bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić

Pitanje: Citroen Xsara 1.4i iz 1997., s prijeđenih 240.000 km, odnedavno ima probleme. Prilikom davanja gasa počne se gušiti i ne vuče, a nakon nekoliko sekundi kao da ga probije, pa vuče normalno, pa opet cuka i tako stalno. Nerijetko se i ugasi. Pero S.

Odgovor: Više je mogućih uzroka problema, a s obzirom na godine i kilometražu, sumnjamo da je samo jedan u pitanju. Najprije treba provjeriti stanje istrošenosti motora te izmjeriti tlakove kompresije - trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9 bara. U suprotnom će trebati otvarati motor i vjerojatno napraviti generalni popravak. Ako je osnovno mehaničko stanje dobro, treba provjeriti tlak goriva - ako je kod uključenog kontakta niži od 3,2 bara, treba izmijeniti pumpu goriva. Potom treba očistiti brizgaljke te po potrebi izmijeniti oštećene. Na toj je kilometraži preporučljivo preventivno izmijeniti lambda sondu, svjećice i sve filtre. Ako se stanje ne popravi, provjerite i leptirastu zaklopku, elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu te sustav visokonaponskog paljenja.
 

sLi

Dr. Xsara
Re: 1.4i nema snage i guši se

map i potenciometar pozicije gasa...mucilo me godinu dana na xsari, prosao brdo elektricara nikad niko nista nije napravio...na slici broj 6 i 8

 

goldy

xsara coupe
Re: 1.4i nema snage i guši se

Hmm ... nekako mi zvuci poznato :)
Možda ne u tolikoj mjeri ali dosta slično, posebno ujutro (bez obzira na vanjsku temperaturu) ili kad auto stoji recimo 5-6 dana. Popravci su išli ovim redosljedom: promjena gornje lambda sonde, zamjena ispušne grane motora jer se deformirala od temperature i nije se mogla uopće uvrnuti nova lambda sonda, promjena bobine, zamjena svjećica, čišćenje brizgaljki.

Ne mogu reći što je točno riješilo problem, najviše sam promjene uočio nakon izmjene svjećica i čišćenja brizgaljki, dok se ovo drugo manifestiralo i drugim problemima, tako da bih eto nakon toliko km išao na zamjenu svjećica i čišćenje brizgaljki. Trenutno Xsara radi poput nove. Inače ima 8 godina i oko 140.000km, a sve skupa se riješilo prije nekih 20.000km. :D
 

sLi

Dr. Xsara
Re: 1.4i nema snage i guši se

moja kao sto sam reko ima 290000, i plin...lambda ista od prvoga dana, 2 put mjenjan map i jednom potenciometar pozicije :D
 

lider3000

New member
Dakle, priča počinje ovdje: http://www.forum.hr/showthread.php?t=590202

Nik je isti, znaći nema kaj nisma radio, no na kraju evo me ovdje.

Autić mi je super, samo taj ler gas sad za:cenzura::cenzura::cenzura:ava.
Pogotovo ujutro kad je hladan, dižu se okretaji u nebesa, pa tak cca 10 sekundi i onda ili se ugasi, ili radi normalno.

Upravo sam očistio taj motorić ler gasa i vratio ga nazad, auto promjenio način rada skroz, al ok ne gasi se. Sada kad ga zapalim okretaji se dignu cca 10 sekundi i sam od sebe kao lagano turira, kao da se traži u tom gasu negdje.

U svakom slučaju mi treba majstor koji se kuži u posao a ne u mažnjavanje para :)
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

ak si sve promjenjao... probaj dati nekom prelemiti elektroniku centralnog računala ili probaj nači neku drugu rabljenu elektroniku...
možda da probaš zamjeniti senzor temperature motora, jer to možeš i sam zamjeniti... ali mala je šansa da pi ti auto baš toliko pomahnitao zbog njega...

ovak naramakom brzopoteznim možda se teško budeš riješio tog kvara. to je takva smotana mašina. ali probaj dati prelemiti tu elektroniku... ili nađi na nekom otpadu drugu...
 

lider3000

New member
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

ak si sve promjenjao... probaj dati nekom prelemiti elektroniku centralnog računala ili probaj nači neku drugu rabljenu elektroniku...
možda da probaš zamjeniti senzor temperature motora, jer to možeš i sam zamjeniti... ali mala je šansa da pi ti auto baš toliko pomahnitao zbog njega...

ovak naramakom brzopoteznim možda se teško budeš riješio tog kvara. to je takva smotana mašina. ali probaj dati prelemiti tu elektroniku... ili nađi na nekom otpadu drugu...
kaj to znaći prelemiti elektroniku ?
kaj samo zagijem lemove i pustim da se ohlade, ili se tu nekaj brika, poima nemam na kaj misliš. Di je to u autu ?

