Udarac prilikom prebacivanja iz P u R (ETG6 mjenjač)

vitomir

New member
Ako parkiram na uzbrdici, pri prebacivanju iz P u R se u autu osjeti dosta moćan udarac (prednji kraj auta gleda prema vrhu brijega). Isto se dogodi ako recimo pri parkiranju u rikverc auto kotačima naslonim na rinzol, pa auto ostane u tenziji kada ga prebacim u P.

Stvar se NE događa ako je auto parkiran na ravnom (osim u prethodno opisanoj situaciji - dakle kada nema tenzije).

Probao sam stvar spriječiti tako da mjenjač prebacim brzo iz P u N (brzo preskočim preko R), no nije pomoglo.

Radi Grand Picasso 2.0 HDI iz 2008. godine koja ima automatski ETG6 mjenjač. Vlasnik sam ovog auta tek 4 mjeseca, pa ne znam da li se isto događalo i kada je auto bio nov ili se radi o indikaciji kvara.

Je li ovako nešto normalno ili se trebam početi brinuti?


Hvala na pomoći!

P.S. nisam provjerio da li se isto događa ako kod parkiranja na nizbrdici prednji kraj gleda prema dnu brijega.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Već sam negdje opisivao taj problem, al ne nalazim sad.

Uglavnom, sve je ispravno, problem je u načinu korištenja.

Kasnije kad skupim vremena objasnim ;)

Evo me. Uglavnom...

Kad staviš u P, dolazi do blokade mjenjača. Obično je to metalni pin koji uđe i direktno blokira mjenjač.

No mora se znati da taj pin i P mod nemaju ulogu ručne kočnice. On je neka vrsta dodatne zaštite, jednostavno da postoji ''brzina'' na mjenjaču u kojoj znaš da ništa neće mrdati da se tako izrazim.

U trenutku kad na nekome nagibu stavite mjenjač u P, pin ulazi i blokira mjenjač. Onda popustite nožnu kočnicu i sva masa automobila legne na taj mali metalni komad, pin koji se uglavi.
I šta se onda dogodi. Kad u takvom slučaju čupate mjenjač iz P, mora se savladati sav taj otpor ''napetog'' mjenjača, pa dolazi do zvukova, trzaja, ili u gorem slučaju - nemožete se pomaknuti iz P.

Treba zapamtiti da ulogu držanja mase automobila ima samo i isključivo ručna kočnica, a ne mjenjač.

Znači, da bi se izbjegle neugodnosti i problemi kod parkiranja na nagibu:
-nakon zaustavljanja nožnom kočnicom, prebacite mjenjač u N mod
-potegnite/aktivirajte ručnu kočnicu i popustite nožnu - ručna kočnica će u tom trenutku preuzeti masu automobila
-stavite u P i ugasite automobil.

Poštivanjem ove jednostavne procedure nebi smjelo biti problema sa prebacivanjem mjenjača iz P.
 
Posljednje uređivanje:

vitomir

New member
Vidiš, ovo sa ručnom kočnicom je izvrsna ideja!

Kako auto ima automatsku ručnu, nisam vidio potrebe da je sam aktiviram.

Ovo što si predložio svakako ima smisla!

Vođen tvojim objašnjenjem pada mi na pamet još jedna mogućnost koju bih mogao probati: auto ugasim prije no što mjenjač ubacim u "P". To će dovesti do automatskog zatezanja ručne, pa je neću morati sam aktivirati. Nakon što je auto ugašen, mjenjač ubacim u "P" i to je to. Na taj način ću izbjeći dodatan korak ubacivanja auta u "N" i pritezanja ručne kočnice.

Moram priznati da to nisu osobito pametno izveli, ako su već išli stavljati automatsku parking kočnicu, trebali su o tome voditi računa! Kolega na svojem BMW-u ima sličan setup, no nema takvih problema!

Hvala na pomoći!
 

Doomsday

U prolazu...
Zavisi od auta, tj. vjerojatno do vrste aut. mjenjača...

U Yarisu hibridu možeš i nakon gašenja ubacit u P, štaviše bez da ubaciš u P ne možeš izvuć ključ iz brave...

