Xantia Reparacija/zamjena hidraulične pumpe

kgmax

New member
Pumpa mi lagano ispušta dušu. Zna li netko da li negdje u Zg-u ima gdje da se može reparirati ili ako netko prodaje. Moja je sa kutnim ulazom.
 

fullcool

New member
Re: Hidraulična pumpa

imam ja, sa 20i skinuta, mogu ti je dati za 100eura, jeftinije ne mogu jer je ista i na mojoj xantiji pa ako meni rikne onda bolje da imam u rezervi. evo slika baš od te moje pumpe:



 

Lakii

Well-known member
Re: Hidraulična pumpa

Nazalost kolega, ti imas jednu od najranijih Kantija koja nema 6+2 pumpu!
Sam u pravu?

Ova od fullcoola ti nebi pomogla...
 

kgmax

New member
Vidiš, nisam ni gledal. Moja izgleda ovako. Nisam primijetio da Fullcool-ova ima 2 izlaza. Znaci meni treba sa jednim. Nego druga stvar, nasao sam na netu firmu koja reparira hidraulicne pumpe. Pise i da repariraju servo pumpe, letve volana itd. Kaj da probam njih pitati da mi sloze?

Kaj u opce odlazi na toj pumpi? Znam za lezaj i brtve. Kaj jos? Mozda bi de upustio u reparaciku sam...
 

Prilozi

Posljednje uređivanje od moderatora:

fullcool

New member
Re: Hidraulična pumpa

da moja je sa dva izlaza.
jesi li siguran da pumpa nevalja, na slici vidim da je suha, u čemu je problem, možda je nešto drugo u pitanju?
 

Lakii

Well-known member
da moja je sa dva izlaza.
jesi li siguran da pumpa nevalja, na slici vidim da je suha, u čemu je problem, možda je nešto drugo u pitanju?
Da, i mene zanima kako se manifestira taj kvar "ispustanje duse"...
 

kgmax

New member
Evo mala povijest oko pumpe...
Još zimus auto mi se dizao po nekoliko minuta. Pumpa nikako da postigne pritisak. Moj mehaničar nije imao pa sam nazvao drugog mehaničara i on mi je ponudio novu pumpu. Pumpa je bila stvarno odlićna. Ali , nije mi jasno kako, remenica je bila pomaknuta za jedan utor u lijevo i on je to probao uprešati da se utori poravnaju. Nekako je uspio, ali je pumpa s vremena na vrijeme tako zaškripala nekim metalnim zvukom da me je bilo strah da se negdje sve ne razleti. Nešto je sje... tim prešanjem. Ali čak i sa tom pumpom auto se počeo dizati gotovo istodobno kad se upali. Niti je sjedao brzo, možda se znao spustiti nakon dva dana, tako nekako. U isto vrijeme sam i sve kugle napunio.
Tu pumpu sam mu reklamirao i stavio mi je drugu kojam od prvog dana nije ni sluga ovoj prvoj. Auto se sporo dizao, brzo je sjedao, već za sat vremena bio je na podu. Nisam odmah obratio pažnju ali mi se sad čini da mi je vratio moju staru jer je i moja na ovim bočnim vijcima iznad klipova imala zareze koji se vide na slici, kao da je netko već na silu otvarao pumpu. Možda sam i paranoičan.
Posumnjao sam na kugle i otišao kod Mate u Rakitje da provjeri, ipak smo neka familija. Kugle su u redu. A i on mi je rekao da je pumpa loša.

I sad kako se manifestira. Autu treba gotovo minuta da se počne dizati, da postigne pritisak. Kad se digne, pumpa skviči kao prase:grin:. Onako "siiiiik - siiiik". Nema onaj zdravi "klik - klik". Taj sam zvuk čuo tek kad sam se vozio na more po auto cesti pa je valjda na turaži nabila ispravan pritisak. Auto sjedne za 15 ninuta do poda kad se ugasi.

Evo još da napomenem da apsolutno nigdje nema na hidraulici kapi LHM-a. LHM je promjenjen u 5 mjesecu, sve oprano. Sva crijeva su kao nova. Navodno je prvi vlasnik bio neka faca u Ciroenu. Vidi se da je auto maximalno održavan. Svaka kopča kad drži crijeva je na mjestu, originalne šelne. Auto mi je malo viši nego što bi trebao ali to ću ovih dana srediti kod Mate. Usput i počistiti korektore. Ali mi je bedasto sve raditi kad me pumpa zeza. A i zima više nije daleko pa me strah da opet ne čekam 10-tak minuta da se digne.
 

Lakii

Well-known member
Hm, neke stvari koje si napisao su vise stvar tvog osobnog dojma nego problem pumpe.
Primjerice, to sto auto brzo padne kad ga ugasis. Vjeruj mi, to nema veze s pumpom i neovisno o pumpi, auto ce ti padati istom brzinom. Napunjene i nove kugle su ti razlog sto auto duze stoji.

Ipak, tebi bi ovjes trebao puno brze reagirati s obzirom da imas 6-klipnu pumpu koja napaja kompletan sustav, auto definitivno treba brze reagirati.

Prvo pitanje: kad upalis auto, za koliko se ugasi STOP?

Drugo pitanje: kako ti zvuci regulator? jer, ti ustvari ne cujes pumpu nego regulator pritiska i kuglicu u njemu. Ma, nebitno! Dali brzo i ostro iskapca (tik-tik) ili onako rasteze (trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-tik)?

