Ventilacija ne surađuje na Saxu

106tak

New member
Ovako,prije par dana sam ostao bez 0,1 i 2 brzine na prekidacu ventilacije...
naravno pomislio sam da je do prekidaca,zamjenio prekidac a ono vraga :twisted: ...

jel itko imao slican problem?
 
Posljednje uređivanje:

Salle

Sektaš
Re: Ventilacija ne suraduje...

otišel ti je modul za regulaciju brzine puhanja zraka...

koji auto u pitanju? nema ništ u garaži...
 

zgodny

New member
Tec, di taj modul stoji i koliko hoces za njega?!

meni zna povremeno prekidat, tj. nekad se ventilator ugasi sam od sebe, onda malo pipnem kotacic prekidaca brzina i sve opet radi par mjeseci.. :zbunj:
 

106tak

New member
Tec, di taj modul stoji i koliko hoces za njega?!

meni zna povremeno prekidat, tj. nekad se ventilator ugasi sam od sebe, onda malo pipnem kotacic prekidaca brzina i sve opet radi par mjeseci.. :zbunj:
to su bili simptomi i kod mene...
 

zgodny

New member
kaj si napravio!? btw: rekli mi u citroenu da je prekidac cca 200kn..
update:

ovo je za verziju sa klimom 2001.godina..
modul je na motoru ventilatora i treba kad
motor uopce ne vrti a prekidac je ispravan
ili vrti u samo nekoj brzini.. (2)


reostat je samo prekidac zapravo.. (6)
 

106tak

New member
zamjenio sam modul...

Znaci ovako: u motornom prostoru na desnoj strani(suprotno od motora od brisaca) se skine plastika,tamo su 2 matice 10 koje drze kuciste ventilacije pripijenu uz otvor(na kojem je filter mrezasti)...

iznutra...znaci ispod armature,na suvozacevoj strani,krajnje desno se nalazi motor...trebao bi imati crnu spuzvastu navlaku koja ga kamuflira...na navlaci su 3 krizna sarafa(koja ujedno drze i motor sa kucistem pricvrscenim za kuciste ventilacije) od kojih je jedan ima malo tezi pristup...kad odsarafite 2 komada moci cete tu navlaku malo bolje pomaknuti i izvidjeti situaciju...
tada odsarafite nosac od kucista ventilacije(kljuc 10) i sve se pocinje malo gibati...tada se moze doci do ovog treceg kriznog sarafa koji je dosad bio teze dostupan...odspojite konektor i motor sa svojim kucistem ide van iz kucista ventilacije...

u mom slucaju motor se za svoje kuciste drzao sa 2 sarafa(iako ima 3 rupe),nakon njih se motor jednostavno izvuce iz svog kucista...modul se drzi na kucistu sa 2 (mislim 7) sarafa i odspoje mu se 2 zice(crvena i crna)...

i to se lijepo sve zmontira i tako to...

ja sam mudul kupio rabljeni...
 
Posljednje uređivanje:

zgodny

New member
106: skidao sam to kad sam uze auto, radi čišćenja ventilacije.. dobro si to opisao.

fullcull: taj modul - jel to zapravo samo relej (ili 3-4 komada) za uključivanje određenog broja namotaja ili ima i još neku funkciju? Vidio sam da su stari modeli imali zaštitu od pregrijavanja - termootpornik - koji je često krepavao i tako prekidao krug, pa ništa nije radilo.. na saxexperience pišu da ga se može i izbaciti i prebrikati običnom žicom..
 

fullcool

New member
106: skidao sam to kad sam uze auto, radi čišćenja ventilacije.. dobro si to opisao.

fullcull: taj modul - jel to zapravo samo relej (ili 3-4 komada) za uključivanje određenog broja namotaja ili ima i još neku funkciju? Vidio sam da su stari modeli imali zaštitu od pregrijavanja - termootpornik - koji je često krepavao i tako prekidao krug, pa ništa nije radilo.. na saxexperience pišu da ga se može i izbaciti i prebrikati običnom žicom..
motor nema više namotaja. promjena brzine se dobije smanjivanjem struje kroz motor, a to rade tranzistori koji su u modulu. u tim tranzistorima najčešće bude problem, ili riknu ili kontakti popuste, a to može promijeniti svaki elektroničar.
prebrikavanjem se dobije da radi samo maksimalna brzina.
tranzistori su izvršni element pa osim njih postoje i drugi elementi koji upravljaju tranzistorima. tako da ako ima termo otpornik onda se njime prekida upravljanje tranzistorima, može biti i drugih elemenata koji uz prekidač za ventilator upravljaju radom ventilatora. tako na primjer, prva brzina puhanja može biti različita u ovisnosti dali je uključeno grijanje ili hlađenje. ili npr, kod xantie puhanje može biti automatski regulirano u ovisnosti od temperature koju očitavaju senzori itd.
 

zgodny

New member
neces vjerovati, ali bas jutros mi je ventilator poceo tresti se ko blesav.. slabo puse..
na 4. brzini jedva da kaj odmagli i uz klimu upaljenu.. skinem fino sve van..
i imam kaj vidjet.. upala semi-koznata navlaka zaklopke zraka u motor i napravila
mu disbalanas, zatvorila pola ventilatora i naravno da je tresao i nije puhalo kak treba.

Dok je sve vec bilo dole rastavio sam sve ljepo ispuhao kompresorom i prelemio kontakte
na modulu, tj. barem one koji su vidljivi bez odspajanja zakovica koje drze dva tranzistora..

kad smo kod tranzistora, mogu se zamjeniti sa tranzistorom tipa MJ11015 koji dodju 38kn
u chipoteci (bez popusta), ako bude nekom trebalo.. ja se vec pripremio otic po to jer
su me uvjeravali u citroenu da je modul poblesavio.. i nek si pripremim 1250 kn :)

p.s.
e da, nisam napisao da sad sve normalno radi.. a lova ostala u djepu.. koje ionako nema :)

evo slika modula:

 

106tak

New member
hvala na nazivu tranzistora :angel:

inace,ja sam danas bio kod lokalnog elektricara i bubnuo mi je cifru od 300 kn za popravak starog modula...stavio bi jace tranzistore tra la la la
 

platon

manijak
riješio i ja problem neposlušne ventilacije...izmjenio i zalemio druge tranzistore (mj11o15), sve šljaka savršeno! trošak cca 70kn... zahvala zgodnom iz vt za savjet oko tipa tranzistora.. :D
 
Na vrh