Zamjena akumulatora sa onim većeg kapaciteta - Citroen ne preporučuje

Milosh

Test
Krenuo sam slučajno čitati o nekim sistemima u C5 i tako naletim na Battery Charge Status Control Unit, elektronski modul koji se nalazi pored akumulatora i mjeri zdravlje i stanje akumulatora. Mjeri napon, struju, temperaturu i to očitava svakih sat vremena te ako je nešto od toga ispod određenih granica on to prijavi BSI-u (BSI doušnik :D).

Za stanje baterije ima 3 nivoa:

Napunjenost iznad 65%: Ispravno stanje akua
Napunjenost između 35% i 65%: Aku treba punjenje
Napunjenost ispod 35%: Aku treba zamijeniti

Takođe sam mjeri tj. procjenjuje svoju tačnost mjerenja, i to isto prijavljuje BSI-u. Za tačnost mjerenja ima 4 nivoa:

''Nominal'' označava netačnost mjerenja od ±5%
''Down-Grade'' označava netačnost mjerenja između ±5% i ±10%
''Not valid'' označava netačnost mjerenja veću od ±10%
''Fault'' ukazuje da je modul u kvaru i da se mora zamijeniti.

Takođe piše da u slučaju otpajanja te ponovnog spajanja akumulatora ovom modulu trebaju 4 sata da bi se njegova mjerenja vratila na normalni nivo.
Takođe piše da akumulator treba zamijeniti akumulatorom istih specifikacija kao što je bio originalni (vjerovatno samo zbog ovog modula, možda se zna zbuniti).
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Aj kad ti je to sve frisko, mozes mi molim te reci dal ovaj aku odgovara mom autu, bio je u njemu kad sam ga kupio, a sigurno nije s njim izasao s proizvodne trake?



C5 2.0 hdi hidraulicar bez S&S
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
To je za AGM baterije vjerovatno? Ili sve? U biti, pitanje je dal C5 uopće više dolazi sa ''normalnim'' baterijama.
 

Milosh

Test
To isto stoji i kad se unese moj motor i 2.2 HDi (slučajno sam nešto i njega gledao). A koliko znam da je kod mene klasični akumulator, AGM ide za SS.

Mengela, pokušaću vidjeti.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
To isto stoji i kad se unese moj motor i 2.2 HDi (slučajno sam nešto i njega gledao). A koliko znam da je kod mene klasični akumulator, AGM ide za SS.

Mengela, pokušaću vidjeti.
Ne gori nista radi zasad ok nego cist da znam! Hvala
 

pokra89

Well-known member
Meni je varta bila prva ugradnja, ali slabiji nego tvoj, u tebe je 800A 75Ah, dok je u mene bio 720A 70Ah. A kad sam isao mijenjati svoga onda su mi ubacili euroreparov 640A 70Ah, znaci manje nego tvornički deklariran. To može samo ovlašteni servis pod imenom Hercegovinapromet Mostar.

Kad bih birao uvijek bi uzeo jači, nego slabiji u odnosu na prvu ugradnju
 

pokra89

Well-known member
Ma već sam ja provjeravao, zato i tvrdim

Al evo, slobodno provjeri i uvjeri se, vin je VF7RDRHHAAL507798

Slika od motornog prostora uslikana netom po kupnji vozila, gdje se, između ostalog, vidi i baterija, samo malo zumiraj



I slika nove baterije, kupljene u ovlaštenom servisu, pod dogovorom "ostavite vi vozilo, mi ćemo zamijeniti bateriju koja tvornički ide u njega i dođite za pola sata". Zaboravio sam reći i da su mi uzeli staru bateriju, a nigdje nisu napomenuli ili naglasili da prilikom zamjene staru bateriju ostavljaju sebi. Opet napominjem, u pitanju je Hercegovinapromet Mostar


Ps, taj period su ove euroreparove baterije bile na nekoj akciji, mogao sam u ovlaštenom uzeti i vartu, ali cijena je bila cca 100 eur, a za te pare sam mogao birati sta cu. Al kao što vidite, vjerojatno sam pogriješio, jer mi je sad economy mode sastavni dio svakodnevice
 

gambler072

C5 enthusiast
Daje 70/640 i 77/780 za tvoj VIN.
To daje i za 2.0 i za 2.2 dizele. Meni je 70/640 pravio isti problem kao i Pokri - economy mode. Po nekoj mojoj logici to bi bio akumulator za one aute koji nemaju hidrauliku, jer pumpa poprilicno optereti akumulator, a sigurno da zbog manjeg kapaciteta od propisanog poblesavi i jedinica koju je Milosh spomenuo. Otkako sam stavio jaci akumulator, economy mode vise nisam vidio :)
 

Doomsday

U prolazu...
@mengela - mislim da imaš vrhunski akumulator, i da nema zime... Malo je manjeg kapaciteta od ovih 77Ah, ali je zato jače udarne struje, 800A prema 780A Citroenovih u onoj drugoj, jačoj verziji...

