugom ulazu u antisink ventil. To "trosenje" tlaka opet stvara razliku tlaka tako da je tlak na 1. ulazu u antisink veci od tlaka na 2. ulazu i antisink opet otvara! Cim otvori, zadnje kocnice su opet spojene sa svojim izvorom tlaka.

To je isti onaj razlog zbog kojeg zadnji kraj pocne tonuti na parkiranom autu kada je antisink kugla neispravna. Tlak na izlaznoj strani zadnjeg ovijesa se prebrzo trosi da bi antisink ostao zatvoren.
 

fullcool

New member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

- dali se slazemo da antisink ventil radi na principu razlike tlakova njegovog prvog ulaza i izlaza iz korektora (drugi ulaz u antisink)? To znaci da ne postoji neki odredeni tlak ispod kojeg on zatvara, jedino je bitno da tlak na ulazu padne ispod tlaka na izlazu.
Ovdje je problem tvog pogrešnog shvaćanja svega, tlak na dovodnoj cijevi, onoj što ide od sigurnosnog ventila prema krektoru i antisink ventilu je jedan od bitnih tlakova, drugi tlak koji je bitan je onaj u amortizerima ili izlazu antisinka prema amortizerima. Samo ta dva tlaka utječu na otvaranje i zatvaranje antisinka. Kad je prvi niži, antisink se zatvara i ostaje zatvoren sve dok se taj prvi tlak ne podigne da bude viši od onog u amortizerima.

Ovo dalje što si napisao pokazuje da ne poznaješ osnovne zakone hidraulike, jedan kaže da su fluidi nestlačivi, to ti znači da ne možeš imati zarobljeni tlak kao što ti misliš, taj zarobljeni tlak, bez dodatne akumulatorske kugle , nestane za sekundu ili dvije.
Sjeti se šta se dešava kad pukne peta kugla, regulator klikće svake sekunde, jel tako? Ako znamo da se regulator uključuje na 140 bara a isključuje na 175, to znači da je pad od 35 bara nastao za jednu jedinu sekundu, sa ispravnom petom kuglom i ispravnim ostalim komponentama hidraulike, taj interval je 3 minute.
Kažem ti opet, gledaj skice kako je sve to spojeno i razmišljaj, i slušaj šta ti govorim pa ćeš naučiti.
 

Lakii

Well-known member
Re: Problem s podizanjem prednjeg kraja

Ovo dalje što si napisao pokazuje da ne poznaješ osnovne zakone hidraulike, jedan kaže da su fluidi nestlačivi, to ti znači da ne možeš imati zarobljeni tlak kao što ti misliš, taj zarobljeni tlak, bez dodatne akumulatorske kugle , nestane za sekundu ili dvije.
Fluid nije stlaciv ali zaboravljas da su cijevi elasticne pa makar bile celicne.
No, to ovdje nije toliko bitno.

I ne kuzim kako ovo sto si citirao ima veze sa mojim nepoznavanjem mehanike fluida?
Pitanje je bilo vezano za princip rada ventila.
Mozda sam ja u krivu, zato i pitam.

Evo i slike:


Ja tvrdim da ventil radi na razlici tlakova izmedu a i d.



Isto kao sto pada tlak u centralnom sustavu, pada tlak i u zadnjem ovijesu iza antisinka, jer LHM koji je sadrzan u kuglama zadnjih amortizera se "trosi" na propustanja sustava zadnjeg ovijesa i dozera i, sto je puno vaznije, na zadnje kocnice. Tako da relativna razlika tlaka prije antisinka i onog iza antisinka ostaje dugo u korist ulaznog tlaka.

Cijela rasprava je krenula od tvrdnje da ce covjek odmah ostati bez zadnjih kocnica cim se motor ugasi, sto mislim da nije tocno.

A kada je centralna kugla potpuno prazna ili probusena, sustav se ne moze ni napuniti na maksimalnih 175 bara zbog hidraulickih udara prilikom nabijanja tlaka jer se tlaci celicnu stijenku kugle a ne elasticnu membranu pod tlakom dusika.
To je lako primjeti u samim intarvalima kliktanja regulatora jer, osim sto su cesci (svake sekunde) isto tako su i kraci! Jedno je stlaciti dusik sa 140 bara na 175 a drugo celik. Nije toliko bitan sam tlak u centralnoj kugli nego cinjenica da nemas tih dodatnih 4 deci LHM-a da pokriva gubitke sustava nego svega par kapi.
 

fullcool

New member
Gledaj dobro sliku što si postavio.
Situacija kad je ventil otvoren, (auto radi), tlak "a" je tlak sistema, znači oko 175 bara, tlakovi "d" i "e+b" su jednaki jer je ventil otvoren, ali su znatno manji od tlaka "a", znači tlak "a " drži ventil otvorenim.
d<a=otvoren ventil
e+b<a=otvoren ventil
d=b=e

Situacija kad je ventil zatvoren, tlak sistema "a" je ispod tlaka "e+b", tlak "d" je u trenutku zatvaranja bio jednak tlaku "e+b" ali se smanjuje zbog propuštanja kočionog pa je nakon zatvaranja ventila manji od tlaka "e+b", ali je veći od "a" jer inače ne bi došlo do zatvaranja ventiila.
"a"<"e+b"=zatvoren ventil
"a"<"d"=zatvoren ventil
Jel ti sad jasno??
 
http://service.citroen.com/docapv/affiche.do?ref=029103395050&refaff=0291 03 395050&idFct=FCT0025


2011.12.08
0291 03 3950 50
VENTIL ZA SPREÈAVANJE PROPADANJA

01


5293 01


02

ZAKLOPAC SPRJEÈ.PROPADANJA HID
ASS

02


5293 03


01

KUGLA SPRJEÈAVANJA PROPADANJA
400CM3 50 BARS

03


5293 06


01

NOSAÈ ZAKLOPCA SPRJEÈ.PROPAD
AR

04


5293 05


01

NOSAÈ ZAKLOPCA SPRJEÈ.PROPAD
AVANT

70


6922 60
RP 6922 H7


01
01

MUL VIJAK TH RDL
DIAM 6X100-45

71


6923 53


01

MUL VIJAK TH RDL
DIAM 6X100-40

72


6912 G8
RP 6925 T7


02
01

MUL VIJAK CBLX RDL
8X125-25
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh