Trocilindrični motori - u čemu je štos i jesu li dobra investicija?

Franz

Well-known member
Zadnjih dana pomalo proučavam i uspoređujem testove i specifikacije različitih trocilindraša.
Sve ti neki teorijski benefiti trocilindraša, kao što su:

manje dimenzije,
manja težina,
manja frikcija (klip koji se trlja o cilindar) materijala zbog manje cilindara,
manja potrošnja goriva, jer ga se uzbrizgava u manje cilindara

u praksi, čini se, padaju u vodu kada ih se uspoređuje s četverocilindrašem iste kubikaže. Ispada da su uštede goriva minimalne za motore koji zbog izostnka klasične faze paljenja cilindara su bučniji, proizvode više vibracija, tehnički su složeniji i, navodno imaju kraći vijek trajanja. Što vi mislite?

P.S. Nemam praktičnog iskustva s trocilindrašem, osim pročitanog.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jbga, pri konstrukciji su više posvećeni ispunjavanju propisa i testova nego realnih uvjeta korištenja.
Mada po mom iskustvu u normalnoj defanzivnoj vožnji stvarno ne troše puno..al daj mu više gasa i ajbok
Po vibraciji, buci i tehničkoj složenosti su na razini, ako ne i bolji od modernih dizela... mene je njih jednako ''strah'':D
 

deda

New member
Bolje se vrte,svi koji su ih radili odustali su u budućnosti,a pokazali su se kao izdržljivi,a zakaj se ne delaju u više serija ne kužim.Alfa,Toyota,Citroen,Pug,Mercedes......
 

vborovic

C5 modifikator
Praktično iskustvo C3 trocilindraš, voziš ga, to je kao freza ... sorry, ali je ... mislim, naravno da mi ga je teško usporediti sa svojim, niti ne očekujem da bude približan, ali to tako radi dok mu daš gas kao da bude iskočio iz haube ... za gradsku nježnu vožnju, uz maksimalno 50-60 kmh su dobri po potrošnji, ali pa ne možeš se tako voziti po gradu, ljudi misle da ili nisi normalan ili imaš neispravan auto ...
 

Echo49teen

New member
Isprobao sam C4 1.2 turbo tri cilindra sa 130 konja i 230 Nm okretnog i Megane 1.2 turbo s cilindra sa 130 konja i 205 Nm okretnog momenta...krajnja brzina na autoputu gotovo identična, nisam mogao baš razvlačit do ibera ali do 200 su vukli oba no Megane osjetno bolje...kako u startu tako i do samog kraja, C4 mi se mučio nakon početnog momenta...

Na papiru je Megane 1.2 sekunde brži do stotke od C4 ali meni se to činilo i više...

Za druge aute neću govoriti jer ih nisam posjedovao, ova dva sam vozio i to su moji dojmovi...Karlovac ulaz, Draganić izlaz s autoceste pa starom karlovačkom natrag pa tko voli nek izvoli... Megane može testirati kod Zaka u Renaultu a za C4 ne bi znao, od kolege je na firmu pa to i ne bi išlo baš nekom trećem u ruke :cool:

Potrošnje gledano nisam dobio onih 5 na papiru od C4, najniža 5.5 penzionerski...megane je držao 6 litara što je po papiru 3 deci više od deklariranog...

Znam da je to premala kilometraža za neko ozbiljnije zapažanje ali bolje je ikakvo nego lupanje u prazno
 

Alan Ford

New member
Tri cilindra da ali u paru sa još tri nasprot njih po mogućnosti vodoravno postavljeni oliti pod 180 stupnjeva. Ma može i 4, buba za piknik a subaru za tulum :wub: . Znam da idu na ekologiju, potrošnju goriva ... ali kako zvuči recimo smart, kada se voziš iza njega - ko nabrijana bertolinka (ako netko od mlađih ne zna stara samohodna kosilica).
 

Franz

Well-known member
Osim što zvuče čudno, izgleda da, prema testovima raznih časopisa, zapravo ne troše bitno manje od četverocilindričnih iste kubikaže.
Razmišljam tko bi si željeno i s kojim razlozima htio kupiti auto s takvim motorom. :)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Tri cilindra u gradu i pretplatu na cisternu jedino u toj kombinaciji. To su vragovi od potrošača. oni troše jedino na otvorenoj i ravnoj cesti ono kako su i deklarirani a sve ostalo je priča za djecu.
 

kegel

Drumski ratnik
To je polovica od V6 motora :D

Iz iskustva mogu reći da taj jedan cilindar puno znači. Tata je imao Chevy Spark 1.0 - 4 cilindra. Auto je trošio isto kao i ostali u klasi, oko 5-6 litri, ali zbog 4 cilindra je motor puno živahniji i fleksibilniji.
 

Echo49teen

New member
Ne, samo ukazujem na to da auto iz iste klase s istom snagom brat bratu ima puno bolje ubrzanje od konkurenta marke koju mi forumaši vozimo. Ne mogu ulaziti duboko u tehnički dio rasprave jer nije moje područje. Ja i dalje zagovaram klasični V6 dizajn spominjani ili 4 cilindra + turbo. Provjereno i dokazano desetljećima. :cool:
 

ante66

Active member
Ne vjerujem bas trocilindrasima. Sve mi se to cini ljepo upakirana prica.S obzirom da prosjecna brzina po gradu meni bude 25 km/h , da ako se vozi po gradu ,1/3 vremena se stoji a ne giba .Naravno da je onda deklarirana potrosnja do 20% manja, jer ima 25 % cilindara koji rade na mjestu manje.Skoro maksimalna snaga se kod dizela dobiva vec na oko 2000 o/min ,zato kamioni, vucna vozila, tenkovi, lokomotive jesu dizeli a ne benzinci.Kod benzinaca sa brojem okretaja pada i nominalna snaga.Kad auto ima 130 ks , prica moze i proc ali cisto sumljam kod malih trocilindrasa od 68 ili 82 ks pogotovo sto su auti u koje ih ugradjuju teski preko 1000 kg.
 

deda

New member
Sve to kaj si nabrojao nema veze koliko motor ima cilindara.Moment kod benzinca je itekako močan,i na malo okretaja,ali treba imati kubikažu.Mana im je velika potrošnja i tu je najbitnija razlika dizela i benzinaca.Jedina smjernica kod odabira je ona za kaj ti auto treba,jel za jurnjavu,ekonomićnu vožnju,grad,autoput,veličina auta itd.Kaj će ti auto od 150ks,ak se samo tandrćeš do dučana ili po gradu ili ako ti je bitna ekonomija vožnje.
 
Na vrh