Zamjena bubanj (doboš) kočnica

sasa2k0

New member
Pozdrav svima,

moram mijenjati bubanj kočnice na svojoj Xsari, pa me zanima da li uzeti zasebno bubnjeve i ležajeve ili u kompletu (TRW nudi u kompletu)?

Hvala vam na odgovorima!
 

deda

New member
Zavis,jel ih možeš promjeniti ili ne,po meni se ne isplati stavljat nove ležajeve,ako nije potrebno.
 

sasa2k0

New member
Pozdrav deda,

pa ne znam jel pametno vaditi ležajeve iz sadašnjih bubnjeva i stavljati ih u nove. Prije nekih 4g. sam već mijenjao bubnjeve i ležajeve, i sad mi je meho ustanovio da desni bubanj nije dobar (nije pravilan, iskrivljen je izgleda tvornički, to su inače Textar aftermarket bubnjevi kupljeni u Autofisti u Zg-u i ležajevi kupljeni u Lagerosu). Kako mi je te bubnjeve i lagere prije nekih 4g. ugradio čovjek u CS-u (Tratinska, Zg), vidio sam kako je utiskivao ležajeve i nisam ostao oduševljen (čitaj nije imao alat za tako nešto), pa sam mislio izbjeći naknadne peripetije s tim. Ovako je to tvornički sve stavljeno, pa je valjda ugrađeno kako treba.
Uglavnom, sve ovo opet radim jer otkada sam kupio Xsaru ne mogu se riješiti vibracija na stražnjim kočnicama.
 

deda

New member
Ja sam nedavno na svojoj,skinuo i samo dao potokarit da se poravnaju,naravno to možeš ako nisu previše zakopani ,isto zbog vibriranja kočnica i eto sad je odlićno.
 

lageros-zg

New member
Kao ležajac preko 20 godina, moram reći da kad se mijenjaju doboši, ležajevi ne da se moraju mijenjati obavezno, već je to pod moraš.
Naime, bubnjevi se ne mijenjaju tako često i npr ako je s tim bubnjevima prijeđena poprilična kilometraža (ili ajmo reći preko 100tkm minimalno) onda nemamo o čemu razmišljati, a s druge strane, postupak isprešavanja starih/rabljenih ležajeva iz starih doboša u nove doboše osobno nikada ne bih radio sa svojim vozilom, već na novo uvijek novo i nema se više razmišljati o tome kad bi ležajevi mogli otići.
A kad smo već kod toga, osobno sam imao problem sa time jer mi je majstor (unatoč tome što sam mu dao svoje nove ležajeve uz sve potrebno s novim bubnjevima, paknama, cilindrima... na 260tkm) ugradio rabljene ležajeve koji su mi prozujali nakon 10tkm, da bi kod drugog majstora prilikom provjere vidjeli da su ležajevi od drugog proivzođača u odnosu na ono što sam mu ja dao.

Dakle, bez imalo razmišljanja i cjepidlačenja, kad su u pitanju novi bubnjevi, nove ležajeve u njih idemo dalje u nove pobjede.

Znam, skup sport, ali ipak većina ljudi nisu majstori i žele napraviti posao da više ne moraju razmišljati o tome ili gubiti vrijeme na iste stvari po nekoliko puta.

Ali tko ima znanja, vremena i volje za zafrkanciju i sam donekle shvaća da ako se zeznuo to neće prevaliti na nekog drugog, to je onda ipak ona klasa "uradi sam" ili "sam svoj majstor" (bez obzira što netko drugi napravi posao tokarenja i slično), ali to je ipak manjina...
 

sasa2k0

New member
Ja sam nedavno na svojoj,skinuo i samo dao potokarit da se poravnaju,naravno to možeš ako nisu previše zakopani ,isto zbog vibriranja kočnica i eto sad je odlićno.
Već napravljeno i to dvaput, ali nažalost nije pomoglo.

