Xantia vuće u lijevo

vivancev

New member
Pozdrav svima!
Imam Xantiu 16.i, 2001.godište. Evo odnedavno mi se pojavio jedan problem koji pokušavam riješiti. Naime, auto je počeo vući u lijevo. I to dosta! Na ravnici ni sekunde ne mogu pustiti volan jer auto skreće u stranu kao lud i non stop ga moram ispravljat i potezat volan u suprotnu stranu kako bih ostao u svojoj traci. Želim napomenuti kako sam bio balansirati gume i centrirati trap, i mehaničar kaže kako je sve u redu i kako je stanje i prije bilo dobro. Gume se ne troše.
Sad me zanima neki vaš savjet u čemu bi mogao biti problem. Je li stvar u hidraulici, samome volanu? Ne znam u što bih najprije posumnjao... I da, ujutro kad upalim auto dok je još hladan, volan se poprilično teško okreće sve dok se ne zagrije i nešto cvrči i šušti kad se okrene ful do kraja...

Pozdrav svima i hvala unaprijed na odgovorima
 

zoran37

New member
Pozdrav svima!
Imam Xantiu 16.i, 2001.godište. Evo odnedavno mi se pojavio jedan problem koji pokušavam riješiti. Naime, auto je počeo vući u lijevo. I to dosta! Na ravnici ni sekunde ne mogu pustiti volan jer auto skreće u stranu kao lud i non stop ga moram ispravljat i potezat volan u suprotnu stranu kako bih ostao u svojoj traci. Želim napomenuti kako sam bio balansirati gume i centrirati trap, i mehaničar kaže kako je sve u redu i kako je stanje i prije bilo dobro. Gume se ne troše.
Sad me zanima neki vaš savjet u čemu bi mogao biti problem. Je li stvar u hidraulici, samome volanu? Ne znam u što bih najprije posumnjao... I da, ujutro kad upalim auto dok je još hladan, volan se poprilično teško okreće sve dok se ne zagrije i nešto cvrči i šušti kad se okrene ful do kraja...

Pozdrav svima i hvala unaprijed na odgovorima
Provjeri pritisak u gumama ili boljerć pregledaj jesu isto napumpane prednje. Isti problem i kod mene, pušta mi desna ali polagano i auto vuče uljevo, kad napumpam da su jednake sve ok.
A to šta je težak na volanu to je izgleda normalno jer i kod mene je tako.
 

Lakii

Well-known member
Ono sto ti cvrci i susti u volanu je ulje hidraulike. Nije strasno ako cvrci.
Sto ti tesko okrece volan ti moze biti problem starog ulja i prljavih filtera. Kada si zadnji put mjenjao LHM i cistio filtere?
Ako nije stvar ulja, onda ce ti biti da je pumpa hidraulike oslabila. to se sad na hladnocama najbolje primjeti.

Moze biti i jos nesto, ako ti je volan tvrd samo pola okretaja a onda drugu polovicu lagano ide (u istom smjeru), moze biti da ti je kardan koji spaja letvu volana i sam volan malo zahrdjao.

to sto ti auto skrece ulijevo nije stvar hidraulike, bit ce do guma ili trapa!
Ono sto ti auto vuce ulijevo moze biti vise stvari.
Gume su ispravne, ravnomjerno i jednako istrosene? na tocnom tlaku?

Trap je 100% u centru? nema lufta nigdje? kako ti izgledaju ploce amortizera? tj. kugle na prednjim amortizerima, su jednako, simetricno nakrivljene?
Kako ti stoje zadnji kotaci? stoje ravno ili lagano nakrivljeno kad ih gledas odozada? / ---- \ ovako?

Kad ti drzis volan ravno, dali auto ide ravno?

A to šta je težak na volanu to je izgleda normalno jer i kod mene je tako.
To nije normalno!
To je stvar istrosene pumpe, starog LHM-a i jos mozda cega. Nisu to ljetni auti nego su stari i lose odrzavani.
Na normalnim temperaturama se to ne vidi ali na hladnoci sve slabosti dodu do izrazaja jer je sustav jace opterecen!
 

vivancev

New member
Prije svega, zahvaljujem vam se na odgovorima...

Pa ovako, trap je nedavno centriran, gume balansirane i kako kaže majstor, sve je u redu. Gume su ok i uopće se ne troše te im često provjeravam tlak i punim po potrebi. Stoga gume i trap možemo eliminirati zar ne?

Gledao sam te prednje kugle i meni ovako na oko izgledaju identične, a zadnji kotači nisu ni mrve nakrivljeni, stoje ravno. Znači, kad vozim volan mi sam skreće u lijevo,kao da nešto ga gura i moram ga stalno ispravljat kako bi se auto ostao kretati ravno. Èudno je to i jako živcira. Bio sam kod par majstora i svi kažu kako je sa trapom i gumama sve u redu. I još nešto što sam primjetio je da se volan puno lakše okreće u lijevo, dok u desno ide dosta teže. Znači kad ga okrećem u lijevo ide lako, a u desno dosta teže...
 

