Zamijejenje zupčati remen - trese na 1000 rpm

xkappa

New member
Poštovanje,
C5 2008. godište, benzinac 2.0i, 120k km, zamijenjen upravo set zupčasti remen + pumpa.

Sve ok dok je motor hladan, čim se ugrije, kada je točno na 1000 okretaja trese iz motora (zvuči malo kao diesel motor), što se osjeća kao i blage vibracije u kabini. Prije tog nije bilo. Na svim ostalim okretajima je tih i bez vibracija, kao i prije servisa.

Serviser uvjerava da nije zupčasti remen "jer bi se onda čuo na svim brojevima okretaja", a čini mi se da, kad dignemo haubu, baš dolazi iz motora sa te strane gdje su skidali kotač da bi bočno pristupili motoru.

Da li se zupčasti remen mora razraditi? Da li se mora kompjuter reprogramirati?
Ima netko ideju što bi moglo biti i što još provjeriti?
 

pokra89

Well-known member
Ne znam kako je kod c5 benzinca niti ima li to uopće veze i s čime, ali meni su kod GC4P prilikom izmjene zupčastog morali i dijagnostikom upisati tu promjenu.
 

xkappa

New member
Ne bih rekao da dolazi iz zone oko kotača. Na 1000 okretaja u leru se čuje i u kabini kako lagano vibrira sve, a kad se digne poklopac motora i 'načuli' uho, čini se da dolazi baš iz motora ste strane gdje je remen....
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
C5 2008. godište, benzinac 2.0i, 120k km, zamijenjen upravo set zupčasti remen + pumpa.
Nije mijenjao španer i rolice, jer su vjerojatno, kako reče (?) "u dobrom stnaju i ne treba ih dirati". ;) Je l da?
 

Memphis

Active member
Serviser uvjerava da nije zupčasti remen "jer bi se onda čuo na svim brojevima okretaja", a čini mi se da, kad dignemo haubu, baš dolazi iz motora sa te strane gdje su skidali kotač da bi bočno pristupili motoru.
Možda nisu nešto vratili i pritegli kako treba, nosač motora, plastike mulde i sl. kaj se treba skinut da se dođe do zupčastog.
 

xkappa

New member
Hvala na dosadašnjoj pomoći i videu. Iskreno ne razumijem se baš u tematiku, pa ljubazno molim savjet što učiniti.

Stanje je sad - promijenjeno (iz stavki na računu):
1. Pumpa vode - https://alvadi.si/en/kataloog/varuosa/610763/10639
2. Remen - https://alvadi.ee/en/kataloog/varuosa/13638741/11011
3. Rashladna tekućina - https://www.cascadegerman.com/product/coolant-g131-5l/

Ovo što sada nije mijenjano jer je serviser rekao da to sada ne treba (a bilo je kao dodatno navedeno na ponudi jednog od servisa):
4. Komplet remena i zatezača - https://www.der-ersatzteile-profi.de/artikel/keilrippenriemen-a5024987
5. Vijak - http://www.internetipood.com/en/hmkauto/22-21697-crankshaft-pulley-bolt-psa-1-8-3-0
6. Pulley washer - https://www.onlinecarparts.co.uk/sasic-10355834.html
7. Brtva radilice - https://www.onlinecarparts.co.uk/automega-9133162.html

Da li bi ovo ostalo (rb. 4-7) što nije sada promijenjeno moglo biti mogući razlog vibracija na 1000 okretaja?
Da li bi zamijena sada toga ostalog bila jednostavna ili se ponovno sve mora skidati?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Vrlo lako moguće. Standardna praksa je da se sve mijenja, ovo je bilo pola posla.
Skida se sve, jedino se ne dira rashladna tekućina i pumpa vode u tvom slučaju.

Kada se sve montira nazad, zupčanici i remen moraju biti na točno određenim pozicijama (u fazi), a dovoljno je fulati jedan “zub” da ispadne iz faze. U tom slučaju može doći do problema u radu.
Bitna je i zategnutost remena, za svaki auto postoje dopušte mjere, zatezač mora biti pravilno podešen.

Ukoliko je prije sve bilo Ok, vjerujem da će sa komplet novom distribucijom koja je ispravno montirana nestati problem.
 

gambler072

C5 enthusiast
Ja sam isto pomislio da je ispao iz faze, ali onda sam se sjetio da mu kompjuter ne bi dao da upali, gledao sam jednom tu situaciju, bas na c5, na dijagnostici je greska "neuskladjenost polozaja bregaste i radilice". E sad, ako benzinac nema senzore na bregastoj i radilici, onda je druga prica.
 

xkappa

New member
Meni samo trese na 1000 okretaja, na svim drugim okretajima je tih i stabilan. Zar ne bi ispadom iz faze tresao na svim okretajima?
 
Na vrh