Pretpostavljam kako taj mjenjač u hibridu drugačije blokira, dok taj sa mehaničkim pinom vjerojatno treba upaljen motor kako bi blokirao getribu...

Valjda...

:D
 

gambler072

C5 enthusiast
Mozda i hoce, treba probati :) Na C5 se moze elektricna rucna povuci i par sekundi nakon vadjenja kljuca iz brave, mozda moze i mjenjac u P
 

vitomir

New member
Na mojem C4 se može koristiti mjenjač dok god je ključ okrenut u "kontakt" položaj.

Na primjer kada auto hoću malo pomaknuti u garaži samo dam kontakt, otpustom ručnu kočnicu, a mjenjač ubacim u N (čuje se klikanje iz mjenjača) ... nakon toga da mogu gurati kako želim. Na kraju opet ručicu postavim u P položaj i to je to.

Dakle bitno je samo da mjenjač ima struje.

Stvar dakako ne radi ako se ključ skroz izvadi.
 
Posljednje uređivanje:

Doomsday

U prolazu...
Palo mi je na pamet, ovo je recimo situacija koja ne bi bila problem da se vozi školski...

Jer, kad se gasi auto, noga je na kočnici sve dok se ne digne ručna kočnica...

To u ovom slučaju znači, noga na kočnici, mjenjač u P, gašenje motora, ako ručna nije električna ili se ne pali sama po gašenju upaliti/dignuti ručnu, pustiti nožnu kočnicu...

Na taj način, opterećenje je stalno na kočnici, ili nožnoj, ili ručnoj, a nikako na getribi...

U ovom slučaju, školsko gašenje motora je prednost... Samo stvar navike...

Valjda...

:D

P.S. Za razliku od školskog čekanja na semaforu sa manual mjenjačem, kad bi trebalo čekat u 1. brzini i stisnutim kvačilom... Di recimo Start&Stop se ne bi uopće palio, ako voziš manualca školski...

:grin:
 

Leprechaun

Member
Upadam u staru temu, no simptom je, laički, vrlo sličan, pa da ne otvaram novu;

Peugeot 5008, ETG6 mjenjač, udarac prilikom prebacivanja iz N u A -
zaustavim vožen auto (zagrijan), dakle kočim, stanem, prebacim mjenjač u N, povučem elektronsku ručnu kočnicu, otpuštam nožnu kočnicu, ne gasim auto već radi u leru neko vrijeme (5 min., možda i više). Želim krenuti - dakle ručna je još uvijek podignuta, pritišćem nožnu kočnicu i prebacujem u A - u tom trenutku čuje se udarac naprijed u području motora. Pokušavam to ponovo odmah reproducirati, sve prolazi normalno bez udarca. Primijetih to ponašanje već nekolicinu puta, nisam detaljnije pokušavao reproducirati u različitim situacijama, no mogu potvrditi da je auto uvijek stajao neko vrijeme u leru na ravnom (bio zagrijan).

Nisam još nikuda išao (majstoru), a nebih ni htio da mi se bilo tko tu zaigra (čitajući kolegu Spallata i njegovu pasiju s robotiziranim mjenjačem), nije problem povući dalje do dobrog servisa. Imate li ideje što bi to kod mene moglo biti? Auto bi trebao imati pravih 145000 km, ne znam je li što dirano prije po mjenjaču jer je auto kod mene od travnja, prije bih rekao da nije no da je (uvoz iz Francuske, flotno leasing vozilo).
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Prethodni upisi ti neće pomoći, pošto su totalno različiti tipovi mjenjača.
Na toj kilometraži bi trebalo minimalno mijenjati ulje u mjenjaču, no nebi bilo čudo niti set kvačila. Dvomaseni?
I onda ti se desi da to zamijeniš, a problem još postoji. Majstora koji se kuži u robote (koliko ja znam) nema, ovlašteni nemaju pojma, pa daš povjerenje nekome koji će krenuti metodom pokušaja i pogreške... pitaj boga koliko će koštati.

Ja bi ga se riješio, čim prije, dok je u voznom stanju, pogotovo dok ima ''normalnih'' dana.

