Rashladna tekućina curi, miris paljevine!!

ZVAJ

Skoro zreo
Nestaje rashladna tekućina iz posude, 103000 km godište 2011 motor VTi 120. Zamjenjen čep na posudi. Zamjenjena pumpa vode stara OK. Motor pregledan u radu i ugašen na dizalici. Trag vode se pojavi na betonukao da curi između motora i kabine ujutro!! Primjećeno da više vode ima nakon što je radilo grijanje kabine. Povremeno se osjeti smrad kao da gori negdje instalacija ili nekakva plastika i to ako se češće upušta kvačilo odnosno u koloni pokreće auto. (Pred semaforima npr.) Ne vide se tragovi na motoru od curenja. Auto inače ide normalno sve radi OK. Trenutno skinuta zaštitna plastika ispod auta. Ima li tko iskustva sa ovim kvarom?? :thinking: :thinking: :confused:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Vjerovatno crijevo koje ide u kabinu... na c3 su taman negdje iznad birača/mjenjača, trljaju s donje strane i počnu puštati. Vjerovatno niti na C4 nije puno drugačije.

Odgovaraju ova dva simptoma, upravo njima počne kolati jače rashladna kada se upali grijanje kabine i ako kapa po biraču ili poluzi kuplunga to se sve zajedno safta s ostalom prljavštvinom pa smrdi.

Treba ispustit vodu i krenuti u potragu, barem sam ja tako :)
 

ZVAJ

Skoro zreo
Riješeno curenje rashladne tekućine. Zamjenjen termostat. Užasno komplicirana demontaža. Èitavo čudo žica i crijeva oko termostata!! Puknuće na samoj plastici od pregrijavanja. Tko zna kad i kako. Sva crijeva ispravna (srećom). Sad jedino slabije grije u kabini na -9 C. Zamjenski termostat neki talijanski, otvara na 102 C, a original otvara na 105 C. Sve odgovara i radi. Kupljeno u trgovini GAS iz Osijeka. Vrlo korektni i uslužni.
 

Damaj

Active member
Mislim da si pogriješio što nisi ugradio original, ja sam ga platio oko 900 kn, jedino što sam još morao nadokupiti kabel. Doduše u ono vrijeme sam našao samo jedan zamijenski koji je bio čak i skuplji i nije bio dobavljiv. Mislim da ti sada slijedi i promjena kilera kabine, slično kao kod Cutaka.

I malo mi je čudno što sada otvara na 102°C jer to ne ovisi o termostatu nego računalo upravlja tim procesima. Najvjerojatnije senzor temperature u termostatu daje pogrešne podatke o temperaturi antifriza. Zato i smatram da se takve dijelove ugrađuje samo original (senzori, termostati, razni brojači okretaja itd.)
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Original dijelovi su bajka za malu djecu. Evo primjer: nedavno sam na svom autu mjenjao set zupcastog. Remen je bio gates, vodena pumpa no name neka, spaner nsk, rolica ina. U servisu rolica kosta oko 90€, a ista ta u ininom pakiranju kosta 27-30€. Kutiju sa citroen znakom placas 60 eura znaci. Mirne duse sam ugradio skf set i hepu pumpu koja jedina ima metalna krilca. Kod dijelova je bitno ugradit dio renomiranog proizvodaca tipa Bosch, Delphi, Skf, Trw, itd, jer su to vecinom proizvodaci originalnih dijelova. Proizvodac auta ne proizvodi te dijelove nego ih narucuje, pa se cesto puta dogodi da dobijes bokji aftermarket dio nego sto je originalni. Bitno je znaci ugradit dio koji odgovara specifikaciji koju je naveo proizvodac.
 

Damaj

Active member
Original dijelovi su bajka za malu djecu. Evo primjer: nedavno sam na svom autu mjenjao set zupcastog. Remen je bio gates, vodena pumpa no name neka, spaner nsk, rolica ina. U servisu rolica kosta oko 90€, a ista ta u ininom pakiranju kosta 27-30€. Kutiju sa citroen znakom placas 60 eura znaci. Mirne duse sam ugradio skf set i hepu pumpu koja jedina ima metalna krilca. Kod dijelova je bitno ugradit dio renomiranog proizvodaca tipa Bosch, Delphi, Skf, Trw, itd, jer su to vecinom proizvodaci originalnih dijelova. Proizvodac auta ne proizvodi te dijelove nego ih narucuje, pa se cesto puta dogodi da dobijes bokji aftermarket dio nego sto je originalni. Bitno je znaci ugradit dio koji odgovara specifikaciji koju je naveo proizvodac.
Ovdje sam napisao o sasvim drugačijoj vrsti dijelova od onih koje si ti naveo - dakle dijelovi koji u sebi imaju elektroniku, senzore itd. Probaj ugraditi zamjensku lambda sondu pa ćeš skužiti o čemu pričam.
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Vw u tvornici ugraduje Bosch lambda sonde. Kod njih original dobijes tu istu sondu koju je Bosch napravio samo sto nije u Bosch kutiji negu u VW kutiji i triput skuplja??? Dealeri su poznati po postenju i niskim cijenama, pa se cesto puta dogodi da ti ugrade aftermarket dio a naplate ga kao original. Sto se tice lambda sonde, ako ona meni nakon postavljanja daje ispravan signal ona je za mene ispravna bez obzira ko je proizveo. Trajnost je vec druga prica ako je neka talijanska/kineska.
 

