Remenica radilice - raspad gumenog elementa

Gorski

Member
Pozdrav svima,
Eto, dogodilo se i to. Za nevjerovati. Raspala se guma koja je sastavni dio remenice (zupčaste) radilice. I što, skidanjem poklopca glave motora imalo se što vidjeti, polomljeni dijelovi (plosnati, zaobljeni - podizači ventila što li?), oštećeni bregovi bregaste osovine... I to je za sada to.
Saxo je na servisu, u Pazinu, pa ćemo vidjeti s početkom tjedna kada ga otvore što je sve prošlo.

Inače, radi se o Saxu 1,5 D, 2003 g. 177000 tkm, stvarnih.
Zupčasti remen mijenjan dva puta, na cca 48000 tk (kada sam ga kupio od prvog vlasnika) te na 160 000 tkm tj. lani (2017, u 6. mj).
Natezač remena zamjenjen cca 2 mj nakon zamjene zupčastog remena, budući je i dalje cvilio kao i do zamjene zupčastog remena, što sam servisu bio i naglasio.

Eto, da se zna da se i to događa. A dogodilo se na otvorenoj cesti (istarskom ipsilonu), pri brzini cca 100 km/h samo se ugasio. Nikakvih neobičnih zvukova. Tek nakon zaustavljanja i pokušaja ponovnog paljenja čulo se "čudno" verglanje, kao u prazno, objašnjivo.

Javim kako će dalje biti. Uglavnom, namjera mi je popravljati ga.
A koliko će popravak koštati ...Bogzna!?
A i već smo razmišljali o većem Citroenu (C8), pa jednog idem gledati uskoro. No, o tome u drugoj temi.
 

Zmix

New member
I meni se to desilo na C5 prošle godine kada sam išao na more.
Remenica mi riknula u Vinkovcima, majstor došao iz NS u VK i promenio mi kaiš, vratio se kući, sutradan ujutro na servis, majstor zamenio remenicu i teraj dalje.
Remenica je koštala negde oko 110-120€ plus kaiš, španer, roler...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Greška u materijalu ili pri montaži... ko će ga znat.
A radovi... ako ide sve novo, skupit će se tu dosta love. Bregasta, ventili, gumice, dihtunzi, nova distribucija, ulje, rashladna, filteri... brdo je toga tu.
Možda bi se dalo iskombinirati sa rabljenim djelovima... ili kompletno drugi motor nutra i bok.
 

Gorski

Member
O, ti si dobro prošao.
Ovjde je došlo do onoga do čega, pretpostavljam, dođe pri pucanju zupčastog remena.

Ivan,
Ma, kada već rade i pošto mi stalo do auta neka stave sve novo. Jer, namjeravam ga još voziti, iako ću možda uskoro uzeti C8.
Koliko bi to sve moglo koštati, čuti ću, javiti će mi.
Inače, i mi smo bili na putu prema Umagu, na sajam sporta, imali rezerviran smještaj, stvari sa sobom... i to se dogodi. (žena, dijete od godinu i pol i ja).
I onda što napraviti, nastaviti nekako do odredišta ili se vratiti. Vratili se, naravno, jedva. Al' dobro je! Živa glava!
 

tomica0308

Well-known member
Meni na escortu 1.8d puko remen, svi ventili 8kom, bregasta na 2 dijela pukla (1000kn samo ona), cirka sa radom 4000kn. Remen nije prosao 40tkm..
 

Milosh

Test
Ma ne, nisam ni pomislio na tebe ili majstora u tom kontekstu, mislim isključivo nedopustivo od strane proizvođača.
 

Gorski

Member
Da, slažem se.
Inače, uskoro gibam po Saxa, iako sam ga već prevario s C8 (uselio se kod nas dok Saxa nema) :)
Usput, što mislite o šlepanju Saxa s krutom motkom za šlepanje? Koliko je moguće upravljanje volanom ako motor ne radi i da li je to pravno dopušteno.
Kako sam ja razumio nema zapreka, uz ispunjenje određenih uvjeta tipa označavanja vozila i sl.
 

Scorpyo

Active member
Imao isti slučaj na Renault 19 prije dosta godina ali uz puno sreće. Jedina šteta je bila remenica i auto je malo jače dimio nakon toga. Meni se desilo u gradu pri nekih 50 km/h, primjetio sam da temperatura raste.

Majstor rekao da je vjerojatno zupčasti preskočio za jedan zub ali da nema ozbiljnije štete...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kako sam ja razumio nema zapreka, uz ispunjenje određenih uvjeta tipa označavanja vozila i sl.
Kruta može... trebaju biti ispravni signali (žmigavci, štopka) i upravljač, što kod tebe i je. Upravljač će normalno funkcionirati i na ugašenom, samo malo teže na sporijim brzinama.
Samo obavezno stavi ključ na poziciju kontakta da se nebi zaključao.

Na oba vozila moraju biti trokuti, na prvom sprijeda, a na Saxu nazad.
I nemožeš na autocestu, tj. samo do prvog izlaza.
 

Gorski

Member
Ivan222, hvala!
Biti će malo duža tura, od Pazina do Gorskog Kotara, Vrbovsko, ali pomalo. Moći će to C8 kada mu za prikolicu s kočnicom piše do 1800 kg a bez kočnice do 750. Dobro, Saxo nema naletnu ali će kočiti onaj koji bude upravljao njime, tamo gdje bude trebalo.
 

zacko

Member
I koliki ceh je na kraju?
Inace prije par god dok sam vozio saxsa ista stvar samo sto je meni podvukao kanalni remen pod zupčasti. Sve proslo ok iz prva malo cudno tukao tj radio poslije se smirilo i napravio sam jos nekih 50 000 km nakon toga je prodan.
 

Gorski

Member
Ehhh,

Nisam vidio poruku, ma ni stigao na forum od posla.
Nema ceha, rasprodao sam ga u dijelovima (najgora opcija - kasnije shvatio). Dobio sam nekih 6 kk za dijelove, nešto još ostalo.

Trebalo je motor promjeniti i vozio bi još toliko.
Gotovo sa njim.

Nego, upravo danas sam kaparisao jednog 1.0, 2000 g, u Sloveniji.
U ponedjeljak idem po njega.
 
Na vrh