- Da li je ok da samo dolijem antifriza
Nije, pogotovo što navodiš da ne znaš šta je i kada rađeno, i da je prva godina u tvom vlasništvu.
(znam da će sve biti ok ako samo dolijem ali dvoumim se da li da izmjenim svu rashladnu tečnost jer sa ovim autom se spremam za prvu zimu (u mom vlasništvu) pa nemam pojma kad je i šta radjeno)
Nemoj da se dvoumiš, nego nađi servis/majstora koji će da ispusti svu staru rashladnu tečnost, zatim česmovačom ispere zaostatak dok ne poteče bistra vode (uz bar jedno zagrevanje motora da bi se pomešala voda i zaostali stari antifriz zarobljen u bloku motora) i na kraju sipa novi rastvor antifriza.
***
Zna li neko precizno koja tačno tečnost ide (C4 2011 1.6 hdi 92ks)
(zelena. roza crvena ili naradzasta mi nije dovoljno precizno
Zna.
Tečnost pod citroenovom kataloškom oznakom 9979 78.
Inače se radi B.A.S.F. Glysantin G33. Ta tečnost zadovoljava PSA normu B71 5110 i može se reći da je svaka koja to poseduje odgovarajuća. Takođe, PSA je profesionalcima odnosno servisima obezbedila i još nekoliko drugih antifriza nešto različitih osobina ali nije javno objavila (tj. to je poznato samo ovlašćenim servisima) u kojim sve slučajevima za npr. C4 iz 2011. koriste i te druge antifrize osim pomenutog Glysantin G33. Kupcima, tj. vlasnicima vozila koja su starija od 5 godina se nudi i antifrizi pod oznakom EUROREPAR a koji su uglavnom jeftiniji
Pošto je priča o upotrebi antifriza u smislu šta se zahteva tj. šta je preporučeno, odnosno šta je odgovarajuče - i formalno-pravno kao i suštinski (u smislu sastava antifriza) prilično komplikovana, odgovor na pitanje "šta ide?" (koje je kao takvo neprecizno formulisano) nije baš sasvim jednostavan.
Èitaj dalje.
***
Po mom iskustvu provlači se jedna priča kako antifriz ne treba mjenjati (rashladnu tečnost) već samo doljevati po potrebi,
Priča je diskutabilna.
Antifrizi se sastoje od etilen-glikola koji se sam po sebi vremenom/upotrebom delom pretvara u vrlo korozivnu glikoičnu kiselinu pa mora sadržati i antikorozivne inhibitore, koji mu bitno produžuju upotrebivost. Ako bi rashladni sistem kontinuirano gubio određeni deo tečnosti koja bi se istim tipom nadopunjavala verovatno bi moglo da se npr. i više od desetak godina ne vrši kompletna zamena. To neko može da radi ako hoće i da npr. povremeno kontroliše pH i taćku mržnjenja.
Inače, kontrola samo tačke mržnjenja je problematična jer ne govori o tome koliko je antikorozivnog inhibitora potrošeno, pa se zato kontroliše pH (i zato je vrlo uputno da se autu iz 2011. u 2017 godini što pre zameni antifriz a prethodno dobro ispere od istog)
a druga priča je kako ga je preporučivo promjeniti svakih recimo 5 godina jer čuva motor od hrdje i bla bla... i kako treba usuti tačno ono koje je propisano
Priča je jednostavna i suštinski tačna, s tim što se u slučaju Citroena teško nalazi Glysantin G33 ako neko želi da isključivo koristi antifriz koji se koristi za prvo punjenje odnosno koji koriste servisi.
Zbog svega prethodno navedenog, (a i praksa je isto pokazala) najjednostavnije je a i sasvim efikasno - uraditi to što je naven Ivan.
Ako bi neko želeo precizniji odgovor - idu antifrizi po tipu OAT (bez amina, fosfata, silikata, borata i nitrita) ili H-OAT.
Ja u svoj C3 koristim više godina FAM Long Life, a na tvom mestu bih koristio bilo koji od sledeća dva:
http://www.ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/ina_antifriz_bs_super_111633.pdf
http://modricaoil.com/wp-content/uploads/2013/04/permant-long-life-100.pdf
Inače sa pomenutim koncentratom GlacElf Auto Supra takođe nema greške, osim toga ga Total preporučuje kroz svoje selektore maziva.
Ako ćeš da tražiš antifriz na kome stoji da poseduje odobrenje po normi PSA B71 5110 to će verovatno potrajati (a nije nužno).
U celoj priči je najbitnije isprati dobro sistem od starog antifriza, a novi promeniti ponovo u sledećih 3-5 godina. Mogu se koristiti i antifrizi koji daju kratkotrajniju zaštitu ali bi to zahtevalo ćešću promenu.
Usput, narandžasti koncentrat kao što je pomenuti GlacElf, kada se rastvori u providnoj staklenoj posudi na dnevnoj svetlosti je crvenkasto-roze boje, u zavisnosti od koncentracije. Kod antifriza koji sadrže fluorescentnu boju, obojenosta radnog rastvora vrlo zavisi od boje tj. osobina upadne svetlosti.
Ukoliko nakon zamene antifriza rashladni sistem u nekom delu npr. procuri sva je verovatnoća da uzrok nije novi antifriz, već da je sistem bio načet upravo zato što prethodni antifriz nije zamenjen na vreme.
Ako te zanima detaljnije čitaj
ovde
Na kraju krajeva, čovek inako sve odluke čini na svoju odgovornost.
Srećno.