Rekordan susret obožavatelja Spačeka

Sale123

New member
http://www.net.hr/auti/page/2011/08/18/0447006.html

Vječni automobil
Rekordan susret obožavatelja Spačeka



Devetnaesti svjetski susret obožavatelja popularnog Spačeka održan u Francuskoj oborio je sve rekorde. Okupilo se preko 20.000 posjetitelja s preko 7.000 vozila.

Ovogodišnji 19. po redu svjetski susret 2 CV prijatelja u francuskom gradiću Salbrisu, koji ima 6.000 stanovnika, a udaljen je 180 km od Pariza, potukao je sve rekorde u masovnosti.

Svjetski susreti Spačeka okupljaju oko 3.500 starih Citroëna i najveća su okupljanja vlasnika jedne auto marke na svijetu. U Salbrisu se okupilo preko 7000 automobila jer je došlo do spajanja europske i francuske Citroën scene pa se broj ljubitelja tog slavnog automobila udvostučio.

Dva dana su Spačeki, Dyane, Amiji iz svih krajeva Europe i svijeta stvarali kilometarsku kolonu koja je u jednom trenutku dosegla čudesnih 20 kilometara. Atsumi Terasawa, predsjednik Japanskog 2 CV kluba došao je iz Tokija u Spačeku iz 1985. godine, a bilo ih je iz Gane, Nigerije, Novog Zelanda, Kanade, Australije i Amerike.


Vikend za okupljanje nije slučajno izabran, jer je 27. srpnja 1990. sa proizvodnih traka sišao posljednji Spaček što je označeno s masovnim trubljenjem. Osim velike gastronomske ponude, koncerata, burze novih i polovnih dijelova, radionica za djecu i odrasle, organizator je postavio veliki šator u koji je smjetio 2 CV muzej u kojem je bio izložen značajan dio povijesti.

Centralni dio prostora zauzela su četiri 2 CV prototipa iz 1939. godine, zatim Spaček promoviran 1948. na pariškom salonu automobila, 2 CV Sahara 4x4 te tri Spačeka koji su sudjelovali na masovnim Citroënovim raidovima 70.-tih godina po Aziji i Africi.

Kuriozitet je bio Spaček čija je karoserija bila izrađena od drva te posljedni proizvedeni Spaček u Portugalu. Izložen je i veliki broj originalnih fotografija, skica, shema, plakata, brošura, kataloga i postera. Uz ove predratne prototipove (fiksna kurbla, vodeno hlađenje, jedan far ) našao se i spektakularni "Revolte", futuristički nasljednik modela 2 CV, kao i trenutno najveći ponos tvornice iz Pariza, Citroën DS3 WRC, koji je mamio uzdahe svih prisutnih.


Vezano za nadogradnje i osobni dizajn teško je uopće nabrojati što su se sve njihovi vlasnici u stanju dosjetiti. Tako smo na jednom Spačeku na vratima vidjeli staru pipu za vodu i posudicu za sapun, zatim hidraulični Spaček, prošireni Spaček sa SM motorom, skraćeni Spaček, zatim Spaček koji s obje strane ima haubu i farove i upravljački mehanizam te razna druga čuda.

Poseban svijet čine off road izvedbe s kojima su vlasnici prošli Afriku i Aziju i druge ekstremne terene, 'tjunirani' Spačeki ili pak spačeki proizvedeni 50-godina s rebrastom haubom, 6V instalacijom, 425 kubika motorom.

Pokrovitelj manifestacije bilo je ACI (Amicale Citroen International), Svjetska asocijacija svih Citroën klubova u svijetu.

"Velik je, čudesan i neobičan Citroën svijet. Tisuće klubova, susreta i internet stranica s raznih kontinenata pričaju jednu priču koja traje preko 90 godina i koja ne samo da daje naznake da se neće ugasiti, već naprotiv iz dana u dan okuplja sve više poklonika koji su jamac da nas čeka blistava budućnost!", kažu u klubu ljubitelja Citroena.

Pretpostavka je da broj vlasnika starih Citroëna u svijetu nadmašuje 50.000 ljudi koji posjeduju preko 100.000 Citroën vozila, što samo potvrđuje davno izrečenu konstataciju da oni koji voze Citroën svoju vjernost i ljubav prema svom ljubimcu čuvaju čitav život, jer Spaček i nije auto već umjetnost življenja.

Èlanovi Citroën kluba Croatia u 14 dana prešli su 4.400 km vozeći rutu: Zagreb –Verona – Menton - Monte Carlo –Nica- St. Paul de Vence - Tourrettes sur Loup - Gourdon – Grasse - Aix-en-Provence – Gordes – Avignon – Grignan – Salbris –
Paris – Basel – Zurich - Lago di Garda – Zagreb.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Iz hobija sastavio spačeka, naposlijetku dobio posao



Dvadesetpetogodišnji Zagrepčanin Ante Šomođi još se kao 13-godišnjak zaljubio u Citroenov popularni automobil 'spaček'. Kad je prije sedam godina kupio taj automobil, ovaj prvostupnik ekonomije nije ni sanjao da će mu to donijeti posao.

Iako je prvostupnik ekonomije i nikada se nije obučavao za mehaničara, Ante je svog spačeka sam sastavio. "Imam ga sedam godina, ali vozim ga šest – jedna godina mi je trebala da ga složim", ispričao je Ante za Dnevnik.hr. Kad je sastavio svoj prvi žuto-plavi spaček, krenuo je na put 2008. godine, putevima Dunava sve do Crnog mora.

"Prošavši sve ove puteve s kvarovima koji su se mogli riješiti unutar 30 minuta odlučio sam malo ozbiljnije proučavati spačeke. Tako sam većinu slobodnog vremena provodio u svojoj radioni radeći na autu i polako počeo pomagati i prijateljima s njihovim problemima", ispričao je Ante.

Usput se družio s ljubiteljima spačeka na susretima u Èeškoj i Francuskoj, što mu je naposlijetku donijelo i posao. "Nakon pet godina provedenih u radioni došao je dan kad sam upoznao Louisa Barboura, mehaničara iz Engleske koji je tim autima posvetio 30 godina života i napravio posebnu verziju spačeka, za off road. Tako je započela Louisova i moja suradnja koja traje već dvije godine. Iduće godine Louis se seli u Hrvatsku i tada spaček počinje biti i moj posao", rekao je Ante, čiji kolege s ekonomije posao u struci traže najmanje godinu i pol dana.

S novim spačekom kojeg upravo slaže u svojoj radioni, Ante će u travnju nastupati na natjecanju off road spačeka.

"Nakon svega što se dogodilo unutar samo šest godina zbog spačeka mogu mirno donijeti odluku, to je to – spaček zauvijek sa mnom kroz život", kazao je Ante.

http://danas.net.hr/hrvatska/page/2012/03/04/0174006.html
 
Na vrh