Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić
Pitanje: Citroen Xsara 1.4i iz 1997., s prijeđenih 240.000 km, odnedavno ima probleme. Prilikom davanja gasa počne se gušiti i ne vuče, a nakon nekoliko sekundi kao da ga probije, pa vuče normalno, pa opet cuka i tako stalno. Nerijetko se i ugasi. Pero S.
Odgovor: Više je mogućih uzroka problema, a s obzirom na godine i kilometražu, sumnjamo da je samo jedan u pitanju. Najprije treba provjeriti stanje istrošenosti motora te izmjeriti tlakove kompresije - trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9 bara. U suprotnom će trebati otvarati motor i vjerojatno napraviti generalni popravak. Ako je osnovno mehaničko stanje dobro, treba provjeriti tlak goriva - ako je kod uključenog kontakta niži od 3,2 bara, treba izmijeniti pumpu goriva. Potom treba očistiti brizgaljke te po potrebi izmijeniti oštećene. Na toj je kilometraži preporučljivo preventivno izmijeniti lambda sondu, svjećice i sve filtre. Ako se stanje ne popravi, provjerite i leptirastu zaklopku, elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu te sustav visokonaponskog paljenja.
Pitanje: Citroen Xsara 1.4i iz 1997., s prijeđenih 240.000 km, odnedavno ima probleme. Prilikom davanja gasa počne se gušiti i ne vuče, a nakon nekoliko sekundi kao da ga probije, pa vuče normalno, pa opet cuka i tako stalno. Nerijetko se i ugasi. Pero S.
Odgovor: Više je mogućih uzroka problema, a s obzirom na godine i kilometražu, sumnjamo da je samo jedan u pitanju. Najprije treba provjeriti stanje istrošenosti motora te izmjeriti tlakove kompresije - trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9 bara. U suprotnom će trebati otvarati motor i vjerojatno napraviti generalni popravak. Ako je osnovno mehaničko stanje dobro, treba provjeriti tlak goriva - ako je kod uključenog kontakta niži od 3,2 bara, treba izmijeniti pumpu goriva. Potom treba očistiti brizgaljke te po potrebi izmijeniti oštećene. Na toj je kilometraži preporučljivo preventivno izmijeniti lambda sondu, svjećice i sve filtre. Ako se stanje ne popravi, provjerite i leptirastu zaklopku, elektromotorni ventil za podešavanje rada u praznom hodu te sustav visokonaponskog paljenja.