Trece pitanje: kakav ti je servo? Dali postane tezak kad primjerice okreces volan i stisces kocnicu ili kad se auto dize?


Moze stvarno biti pumpa. A mogu i biti slabi spojevi na usisu pumpe. Rekao si da su stavljene jos uvijek original kopce, one elasticne. Mozes probati staviti prave selne, na usisu rezervara i na usisu pumpe.
Ocisti korektore, to ce isto pomoci!

A za naci pumpu, pa, potrazi sa Xm-a, oni imaju taj isti sustav i nekako ih je vise od tih ranih Xantia. Jedino pazi da ti remenica pase, ako ne, stavi svoju.
 

kgmax

New member
Lakii...
STOP se ugasi u trenu, sec. dvije...
Servo je OK. Nema apsolutno nikakvih problema sa tim. Jedino kaj pumpa (regulator) zna promijeniti zvuk kad se volan okreče.
Pod zvuk pumpe mislim na regulator, moj bad imam problema sa "R" pa mi je laše pisati pumpa:angel:, ne iskapča tik-tik, više kao siiiiiik-siiiik, tako nekako, svakih 4-5 sec. Bum probao snimiti zvuk pa ga postam.

Kaj se crijeva i kopči tiće po njima se i vidi da je auto održavan u servisu. Nakon 18 let više te kopče nebi ni postojale da je servisiran na dvorištu. Probat ću staviti šelne na glavno crijevo. Najmanje me to košta.

Gledam onaj post od saleta123 sa slikama rastavljene pumpe. Jasno mi je da gumice mogu riknuti i onda bi vjerojatno LHM procurio, ali što je sa onim limićima u obliku zvijezde. Koja je njihova funkcija? Koliko se vidi po slikama tu i nemak kaj drugo za riknuti osim gumica i onog mesinganog ležaja na rotoru. A i onda predpostavljam da bi se čuo neki zvuk lupanja ili škripe baš iz same pumpe.
I koja je funkcija ovih, pretpostavljam ventila na slici.
 

Prilozi

Lakii

Well-known member
Na slikama, sa slovom "F" su oznaceni klipici koji pumpaju ulje. Ove pumpe, koliko sam skuzio imaju samo cahure a ne klasicne lezajeve, pa nemogu ni prolupati bas.
Za pumpu se kaze da je ruknula kad joj kapacitet opadne. To se dogodi zato sto se pojavi zracnost izmedu klipica F i samog tijela pumpe, javljaju se gubitci i pumpa vise ne daje dovoljan protok. Tada se mora mjenjati i nema joj spasa. Znaci trebalo bi vidjet kakav je kapacitet pumpe!
O- ringove se lako zamjeni i oni nisu razlog za zamjenu pumpe.

Hm, meni se vise cini da ti imas problema sa servom a ne samom pumpum. A jel volan ide lagano ili otezano? Ako ide lagano, pumpa nije problem.
razdjelnik protoka je tu vazan, kolege sa XM-ovima bi ti mogli malo vise pricati o tome...

Ocisti ti prvo korektore! Mislim da ces se ugodno iznenaditi...
Vidim da si mjenjao ulje. Si koristio hydraflush? tj. Hydraunicarge?
 

kgmax

New member
Volan je sasvim lagan. Sa jednim prstom se vrti. Nisam ispirao sistem sa "HVIDROM". Samo sam oprao filtere u LHM tanku, promijeni ulje i odzračio na kočnicama da izađe ostatak starog.

Nego, budući da se i onako spremam srediti konektore, kaj misliš bi li bilo pametno prije svega puknuti prvo HVIDRU unutra da počisti kaj se da pa onda kad sredim korektore novi LHM?
 

Lakii

Well-known member
Vidim da si LHM mjenjao pred par mjeseci.
Ako ti se da davati za hydraflush stavi, pomoci ce! obavezno sa hydraflushom obaviti citroen-aerobiku, dizati auto fulll gore-ful dole vise puta.

Ali ovo koje sad imas ulje si zadrzi! Samo ga probaj filtrirati kakvom gazom ili filtrom za kavu kad ga izvadis. iako nece bas biti prljavstine unutra...

Ali, opet na kraju svega probaj korektore ocistiti.
 

kgmax

New member
Evo danas nabavio "HVIDRU". Sutra ide u sistem. Javim rezultate po kilometrima.

Kaze da mora biti u sistemu od 1500 do 5000 km. Iskustva i prijedlozi?
 

Lakii

Well-known member
Probaj izbaciti van sto vise starog ulja! Osim sto spustis auto na najnize i ispustis pritisak, okreni volan ful-ful 1-2 puta (naravno, sa ugasenim motorom).

Nalij i uzivaj! Cca. 2000 km, ne treba duze. Kad stavis, u 2-3 navrata pozabavi se s dizanjem i spustanje auta!
5-10 puta spusti auto na najnize, pa ga digni na najvise. Isto tako volan motaj sto vise...
 

kgmax

New member
Evo, HVIDRA je unutra. Izvadio stari LHM, ocistio filtere i stavio HVIDRU. Nakon 2 pljuge i 1 pive citroaerobika prvo sto sam primijetio da mi se sad pumpa pali svakih 15-tak sekundi. Prije svakih 5. Javim kako ide dalje nakon par odlazaka na posao.
 
Na vrh