pippo8765
New member
Ok, da krenemo:
Prvo, bez straha pristupite ovoj operaciji, naročito ako vam komp već ne radi! Ne može se pokvariti više nego što jeste, ne može se "blokirati zauvek", nemojte da vas lažu! Ako je neki deo elektronike riknuo, a da to nije hard disk - onda je popravka ili zamena tog dela neminovna na drugi način! Upis u neki drugi medij, a da to nije HDD o kome ćemo pričati SE NE DEŠAVA U OVOM POSTUPKU! Zato nemojte misliti da ćete bilo kakvom operacijom dovesti uredjaj u stanje da se ne može nikad više koristiti. To su gluposti kojih sam se naslušao samo tako. Jednom od metoda navedenih naniže ćete svakako dovesti HDD u operativno stanje. Ako ništa od ovog ne uspe - nije do HDD-a. Cenu opravke ovoga što je mene mučilo su mi lupali kojekakvi likovi i iznosila je od 480e do 2500e! Da. Ludilo. Sami ćete rešiti problem reinstalacijom / update-om sistema. Ovaj sistem je u potpunosti odvojen od engine kompjutera, te svom automobilu nikako nećete naškoditi što se vožnje tiče. Samo nećete imati multimedije u kolima i to je to, baš kao i sada, ako je kvar kod vas još uvek aktuelan
Cenim da ni za RT6 uredjaje ne može ovo da bude puno drugačije, oni imaju noviji software i hardware, ali to je sve isto. Postupak je, siguran sam, 99% isti. Onaj 1% je varijacija i ne može se ni tu napraviti nepopravljiva greška. RT6 nisam otvarao, nisam ni tražio po net-u kako izgleda, ali cenim da je razlika recimo u tome da nema hard disk već compact flash karticu ili SSD disk. Ostalo mora biti isto.
U priloženim materijalima (ispod teksta su i slike i fajlovi) ćete videti moj uređaj (Magneti Marelli RT5, imam C4 Picasso Navidrive 2008. godište). Da biste reinstalirali sistem NE MORATE UOPŠTE RASKLAPATI BILO ŠTA. Ove slike su samo ilustracija ukoliko je potrebno da izvadite i zamenite svoj HDD (što sam ja morao da uradim). Èak i tada, potrebno vam je samo par koraka, ne svi, dok ne izvadite HDD. Dakle - skidanje gornjeg poklopca, vadjenje CD playera i vadjenje samog HDD-a. Ukupno 4 šrafa i dva konektora. Toliko o mudrosti.
Da krenemo od prostije varijante: nema potrebe menjati HDD, već ćete samo probati da reinstalirate sistem. Image fajl koji sam priložio je originalni 8.31 RT5 sistem, regularno kupljen. Nema dostavljenih podataka o VIN broju, o ID-ju nekom bilo kakvom drugom, tako da cenim da se to i ne upisuje prilikom instalacije, a sama instalacija briše ceo disk, te formira tražene particije (njih 4) i upisuje default fajlove sistema po njima. Sve što kasnije radite (dodavanje svojih mapa, štelovanje radio stanica i ubacivanje muzike, te štelovanje sistema - sve to je custom razlika koju pravi korisnik, tj. vi). Dakle, ukoliko je komp blokirao, ako pokazuje samo crni ekran ili se neprestano vrti LOGO, te se sistem sam resetuje i pri tome čuje zvuk kao da čita CD, pa se opet resetuje i tako u nedogled - pokušajte ovu reinstalaciju. Ako imate USB, još bolje. Image fajl 8.31 sistema prebacite na flešku (ja sam koristio jednu od 1GB, da bih bio siguran da će je sistem prepoznati, jer se radi o FAT32 sistemu) ili CD, flešku / CD ubodite u USB ili ubacite u čitač i startujte auto. Bitno je da ne gasite automobil za vreme instalacije. Ne bih se ovde zadržavao na ekranima koji se pojavljuju tokom instalacije, ali ćete svakako prepoznati da se radi o instalaciji.