Lakii

Well-known member
E vidis, ovo zadnje je bitno!

Tebi je izgleda malo zahrdjao kardan volana!
To ti je ovo, pod brojem 2:


Privremeno rjesenje bi ti bilo naspricati WD po zglobovima, trebalo bi pomoci!


I da, mozda ti koja kocnica drzi? Malo da klijesta stekaju ili da sajla od rucne drzi, tj. pred pucanjem je...?
 

vivancev

New member
znači da pogledam taj kardan? ništa, otići ću do susjeda koji ima dizalicu pa ćemo pogledat i pošpricat/podmazat to. valjda će on znat šta treba. pregledat ćemo i kočnice i ručnu. A trebao bih i lhm promijenit. Da li da prije zamjene ulijem ono sredstvo za čišćenje sustava, hidraflush ili tako nešto mislim da se zove...
pozdrav
 

Lakii

Well-known member
Odlicno. Vidjet ces ako je pocela hrdja napadati kardan!
Ako ima dizalicu, kad dignes auto u zrak, probaj potegnuti-otpustiti rucnu pa gledaj dal ti prednji kotaci lagano idu. i pregledaj sajle rucne da nisu napuknute negdje, posebno kod kotaca di ih prelama.

I da, hydraflush (ili hydraunicarge) se stavlja prije novog ulja. znaci, izlijes staro ulje i onda cca. 3000 km. vozis na to ulje za ciscenje.
Nakon toga izvadis i to ulje, opet ocistis filtere i stavis novi LHM. I obavezno odzraci kocnice nakon svega!
 

ccccxm

New member
Obavezno pregledajte prednje kape amortizera.
Moj xm je vukao mjesec dana isto u lijevo i prilikom okretanja na mjestu proizvodio specifićan zvuk.Išao sam centrirati trap stavio nove gume i opet isto.
Na kraju je izletila prednja lijeva kapa amortizera.Znači onaj zvuk je bio od tranja potrošene kape na kojoj se stvorio luft a samim time i devijacija trapa.
Obavezno prvo pogledajte kape,sumnjam da je zapekao kardan letve jer se nalazi u kabini i zaštičen je od vremenskih nepogoda.Što se tiče same letve ona ima mehanički dio koji se nalazi u cilindru letve odnosno ležišta po kojima klizi letva, po svom kućištu upravo taj dio ostane bez podmazivanja i jednostavno blokira i satare se.To mi se isto dogodilo.Znači ako nije pumpa oslabila pametno je podmazati taj mehanički dio letve.Ako su manžete letve puknute vrlo je vjerojatno to_Obavezno pregledajte kape nemojte nepotrebno raskopavati auto.;)
 

Lakii

Well-known member
Nije mu kardan u kabini, tj samo u kabini. Xantia ima 2 kardana na volanu, jedan unutra, jedan vani.
A kapa amortizera mu nece izletiti jer ima II seriju Xantie, drukciji je dizajn.
A i rekao je da mu jednako stoje.

Kada kapa pocne propadati, jedna od kugli hidraulike (prema njima se najlakse orijentirati) stoji nesimetricno u odnosu na drugu, gledano odispred auta. Isto tako, kad ful smotas u jednu, pa u drugu stranu, ako je jedna kapa unistena, kugle se ne zakrecu jednako u stranu.
A i moze vizualno pogledati ploce, da na gumi nema pukotina i da ruzina ne probija od ispod gume.

Ja stavljam pare na kocnice ili sajle rucne. ili na kradan.

auto može vući u stranu i sa naoko dobrim gumama, treba imati to na umu.
Da! i mrvicu potrosene gume rade cuda!
 

ccccxm

New member
Pazi jednu stvar vanjski kardan letve može proluftati ali blokirati teško,unutarnji po meni jaaako teško da blokira.Stvar kod kape je da ne mora izletit ali ako se potroši stvoriti će luft a ovjes nije kišobran dovoljan je milimetar i auto vuće.Za mog xm su čak mislili da je davno prije udaren pa da zato vuće kada sam stavio novu kapu tek sam tad shvatio da više ne vuće u lijevo.Èovjek kaže citiram specifićan osjećaj kao da netko stalno gura volan u lijevo potpuno ista stvar je bila i meni.Možda griješim sve je moguće ali na tim citroenima je kapa dio koji je najviše podložan propadanju.Jer ako je sve u redu trap centriran gume uredne,još mogu razumjet teško motanje ali da uza sve vuće u lijevo ??:thinking:
 

Lakii

Well-known member
Ma, nisam ni mislio na unutarnji kardan, ali vanjski zna zablokirati. u predjelima sa puno snijega i vlage.

