Tempomat - naknadna ugradnja

auriga

New member
pozdrav svima, imam c elysee, 1.6 hdi, 2013. godinu.
prosli tjedan sam ugradio tempomat koji sam otisao u emil frey na Jankomiru ukljuciti, sto mi nisu htjeli napraviti. nakon toga sam nasao covjeka u luckom koji nazalost nije mogao to napraviti. nakon svega toga, bio sam u citroenu u tratinskoj ulici, gdje mi je njihov mehanicar upalio tempomat i on je radio jedan dan nakon cega je prestao raditi. kad ukljucim tempomat na rucici, on se upali na tabli ali ga ne zeli aktivirati da vozim s njim.
mehanicar iz tratinske se cudio kada je radio jer je rekao da 99% da nece, jer imam kao noviji software i da mu neda da ga upali.

da li itko zna kako ga upaliti da ostane uvijek upaljen a ne da se ugasi nakon nekog vremena...?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ako nezna nabrojana ekipa, teško da će i tu netko.
Tempomat se gasi ovisno o više faktora... pritisak kočnice, kuplunga... treba viditi što sve točno kod tog modela. Vjerovatno taj pripasan tempomat ne dobiva signal od jednog od tih izvora
 

auriga

New member
nisi me shvatio sto sam napisao :p
tempomat se najnormalnije aktivirao kada bih ga ja upalio nakon odlaska iz servisa iz tratinske. vozio sam se nazad na posao, tempomat najnormalnije funkcionira. nakon 6 sati sto je auto stajao ugasen, idem kuci sa posla i tempomat se vise ne zeli upalit, nevezano za kuplung i ostale stvari... a kazem, nakon sto ga je on aktivirao preko obd-a je radio..
 

Milosh

Test
Tempomati se često ne mogu aktivirati ako postoji greška u nekom od bitnih ECU-a. Kako je tempomat funkcija povezana sa sigurnošću (vožnja), ukoliko postoji neka greška, motorni ECU može zabraniti njegovo aktiviranje, u cilju očuvanja sigurnosti. Te greške su najčešće u motornom ECU, u mjenjaču, u ABS ECU, a uzrok grešaka može biti kvar ili loš spoj senzora (npr. nekonzistentna inf. o brzini primljena od ABS senzora), ili prekidi u žicama (npr. greška u ožičenju prekidača na papučici kočnice ili kvačila).

S tim u skladu, trebalo bi dijagnostikom provjeriti ima li kakvih grešaka. Možda i ne bude stalnih grešaka ali trebalo bi ih biti u tzv. dnevniku grešaka.
 

dekiiii

Active member
Naknadna ugradnja tempomata i nije za zaj:cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:ciju. Treba potpisati "izjavu o preuzimanju odgovornosti" kojom preuzimate odgovornost, da ako nešto pođe krivo i Vi se omotate oko bandere, sami ste si krivi ukoliko tempomat nije ugradila ovlaštena osoba iz automobilske industrije. Ako je, za to opet treba "izjava o usklađenosti ugradnje" onoga tko je ugradio da je ugrađeno po PS-u. Postoji i tabela vozila i motora u koje se može odn. ne može ugraditi tempomat. Konkretno iz te tabele za c-elysee dizel ako ti je 8 slovo u VIN-u P onda može, ali ako je J onda NE može. Sve konkretnije informacije možete potražiti u Citroen Service/Service Box/Električni dio /pomoć u vožnji/tempomat/limitator brzine pod karticom dodatna oprema. Postoje i upute za ugradnju. A kao što je i Milosh rekao auto mora biti 100% ispravan i bez ikakvih grešaka.;)
 

Milosh

Test
Da, to što kažeš da se kod nekih auta jednostavno ne može osposobiti, znam jedan zanimljiv primjer. Ford Focus ST ili RS, MK2, nisam siguran koji je od ta dva, fabrički nije predviđen tempomat i nikako se ne može aktivirati. Jednostavno firmware motornog ECU-a ne sadrži tu opciju, i džaba sve.
 

auriga

New member
pogledaj sam 8. slovo VIN-a, kako je dekiii rekao, P je na 8. mjestu.
auto ne javlja nikakve greske na testeru...
auto ima pripremu za tempomat, ne vidim zasto se ne bi mogao osposobiti...
 

dekiiii

Active member
Dobro. Prvi uvjet je ispunjen.:) Sad treba obaviti ozbiljniju dijagnostiku. Tester za to neće biti dovoljan.;)
S tim u skladu, trebalo bi dijagnostikom provjeriti ima li kakvih grešaka. Možda i ne bude stalnih grešaka ali trebalo bi ih biti u tzv. dnevniku grešaka.
obratiti pažnju na boldano. Možda je banalna stvar kao što je nepravilno rukovanje (odmaranje noge na kvačilu) ili slabi (oksidirani, prljavi) spoj na ručici pa povremeno balavi, a može biti i gadno skriveno kao "hladni lem" na nekoj od pločica elektronike.:twisted:. U svakom slučaju, trebati će se malo potruditi i potrošiti nešto vremena.:gaah::palac-gore:
 

auriga

New member
preporucili su mi "benc elektronik" u donjoj zdencini za to sve, jer su oni kao maheri za bilo kakvu struju po autu napravit...
imate vi kakvih savjeta obzirom da dva ovlastena Citroenova servisa mi to nisu uspjela napravit...
 

Milosh

Test
Moj ti je generalno savjet da odgovoriš na pitanja onih koji ti pokušavaju pomoći...

Pitam te (po treći put) koju dijagnostiku koristiš da bih znao možeš li s njom sve vidjeti.
 

Milosh

Test
Aha, znači dijagnostiku su ti radili u ovlaštenim? Iz prethodno napisanog razumio sam da si sam radio dijagnostiku.

Ako ti u ovlaštenom ne mogu riješiti problem onda najprije mogu zaključiti da ne znaju svoj posao ili ne žele tim da se bave.

Znači uzrok ne funkc. tempomata može biti ili nepravilna konfiguracija u ECU ili greške. Takođe je moguće da ECU uopšte ne dobija tvoj zahtjev za aktivacijom.

Kad pokušaš uključiti tempomat, jel na displeju vidiš da je tempomat uključen i da je u stand by modu, ili se baš ništa ne desi?
 

auriga

New member
kad okrenem kotacic na tempomatu, upali se na displayu "PAUSE" i "---" ali kad kliknem set, nece se namjestit brzina i upalit tempomat, samo pocne blicati "---"
 

Milosh

Test
kad okrenem kotacic na tempomatu, upali se na displayu "PAUSE" i "---" ali kad kliknem set, nece se namjestit brzina i upalit tempomat, samo pocne blicati "---"
To onda znači da točkić radi i komunicira sa ECU-om, te uzrok treba tražiti u detaljnim opisima grešaka.
 

gambler072

C5 enthusiast
A da li su ispunjeni oni banalni uslovi za paljenje tempomata, minimalna brzina i stepen prenosa? Moj C5 nece upaliti tempomat ako nije u min. 4 stepenu prenosa, neki auti ga nece ukljuciti ispod 3., neki nece ispod 30-40 km/h ?
 

Mirage

Well-known member
Da ali meni kada neće aktivirati temopomat kaže da se tempomat ne može aktivirati da je tempomat nedostupan tj nisam zadovoljio sve uvjete.
 
Na vrh