Ima dva slučaja na koja možemo naići ovde:
1) Sistem pokušati da identifikuje boot sistema, onda će vas o tome obavestiti, onda će reći nešto kao "Initializing flash loader... copying files..." itd its.
2) Ukoliko sistem ne želi sam da počne instalaciju (prepoznaćete to tako što će, iako ste gurnuli flešku ili CD sa instalacijom) ponavljati istu proceduru zbog koje ste i počeli reinstalaciju, morate izvući uređaj. Sistem u ovom slučaju ne želi sam da počne reinstalaciju / update, ne može da prepozna da je potrebno da pokrene mod bootovanja sa fleske ili CD-a. Vađenje se radi viljuškicama za vađenje audio uređaja iz auta, videćete proreze levo i desno u koje se viljuške gurnu. Ako ih nemate - obratite se nekom majstoru koji se ovim bavi da vam ih posudi ili ih kupite. Na e-bayu su jako jeftine, ali sam siguran i da ih svaki buvljak u vašem gradu ima ako već nema audio prodavnica sa ovakvim "majstorskim" alatićima. Elem, kada izvadite uređaj, izvucite ga pažljivo, pozadi je ukupno 7 kablova i snopova koje zasad nećemo dirati. Sa donje strane ćete pronaći dva dugmenceta (IMG_1, na levoj strani po sredini je pravougaoni prorez i dugmići su tu). Potrebno je pritisnuti oba dugmenceta, ne istovremeno, već jedno pa drugo, te zadržati par sekundi. Nađite nešto zgodno što će vam poslužiti za tu operaciju. Jedno dugme je reset i ono naprosto resetuje uređaj, dok drugo nema funkciju ako je samo pritisnuto. Ono u kombinaciji sa resetom uređaju saopštava da želite da reinstalirate sistem. Dakle, kad ovo uradite, na ekranu ćete dobiti belim slovima natpis da kompjuter traga za instalacijom sistema, tj. za boot diskom. Ovo možete da radite sa fleškom ubodenom u USB ili bez. Isto važi i za CD. Kada dobijete na ekranu zahtev da ubacite traženi software, učinite to. Odatle kreće instalacija. Ukoliko vam se desi da ne dobijete iz prve ekran koji vam kaže da traži sistem 4.52 (ili tako neki broj, ne sećam se baš), ponavljajte pritiskanje sve dok vaš uređaj ne bude u tom modu. Tek tada ćete moći da krenete u reinstalaciju.
Bilo da ste instalaciju počeli sa ili bez hard reseta (1 ili 2), proces će trajati nekih 20ak+ minuta. Ne gasite auto za to vreme, budite strpljivi i pustite da se proces sam dovede do kraja. Sve i da traje i više. Ne odustajte. Nemam iskustvo koliko traje instalacija sa CD-a, ali mislim da ne bi trebala trajati duže od 45min - 1h. Posle ovog vremena ja bih zaključio da nešto drugo ne valja, najverovatnije je HDD oštećen preko mere. Kada je sve završeno, sistem se sam resetuje i pokrene radio.
Dalje bih priču sveo na problem HDD-a, ukoliko reinstalacija ovim metodama ne pomogne. Ja sam imao situaciju da reinstaliram sistem, sve radi par dana i ponovo sve ode dođavola. Moj HDD je definitvno bio za otpad. Ovde nailazimo na problem tog "specijalnog HDD-a". On nije ništa drugačiji po performansma od bilo kog 2.5' HDD-a za laptop, osim što je tolerantniji na temperature, kako visoke, tako i niske. E tu leži kvaka! Originalni HDD je Hitachi Endurostar, a po laptopovima je recimo od Hitachi-ja tu Travelstar. Ovaj prvi radi u opsegu temperatura od -50C do +80C, a ovaj drugi ako maknete sa sobne temperature - pobrljaviće. Endurostar može da se kupi preko web-a za 50-100e, ali ako možete da se snađete drugačije - slobodno! Ja sam na kraju završio sa nekim starijim HDD-om iz neke Toshibe od pre 10ak godina. Ocenio sam da su tad pravili kvalitetnije diskove, probao i - uspelo je. Ali ako možete da dođete do HDD-a iz nekog automobila ili iz nekog drugog pogona koji trpi temperaturne promene - samo napred. Bitno je da je 2.5 inčni i da ima 40GB.