Damaj

Active member
Ne želim ulaziti u rasprave, treba malo pročitati po netu iskustva sa zamienskim dijelovima pa će ti biti jasno. Normalna stvar da ako neki proizvođač radi dijelove prve ugradnje dolazi u obzir za ugraditi, mada sam siguran da takvi dijelovi nisu jeftiniji tri puta. Razlika u cijeni je u stvari nenormalna marža ovlaštenih servisa. Kada sam kupovao svoj original termostat u ovlaštenom je bio oko 1300 kn a kod Tokića 930 kn uz nekakav popust. Zamjenski je koštao 1280 kn i nije bio dobavljiv, uz preporuku da niti ne ugrađujem zamjenski jer su tu potencijalni problemi (iz njihovog iskustva). I na kraju jedno pitanje za tebe, zbog čega se Zvaju sada termostat otvara na 102 a ne na 105°C?
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Pod uvjetom da je to tzv "map controlled thermostat" on se vecinom ponasa kao klasicni temostat, tj ima vosak koji se siri kako se topi i otvara termostat. U pojedinim uvjetima teskog opterecenja ecu aktivira grijac termostata koji otopi vosak i termostat se brze otvori, tako da se ne bi slozio da racunalo upravja tim procesima uvijek, nego samo aktivira grijac pod uvjetima teskog opterecenja. Kad opterecenje prestane termostat se opet ponasa ko klasicni. Uzroke preranog otvaranja na normalnom opterecenju bi trazio u aamom termostatu ( napravljen da otvara na toj temperaturi),senzoru rashladne tekucine. Ako te zanima vise o radu map controlled termostata firma MAHLE ima jako dobru tehnicku dokumentaciju na svojim stranicama.
 

Damaj

Active member
Ne želim sada raspravu prebacivati na konstrukcijska rješenja termostata, pogledaj Cutakove slike termostata i biti će ti sve jasno. Nema tu nikakvog voska nego s njim upravlja računalo koji ga u određenom postotku otvara. Poštovani kolega forumaš tema ovog dijela postova je bila kupiti original ili zamijenski i samo sam svojim komentarom htio pomoći drugima svojim iskustvom i saznanjima. Netko će moje savjete uvažiti, netko neće, nije ni bitno na kraju, zato i postoji forum.
 

Memphis

Active member
Mislim da si pogriješio što nisi ugradio original, ja sam ga platio oko 900 kn, jedino što sam još morao nadokupiti kabel. Doduše u ono vrijeme sam našao samo jedan zamijenski koji je bio čak i skuplji i nije bio dobavljiv. Mislim da ti sada slijedi i promjena kilera kabine, slično kao kod Cutaka.

I malo mi je čudno što sada otvara na 102°C jer to ne ovisi o termostatu nego računalo upravlja tim procesima. Najvjerojatnije senzor temperature u termostatu daje pogrešne podatke o temperaturi antifriza. Zato i smatram da se takve dijelove ugrađuje samo original (senzori, termostati, razni brojači okretaja itd.)
Ako je talijanski onda je vjerojatno facet a on otvara na 105 ali to nije toliko bitno ... svaki termostat radi drugačije zato postoje te neke sitne razlike u temperaturama (ako pričamo o proizvođačima a ne prepakiravačima) a i tu se radi o MC termostatu pa je to manje bitno ...
slažem se za originalne OE dijelove ali i njih netko radi tko ih prodaje u svojoj "maloprodaji" ...

Ovdje nije stvar deklarirane temp nego kvalitete ...

Original dijelovi su bajka za malu djecu. Evo primjer: nedavno sam na svom autu mjenjao set zupcastog. Remen je bio gates, vodena pumpa no name neka, spaner nsk, rolica ina. U servisu rolica kosta oko 90€, a ista ta u ininom pakiranju kosta 27-30€. Kutiju sa citroen znakom placas 60 eura znaci. Mirne duse sam ugradio skf set i hepu pumpu koja jedina ima metalna krilca. Kod dijelova je bitno ugradit dio renomiranog proizvodaca tipa Bosch, Delphi, Skf, Trw, itd, jer su to vecinom proizvodaci originalnih dijelova. Proizvodac auta ne proizvodi te dijelove nego ih narucuje, pa se cesto puta dogodi da dobijes bokji aftermarket dio nego sto je originalni. Bitno je znaci ugradit dio koji odgovara specifikaciji koju je naveo proizvodac.
Ovo je još jedna od većih zabluda ekipe koja misli da je pumpa sa metalnim impelerom kvalitetnija jer će se kod plastičnog lopatice potrgat.
Opet krećemo od istog ako je pumpa kvalitetna to se neće dogodit i ona će odradit svoj životni vijek bez problema ...
Onda ekipa ponukana time kupuje pumpe sa metalnim impelerima i meću kineska smeća teške metalurgije u kombinaciji sa šrot ležajem te onda imaš kino na zavidno maloj km.

Plastični impeleri su puno bolji jer imaju bolji balans i bolji dizajn impelera (obično turbinast u odnosu na klasične metalne lopatice) koji daje bolji protok vode.

Evo jedan primjer

Kinez (DOLZ, Valeo, Febi, MAPCO, MEYLE, Magnet Marelli i dr.)

HEPU

SKF

Original
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh