Samo za matematičare

sir.Oliver

Well-known member
i jedno i drugo rešenje je tačno , pošto je zadatak neprecizno napisan .

trebalo je ili ovako : 8 : (2x(2+2)) = 1

ili ( 8:2)x(2+2)= 16
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Zagrada je većeg prioriteta (2 + 2) = 4, a množenje i deljenje istog prioriteta pa se primenjuje redom, 8:2 = 4, 2+2 = 4. Ostaje 4 * 4 = 16.

Ja sam za prvo rešenje jer u drugom ispada da je sve iza znaka deljenja u zagradi, a nije.
 

Dalibor

Dado Tornado
redoslijed rješavanja namjerno stvara zabunu, jer izraz je poznatiji kao ovaj:

8/2(2+2)

odnosno

8
- (2+2)
2

skrati se 2 i zbroj 4, i dobije 8 puta 2
 

Cutac

Prèkaroš
Ne znam za matematičare teoretičare, ali u praksi, tj. primjeni matematike u tehnici(i fizici) broj do zagrade se koristi za množenje te zagrade i isključivo za to.
Isto kao da ti piše 8/2a, a a=12+5. Imaš 8 i to dijeliš sa dva a, odnosno 2*17, tj. imaš 8/34.
Plus što od osnovne ne pamtim kada se dijeljenje pisalo sa ":" ili "/", a ne u razlomku :D

Valjda sam iz tog razloga iskreno mrzio kolegije "Matematika n":)
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ne znam za matematičare teoretičare, ali u praksi, tj. primjeni matematike u tehnici(i fizici) broj do zagrade se koristi za množenje te zagrade i isključivo za to.
Èitam baš kako se internet "podijelio" oko ovog zadatka... :) Peti razred osnovne. :)

 

Dalibor

Dado Tornado
Èitam baš kako se internet "podijelio" oko ovog zadatka...
podijelio se samo radi toga kako je zadatak pisan.
stvar je u tome što se ponekad jednostavni izrazi još pojednostavljuju radi brzine pisanja ili smanjenja prostora u tekstu.

neki najočitiji ekvivalent toga recimo
ab/cd
što je u stvari isto kao
(ab)/(cd)
odnosno
ab
--
cd
nije a*b/c*d
 
Na vrh