ZAMENA (REINSTALACIJA IZVAÐENOG) HDD-a
Sa slika možete da vidite kako se HDD vadi. Nakon što viljuškicama oslobodite uređaj, pažljivo ga izvucite iz kućišta. Otkačite sve kablove iza i vodite računa da vam ne skliznu u prostor iza uređaja, tj. u šupljinu iza kontrolne table. Kada ste uređaj izvukli, skine se gornji poklopac, PAŽLJIVO PODIGNE CD, jer je ispod flat kablić koji ne želite da prekinete (IMG_4). Oslobodite beli konektor na CD-u prstom ili nekim plastičnim alatićem povlečenjem njegovog poklopčića naviše i izvucite kablić iz ležišta konektora. Onda oslobodite i izvucite CD player. Ispod njega je HDD (IMG_5). Na ovoj slici ćete videti Hitachi Travelstar, jer sam tada još uvek ekperimentisao s njim, ali sam odustao, jer ne može da drži podatke ni po vrućini ni po hladnoći. HDD je sa prednje strane zakačen za svoj port. Pažljivo potisnite taj port, tj. pločicu koja ga nosi, da biste je zadržali na mestu. HDD najpre izvucite nagore sa zadnje strane (mali šrafciger je dovoljan da vam pomogne u ovome), da se oslobodi iz nosača kućišta levo i desno, a onda ga lagano pokretima levo-desno izvucite iz porta u koji je pričljučen i dalje držeći taj port da se ne iščupa iz ploče. Možete i blago da potiskujete pločicu koja nosi port dok se HDD ne oslobodi. Sve u svemu - nežno s ovim delom.
*** Sve slike koje slede iza IMG_6 se odnose na rasturanje celog uređaja, što sam uradio da bih ga očistio kad je već bila prilika, ali je on u tako dobrom stanju što se toga tiče da tu idu sve pohvače na račun Magneti Marelli! Možete ih ignorisati, sve do slike IMG_20
Slike IMG_20 i sve koje nose oznaku "disk" se odnose na reinstalaciju sistema uz pomoć kompjutera. Ovo možete da uradite ukoliko ste imalo vični korišćenju računara i image fajlova. Treba da imate i odgovarajući kablić pomoću kog ćete zakačiti HDD za vaš komp. U tu svrhu je poslužio PATA na USB konvertor ili bilo kako drugačije možete pronaći da se zove taj konvertor po radnjama, vidi se na IMG_20 (poenta je ubosti 2.5 inčni PATA disk sa 44 pina u adapter koji na svom drugom kraju ima USB, eto tako objasnite trgovcima u komp shopu). Košta oko 15ak evra. Za image fajlove sam koristio Acronis True Image, te ćete morati da instalirate ovaj program kako biste postavili sve particije na svoje mesto. U linkovima ispod se nalaze image fajlovi svake particije poanosob. Disk koji ste izvukli najpre formatirajte kao FAT32. Zatim vraćajte particiju po particiju uz pomoć Acronis True Image, tako da dobijete sliku kako je to predstavljeno na slikama sa oznakama "disk". Redosled particija možete da vidite na bilo kojoj od ovih slika sa leve strane, u stablu foldera i diskova:
1. Prvi disk (tj. image, particija) je ona koja nosi oznaku 3130_(F).
2. Druga je MAPE_(G),
3. Treća USER_DATA_(H) i
4. Èetvrta MUSIC_(I).
Ovom reinstalacijom cete dobiti potpuno funkcionalan 8.31 sistem sa updatovanim mapama za 2016 za SOUTH-EAST Europe. Mali bonus Zatim sve vratite obrnutim redosledom u vaš auto i uživajte.