Morat ću se bacit u trošak, nema druge.
 

deda

New member
E,da zaboravio sam reč,cijeli most kompletan je od Puga 306 skinut u Italiji,a to je sasvim druga spika.
Inače kod ovakvih stvari daleko više vjerujem originalnim dijelovima koji su tvornički ugrađeni i ako je izdržao 200somova i još je dobro,sigurno je bolje nego novi dijelovi,bez obzira koje marke i to iz nekoliko razloga.1. u prvu ugradnju se uvjek ugrađuju dijelovi koji su najbolje kvalitet kod kontrole,sve ostalo ide u rezervne dijelove,a danas tvornice koje izrađuju dijelove i sto tako na free tržište isporućuju dijelove slabije kvalitete,jer to ne podlježe kontroli tvornica,jer ni nisu naručeni,pa rade kaj hoće.Drugo za svako tržište imaju drugačije kriterije,a još sve i ovisi o cjeni koju je naručioc spreman platiti.Garancija kvalite je bajka.
 

lageros-zg

New member
@ deda - djelomično se slažem, ali ono na što svi zaboravljaju, pa čak i oni najiskusniji jest to da postoji zamor materijala općenito, a to je osnova svega pa i izdržljivosti, kao i kasnije duljine rada novog rezervnog dijela, a pak da ne spominjem o lošim majstorima koji kažu da su ugradili neki dobar i poznati brand, a zapravo ugradili neki no name ili čak rabljeni ili da uopće nešto nisu mijenjali i slično. Dakle možemo o tome stalno u krug, ali činjenica jest da automobil nakon 200tkm više nije isti onaj iz tvornice i odgovorno tvrdim da se napravi kompletan servis svih popratnih elemenata uz dobrog majstora sa adekvatnim alatom, onda možemo govoriti o kvalitetno obavljenom poslu, jer činjenica je da niti onaj proizvod iz originala za kojeg radi isti onaj koji je i u aftermarket kutiji neće raditi kao i onaj koji je izašao iz tvornice (i da, nije to neka slabija kontrola kvalitete, provjereno, a to što postoje plagijati i naše "kvalitetno" tržište na koje dolazi svakakva roba jer oni koji nabavljaju tu istu robu traže što jeftinije da što bolje zarade itd..itd to je "vrh").
No, svima nama je to skup i neisplativ sport.

Dakle, ako ćemo govoriti o tome kao originalnom proizvodu, onda moramo uzeti u obzir i sve ostale čimbenike, jer osovina za ležajeve se nakon nekog vremena "pojede", kao i kućište ležaja isto tako, i što se više u njega uprešava/isprešava, to se oštećuje i tolerancije više nisu kakve trebaju biti, odnosno postaju sve veće i dolazi do "lufta" koji, htjeli mi to priznati ili ne, rade probleme pa i sa onim "svetim gralom" zvanim "original".

Puno je čimbenika koji su potrebni za nešto da bude dugoročno, ali ljudi moji, pa nemojmo se mazati da ne vidimo da sve ionako ide na kraće trajanje ili da se rade komponente koje se moraju mijenjati, a nekada to nije trebalo (npr jednomaseni i dvomaseni zamašnjak koji ima trajnost od 200-250tkm deklarirano od proizvođača istih).

Na kraju svega, kvalitetni proizvođači prvih ugradnji imaju visoku cijenu uglavnom i najviše iz razloga da bi se više prodavala jeftinija roba na kojoj se zarađuje mnogostruko više i u konačnici više puta mora kupovati jedan te isti dio.

Da nemam auto od prvog dana (kao novi, a sada već preko 320tkm ima) i da ne koristim svoje dijelove koje i drugima prodajem, te da nemam prodajnog iskustva sa skrajnjim strankama, a koja su i više nego pozitivna, onda bih mogao reći nešto o nekvaliteti proizvoda iz prodajnog asortimana, ali isto tako ne bježim od toga da je nemoguće da su nepogrešivi... dapače, jesu, ali ako izdvojim 5 (doslovno 5, slovima pet) reklamacija na zadnje dvije godine i to su 4 bile loše rukovanje, a samo jedna je bila problem u proizvodu, onda mislim da sam time sve rekao.
Pa čak i sa nekim jeftinijim brandovima nemam loših povratnih informacija, ali toga ionako ne volim prodavati i uglavnom to izbjegavam, pa makar ne prodam.

Sve u svemu, treba uvijek gledati širu sliku svega, pa čak i od ovog mog prosto-proširenog elaboriranja ;) jer autodijelovi i detekcija istih nije "plug&play" sistem i to ipak treba znati i prodati i ugraditi.
 
Na vrh