Na kape sam i ja prvo posumnjao, to je prva stvar koju sam ga pitao da provjeri. ali i na dijagnostici trapa se moze vidjeti dali kapa odlazi. kaze da je sve ok. se sad, dal je ili nije...
 

ccccxm

New member
Kape nisu u stanju otkriti na dijagnostici trapa,znam po mom citroenu.
Uglavnom ljudi nisu upoznati sa tim kapama a i kad rade dijagnostiku mjere otklon paralelnih mjera s obzirom na trap i samu karoseriju.
Kako i kape stoje vodoravno ako gledamo obe paralelno sa trapom, ali na trap i letvu djeluju okomitim silama isto kao i ovjes na njih.Tu je problem djeluju okomitom silom preko amortizera direktno na letvu zato i auto vuće.
 

brezC4

New member
auto može vući u stranu i sa naoko dobrim gumama, treba imati to na umu.
Upravo tako. Ja sam imao jedan set zimskih guma koje su vukle prema desno. Jednostavno takve gume, vrlo često sam naletio po raznim forumima baš na takav slučaj.
 

Lakii

Well-known member
Kako i kape stoje vodoravno ako gledamo obe paralelno sa trapom, ali na trap i letvu djeluju okomitim silama isto kao i ovjes na njih.Tu je problem djeluju okomitom silom preko amortizera direktno na letvu zato i auto vuće.
Ne stoje vodoravno/paralelno! U tome i je bit, sto su na unutra nagnute. I nikad ne odlaze ravnomjerno tako da ti se mjenjaju nagib i zatur kotaca. S time da se to nemora vidjeti i da sve moze ostati u granicama tolerancije. Jedino se vizualno kape mogu provjeriti.
 

ccccxm

New member
Te kape su obično sranje,svaka čast citroenu ali ako išta u životu mrzim onda su to kape na citroenu.Sama pomisao da tonu i pol čelika stoji na šaki gumetine me izludi.Ok minjaš na vrime ili ugradiš saline ka ja pa dobro.Ali ja san danima razmišlja smišlja kako da to sranje sam rekonstruiram,zamisli ja sam otvorija haubu od xm u dvorištu jer mi je bila sumnjivo podignuta jedan prst iznad razine blatobrana.Krenija u kuću kad ono bum sva srića da san otvorija haubu.:mad:
 

ccccxm

New member
Je istina ali ni povjerenje kupaca ni ugled se ne stiću preko noći.
Gledano s matematičke strane to je fina zarada hauba plus dvi kape za xm....
Ali sitimo se renaulta devedesetih clio druge generacije i prva laguna sranje pucaju zupčasti itd.Jebiga od marke koja je bila pojam kvalitete do sranja.
Dobili su na kraju to da je generalni direktor direktno na francuskoj televiziji molija svoje kupce i obeća.Renaulta kakvog su oduvik znali udobna i nepoderiva.
Eto što su dobili sa tim ****arijama malo para na ventilima i glavama slomljenih motora i tisuće razočaranih kupaca.Pa nek gnos mene sad uvjeri da je nova laguna poput mog R18 koji je sa 30 godina i 50000km otiša u mirovinu,a najveći kvar je "bija probušena guma."

Ispravak nije otiša sa 50000 nego sa 500000km u mirovinu.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Pozdrav svima našao sam se u istom problemu.

Nakon cijele zime odrađene perfektno (hidraulika ni da pisne) imam problem s volanom.

Sad kad je zatoplilo on je otežao :mad:

Xantia ima 225k km, pumpa je "nova" zamijenjena 175 u servisu još dok se nismo ni kupili. Hidraulika radi bez problema, na -15 se dizala bez problema.

Problem je sad volan. Volan je težak i to dosta. Recimo silazim s autoputa i kad skrečem baš ga dobro moram okrenut snažno, i recimo da ga pustim nebi se vratio u isti položaj.
Probao sam i pri nižim brzinama okrenem ga određenog kuta i pustim da se sam vrati, on se pomakne za neki kut i onda tu "zapne", ali čujem pumpu kako gura ulje, znači do pumpe vjerojatno nije.

Ne znam da li ste me shvatili mogu još ovako opisati. Recimo da kad stojim ravno neki kut lijevo i desno volan ide lagano. Za veći kut ide teško i moraš iskoristiti silu da okreneš volan. Recimo da ga okrenem za jedan krug opet je lagan za tih par pomaka, al ako ga želim vratiti opet moram silu koristiti.

LHM je u redu, jedino filtere bi mogao očistiti ali sumnjam da tu leži problem jer on nema nikakvu konstantu malo tvrd pa malo mekan pa u desno ide malo teško malo lakše. Pa ga okrenm za pola kruga pa tu ide lagano i kad ga vračam opet sila.

Jel me uhvatila hrđa? Sutra mijenjam zimske gume jel mogu što vidjeti ili baš mora na dizalicu? Mogu okinuti par slika ako me uputite.
 

Zmix

New member
Vivancev, proveri nosače motora. Hoće da vuče u stranu ako je neka od viljuški donjih nosača motora deformisana ili puknuta.
 
Na vrh