Da ovaj post ne bi prerastao u roman, ovde ću se zaustaviti. Ukoliko ima pitanja, potrudiću se da pomognem. Inače, za nekim rešenjima sam tragao gotovo 6 meseci, naslušao se gomile gluposti i cena. Nije poenta uvek zaraditi. Meni je bilo frustrirajuće to što ljudi koji su iz tzv. ovlaštenih servisa NEMAJU BLAGOG POJMA o čemu se ovde radi! Moj zaključak nakon cele operacije je da je u ovom slučaju najveća verovatnoća da je kvar uzrokovan hard diskom! Ovo je i logično, obzirom da su diskovi koji se koriste (pogotovu RT4-5) puni mehaničkih delova, a stari su i ne trpe potrese niti temperaturu tako dobro kao pre 10+ godina kad su bili napravljeni. Nisu večni jednostavno.
Pokušavao sam i da zamenim disk SD karticom, Compact Flash karticom,... ne ide. Ne pokusavajte ovo. Ima možda kombinacija koje rade, ali je sve i neizvesnije i puno skuplje nego popraviti ili zameniti HDD. Dobitak je beznačajan u brzini, koja vam nije potrebna. Posvetite se ovome malo i rešićete problem. Nadam se.
Pozdrav, slede prilozi!
PRILOZI:
OPCIJA 1 :: instalirati / updatovati / reinstalirati sistem sa fleske ili CD-a)
Image fajl za originalni 8.31 RT5 sistem (prebaciti na flesku ili CD za instalaciju)
OPCIJA 2 :: izvaditi hard disk iz uređaja, preformatirati, te redom vraćati particije iz image fajlova)
particija1 -
particija2 -
particija3 -
particija4 -
Mala dopuna, fin izvor informacija:
http://rt4.wikidot.com/
Prvo, bez straha pristupite ovoj operaciji, naročito ako vam komp već ne radi! Ne može se pokvariti više nego što jeste, ne može se "blokirati zauvek", nemojte da vas lažu! Ako je neki deo elektronike riknuo, a da to nije hard disk - onda je popravka ili zamena tog dela neminovna na drugi način! Upis u neki drugi medij, a da to nije HDD o kome ćemo pričati SE NE DEŠAVA U OVOM POSTUPKU! Zato nemojte misliti da ćete bilo kakvom operacijom dovesti uredjaj u stanje da se ne može nikad više koristiti. To su gluposti kojih sam se naslušao samo tako. Jednom od metoda navedenih naniže ćete svakako dovesti HDD u operativno stanje. Ako ništa od ovog ne uspe - nije do HDD-a. Cenu opravke ovoga što je mene mučilo su mi lupali kojekakvi likovi i iznosila je od 480e do 2500e! Da. Ludilo. Sami ćete rešiti problem reinstalacijom / update-om sistema. Ovaj sistem je u potpunosti odvojen od engine kompjutera, te svom automobilu nikako nećete naškoditi što se vožnje tiče. Samo nećete imati multimedije u kolima i to je to, baš kao i sada, ako je kvar kod vas još uvek aktuelan
Cenim da ni za RT6 uredjaje ne može ovo da bude puno drugačije, oni imaju noviji software i hardware, ali to je sve isto. Postupak je, siguran sam, 99% isti. Onaj 1% je varijacija i ne može se ni tu napraviti nepopravljiva greška. RT6 nisam otvarao, nisam ni tražio po net-u kako izgleda, ali cenim da je razlika recimo u tome da nema hard disk već compact flash karticu ili SSD disk. Ostalo mora biti isto.
U priloženim materijalima (ispod teksta su i slike i fajlovi) ćete videti moj uređaj (Magneti Marelli RT5, imam C4 Picasso Navidrive 2008. godište). Da biste reinstalirali sistem NE MORATE UOPŠTE RASKLAPATI BILO ŠTA. Ove slike su samo ilustracija ukoliko je potrebno da izvadite i zamenite svoj HDD (što sam ja morao da uradim). Èak i tada, potrebno vam je samo par koraka, ne svi, dok ne izvadite HDD. Dakle - skidanje gornjeg poklopca, vadjenje CD playera i vadjenje samog HDD-a. Ukupno 4 šrafa i dva konektora. Toliko o mudrosti.
Da krenemo od prostije varijante: nema potrebe menjati HDD, već ćete samo probati da reinstalirate sistem. Image fajl koji sam priložio je originalni 8.31 RT5 sistem, regularno kupljen. Nema dostavljenih podataka o VIN broju, o ID-ju nekom bilo kakvom drugom, tako da cenim da se to i ne upisuje prilikom instalacije, a sama instalacija briše ceo disk, te formira tražene particije (njih 4) i upisuje default fajlove sistema po njima. Sve što kasnije radite (dodavanje svojih mapa, štelovanje radio stanica i ubacivanje muzike, te štelovanje sistema - sve to je custom razlika koju pravi korisnik, tj. vi). Dakle, ukoliko je komp blokirao, ako pokazuje samo crni ekran ili se neprestano vrti LOGO, te se sistem sam resetuje i pri tome čuje zvuk kao da čita CD, pa se opet resetuje i tako u nedogled - pokušajte ovu reinstalaciju. Ako imate USB, još bolje. Image fajl 8.31 sistema prebacite na flešku (ja sam koristio jednu od 1GB, da bih bio siguran da će je sistem prepoznati, jer se radi o FAT32 sistemu) ili CD, flešku / CD ubodite u USB ili ubacite u čitač i startujte auto. Bitno je da ne gasite automobil za vreme instalacije. Ne bih se ovde zadržavao na ekranima koji se pojavljuju tokom instalacije, ali ćete svakako prepoznati da se radi o instalaciji.
Ima dva slučaja na koja možemo naići ovde:
1) Sistem pokušati da identifikuje boot sistema, onda će vas o tome obavestiti, onda će reći nešto kao "Initializing flash loader... copying files..." itd its.
2) Ukoliko sistem ne želi sam da počne instalaciju (prepoznaćete to tako što će, iako ste gurnuli flešku ili CD sa instalacijom) ponavljati istu proceduru zbog koje ste i počeli reinstalaciju, morate izvući uređaj. Sistem u ovom slučaju ne želi sam da počne reinstalaciju / update, ne može da prepozna da je potrebno da pokrene mod bootovanja sa fleske ili CD-a. Vađenje se radi viljuškicama za vađenje audio uređaja iz auta, videćete proreze levo i desno u koje se viljuške gurnu. Ako ih nemate - obratite se nekom majstoru koji se ovim bavi da vam ih posudi ili ih kupite. Na e-bayu su jako jeftine, ali sam siguran i da ih svaki buvljak u vašem gradu ima ako već nema audio prodavnica sa ovakvim "majstorskim" alatićima. Elem, kada izvadite uređaj, izvucite ga pažljivo, pozadi je ukupno 7 kablova i snopova koje zasad nećemo dirati. Sa donje strane ćete pronaći dva dugmenceta (IMG_1, na levoj strani po sredini je pravougaoni prorez i dugmići su tu). Potrebno je pritisnuti oba dugmenceta, ne istovremeno, već jedno pa drugo, te zadržati par sekundi. Nađite nešto zgodno što će vam poslužiti za tu operaciju. Jedno dugme je reset i ono naprosto resetuje uređaj, dok drugo nema funkciju ako je samo pritisnuto. Ono u kombinaciji sa resetom uređaju saopštava da želite da reinstalirate sistem. Dakle, kad ovo uradite, na ekranu ćete dobiti belim slovima natpis da kompjuter traga za instalacijom sistema, tj. za boot diskom. Ovo možete da radite sa fleškom ubodenom u USB ili bez. Isto važi i za CD. Kada dobijete na ekranu zahtev da ubacite traženi software, učinite to. Odatle kreće instalacija. Ukoliko vam se desi da ne dobijete iz prve ekran koji vam kaže da traži sistem 4.52 (ili tako neki broj, ne sećam se baš), ponavljajte pritiskanje sve dok vaš uređaj ne bude u tom modu. Tek tada ćete moći da krenete u reinstalaciju.
