viktorpetr
New member
Pozdrav, evo nakon predstavljanja dodjoh na ovu temu da vam iznesem svoj problem!
Motor je 1,9 turbo dizel sa intercoolerom, 90 KS... Po meni odlican motor, auto ide kao svjetlica! Bar je islo do ovog problema!
Elem, Xsara je kupljena 2005. godine i redovno je servisirana i odrzavana... Nije bilo nekih vecih problema do 2010. godine kada pocinje da pomalo kaplje gorivo na Bosh pumpi!
Nakon konsultacija sa prijateljima odvezem kod "nekog" Bosch majstora u blizini Dervente, selo Kalenderovci, i objasnim mu problem, nakon cega je on rekao da auto mora ostati i da ce on to srediti!
Nakon par dana zove on nas i kaze da je auto napravljeno, da je bio stradao neki rotor i td, da je reparirao pumpu, ne curi nista ali malo slabije sada vuce!
I odemo mi tako, bilo je to meni cudno ali platimo 400 KM(200 eura ili 1500 kuna) i krenusmo kuci i stvarno na putu do kuce evidentno je bilo da auto nema vise onu snagu koju je imalo! Uopste ne osjetim turbinu... Nesto kao obicni dizel! Ali eto ne kaplje vise nafta!
Mene je to pocelo kopkati ali sam cutao dugo vremena, skoro 2 godine, onda ipak jednom prilikom uporedim snagu sa Xsarom karavan 1,9 obicni dizel i shvatim da bolje vuce ta obicna dizelka od moje turbo dizel od 90 KS...
Naposletku kad sam vozio u ovlasteni servis, ljudi iz servisa su se kiselo nasmejali i objasnili nam na taj nas "Bosh majstor" uopste nije otvarao pumpu, sto se vidi po onim fabrickim zaptivkama na svakom sarafu na pumpi, nego da je on vjerovatno samo (nekako) smanjio omjer goriva i vazduha, pa je prestalo curiti ali je i izgubilo snagu i moc izduvnih gasova da pokrenu turbinu! I da je u sustini nafta curila jer je otisla gumica na elektro ventilu koji se nalazi sa unutrasnje strane pumpe, odvrce se kljucem 24 i kosta oko 35 eura u to vreme, koji sam tad i zamjenio valjda taj ventil gasi auto...
Posle mi je jos par majstora reklo da pumpa nije otvarana, nego da je smanjen dotok goriva u smjesu!
Pregledali smo i turbinu, i onda duva ali ne dovoljno da da dodatnu snagu autu!
Na primjer kada vozim uz brdo auto mi se puno grije a jedva ide, moram voziti nizim brzinama da bih mogao ici, jednostavno se vidi da nema snage i nema one razlike koja treba da bude kad se ukljuci turbina!
Auto i dan danas vozim tako, ne trosi ulje, na otvorenom mi ne uzme vise od 4 litre, svega mi, vise desetina puta sam mjerio! Po gradu kad je gust saobracaj, mozda cak udupla potrosnju!
Medjutim problem je obici kamion, kolonu vozila itd ako se ne zaletim dobro!
Kako rjesiti problem a da me ne kosta puno, ako je moguce?!
Ima li ko pametan savjet?
Motor je 1,9 turbo dizel sa intercoolerom, 90 KS... Po meni odlican motor, auto ide kao svjetlica! Bar je islo do ovog problema!
Elem, Xsara je kupljena 2005. godine i redovno je servisirana i odrzavana... Nije bilo nekih vecih problema do 2010. godine kada pocinje da pomalo kaplje gorivo na Bosh pumpi!
Nakon konsultacija sa prijateljima odvezem kod "nekog" Bosch majstora u blizini Dervente, selo Kalenderovci, i objasnim mu problem, nakon cega je on rekao da auto mora ostati i da ce on to srediti!
Nakon par dana zove on nas i kaze da je auto napravljeno, da je bio stradao neki rotor i td, da je reparirao pumpu, ne curi nista ali malo slabije sada vuce!
I odemo mi tako, bilo je to meni cudno ali platimo 400 KM(200 eura ili 1500 kuna) i krenusmo kuci i stvarno na putu do kuce evidentno je bilo da auto nema vise onu snagu koju je imalo! Uopste ne osjetim turbinu... Nesto kao obicni dizel! Ali eto ne kaplje vise nafta!
Mene je to pocelo kopkati ali sam cutao dugo vremena, skoro 2 godine, onda ipak jednom prilikom uporedim snagu sa Xsarom karavan 1,9 obicni dizel i shvatim da bolje vuce ta obicna dizelka od moje turbo dizel od 90 KS...
Naposletku kad sam vozio u ovlasteni servis, ljudi iz servisa su se kiselo nasmejali i objasnili nam na taj nas "Bosh majstor" uopste nije otvarao pumpu, sto se vidi po onim fabrickim zaptivkama na svakom sarafu na pumpi, nego da je on vjerovatno samo (nekako) smanjio omjer goriva i vazduha, pa je prestalo curiti ali je i izgubilo snagu i moc izduvnih gasova da pokrenu turbinu! I da je u sustini nafta curila jer je otisla gumica na elektro ventilu koji se nalazi sa unutrasnje strane pumpe, odvrce se kljucem 24 i kosta oko 35 eura u to vreme, koji sam tad i zamjenio valjda taj ventil gasi auto...
Posle mi je jos par majstora reklo da pumpa nije otvarana, nego da je smanjen dotok goriva u smjesu!
Pregledali smo i turbinu, i onda duva ali ne dovoljno da da dodatnu snagu autu!
Na primjer kada vozim uz brdo auto mi se puno grije a jedva ide, moram voziti nizim brzinama da bih mogao ici, jednostavno se vidi da nema snage i nema one razlike koja treba da bude kad se ukljuci turbina!
Auto i dan danas vozim tako, ne trosi ulje, na otvorenom mi ne uzme vise od 4 litre, svega mi, vise desetina puta sam mjerio! Po gradu kad je gust saobracaj, mozda cak udupla potrosnju!
Medjutim problem je obici kamion, kolonu vozila itd ako se ne zaletim dobro!
Kako rjesiti problem a da me ne kosta puno, ako je moguce?!
Ima li ko pametan savjet?