Evo upravo se vratio iz grada, e koma je auto.
Stanem na semaforu a ono lergas podivljao, auto turira sam, ekipa sastrane misli da ih zajebavam ili pak se hoču ganjat, he he

e da, ima sitnica jedna koju nisam nigdje spomenu, a neznam koliko je važna. Znaći sad kad sam vratio daj motorić ler gasa, jedan od ukupno dva šrafa koji ga drže jako slabo drži, i dihtung koji je stavljen je stvarno loš, jebi ga nema ga sada baš novoga, no najbitnije je to da na djelu di je taj šraf koji slabo drži mislim imam "možda" malo lufta.
Nisam mehaničar, neznam kakvi tlakovi se stvaraju kod tog motorića, jel to treba 101 % dihtati, itd isl...

Nije da se vidi rupa ali pod prstima se osjeti da je malo loker kod tog šrafa.
 

Olaf

New member
Moze biti do motorica jer nije bitno da je on cist nego je bitno kako on radi, dali zapinje i kod njegovog testiranja dali su jake ciklicke vibracije kako francuzi kazu. Daj vidi na racunalu motora iza akumulatora koje je oznaka na racunalu; sagem, valeo, sl96...
Na odredenima je izgarao el. cip praznog hoda, frend to slaze
A za airbag; nije poanta obrisati gresku nego ju otkloniti. Koja je bila greska? Ako su bili predzatezaci vidi u smeđem konektoru 2 pinskom ispod svakog sica da nije mali limic unutra koji radi kratki spoj, najbolje je te zice direktno spojit ali ne lemit jer kod piganja lem puca, stavi termobuzir s ljepilom a zice "zafrci na pola" kako bi se reklo. I molim vas, nemojte padat na fore o spricanju kompa i ostale elektronike sprejem WD-40 jer od tog dobijem proljev i svatko tko zna sta mislim ce se pocet smijat kad cuje da je netko sprica nesto masno tamo gdje mora biti dobar el. kontakt
 

Olaf

New member
ak si sve promjenjao... probaj dati nekom prelemiti elektroniku centralnog računala ili probaj nači neku drugu rabljenu elektroniku...
možda da probaš zamjeniti senzor temperature motora, jer to možeš i sam zamjeniti... ali mala je šansa da pi ti auto baš toliko pomahnitao zbog njega...

ovak naramakom brzopoteznim možda se teško budeš riješio tog kvara. to je takva smotana mašina. ali probaj dati prelemiti tu elektroniku... ili nađi na nekom otpadu drugu...
Problem je sto su neki iznutra zaliveni gumom ili plastikom pa treba znat

Lider cijeli usis ti mora dobro brtvit jer ako gdje vuce fals zrak desava se to sto tebe muci
 

lider3000

New member
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

Ok, kako da to najlakše trenutno zabrtvim. 100 % sam siguran da vuće zrak sastrane.

kaj se tiće tor aribaga da to su ti kontakti ispod sica i to sam riješio ali opet se pojavilo pa moram ponovo riješiti na tvoj način.
Thnx
 

Olaf

New member
Ako ti saraf nedrzi jer se navoj ostetio u grani opet je banana, ili nova gumica ili lagano namazat koliko treba mase za brtvljenje, jer motoric regulira koliko zraka ulazi u motor, ako negdje vuce fals zrak on nekuzi kaj se dogada jer on otvori 35 koraka a auto radi kao na npr 70 koraka i stalno se podesava ali nemoze izregulirat kolicinu zraka. Ako ces stavljat masu za brtvljenje moras pazit koliko ces je puno namazat, ali ona kad se osusi neces moc vise skinut motoric jer ce ga ona zaljepit, tako da je najbolje novu gumicu stavit.
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

centralno računalo ti je negdje oko motra u plastičnoj kutiji. odi kod električara pa neka ti pogleda. ili u gugl upiši "xsara centralno računalo" ili nešto slično može i za druge marke autiju. sigurno ti bude našlo nekih tema pa pogledaj kod kojih su majstora išle te druge individue sa svojim autima...
 

lider3000

New member
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

centralno računalo ti je negdje oko motra u plastičnoj kutiji. odi kod električara pa neka ti pogleda. ili u gugl upiši "xsara centralno računalo" ili nešto slično može i za druge marke autiju. sigurno ti bude našlo nekih tema pa pogledaj kod kojih su majstora išle te druge individue sa svojim autima...
da našao sam, to je posebno zatvoreno u plastičnoj kutiji iza akumulatora. thnx.