Bilo da ste instalaciju počeli sa ili bez hard reseta (1 ili 2), proces će trajati nekih 20ak+ minuta. Ne gasite auto za to vreme, budite strpljivi i pustite da se proces sam dovede do kraja. Sve i da traje i više. Ne odustajte. Nemam iskustvo koliko traje instalacija sa CD-a, ali mislim da ne bi trebala trajati duže od 45min - 1h. Posle ovog vremena ja bih zaključio da nešto drugo ne valja, najverovatnije je HDD oštećen preko mere. Kada je sve završeno, sistem se sam resetuje i pokrene radio.
Dalje bih priču sveo na problem HDD-a, ukoliko reinstalacija ovim metodama ne pomogne. Ja sam imao situaciju da reinstaliram sistem, sve radi par dana i ponovo sve ode dođavola. Moj HDD je definitvno bio za otpad. Ovde nailazimo na problem tog "specijalnog HDD-a". On nije ništa drugačiji po performansma od bilo kog 2.5' HDD-a za laptop, osim što je tolerantniji na temperature, kako visoke, tako i niske. E tu leži kvaka! Originalni HDD je Hitachi Endurostar, a po laptopovima je recimo od Hitachi-ja tu Travelstar. Ovaj prvi radi u opsegu temperatura od -50C do +80C, a ovaj drugi ako maknete sa sobne temperature - pobrljaviće. Endurostar može da se kupi preko web-a za 50-100e, ali ako možete da se snađete drugačije - slobodno! Ja sam na kraju završio sa nekim starijim HDD-om iz neke Toshibe od pre 10ak godina. Ocenio sam da su tad pravili kvalitetnije diskove, probao i - uspelo je. Ali ako možete da dođete do HDD-a iz nekog automobila ili iz nekog drugog pogona koji trpi temperaturne promene - samo napred. Bitno je da je 2.5 inčni i da ima 40GB.
ZAMENA (REINSTALACIJA IZVAÐENOG) HDD-a
Sa slika možete da vidite kako se HDD vadi. Nakon što viljuškicama oslobodite uređaj, pažljivo ga izvucite iz kućišta. Otkačite sve kablove iza i vodite računa da vam ne skliznu u prostor iza uređaja, tj. u šupljinu iza kontrolne table. Kada ste uređaj izvukli, skine se gornji poklopac, PAŽLJIVO PODIGNE CD, jer je ispod flat kablić koji ne želite da prekinete (IMG_4). Oslobodite beli konektor na CD-u prstom ili nekim plastičnim alatićem povlečenjem njegovog poklopčića naviše i izvucite kablić iz ležišta konektora. Onda oslobodite i izvucite CD player. Ispod njega je HDD (IMG_5). Na ovoj slici ćete videti Hitachi Travelstar, jer sam tada još uvek ekperimentisao s njim, ali sam odustao, jer ne može da drži podatke ni po vrućini ni po hladnoći. HDD je sa prednje strane zakačen za svoj port. Pažljivo potisnite taj port, tj. pločicu koja ga nosi, da biste je zadržali na mestu. HDD najpre izvucite nagore sa zadnje strane (mali šrafciger je dovoljan da vam pomogne u ovome), da se oslobodi iz nosača kućišta levo i desno, a onda ga lagano pokretima levo-desno izvucite iz porta u koji je pričljučen i dalje držeći taj port da se ne iščupa iz ploče. Možete i blago da potiskujete pločicu koja nosi port dok se HDD ne oslobodi. Sve u svemu - nežno s ovim delom.