Nadam se da će netko imati konstruktivniji odgovor od mene.
 

Cutac

Prèkaroš
Mooože biti nosač getribe, ali teško, može biti pilot, set prve brzine, bilo koji drugi ležaj...
Ne bi trebalo biti ništa do "robotike", barem po meni, preko interneta.

Prvi korak - servis.
 

eliot

New member
Upadam u staru temu, no simptom je, laički, vrlo sličan, pa da ne otvaram novu;

Peugeot 5008, ETG6 mjenjač, udarac prilikom prebacivanja iz N u A -
zaustavim vožen auto (zagrijan), dakle kočim, stanem, prebacim mjenjač u N, povučem elektronsku ručnu kočnicu, otpuštam nožnu kočnicu, ne gasim auto već radi u leru neko vrijeme (5 min., možda i više). Želim krenuti - dakle ručna je još uvijek podignuta, pritišćem nožnu kočnicu i prebacujem u A - u tom trenutku čuje se udarac naprijed u području motora. Pokušavam to ponovo odmah reproducirati, sve prolazi normalno bez udarca. Primijetih to ponašanje već nekolicinu puta, nisam detaljnije pokušavao reproducirati u različitim situacijama, no mogu potvrditi da je auto uvijek stajao neko vrijeme u leru na ravnom (bio zagrijan).

Nisam još nikuda išao (majstoru), a nebih ni htio da mi se bilo tko tu zaigra (čitajući kolegu Spallata i njegovu pasiju s robotiziranim mjenjačem), nije problem povući dalje do dobrog servisa. Imate li ideje što bi to kod mene moglo biti? Auto bi trebao imati pravih 145000 km, ne znam je li što dirano prije po mjenjaču jer je auto kod mene od travnja, prije bih rekao da nije no da je (uvoz iz Francuske, flotno leasing vozilo).
Imam isti problem, jesi uspio rjesiti?
 

bono

Active member
Upadam u staru temu, no simptom je, laički, vrlo sličan, pa da ne otvaram novu;

Peugeot 5008, ETG6 mjenjač, udarac prilikom prebacivanja iz N u A -
zaustavim vožen auto (zagrijan), dakle kočim, stanem, prebacim mjenjač u N, povučem elektronsku ručnu kočnicu, otpuštam nožnu kočnicu, ne gasim auto već radi u leru neko vrijeme (5 min., možda i više). Želim krenuti - dakle ručna je još uvijek podignuta, pritišćem nožnu kočnicu i prebacujem u A - u tom trenutku čuje se udarac naprijed u području motora. Pokušavam to ponovo odmah reproducirati, sve prolazi normalno bez udarca. Primijetih to ponašanje već nekolicinu puta, nisam detaljnije pokušavao reproducirati u različitim situacijama, no mogu potvrditi da je auto uvijek stajao neko vrijeme u leru na ravnom (bio zagrijan).
sve isto napisano se dešava i kod mog "robota". bio u dva ovlaštena servisa (HR i SLO) zbog tog "problema". čim sam to spomenuo kod jednog i drugog ovlaštenog odma rekli neka ne brinem da je "to" normalno zbog ispravnog rada "robota" tj. prvi simptom ispravnog rada tzv. robotiziranog mjenjača. vlasnik skoro 5god. (ne ja nego bolja polovica) više me niti ne bode "taj" trzaj. rijetko kad potegnem ručnu (jedino prije gašenja motora) nego kočnicu i kad stanem prebacim u N, pustim kočnicu ako je neki zastoj u prometu. opustim nogu (naravno ako je auto na ravnici i ne ide naprijed-nazad). lijepo mi je vidjeti prije gašenja motora (nakon dolaska na odredište) na ekranu 5min+ ili 10min+ eco rad S/S sistema. govorim za položaj N u A. nemam P položaj.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Imam robota, cuje se zvuk prebacivanja u brzinu, ali nema udarca. I to samo N u A, u ostalim varijantama nista se ne čuje. Zimi je svakako preporuka, u mesto dok je u N, podići malo obrtaje da se pritisak u hidraulicnoj pumpi poveća. Samo zimi, kad je ulje gušće od hladnoće.
 
Na vrh