Pa u nekim temama već jesu, tak da... :whistling:
Svako neka radi što hoće, ako hoće vjerovati "uputama" od proizvođača, neka. Ja sam vidio i osjetio pod prstima moje ulje na 10 000.
Nema teoretske šanse da ne bi bilo posljedica za auto kad bi skroz vozio 30 000 km između zamjene. Nek priča ko šta hoće i nek radi što hoće, al to je činjenica. Možda ne bi bilo problema nakon 50 000, možda čak ni nakon 100 000 kilometara, ali ja tu torturu ne želim priuštiti motoru. Da onda moram misliti da li ga smijem potjerat preko 150 na autoputu dok je vani 36 stupnjeva i hoće li ulje otić u vražju mater?
Ne hvala...
A šta se tek dogodi sa dizelskim motorima? Zašto rikavaju turbine? Zamjena ulja i uljnog filtera u ovlaštenom servisu dođe nekih 600 kuna. To se mora odraditi u garanciji. Poslije se može napraviti i na parkiralištu u roku od pola sata i neće koštat ni 500... Mislim, dao sam hrpu novaca za nov auto i sad da na tome štedim? Opet, ne hvala.
Ako netko pravi 30ak tisuća godišnje, to je druga priča, taj sigurno vozi skroz po otvorenoj cesti i autoputu... Većina nas ipak više vozi taxi sistem, po gradu, po gužvama, sa puno radnih sati u odnosu na prijeđenu kilometražu i to je problem. Ne kilometri, nego radni sati. Netko opali 5-6 tura od parsto kilometara po autoputu i taj nit je kočio nit šaltao a prešao možda i 40% nečije godišnje kilometraže, a auto je pri tome radio ono tipa 40-50 sati. To je smiješna cifra, taj broj radnih sati se skupi u mjesec dana vožnje po gradskim gužvama i pređe se ni 1000 kilometara...
EDIT: Sad se ja sam sa sobom dopisujem.
Sve je to matematika, treba malo koristiti te gadgete koje auto ima. Kad se furam samo i isključivo po gradu i gužvama, prosječna brzina mi ne može nikako preći 25 km/h. Tko se malo igrao sa resetiranjem putnog računala vidi kak to funkcionira. Uz solidan tempo po lokalnim cestama prosječna brzina se kreće oko 60 km/h, eventualno do 70. Onda tek skužite što znači gradska vožnja i koja je to tortura za auto. Ja sam odavno govorio da u aute treba dodati i brojač radnih sati, kao za radne strojeve. Niti jedan stroj održavanje i servis ne radi po kilometraži, nego po tom parametru.
Kad se sve to baci na papir, 10 000 km u gradu ima isti, ako ne i veći broj radnih sati kao i nekih 20 - 25 tisuća kilometara lagane otvorene ceste ili 30ak tisuća kilometara autoputa...
Eto odgovora kad treba raditi servis.