TDC (RPM) senzor

misa

Active member
Pozdrav momci!

Posto je tema "Problemi sa Xm-om" zakljucana,moracu da otvorim novu.:whistling:

Lakii u toj temi rece da TDC senzor ima direktne veze sa tim sto mi obrtomer ne radi.
Danas sam odlucio da to prekontrolisem jer sam na netu dosta citao da se 99% problema u vezi TDC senzora i NE rada obrtomera javlja zbog zaprljanosti i korozije istog.

Kod mene se desava to da se obrtomer pomera prilikom verglanja i to sinhronizovano za verglanjem(nadam se da razumete sta hocu da kazem).Znaci ...kad motor okrene jednu revoluciju prilikom paljenja tako se i obrtomer pomera za 1k rpm i kad auto upali on samo padne na nulu.

Malopre se vratih iz garaze gde sam izvadio senzor,ocistio ga,odmastio i vratio na auto.Bas je bio zamascen.:hm:
Upalio sam auto,kad ono obrtomer i dalje na nuli.:(

Rekoh...aj da iscupam konektor dok auto radi da vidim da nije problem u konektoru...kad ono...istog trenutka se auto ugasi.Znaci da tdc senzor radi.Jel tako?

Znak da se auto ugasio kad sam iscupao konektor TDC senzora bi trebalo da znaci da je on ustvari ispravan.Jel da?

Ako je odgovor "DA"...onda znaci da je problem negde u instalaciji.Ali gde?:confused:

Mnogo me nervira kad u voznji stalno stoji na nuli.:mad:

Ako neko ima neki savet....unapred hvala.:cool:
 

Dalibor

Dado Tornado
i kod mene na ZX-u ne radi, ali nisam nikada to pokušavao popraviti.
ono što sam se raspitao u vezi te problematike je da kazaljka dobiva podatke iz centralnog računala...
budući da se kod tebe auto ugasi najvjerojatnije je u redu senzor i instalacija do centralnog računala, ali negdje je prekid u instalaciji iz centralnog računala do kazaljke ili u samom mehanizmu kazaljke odnosno kontrolne table...
 

Lakii

Well-known member
Da, ako ti auto ne zeli raditi bez tog senzora onda je on ispravan. Tebi je onda problem najvjerovatnije u samoj instrument tabli. Znaju imati problema sa napajanjem i kontaktima.
 

misa

Active member
Ako je problem u tabli da li to znaci da samo obrtomer ne radi?Tu je u gornjem desnom uglu i lampica za hidraktiv sport mod i ona radi.Takodje...osvetljenje radi normalno(sve sijalice).

Posto je kod mene menjan ECU sa Mp3.1 na MM G5 multipoint(Lakii je upoznat sa tim),moze biti da je i do toga.

Videcu ako mogu da nadjem drugu tablu za proveru na pozajmicu.Javicu ako uspem da sredim obrtomer.
 

Lakii

Well-known member
Pa, treba malo vidjeti od kuda instrument tabla vuce signal za obrtaje! Treba malo pogledati elektricnu shemu...
To cisto za slucaj da se nije nesto krivo prespojilo kada ti je mjenjana elektronika!
A to sto ti lampice rade ne znaci nista! Signalne lampice su jedan el. krug, lampice osvjetljenja drugi, kazaljke treci... Zajednicka im je samo masa!
Ako uhvatim vremena cu malo potraziti sheme za XM-a i vidjeti sta se da napraviti.
 

misa

Active member
...Ako uhvatim vremena cu malo potraziti sheme za XM-a i vidjeti sta se da napraviti.
Ako imas neku semu za okrugle i kockaste konektore bilo bi odlicno_Odnosno,kako povezati instalaciju motora sa okruglim konektorima na kraju,sa instalacijom na autu koja ima kockaste konektore.

Npr.Na okruglom konektoru...pin 1 je za to i,pin2 za to itd.Takodje i na kockastom.
E sad,kad bi jos imao semu koja zica ide na koji pin bilo bi najbolje.Npr zelena na pin 1,bela na pin 5 itd.Razumes sta hocu da kazem?

Ja sam vec kupio instalaciju motora za MP3.1 ali je problem u tome sto je ona sa onim "poboljsanim",okruglim konektorima na kraju a auto ima kockaste konektore pa nemam semu da to prevezem.