Kad za iste ili manje kapacitete, a iste fizičke dimenzije, imate od renomiranog proizvođača navedene veće udarne struje, to najčešće znači da se radi o kvalitetnijim i stabilnijim akumulatorima, novije tehnologije, a to je ono što novija auta traže, tj. njihova elektronika...

Dobra stvar za cca. pogodit akumulator je i pretraživač od Exide-a, koji nije uvijk prva ugradnja, ali često i jeste...

http://ows-cdn.tecdoc.net/exide/home.jsp

Za sve C5 III dizel 2.0 ili 2.2 ako je S&S onda daje AGM 70Ah 760A...

http://www.exide.info/ek700.html

A ako nije S&S onda ili Premium 77Ah 760A ili Excell 74Ah 680A...

http://www.exide.info/ea770.html

http://www.exide.info/eb740.html

Pretpostavljam da su to u biti one dvije opcije iz sevice Citroen, ali opet, mislim da nisu samo goli podaci bitni, bitna je i tehnologija... Onaj od pokra89 ugrađeni je možda na papiru OK, ali se ne puni dovoljno brzo, ne drži dovoljno stabilno, a na donjoj granici prihvatljivog je, i eto problema...

Jer, kod Exide baterija, serija Premium je stabilnija od Excell, pa iako na papiru ovaj gori 77Ah 760A manje udarne snage nego recimo ovaj manjeg kapaciteta a veće udarne struje Excell 75Ah 770A

http://www.exide.info/eb758.html

vjerojatno je i stabilniji i bolji zbog novije tehnologije, koja uključuje i taj njihov 'Extreme Climate' momenat di se Premium baterije stabilnije ponašaju kod ekstremno visokih i niskih temperatura...

Evo ovde kompletan popis Exide baterija, ali bez Classic serije koju ionako ne bi nikome preporučija ka niti Atom baterije... :D

http://www.exide.info/products.html

Tu se po brojkama može primmjetit ponekad 'nelogičnosti' u odnosu kapaciteta i udarnih snaga, ali pretpostavljam da postoje razlozi, najvjerojatnije u fizičkim dimenzijama baterije, jer se samo određena količina kemije može ubacit u određeni volumen...

Tako da, modeno auto treba što kvalitetniju bateriju što novije tehologije, što stabilniju, u približnim okvirima traženih dimenzija i kapaciteta te udarne struje... A to, na žalost, i košta...

:cool:

P.S. @mengela - izgubih cca. sat vrimena života zbog ove tvoje Varta baterije... :D

Izgleda da to stvarno JESTE tvornička ugradnja... Ako nije, ne znam kako je došao ponovo do baterije koja se tvornički ugrađuje, jer to kod tebe DEFINITIVNO nije aftermarket baterija, dostupna u dućanima...

Odi ti neka ti neko dobro prekontrolira tu bateriju, i to pod opterećenjem, pa ako ti je iti malo sumnjiva, mijenjaj... Zadnje što sam našao baš tu bateriju online je čini mi se iz 2014-te gdje je netko prodaje, čini mi se rabljenu, u Poljskoj...

I Varta ima tražilicu za baterije...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/battery-finder

Možeš svoju zamijenit sa Varta Silver Dinamic 77Ah 780A,kako nemaš S&S a imaš hidrauliku...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-silver-dynamic/577-400-078

Ili sa Exide Premium 77Ah 760A...

http://www.exide.info/ea770.html

Valjda može i još nešto u tom rangu oko tog kapaciteta i udarne struje, tipa Bosch S5 sa Silver tehnologijom, i šta ti ga ja znam, ali ove 2 navedene, Varta pogotovo, bi tribale bit odlične zamjene za tu tvorničku...

Valjda...

:grin:
 
Posljednje uređivanje:

mengela

Well-known member
Donator foruma
P.S. @mengela - izgubih cca. sat vrimena života zbog ove tvoje Varta baterije... [emoji3]
Nije bila informacija tolko bitna da si morao bas gubit dragocjeno vrijeme radi akua al hvala na trudu i iscrpnom objasnjenju, imas pet iz zalaganja!
Let the force be with you! :)

Poslano sa mog SM-G355H koristeći Tapatalk
 
Na vrh