Zamjena ležaja prednjeg kotača i usputni detalji

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Evo otkantali su me svi lokalni mehaničari za zamjenu, a neda mi se čekat do bogznakad u prvom mjesecu da se to riješi. I tako sam uzeo stvar u svoje ruke. Ja, Haynes i Google smo uspili danas obavit trećinu posla, glavčina je dole. Puno muke ali i gušta.



Sad sljedi dio za koji neznam dali ću moć odradit - izvadit stari i ubacit novi. Od alata koji bi možda poslužio imam samo škripac. Nasaftao sam stari ležaj sa WDom, novi je u zamrzivaču, imate li još kakav savjet za olakšat posao?

Ali ako i ne uspijem, možda će mi se smilovat koji mehaničar ako mu uletim sa skinutom glavčinom i novim ležajem. To bi im nebi onda smio bit problem nabrzak riješti, ili se varam?

Enivej, danak neiskustvu je platilo ulje mjenjača, ali nije šteta jer ga ionako treba mijenjat. Iscurilo je na poluosovinu. Pitanja:
-dali na poluosovinu izađe svo ulje iz mjenjača, ili treba još otvarat?
-treba li posebno namještat poluosovinu nazad? Ona nema lufta kod okretanja, mada sam ju potegao par centmetara van... sama se vraća nazad.
-koje ulje ubacit nutra, vrijedi Krkyjeva preporuka za Total 75w80?

Inače sam uzeo SNRov ležaj, uzeo bi preko Lagerosa (odlična cijena ;), ali mi se nije dalo čekat. Na ove ležaje imate 25% popusta trenutno u Tokiću pa je ok cijena.


Ako mi još što padne napamet se javim

Zapeko je dosta onaj osigurač lagera. Imam mala kliješta koja uhvate rupice, al za sad nemoguće? Da drmnem negdje sa čekićem? :D Još WDa?
 

Sk1968IT

New member
Bok , obavezno moraš zamjeniti i semering na poluosovini jer če ti ako ne odmah procuriti kroz par tjedana .Ulje koje ti je Krky preporučio je ok i ako baš ne želiš mjenjati kompletno možeš samo doliti onoliko koliko ti ga je iscurilo .
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
OK, hvala puno ;) Dali je za mjenjanje tog semeringa nužno da je skinuta glavčina, ili može riješit bez raskapanja kotača? Htio bi doć do rupe za taj posao.

PS, jel to ovo pod br. 2?

 

AX-ja

èudo jedno
semering mozes i ne moras promijenit.
nije skupa stavka,ali ako je dobar ne treba mijenjati.
koliko puta mi se izvukla osovina pa iscurilo ulje,obrises gotovo.

najbolje je da ti netko to na presu izvadi lezaj van,moze i na skrip al je veca za:cenzura::cenzura::cenzura:...
ako zapnes javi,dat cu ti ja ruku,slobodan sam.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Probaj si složiti ispod nekog niskog betona, možda ispod nekih malih stepenica, pa ovu krokodilku dizalicu kaj imaš, pa staviš neku veliku gedoru pa sa njom napumpaj poput sistema sa prešom ležaj van..
Ja sam se na taj način snalazio, a ponekad sam i glavčinu na dva panja, jedan do drugoga, a glavčinu na sredinu, i gedoru veliku na stari ležaj, pa velika sijekira pa udri.. samo čuvaj oči, jer još sad imam komadič ležaja pod kožom..
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Hvala svima... evo nisam ovih dana ništa konkretno napravio. Nabavio sam i trokraki radapciger, al uzalud :D

Ovo sa krokodilkom sam već razmišljao kako šta, bar dizalica imam... al nisam znao u šta složit taj sklop, maštao sam o metalnom okviru. A ideja sa niskim betonom bi mogla bit odlučujuća razlika, neke stepenice će se nać... ako to sutra ne uspijem idem od mehe do mehe dok mi netko to ne zamjeni.
 

Damaj

Active member
Nikako ne lupaj gedorama po ležaju u glavčini jer bi se moglo dogoditi da se glavčina neprimjetno iskriviti pa ti kočioni disk neće biti pod 90° u odnosu na kočione pločice što bi moglo rezultirati laganim struganjem pločica o disk. Iza toga diskovi se pregrijavaju i iskrivljuju što se opet primjeti po trešnji volana kod kočenja. To ti je moje iskustvo sa promjenom ležaja. Najbolje presa ili kupiti glavčinu sa novim upresanim ležajem.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jednu ogradu sam izvuko iz betona, a drugu sam skrivio :D Probao sam nać neku betoniranu nisku gredu, ali imam samo neke blesave kosine pa je nemoguće išta napravit. Pomirio sam se da nemrem sam promjenit ležaj doma, pa sam uzeo glavčinu u ruke i krenuo po mehaničarima. Opet je bilo puno odbijenica, mnogi na godišnjem do sljedeće godine...

Ali sam sreću našao u jednom većem lancu servisa. Garaže su im bile prazne, mehaničari vani dime, pa reko da probam...
Na prijemu je njih troje visilo na telefonu, ja sam samcat na pultu, nitko me ne hebe 1/2 %. Ali me nasreću primjetio mehaničar, prišao mi, pa sam s njim direktno sve odradio.
Ne moram niti spominjat da se nisam na pult vratio platit... a dečki su i više nego zaslužili piće :grin:
Bome su se skoro 15 minuta njih tri i preša borili oko glavčine.

Sutra ću to sve probat sklopit nazad, ubacit ulje u mjenjač i držat si fige da će to sve proradit. Semering će pričekat drugu turu radova, ako ranije ne procuri.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Ja sam baš neki dan nadolijal na jednoj xari 1.4i 1l ulja na rikverc šalter.. odrezal sam litrenu flašu cocacole i izolirkom omotao 1m šlauf i to je to..
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Vidio sam da si već nešto pisao, al nisam još sve proučio. To je lakše nego kroz predviđeni otvor za uljevanje?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
to je ispod akumulatora?

........

Mislim da sam ga našao, al nemam alat za skinut ga... dugačka gedora 22? Ne nalazim na netu ništa.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh