Ma, uzet ću INA antifriz jer je dostupniji i dobro
alac-gore:
Inače hvala na pitanju.
U vezi MoS2 tj. generalno metalnih sulfida čiji su efekti odavno poznati - ne mogu nešto bitno da kažem osim onog što je poznato, jer nemam iskistvo sa tim. Mislim da ako imaš dobro iskustvo sa njim u VTS-u što da ne i u C4. Ipak, ja lično smatram da bih pre tražio pogodnije ulje za namenu nego dodavao aditiv.
Pošto su se i drugi (po svetu) pitali isto što i ti, na kraju donje rasprave ćeš videti da čovek navodi kako je kontaktirao LM i da su mu objasnili da neće biti problema sa smanjenjem trenja ukoliko bude ispoštovao da sipa količinu po uputstvu. (a ne npr. veću - što bi bilo kontraproduktivno)
https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/741971/2
Ja lično bih, kada bih toliko krvnički naprezao transmisiju - pre razmišljao o možda drugačije koncipiranom ulju.
Npr o ovome
http://www.lubricants.total.com/professionals/on-road-and-off-road/on-road-bus-truck/transmission-gear-9-fe-75w-80.html
http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical Data Sheets/TOTAL/TOTAL Automotive/03 - Manual Gear Oil - Passenger Car/TRANSMISSION GEAR 9 FE 75W-80 TDS.pdf
Inače u menjaču moje c3ojke sam umesto totalovog ulja sticajem okolnosti (zbog svojevremeno problematičnog čežaja) izabrao nešto deblje ulje iz 75W-80 gradacije - tj Motyl Gear 75W-80 koje je jedno od najdebljih ulja u toj gradaciji.
Moguće je da bi usled sklonosti ka oštrijoj vožnji kod tebe možda idealno bilo upotrebiti ulje gradacije 75W-85 - kao što je ovo fuchsovo
http://www.generaloils.net/PI_TITAN-SINTOPOID-FE-75W-85_e.pdf
Eto, to je par predloga ali oni zahtevaju eksperimentisanje pa da se vidi/oseti šta je najzgodnije. Preporučena ulja od strane PSA su namenjena najpre za uštedu goriva, po pravilu su polusintetike i zgodno ih je promeniti na oko 80-100,000 km, posebno i jer nisu skupa. Šta bi dobio sa MoS2 ne znam, tj. znam šta literatura navodi da bi dobio u teoriji, ali ne znam da li bi se kod tebe to desilo u praksi.
Btw, nešto modernija koncepcija je upotreba volfram-disulfida (WS2), i to je postalo donekle popularno od kada je volfram postao nešto jeftiniji, pa su počela da se spravljaju i maziva sa njim. Ovo čisto pominjem kao zanimljivost, a razlike u efektima u odnosu na one koje čini MoS2 su diskutabilne.
***
@liberty
nemo26 je dobro naveo da sve već pise u ovoj temi. Po onome što ja vidim kroz mazivne selektore ukupna zapremina rashladnog sistema tog berlinga je 6,3 L. Pa, sve što sam već napisao možete uzeti da važi i za tog berlinga
Da malo sažvaćem:
Citroen propisuje antifrize koji imaju njegovo odobrenje za normu PSA B71 5110 - ali takve je teško naći u slobodnoj prodaji. Ipak, ovlašćeni servisi bi trebali da ga imaju, inače se radi o gotovom rastvoru koji se ne razblažuje.
Izvan toga - u oba motora može da se upotrebi Coolelf/Glacelf Auto Supra, ili onaj inin koncentrat koji sam gore pomenuo.
Nisam točno skužio, šta da stavim?
Šta god `oćeš.
Ako kupuješ kod ovlašćenog citroen distributera/servisa (tj. insistiraš na antfrizu po odobrenju PSA B71 5110) traži pakovanje od 5 L kataloške oznake 9979 71, i litarska pakovanja 9979 78 - to je dakle fabrički propisan Glysantin G33
Izvan gore pomenutog, mislim da će ti sasvim odgovarati ovo
http://www.ina-maziva.hr/UserDocsImages/proizvodi/antifriz_bs_super_1l-poluprofil_163028.png
ili pvo
http://www.fikus.is/content/images/thumbs/0007735_frostlogur-glaceelf-supra-1-ltr.jpeg
Bilo kako, za oba vozila kao i za BERLINGA ti treba po 3 litra koncentrata. Oni gore na slici su sve koncentrati.
Pošto u sistemu uvek zaostane nekakva količina antifriza zarobljena u bloku - najbolje je da se ispusti što se može ispustiti, a onda se dolije demi voda i zatim se upali motor da se zagreje toliko da otvori termostat i pomeša/provrti vodu sa starim antifrizom. To uradiš dvaput i možeš računati da si savršeno isprao sistem od starog antifriza
Nakon toga sipaš 3 litra koncentrata, ostalo vodu. Pošto se sistem najčešće ne obezvazduši sasvim prilikom zamene, to učini dobra vožnja ali se tada i spusti nivo rastvora u ekspanzionoj posudi. U tom slučaju dolivaš samo vodu, pošto ionako znaš da već imaš 3 L koncentrata u sistemu. I to je to - onda zaboraviš na antifriz sledeće 4 godine, a možda i 5 godina.
Ako još uvek nisam bio jasan:
1. Striktno tumačeno, kako je citroen predvideo - ne ide ni jedan koncentrat, nego već razblažena tečnost po kataloškoj oznaci Citroen 9979 78 odnosno Glysantin G33, (kojeg inače nema u slobodnoj prodaji) - ili bilo koja tečnost (već spremna za upotrebu ili kao koncentrat) koja ima odobrenje/homologaciju od PSA da zadovoljava normu PSA B71 5110.
2. Ukoliko se preporuka citroena ne tumači striktno - mogu se upotrebiti bilo koji automativni antifrizi, a zgodno je upotrebiti dugotrajne koji zadovoljavaju normu VW TL 774 D, VW TL 774/F, VW TL 774 G, VW TL 774 D/F ili VW TL 774 D/F/G - a to su inin i totalov koncetrat sa gornjih slika tj. linkova, odnosno još gomila drugih koji su na evropskom tržištu po pravilu žuto, narandžasto, crvenkasto ili violet/ljubičasto/pink obojeni (kao što su u ovoj temi pomenuti i 444 antifriz i CT12 Plus)
Odustajanje od striktnog tumačenja je na svoju odgovornost. Doduše, i poštovanje striktnog tumačenja je na svoju odgovornost. Zbog ovog poslednjeg, meni lično je izuzetno zadovoljstvo što ne moram striktno da poštujem citroenove navode za izbor maziva.
3. Za berlingo 1,6 HDi treba 3 litra koncentrata
4. Ukupno stane 6,3 L.
Međutim, pošto deo tečnosti ostaje zarobljen u bloku motora, zapremina tečnosti koja će se sipati u motor je oko 4 L (u praksi 3 L koncentrata + oko 1 L vode). Zbog toga je bitno da se prethodno ispiranjem sistema u bloku nađe uglavnom voda, tj. vrlo razblažen stari antifriz, koji će se pomešati sa 3 L koncentrata i vodom kojom ćemo dopunjavati dok se sistem sasvim ne napuni.
Nadam se da sam bio jasan.
Srećno