Safe mode bez pravila

I.D.

New member
Pozdrav ekipa,

vlasnik sam C5 I 2.2 HDI brake automatic (4 brzine) zadnjih 6 mjeseci.

Auto sam dobio pod račun od poznanika i povijest je više manje ovakva:
kod prijašnjeg vlasnika se razletio motor na nekih 200xxx km te je isti zamjenjen motorom s 50000 km manje (ako je to uopće bitno).
Nakon toga nije bilo nikakvih problema do unazad godinu dana kada mu je auto prestao potezati.
Njemu (čovjek je automehaničar) je to bio 3-4 auto na dvorištu i bolio ga đon za njega pa se prema njemu tako i ponašao nažalost.
Posljedica toga jest da je auto izvana ok a unutra u lošijem stanju i nije ni pokušao dokučiti zašto auto ne poteže.

Od kada sam ga ja preuzeo prije 6 mjeseci uz svakodnevno korištenje za put na posao pokušavam ga vratiti u život.
Međutim problem s ubrzavanjem i dalje ostaje ali sada malo drugačiji.
Kada tek upalim auto i odmah krenem žešće voziti poteže ko blesav, međutim negdje u vožnji baci ga u safe mode i nema više ubrzanja, odnosno reakcija na papučicu gasa je gotovo nikakva pogotovo preko 80km/h.

Grešku je teško ponoviti odnosno nema nikakvog pravila kada će se pojaviti nakon ponovno paljenja auta. Nekada se pojavi nakon par metara vožnje a u zaista rijetkim situacijama se ne pojavi uopće.
Agresivna ili spora vožnja uopće nije pravilo.
Npr. nakon paljenja vozim normalno s ručnim mjenjanjem do 2000 okretaja i svejedno ode u safe mode...

Da bih utvrdio gdje je kvar isprobao sam sljedeće:
- očišćene vakum cijevčice i spojevi (nakon čega se stanje gotovo ne primjetno poboljšalo)
- isprobani vakumski elektro ventili drugim (barem onoliko koliko sam ih uspio pronaći)
- zamijenjen MAP senzor
- Zamijenjne MAF senzor
- Zamijenjen senzor položaja gasa

Imam osjećaj da je problem u pritisku koji turbina radi pa ga baca u safe mode.Senzor pritiska turbine je ispravan (nov) pa sam sada počeo sumnjati na vakum ventil turbine...

Neznam jeli to bitno ali moram napomenuti da je izvađeni DPF filter kompletno ali nije maknut iz računala pa baca grešku.

Ako netko ima bilo kakav savjet na šta dalje obratiti pozornost/isprobati bio bih vrlo zahvalan...
Rekli su mi da bez spajanja na računalo na citroenu neću riješiti nikakav problem, pa eto ako ima neka dobra duša u Zagrebu i okolici koja bi bila voljna pomoći oko diagnostike nebih ostao dužan :)

Admini, prolistao sam forum tražeći slične teme, ima ih ali nažalost niti jedna koja je meni pomogla. Ako smatrate da ipak treba ići u drugi topic ili tema več postoji slobodno preusmjerite :)
 

I.D.

New member
toma, može mala pomoć oko lokacije, možda neka slikica :)
ni 6 mjeseci kasnije se ne snalazim pod citroenovom haubom :confused:
vidio sam da si ti imao slične probleme i da je uzrok bila kutija osigurača...
 

I.D.

New member
noup, ne znam nikoga s citroen diagnostikom.Napisao u prvom postu da pretpostavljam kako drugačije očito neću ni saznati u čemu je greška...pa ako netko ima... :)
 

I.D.

New member
Pozdrav,

evo kako ni nakon skoro godinu danas nisam otklonio problem odlučio sam opet malo preko tipkovnice dobiti koji korisni savjet:
Dakle auto je po novom stalno u safe mode-u, limp mode ili kako god već

Na dijagnostici između ostali glupih dobijam i sljedeće greške:
- Permanent fault Turbo pressure signal. Short circuit to positive or open circuit or value to high
- Permanent fault Flowmeter signal. Short circuit to earth or open circuit flow to low

Na autu je zamijenjeno/isprobano:
- isprobano MAF senzor
- isprobano MAP senzor
- zamijenjen swirl ventil
- zamijenjen intercooler
- zamijenjena y usisna grana s ventilima
- zamijenjen akomulator
- isprobano sva vakum crijeva uključujući i dovodno
- isprobano svi solenoid ventili
- svi vakum ventili uključujući i onaj od turbine
- isprobano BSI
- otvorio izolaciju svih žica u motornom prostoru, popravio poneku napuklu ali u pravilu su sve čitave
- provjerio sve spojeve - na šasiju (5 ili 6 komada)

Prilikom provjere egr ventila na njemu nisam uspio napraviti vakum ustima pa pretpostavljam da je neispravan...

i za kraj najzanimljiviji dio

multimetrom sam opet išao isprobati ispravnost MAP senzora odnosno ožičenje i otkrio da nije onako kako bi trebalo bi:
-1 žica +5V ( na citroenu žuta)
-1 žica - (na citroenu ljubičasta)
-1 žica signalna (na citroenu smeđa)

kod mene je sljedeća situacija:
-1 žica +5V žuta
-1 žica umjesto 0 dobijam +6V ljubičasta
-1 žica signalna (na citroenu smeđa)

dakle na ljubičastoj dobijam 6V a ne bi trebalo biti ništa

Na MAF senzoru sve žice imaju normalanu vrijednost

Ako sam dobro shvatio citroenovu shemu motornog prostora, ljubičasta bi svugdje trebala biti 0

Provjerom ljubičaste žice nisam nigdje našao prekid niti bilo kakvo oštećenje.
Žica ide direktno sa senzora u kompjuter i tu moje traženje greške prestaje...