*** Sve slike koje slede iza IMG_6 se odnose na rasturanje celog uređaja, što sam uradio da bih ga očistio kad je već bila prilika, ali je on u tako dobrom stanju što se toga tiče da tu idu sve pohvače na račun Magneti Marelli! Možete ih ignorisati, sve do slike IMG_20
Slike IMG_20 i sve koje nose oznaku "disk" se odnose na reinstalaciju sistema uz pomoć kompjutera. Ovo možete da uradite ukoliko ste imalo vični korišćenju računara i image fajlova. Treba da imate i odgovarajući kablić pomoću kog ćete zakačiti HDD za vaš komp. U tu svrhu je poslužio PATA na USB konvertor ili bilo kako drugačije možete pronaći da se zove taj konvertor po radnjama, vidi se na IMG_20 (poenta je ubosti 2.5 inčni PATA disk sa 44 pina u adapter koji na svom drugom kraju ima USB, eto tako objasnite trgovcima u komp shopu). Košta oko 15ak evra. Za image fajlove sam koristio Acronis True Image, te ćete morati da instalirate ovaj program kako biste postavili sve particije na svoje mesto. U linkovima ispod se nalaze image fajlovi svake particije poanosob. Disk koji ste izvukli najpre formatirajte kao FAT32. Zatim vraćajte particiju po particiju uz pomoć Acronis True Image, tako da dobijete sliku kako je to predstavljeno na slikama sa oznakama "disk". Redosled particija možete da vidite na bilo kojoj od ovih slika sa leve strane, u stablu foldera i diskova:
1. Prvi disk (tj. image, particija) je ona koja nosi oznaku 3130_(F).
2. Druga je MAPE_(G),
3. Treća USER_DATA_(H) i
4. Èetvrta MUSIC_(I).
Ovom reinstalacijom cete dobiti potpuno funkcionalan 8.31 sistem sa updatovanim mapama za 2016 za SOUTH-EAST Europe. Mali bonus Zatim sve vratite obrnutim redosledom u vaš auto i uživajte.
Da ovaj post ne bi prerastao u roman, ovde ću se zaustaviti. Ukoliko ima pitanja, potrudiću se da pomognem. Inače, za nekim rešenjima sam tragao gotovo 6 meseci, naslušao se gomile gluposti i cena. Nije poenta uvek zaraditi. Meni je bilo frustrirajuće to što ljudi koji su iz tzv. ovlaštenih servisa NEMAJU BLAGOG POJMA o čemu se ovde radi! Moj zaključak nakon cele operacije je da je u ovom slučaju najveća verovatnoća da je kvar uzrokovan hard diskom! Ovo je i logično, obzirom da su diskovi koji se koriste (pogotovu RT4-5) puni mehaničkih delova, a stari su i ne trpe potrese niti temperaturu tako dobro kao pre 10+ godina kad su bili napravljeni. Nisu večni jednostavno.
Pokušavao sam i da zamenim disk SD karticom, Compact Flash karticom,... ne ide. Ne pokusavajte ovo. Ima možda kombinacija koje rade, ali je sve i neizvesnije i puno skuplje nego popraviti ili zameniti HDD. Dobitak je beznačajan u brzini, koja vam nije potrebna. Posvetite se ovome malo i rešićete problem. Nadam se.
Pozdrav, slede prilozi!
PRILOZI:
OPCIJA 1 :: instalirati / updatovati / reinstalirati sistem sa fleske ili CD-a)
Image fajl za originalni 8.31 RT5 sistem (prebaciti na flesku ili CD za instalaciju)
Kod:
https://mega.nz/#!12pH1IAS!WKjtx6-w-9PNwRLh-85u2KXXP02JZtQRZoZ_14dIAgo
OPCIJA 2 :: izvaditi hard disk iz uređaja, preformatirati, te redom vraćati particije iz image fajlova)
particija1 -
Kod:
https://mega.nz/#!Vr5y1ASL!qdBPHX-MwqYEOeXToEdy-zE2qSKUkyskYQGcNU4QoHc
Kod:
https://mega.nz/#!NjQF1DTQ!Hs9dixhAczj2m_XOgx_GWk2pCuMy0Wvx3aISpx9SUyg
Kod:
https://mega.nz/#!InYAALzB!dwnke9F6GbdH_-U1u_fU2CaKwf4_v7DSZKOxQKf4Kn0
Kod:
https://mega.nz/#!luxnhRBB!D4sg4BPSZXj22YWc94JQwvBLlH_tl5woYriBBOhQEu0
http://rt4.wikidot.com/