Kako Dalibor reče.
U vezi maziva za kočne cilindre dole je slika prilikom zamene diskova i pločica na mojoj c3ojci. Vidi se crvankasta korozija klizača kočnog cilindra,
koja je izazivala blokadu jedne strane kočne čeljusti/šape
a u pozadini prve slike je svetlo-plava tuba Ate namenskog lubrikanta kojim je kasnije zaštićen cilindar. . Dole je njegov opis.
http://www.ate-info.de/en/details/produkte/ate-bremszylinder-paste-180-ml_englisch
Istu namenu ima textar-ov Ceratec (mislim da se može relativno jeftino nabaviti tuba,u Srbiji je oko 4 evra).
Suština priča - relativno jeftini sprej za čišćenje/spiranje prašine koja se nakupi u unutrašnjosti doboša, pomenuti lubrikant za zaštitu od korozije ključnih delova i malo više truda da se prilikom zamene sve očisti podmaže će dosta toga rešiti oko cviljenja ako su delovi u ispravnom stanju.
Prilikom servisa doboša ne treba zaboraviti podešavanje zazora na dimenziju/raspon koji je naznačen u servisnom uputstvu (strana 240, upustvo na engleskom iz 2005).
[ame]http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/en_US/en_us_t1_2005.pdf[/ame]
odnosno 0.05 mm - 1 mm.
Donja slika pokazuje to finalno podešavanje mojih doboša na 0.5 mm, što se uspostavilo kao dobro odabrana vrednost.
Btw, na sledećij slici se vidi novi cilindar za Bosch kočni sistem, firme Honeywell/Bendix (trentno na mojoj c3ojci tera nešto više od 30000 km). Za razliku od originalnog bosch-ovog (prikazanog na ovoj slici
http://i57.tinypic.com/14jt9co.jpg ) koji je od gvožđa, ovaj bendiksov je od aluminijuma, a što mu smanjuje osetljivost na koroziju.
Na kraju, samo ću napomenuti kako mi je zanimljivo da ljudi najčešće bitno skraćuju interval zamene npr. motornog ulja ili filtera u odnosu na propisani - ali se mnogo ne obaziru na interval od 2 godine za zamenu kočne tečnosti.
Sa obzirom da se radi o kritično sigurnosnom sklopu - inženjeri/projektanti su to vrlo imali na umu, tako da mislim da je hipokrizijski čvrsto insistirati na poštovanju jednih servisbih uputstava/preporuka a prenebregavati druge.
P.s. Slike potiču iz dve namenske teme o servisiranju kočnica c3ojki sa Citroen Foruma Srbije.
P.s.s. Nisam našao u Pravilima Foruma eventualno ograničenje broja i veličine slika. Ako sam kojim slučajem prekršio isto, izvinjavam se, a nadam se da će mi admistracija uz upozorenje dati i vreme da to sredim, ukoliko ona to već ne učini.
Hvala