Treba li Citroenu uopće racing?

La Marche

Iskreni optimist
Ne mogu se to ne pitati.
Citroen u ponudi niti ima išta što bi i izdaleka podsjećalo na sport, niti ima naznaka da to uopće planira.
Pa čemu onda?
 

Dalibor

Dado Tornado
to se pitam od rally uspjeh prvog c4, koji se pokušao kapitalizirati kroz "by Leb".
u to vrijeme radilo se o politici uprave PSA koja je možda željela revitalizirati i rebrandirati marku, možda pežo nije imao prikladnu platformu (C4 i C3 su početkom '00. bili zadnja tehnologija), možda je citraš u PSA-u to vrijeme imao infrastrukturu, a možda to sve.
ovo sada djeluje kao inercija jedne ne prekinute politike, koja kod PSA-a ima rentabilnu bilancu, a usput stavlja na kartu "marku bez znaka" - DS.
možda se prijeđe na novi 208 koji dolazi iduće godine, tko zna...
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Ja mislim da bi trebali imati. Sa financijske strane sumnjam da bi se isplatilo, plus sto nemaju model kojemu bi odgovarala sportska verzija, ali steta sto nemaju neki posebniji hot hatch.
Ekipa koja je napravila Saxo VTS i DS3 Racing sada niti ima takav auto, niti ima podlogu za takav auto.

Smatram da bi citroen prvo trebao cijelu gamu popraviti, pa bi se tek onda moglo pricati o Racingu.
Ovo je kao da pitas zasto dom penzionera nema sportski tim.
 

Franzg

New member
mislim da bi trebali imat, ako ništa zbog imidža nekog...
A što se tiče sportskih modela, stvarno je šteta da nema neki barem malo papreniji model u ponudi (novi C3 recimo bi bio okej i sa motorom od 130 KS jedino da ovjes i upravljanje malo poprave i naprave nekakvu "WRC" edition verziju...ali kolko sam skužio okreću se opet udobnosti i "core" vrijednostima (ovjes sa hidrauličnim graničnicima na Cactusu i C5 Aircrossu) pa se to nebi uklapalo...šteta...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Već sam pisao o tome na nekoj temi... Citroen ko Citroen nema Racing diviziju.
Ima ju Peugeot, ali Citroen ne.

A ''Citroen Racing'' je nezavisno biće. Promjenama u poslovanju, Citroen je ukinuo ulaganja u sport i sportske modele, no CR je bio toliko uspješan da se umjesto gašenja osamostalio i nastavio udarati po utrkama.

Dakle, sportskih Citroena neće biti, a Citroen Racing će živjeti dokle god im ide
 

La Marche

Iskreni optimist
A evo... pet godina nakon zadnjeg posta u ovoj temi... u velikoj krizi WRC sa samo dva i pol tima, postoji i WRC2, a u njemu ima i C3... tim DG Sport Competition vozi na C3 i trenutno su, nakon pobjede kod nas, u vodstvu u poretku

https://www.wrc.com/result-and-standings?menu=championshipStandingComponent&season=28&championship=2024_wrc2&type=253

Kakve to ima veze s našim C3 autima? Ama baš nikakve, ali, eto postoji i samo potvrđuje poluherezu od prije pet godina, da Citroenu sport ne treba.

Fala bogu pa sam dosta star da se sjećam sedamdesetih kad sam u ZG gledao utrke automobila koji su bili bazirani na cestovnim modelima.

Tako nešto izgleda ne treba više nikom, a ne samo Citroenu.

A zapravo bi bilo zgodno da postoje utrke na brdu i krugu za serijske aute na baterije... bila bi to prilika za promoviranje tih auta na baterije... pa da gledamo id3, C3, MG4 i slične u nekoliko kategorija, ali za to očito interesa nema. Zato ti bev i jesu tako dosadni... bez obzira na ta njihova ubrzanja.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kakve to ima veze s našim C3 autima? Ama baš nikakve, ali, eto postoji i samo potvrđuje poluherezu od prije pet godina, da Citroenu sport ne treba.
Ne treba i zato ga ni nema već pet godina. Tužna obljetnica.
Ali kao što si primjetio, Citroen Racing je i dalje živ, stari C3 Rally2 za 200k€ se i dalje prodaje. Elektrčni C3 ERX od 400k€ nešto manje.
Proizvođačima možda ovakve utrke više nisu bitne, ali još ima ljudi koji se još žele zabavljat sa trošenjem benzina, pa im je šteta propustiti tu zaradu

A utrke standardnih električara su preskupa promocija za nešto što se jedva održava na životu upumpavanjem suludih količina javnog novca.

I neki prosječni hobi rejeser sa recimo 30k€-50k€ buđeta, koji valjda to radi jer gušta u vožnji, će teško spržit taj buđet da se vozi u tvorničkom drive-by-wire tenku od preko 2 tone.
A C3 sa 11s i 135km/h... teško će on i MG4 pobudit nečiji interes za utrkivanjem... električarima se mora desiti potpuna revolucija u pohrani energije, da bi imali bilokakvog smisla.

U profesionalnom utrkivanju je još gora situacija... Formula E je gubitaš koji živi samo zato jer je F1 dovoljno profitabilna da to pokrije.
U WRCu je suprotno... dišu na škrge i nikome ne pada napamet stvoriti električni pandan. Dapače, za sljedeću godinu izbacuju i hibridni dio iz auta i idu na čisti benzin.
 

La Marche

Iskreni optimist
Utrke bev bih vidio kao priliku jeftine promocije, kao benz auti prije 100 godina...
Trebalo bi za to dosta...
1. Vratiti trkaće aute s kruga na ceste. Za to bi dobro došle male snage i spori auti dobrih ubrzanja, jer su posljedice velikih brzina i ugasile cestovne kružne utrke. Nema bolje reklame za aute od pobjeda na utrkama. Na Grobnik nitko ne bi došao gledati utrku bev. U gradove i te kako bi, uz nešto reklamiranja.
2. Lokalnim zajednicama daš priliku da rade utrke bilo gdje pa i u centru mjesta (nema zagađenja i buke) i to potakneš djelićem gomile novca koji se dodjeljuje za subvencije elektroauta.
3. Strogim minimalnim dozvoljenim preradama omogućiš jeftine aute i solidnim nagradnim fondom iz gore navedenog izvora potakneš male timove i entuzijaste da čak i zarade ponešto.
4. Neću dalje razrađivati, jer od toga j tako nikad ništa. Lakše je zgrabiti milijune i bez petljanja podijeliti bogatim pojedincima da svake dvije godine kupe novog teslu, ili kao četvrti auto u bogatoj obitelji nekog elektrominija.
I onda dobiješ ovo što se već pomalo u Europi vidi. Kad nestane novca za subvencije, nestaje i interes za bev.
Auto sport je igrao veliku ulogu u povijesti automobilizma, propuštena je prilika da se to ponovi s bev.
 
Na vrh