Ako ti saraf nedrzi jer se navoj ostetio u grani opet je banana, ili nova gumica ili lagano namazat koliko treba mase za brtvljenje, jer motoric regulira koliko zraka ulazi u motor, ako negdje vuce fals zrak on nekuzi kaj se dogada jer on otvori 35 koraka a auto radi kao na npr 70 koraka i stalno se podesava ali nemoze izregulirat kolicinu zraka. Ako ces stavljat masu za brtvljenje moras pazit koliko ces je puno namazat, ali ona kad se osusi neces moc vise skinut motoric jer ce ga ona zaljepit, tako da je najbolje novu gumicu stavit.
Kužim sad kak to funkcionira.
Ma netko je to već prije mene šrafio po tome, pa je nastalo to oštečenje vezano za šraf, ali lik je stavio dihtung nekakav papirnati kaj ja znam i još je stavio te mase za brtviti.
Kad sam prvi puta odšarafio dva šrafa koja drže taj motorić nisam baš lako mogao odvojiti motorić, pa je dihtung popustio točno po pola, sad pola dihtunga je na motoriću a pola na drugom djelu i normalno da kad se to sad spoji nazad da više nije to to + šraf ne drži kak treba...

javim kaj sam riješio, valjda će me izdržat na posao i nazad cca ukupno 70 km.
 

Olaf

New member
Ako je to vec kemijano (a vidi se po tome sto si rekao jer tu ide gumica) + saraf koji ne drzi nasao si vjerojatan uzrok problema tako da prvo to moras slozit da bude ok
 

lider3000

New member
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

konačno...
heh problem sam riješio isključivanjem motorića ler gasa, jednostavno samo sam odpojio taj đek kaj je na motoriću i auto radi ok.

sad je pitanje koliko dugo ? jel to štetno za motor ili za nešto drugo itd isl...?

naravno kad sam sve očistio od silikona koji je taj netko prije stavio pronašao sam i zelenu gumicu koja je bila unutra. papirnati dihtung sam maknuo, sve očistio, vratio gumicu i za svaki slučaj stavio malo posebnog silikona koji je otporan na temeprature. Pričeko 5 sati da stegne i kres... sad definitivno nema di uzimat zrak sastrane.

Moram na job danas pa ču vidjeti kako se auto ponaša na večoj kilometraži i kad je skroz zagrijan.

Sad kad sam testirao sa motoričem i bez, definitivno kad se motor ugrije čuje se razlika u radu. Sa motoričem opet sam dodaje gas, turira.

Gle, nedam 1400 kn za motorić, a ovaj lik u oglasnikku kaj dila za 400 kn ( a znam da nabavlja po 200 kn komad) nema takvog koji meni odgovara.

Znam za jednu xsaru na otpadu kojoj je motor ok samo je to xsara 2001 godina a moja je 2000, neznam dal bi sa nje motorić odgovarao. Ako i bi, jel se motorić možda razlikuje po nekim svojim drugim svojstvima a ne samo po šrafima koji odgovaraju sa jednog na drugi auto.

pozz
 

lider3000

New member
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

Po uzorku uzmi motoric, vidi oznake na svom i na tom na otpadu
motorić nema ama baš nikakve oznake, nikakvog broja, ništa.
samo piše na njemu made in usa.

zvao sam par servisa da mi daju po broju šasije motorić, pa ajd jedan trgovac je bio ok pa otišao na skladište i pročitao mi broj sa motoriča koji je prema mojem broju šasije ok.

ako pomaže J1178, proizvođač mareli.

pozz
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: 1.4 xsara, 2000.godina, ler gas poludio

to su oni motorići kaj izgledaju ko plodovi mora.
lider, ako je taj drugi motorić izgledom isti, sa istim utorom za kačenje, tada 100% da će igrati.

ali pogledaj koje ubrizgavanje imaš, koju marku, pa odi majstoru koji ima licencu za nju. ako ti gugl kaže da ti je u xsari recimo bosch ubrizgavanje, možeš otiči u servis bingula u lučkom. on ti provjeri generalno komponente ubrizgavanja. pa nećeš metodom eliminacije bankrotirati.
 

Olaf

New member
Unutra je zatik koliko vidim, on drzi poklopac u komadu s tijelom motora.
Taj na otpadu prebaci sebi pa ako bude ok uzmi ga jer koliko vidim isti su. A pase ti i sa ovih dole auti
 
Na vrh