Xsara i plin

chewap

Mesožder
Probao sam potražiti stare teme vezano uz ovu istu ali nisam našao pa postavljam novu.
Ugradio bi u svoju Xsaru 1.4i iz 2002. plin pa me zanima ima li itko iskustva s time i da li se isplati jer potrošnja od 10 litara po gradu je malo previše uz današnje cijene goriva. U 4 mjeseca koliko sam vlasnik prošao sam skoro 6000 km uglavnom van gradske vožnje pa pokušavam naći neki način da uštedim na potrošnji svaki prijedlog je dobrodošao osim onoga da prestanem voziti auto :)
 

payson

New member
Èuj, svakako se isplati ak se voziš više od 15 tkm na godinu. Imaš na "plinskim" forumima puno tema gdje ima izračuna tipa ugradnja+kilometraža+servisi.
Uvijet je po meni da svoju xsaru zadržiš bar 4-5- godina kada ugradiš plin da bi ti se cijela priča isplatila. Osobno mislim da je motor 1.4 ipak preslab da bi se ugrađivao plin, ali ipak to je moje mišljenje, ima puno vozila sa plinom sa slabijim motorima pa ti odluči najbolje sam, bilo bi dobro ako bi imao prilike negdje se provozati sa vozilom koje ima ugrađen lpg a motor je oko 75 konja pa ćeš sam najbolje osjetiti razliku.
Po meni najbolje je ako si se odlučio ubuduće voziti na lpg svoju xsaru prodati, a onda kupiti vozilo sa min. 100 ks. isto tako malo proguglaj i vidi iskustva "plinaša" sa pojedinim motorima jer ima vozila koja bolje podnose lpg. Prije nekoliko godina imao sam A4 1.8T sa plinom i to je bila odlična kombinacija snage i štedljivosti, motor je podnosio plin bez problema.
I na kraju odluka je na tebi, malo se informiraj, izračunaj pluseve i minuse pa budeš vidio. Trenutno je cijena ugradnje kod ovlaštenih servisera jako niska pa je najbolje vrijeme za lpg.
 

dellas

New member
Isplatice ti se prica za manje od jedne godine na tu kilometrazu, nema potrebe da vozis 5 godina. Sto se tice 1.4 motora odlican je, prelazi mnooogo kilometara i ima solidno snage iako na papiru ima samo 75ks. Bitno je samo koji je kompjuter na autu? Ako je sagem, plindzije izbegavaju da ugradjuju na taj auto jer pravi neke probleme.
 

kvva007

New member
Xsara 1.8 benzinac, 1998, Sagem computer, svi servisi koje sam posetio su me ubdedjivali da nece moci da rese problem stucanja kada ugrade plin, jer taj model kompjutera pravi neki problem. medjutim, jedan servis mi je garantovao da necu imati taj problem i platio sam 50e vise od uobicajene cene, pa su ubacili neke dodatne cevke za ubrzigavanje plina, cime se resava taj problem i stvarno, plin mi radi besprekorno... tako da ne gubi nadu
 

Lakii

Well-known member
Ovako, za isplatiti samu ugradnju plinske instalacije, na razlici cijena goriva, morat ces auto voziti 30 000 do 40 000 km. Tek nakon toga pocinje jeftinija voznja. Isto tako ako radis manje od 15000 godisnje i ako auto ne mislis zadrzati 3-5 godina.
Sto se tice snage auta, nije neki problem. To mozes raspraviti i sa instalaterom plina. Naime, razlika u snazi plin/benzin, ako zelis zadrzati istu potrosnju ce ti biti kao kada vozis osobu vise u autu ili u najgorem slucaju kao kada imas upaljenu klimu. To ionako nije auto za ganjati pa nemas problema. Mozes zadrzati istu snagu motora, cak i vecu ali onda potrosnja se povecava...

Najvaznija stvar je pronaci dobrog instalatera plina. Ono, ne samo da je jeftin jer ti to nista ne znaci ako dobijes neupotrebljiv auto. Odi na autoplin forum, pogledaj za instalatere i dali tko ima bas Xsaru sa plinom. Moras se raspitati o specificnostima motora, koja je instalacija najbolja i sve to. Najskuplja ne mora znaciti da je i najbolja!

Ja sam npr. ugradio STAG sustav sa Valtek injektorima. Preporuka za taj sustav mi je dosla sa vise strana (i od Boyskog).
Znaci, prvo raspitivanje na autoplin forumu i posanji upite u nekoliko kvalitetnijih srevisa, moja preporuka Boyski.