Ima li tko savjet šta dalje???
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
6v dobijas zato sto imas spoj negdje neki. Uzmi testnu lampu, obicnu ne led, spoji je na minus klemu i dodirni zicu 6v ako lampa svjetli imas kratki spoj negdje sto i pise u greskama gore. Limp mode je posljedica toga. Nemas masu na senzorima. Odspoji tu zicu i dovedi masu direkt i greske ce nestat. Kad potvrdis da je sve ok popravi originalnu instalaciju. Sa maf je situacija drukcija. Testnom lampom spojenom na plus provjeri zicu napajanja. Ako svijetli imas spoj na masu. Nadi i popravi. Ovo je sve pod uvjetom da znas sta radis u biti, jer znas kako se kaze:"svi elektronicki uredaji rade na bijeli dim, kad dim izade uredaj vise ne radi", da ne bi ecu izgorio. I da, moguce je da je kratki spoj u samom senzoru. Poseban oprez treba imat kod ispitivanja/aktiviranja aktuatora gdje zice idu u racunalo, treba odredit kako ecu upravlja njime, davanjem napona ili spajanjem na masu. Vrlo lako je sprzit racunalo
 
Posljednje uređivanje:

I.D.

New member
Već sam pokušavao umjesto te žice dovesti masu na senzor odnosno presjekao sam tu žicu i dovukao s akomulatora direktno minus (neznam jesam li umjesto akomulatora trebao možda direktno na šasiju).
Žica nije nigdje oštečena i ide direknto u računalo znači nije mogla pokupiti napon s bilo koje druge žice nego ga je dobila s računala...
Pokušao sam umjesto mulimetra spojiti žarulju kako si mi preporučio ali nije zasvijetlila.
Dakle spojio sam je na - s akomulatora i spornu žicu koja ide s računala.
Kada to isto napravim s voltmertom dobijem tih 6V
Malo mi je to sve bilo čudno jer ako je zaista 6V žarulja bi trebala bar malo odreagirati.
Odlučio sam spojiti i žarulju i multimetar istovremeno u paralelu i rezlutat je to da kada se spoji potrošač kao žarulja npr. padne napon na 0.
Voltmetar nema tako veliki otpor kao žarulja pa zato prepoznaje napon, a kada se spoji žarulja dogodi se pad napona...
Spojio sam natrag žicu na senzor da vidim poravna li on tih 6V ali ne...
Ugl. opet sam umjest te žice doveo - s akom i sada se tako vozim ali nema promijene...

dodao bih slike ali neznam kako...
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
6v na masi mozes imat samo ako masa uzemljuje neki napon koji ne bi smjela. Ponovo izmjeri na konektoru od ecu ako i tamo na masi imas 6v spoj je u ecu najvjerovatnije. Mjeris li 6V izmedu plus ili minus pola baterije? Ako mjeris izmedu plus kleme i zice onda ne moze bit nista drugo nego kratki spoj. Ako isto izmjeris na konektoru direkt kod ecu on je u banani. Daj Vin da vidimo dijagram sta je tu sta.
 

I.D.

New member
Misliš da mjerim pin od te žice direktno na konektoru od ecu?
mjerim između - pola akomulatora i te žice
Između + i žice nisam ni pokušavao..
VIN: VF7DE4HXE76478531
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Ako je ta zica masa, onda izmedu nje i minus pola mora bit razlika potencijala 0V. Ako na njoj mjeris neki napon, onda je uzemljila negdje nesto. Ako je tako i na pinu kod ecu-a onda je greska u ecu. Senzor mora bit iskljucen i moras bit siguran da je to zica mase. Zato sam te pito dijagram pa cemo sutra sve vidit gdje i kako mjerit.
 

Fastrs

Member
Ima jos tu vlasnika c5 prve generacije pa da si malo pomognemo ne bi bilo lose. Ja imam isto 2.2 sutra ti izmjerim, posalji sta te zanima pa ti sve izmjerim i poslikam, zapisem.
Imam i ja nekih problema, nigdje ne mogu pronac na koliko mora punit turbina, koji jw max tlak na orginal mapi?
 

I.D.

New member
nemo26 imaš li možda dijagram o kojem si pisao?volio bih biti siguran da ta žica je masa...
Fastrs ako možeš izmjeriti napon između ljubičste žice na MAP senzoru i - polu akomulatora.
 

I.D.

New member
uf sve to lijepo izgleda, ali se uopće ne snalazim...ne mogu pronaći ni map ni maf senzor...pretpostavljam da su na shemu podebljane crte mase...
 
Na vrh