Znaci...instalacija od motornog racunara do ispod lhm tanka ima okrugle a instalacija iz auta,do LHM tanka,koja se spaja sa 2 konektora sa instalacijom motora ima kockaste.

Ako imas nesto od ovakvih sema,bilo bi extra.;)
 

misa

Active member
Nesto sam i sam gledao po semama i signal za rpm za g5 multipoint ide iz racunara sa pin-a 3.
Sa UK foruma mi rekose da je na tabli plavi konektor pin 6(bl/6).

E sad,ja imam seme za motorni racunar ali nemam seme za samu instrument tablu.

Pozdrav!
 

misa

Active member
Evo ovako....

Na UK forumu mi rekose da na plavom konektoru na instrument tabli i sa pin-a br.6 (BL/6) ide signal za obrtomer i za dizele i za benzince.

Ja sam uradio sledece:
Otkacio negativnu klemu,iskopcao dzek za motornog racunara,uzeo digitalni unimer i stavio na "Beep".
Na dzeku od racunara na pinu br.3 stavio jedan pin od unimera i sa produzetkom stavio drugi pin od unimera na plavi konektor na pin br 6....i dobio sam "beep"....sto znaci da je signal za obrtomer povezan,jel tako?

E sad,moguce je da mu fali "+" ili "-" ,trebalo bi da ima napajanje da bi pokazivao broj obrtaja a ne samo signal.

Pomislio sam ili racunar ne salje signal za rpm ili tabla ne radi jer je signal za rpm povezan.

Prekjuce sam probao drugu tablu i ni kod nje mi ne radi obrtomer.Ostaje jos opcija da sam racunar ne salje signal ili tabli samo treba ili plus ili minus ili oba.

Ostaje mi jedino da sacekam Lakii-ja kad bude imao malo vremena da mi posalje seme.Jos ako ima semu same instrument table bilo bi E X T R A. ;)

P.S Buni me to sto kad startujem hladan motor(obicno zavergla 3 puta pre nego sto upali na plin),obtromer se pomera na gore.Znaci za svaku revoluciju koju motor okrene dok vergla obrtaji porastu za 1k rpm i kad auto upali on samo padne na nulu.

Rpm se pomera samo kada startujem hladan motor jer kad je vruc pali na pola kljuca i nema kada da pokrene obrtomer.

Posto signal ima,onda znaci da nema napajanje...ili sam racunar ne salje signal. :hmmm:
 

misa

Active member
Re: TDC (RPM) senzor/UPDATE

Obrtomer je sredjen.
Razlog zasto nije radio je bio los motorni racunar koji nije slao signal za rpm.
Racunar zamenjen danas i obrtomer radi odlicno.
 

misa

Active member
Sta cu....da ga prodam...ne isplati mi se jer sam previse para ulozio u njega,ne racunajuci moj trud i vreme. :hm:

Sredjivanje me kosta preko 1000eur,plus 1000eur koliko sam ga platio,tako da prelazi 2000.A ko ce mi dati 2000 eur za Xm-a '91 godiste?!

Ostalo je jos da se promeni pumpa za gorivo(crkla pre mesec dana),filter i creva za dovod goriva....imam one injektore koji mu odovaraju....da bi mogao da radi i na benzin i kompresor klime.

Jedan drugar je skoro kupio C5 '02 HDI za 2400eur,a komsija C5 2.0 16v '02 ili '03 za 1500eur na stranim tablicama,ocarinio ga pre 2 dana za 800eur i ostaje mu jos samo registracija...a mene Xm iz '91 kosta jos malo kao dobar C5...ali dobro.

A da budem iskren...Xm mi se vise svidja od starog C5.Novi C5 je vec nesto drugo. :wub:

Na kraju krajeva,da mi se ne svidja ne bih toliko ulagao u njega,ali realno,kad bih ga prodavao ne bih mogao da uzmem toliko koliko sam ulozio u njega.Da sam jos placao majstore za sve sto sam na njemu radio cifra bi bila jos 500-700eur vise.

Jbg,nisam znao u sta se upustam,nisam nikad imao Citroena i eto....ispade da sam ulozio u njega vise nego sto sam ga platio. :D

Sve u svemu...auto je (sada) extra i mislim da kad mu bude doslo vreme za zamenu...da ce to biti Xm S2 V6 ili turbo CT S2 ...naravno pored Volvo-a. ;)

Al' se ja raspisah! :D:D:D
 
Na vrh