Sretno!
 

brezC4

New member
isplativost plina ti se vrlo lako da izračunati:
s jedne strane imaš troškove:
- sama instalacija sustava sa atestima i to
- dodatak na tehničkom pregledu
- dodatni troškovi održavanja

s druge strane imaš uštedu:
- izračunaš na godišnjoj bazi prijeđenih kilometara koliko je to trošak sa benzinom, a koliko sa plinom i eto

ubaciš sve podatke u excel, posložiš formule za računanje i malo se onda igraš sa brojkama i to ti je to
 

Krky

Lakerski profesionalac
Nema se tu šta održavati, ja sam na 90tkm jednom zamijenio isparivač - 130 kn.

Zbog lošeg LPG-a sam moral svakih 30tkm oprati membrane benzinom, ženinom četkicom za zube:D:D jer je smola lepila membranu i nije puštala plin kad je auto bil hladan, sve dok nije došla topla voda i onda se smola otopila
 

Damaj

Active member
Zbog lošeg LPG-a sam moral svakih 30tkm oprati membrane benzinom, ženinom četkicom za zube:D:D jer je smola lepila membranu i nije puštala plin kad je auto bil hladan, sve dok nije došla topla voda i onda se smola otopila
Pazi gdje točiš plin, čuo sam o tom problemu sa parafinom zimi, ja nisam imao tih problema. Èudi me da nečistoću nije pokupio filter i da je nečistoća došla do membrane. Imaš li ti uopće filter?
 

Dujo

New member
Isplativost se lako izracuna to sam da ti nitko ne nabraja dodatne troskove...
Imao do neki dan ZX-a 14i-75ks sa plinom..Ne znam dali je i xsara ta godina monopoint ubrizgavanje,ako je ugradi i nesjekiraj,ovaj nesikiraj se.. ;)

Ugradnja za monopoint je cca.4500kn. (ima i jeftinijih a slkupljih da nepricam)
Cijena atesta je cca.950kn.
Troskovi servisa na obicnom sistemu za monopoint nema sl. 50-60tkm.sigurno ako ugrade kvalitetno sustav..Ako je u pitanju inekcion/dizne pa se mora direktni plin/sekvent ugradjivat onda zna biti problema sa "losim" t.j.slabom kvalitetom plinskih injektora no to je jedino sto trebas "platit" ako zelis da nemas problema,sve sotale stavke vrse svoju funkciju bez prob.za servisom tj.promjenom filtera/membrane cca.50tkm ili cak i vise..

O snazi ne raspravljaj jer je zanemariva voznjom na plinu..Uostalom ako te zanima ekonomicna voznja onda snaga/brzina i nije prioritetna..
Moj ZX je trosio 8L/100km plina,bengu ga nisam testirao pa neznam..Ta potrosnja je ista bila i na otvorenoj i gradskoj voznji u razici od par decilitara..;)
Zagreb preporuka Lisana komerc,Breskovic..Inace im je tu kod nas u Kastelima predstavnistvo i tu su poceli sa radovima,stari lisac zna biti bahat,treba se postavit jasan-direktan i znat sto zelis da ti napravi,reci svoje "zahtjeve" i trazi potvrdu i garanciju..Da se i cijenkat,pogotovo u zadnje vrijeme..Rade sa plinom jos od 90ih godina..U ZX kojeg sam imao je isto radio on,ustvari njegov servis u Zg.Tartarini-Tomaseto su bili komponente koje su ugradjene i traju..Imao isti sistem u P-605 2.0 i Yugu/Tempu 1.1efi kod Tempa sam mijenjao prvi put u zivotu membrane i filter dok na drugima nikada ranije..prelazili su po 60tkm.bez servisa!
 

Dujo

New member
Da 500kn vise pri svakom produljenju registracije..
Nadam se,samo se nadam da koliko pumpaju tu EU i sve po njoj ravnaju da ce to ako udjemo,ako...Onda ce biti povlastica voziti se na plin i bit ce oslobodjeno te dodatne "trosarine"...
Atest kada se naravi na novo vrijedi slijedecih 10g.dao Bog pa ga auto toliko sluzilo.. :D :D
 

Lakii

Well-known member
Pazi gdje točiš plin, čuo sam o tom problemu sa parafinom zimi, ja nisam imao tih problema. Èudi me da nečistoću nije pokupio filter i da je nečistoća došla do membrane. Imaš li ti uopće filter?
Nemoguce je dobiti parafine u naftnom plinu!

Radi se o olefinima! I dodu kao smole kad se izdvoje, ohlade ili skore. Filter tekuce faze ih ne moze zaustaviti, nije ni namjenjen za to. Ali zato se oni odvajaju od naftnog plina u isparivacu i tamo se lijepe!
Sa strane svakog isparivaca, na dnu bi trebao biti malo deblji vijak koji sluzi kao cep i kroz njega ispustiti "ulje/smolu" ali samo kada je motor tj isparivac zagrijan. Nazalost jedini nacin da se sve ocisti je rastavljanje isparivaca...
 
Na vrh