balki
Active member
Na novom C4 vidim/o da se dosta toga ne komunicira s njihove strane službeno a radoznalcima poput nas je interesantno pa ako znate za još detalja 'ajmo ih zajedno potražiti:
- Aluminijska hauba- nigdje ju ne spominju u opisima a po njoj se vide inžinjerski napori da svedu nepotrebnu masu auta na minimum radi uštede u potrošnji i smanjenju emisija. Za pretpostaviti je da su uz Alu haubu istu logiku optimiziranja primjenili na još elemenata. (Na Imprezi je npr Alu hauba i krov kako bi se smanjila masa i težište pomaklo niže a također je rezultat brižnog namjenskog projektiranja)
- Cx (otpor zraka)- je navodno 0,3 što nije spektakularno ali je skroz korektno za te gabarite i normalan pitom oblik auta (želim reći da nije nizak, strelast, futuristički zakošen i slično)
- Za Start-stop koristi veliki kondenzator koji se puni na usporavanju i kasnije njime preko invertera pokreće alternator koji pokreće motor.
Otvorena pitanja mi sad još padaju na pamet su kako su napravljena "Akustička stakla" na HDI verzijama tj koja je tehnologija i razlika u odnosu na obična stakla? Dali su stakla atermična? Dali "pomoć pri parkiranju na kosini" radi pomoću ABS el. ventila pošto nema el. ručnu? ...
Da nastavim- u katalogu kazu za C4 e-HDI 115 da uz ostalo ima:
- "poboljsani servo upravljac koji ogranicava gubitak energije" i tu mislim da misle na el. servo.
- poboljsanu aerodinamiku- sprecavanje ulaza zraka ispod vozila i spusteno podvozje za 5mm
- "upravljanu pumpu za ulje"- (? ovo mi ne pada na pamet sto bi moglo biti)
- "klima uredjaj s poboljsanom cirkulacijom zraka"- (takodjer??)- usput dali se kompresor klime samo ukljucuje/iskljucuje i pri radu radi uvjek na max kapacitetu ili ima neko moduliranje snage prema potrebi? (Neki pandan inverterskim kucnim klimama?)
- Aluminijska hauba- nigdje ju ne spominju u opisima a po njoj se vide inžinjerski napori da svedu nepotrebnu masu auta na minimum radi uštede u potrošnji i smanjenju emisija. Za pretpostaviti je da su uz Alu haubu istu logiku optimiziranja primjenili na još elemenata. (Na Imprezi je npr Alu hauba i krov kako bi se smanjila masa i težište pomaklo niže a također je rezultat brižnog namjenskog projektiranja)
- Cx (otpor zraka)- je navodno 0,3 što nije spektakularno ali je skroz korektno za te gabarite i normalan pitom oblik auta (želim reći da nije nizak, strelast, futuristički zakošen i slično)
- Za Start-stop koristi veliki kondenzator koji se puni na usporavanju i kasnije njime preko invertera pokreće alternator koji pokreće motor.
Otvorena pitanja mi sad još padaju na pamet su kako su napravljena "Akustička stakla" na HDI verzijama tj koja je tehnologija i razlika u odnosu na obična stakla? Dali su stakla atermična? Dali "pomoć pri parkiranju na kosini" radi pomoću ABS el. ventila pošto nema el. ručnu? ...
Da nastavim- u katalogu kazu za C4 e-HDI 115 da uz ostalo ima:
- "poboljsani servo upravljac koji ogranicava gubitak energije" i tu mislim da misle na el. servo.
- poboljsanu aerodinamiku- sprecavanje ulaza zraka ispod vozila i spusteno podvozje za 5mm
- "upravljanu pumpu za ulje"- (? ovo mi ne pada na pamet sto bi moglo biti)
- "klima uredjaj s poboljsanom cirkulacijom zraka"- (takodjer??)- usput dali se kompresor klime samo ukljucuje/iskljucuje i pri radu radi uvjek na max kapacitetu ili ima neko moduliranje snage prema potrebi? (Neki pandan inverterskim kucnim klimama?)