Xantia Zamjena ulja LHM

Lakii

Well-known member
Najjednostavnije stvari - ocistiti filtere i zamjeniti LHM!

Ali to ni bas nije tako jednostavno!
Treba 5 litara LHM-a. I malo benzina. I puno krpa!
I komplet selni, nije obavezno, jer ako su jos stavljene originalne, mozda nece dobro drzati kad ih budes vracao.

Prvo se mora skinuti pritisak iz sustava hidraulike!

Znaci, auto spustiti na najnizu visinu i ugasi motor. Na regulatoru pritiska odvidati vijak 12 mm, s prednje strane za pola kruga, cut ces kako se pritisak odpusta. Kad skines pritisak, stisni natrag vijak. Onda sjedni za vozacevo sjedalo i pocni jako stiskati kocnicu, 10-ak puta, tj. dok god ne primjetis da je pedala omeksala. Sada okreni volan ful lijevo i ful desno 1-2 puta. ici ce tesko ali nema veze. Sad smo spremni za rad!

Za doci do filtera moras izvuci onaj poklopac na rezervaru. A za to ce ti smetati sve one cijevi hidraulike koje su spojene. Nebi ti preporucao da ih ostavis spojene jer su vec stare i mogle bi ti puknuti ako ih budes krivio da izvuces poklopac.
Skini selne i odspoji cijevi, opet treba biti pazljiv i njezan!

Kad izvuces poklopac, jedan filter ima metalnu kvacicu, drugi je na bajunet-sistem uhvacen, izvuces ih i ocistis u benzinu, s nekakvim kistom ili njezno cetkicom za zube.

Dalje ti samo preostaje zamjena ulja! Znaci maknes van rezervar, (drze ga 2 matice u gorljem djelu). Izlijes van staro ulje i isperes malo rezervar s benzinom. I to je to!
Sad sve moras vratiti natrag na mjesto. Uliti novog ulja, 4 litre i upaliti auto!
Stavi ga na najvisu visinu, okreci malo volan, probaj auto dignuti gore-dole par puta.

Jedina stvar koja ti preostaje za napraviti je odzraciti kocnice! morat ces skinuti kotace. Kad odzracujes kocnice, spoji prozitnu cjevcicu na odzracnik da vidis sto izlazi!
Ides jednu po jednu kocnicu. Motor mora biti upaljen i pedala kocnice jako stisnuta stalno. Odvrnes maticu, cekaj da ti kroz nju pocne teci cisti zeleni LHM i zatvori. Sve skupa iz sve 4 kocnice bi trebalo izaci 1-2 deci ulja.
Na kraju digni auto na najvisu visinu i kontroliraj razinu ulja, nadolij koliko treba da oznaka bude izmedu one dvije crtice.

Eto, to je sve!
Evo ti slike, da malo vidis o cemu se radi:














Al me uhvatila inspiracija danas!!! :grin:
 

Gero

New member
svaka čast na objašnjenju, budući da se baš ne razumijem u ozračivanje ako nije problem da objasniš ili staviš neku slikicu gdje i kako to napraviti :) (xantia je 99 g. 1.6i)
 

Lakii

Well-known member
OK, vezano za odzracivanje.
Znaci, motor mora biti upaljen i kocnica stalno, jako stisnuta. To se moze izvesti tako da zaglavis komad drva pod pedalu. Zadnje kotace moras skinuti ali lakse ti je i kada skines i prednje, radi preglednosti.
Odzracnici se nalaze na samim klijestima kocnica, prekrivene (trebale bi biti) gumenim kapicama. Imam slike sa BX-a ali potpuno je ista stvar na Xantiji:
prednja

zadnja


Na slikama vidis priblizno di su ti odzracnici i vec su stavljene cjevcice koje ce skupljati ulje koje izade.
Koristi zvijezdasti kljuc, br.8!
Pazljivo prvo razradi odzracnike, po mogucnosti prvo ih malo naspricaj WD-om ili odvijacem, zadnji znaju zapeci i tesko ih je odvrnuti nekada. Kada ti se lagano otpustaju i stezu, spoji cjevcicu na jedan odzracnik i kreni!
Prvo uzmes prednju osovinu, sa stisnutom kocnicom, odvrnes odzracnik dok ti iz njega ne pocne teci cisti LHM, bez prljavstine i mjehurica. Stisnes odzracnik i krenes na iducu kocnicu.
Za odzracivanje zadnjih kocnica, vazno je da auto bude postavljen na najvisu visinu, znaci rucica na max!
Na kraju, kada vratis kotace, stavi auto na najvisu visinu i prekontroliraj u nadolij novi LHM u rezervar.
 

Gero

New member
Hvala puno i svaka čast!
Danas mi prijatelj rekao da se može i na hidrauličnom razvodniku što mi djeluje puno jednostavnije pa me zanima da li može i tako i da li imaš iskustva i s ovim načinom?
:confused:
 

Matija

New member
Ne znam što bi bio hidraulični razvodnik, ali koliko ja znam ovo što je prikazano je jedini pravi ispravni način prozračivanja kočnica.
 

Lakii

Well-known member
Sta se moze na hidraulickom razvodniku? I sta je to uopce hidraulicki razvodnik??? To ne postoji na ovim autima!

Ovaj cijeli post opisuje jedini nacin da se to napravi!
 

Gero

New member
CITROEN XANTIA - ODZRAÈIVANJE

"Mjesto za odzračivanje nalazi se na hidrauličkom razvodniku na motoru s prednje strane ispod. Mjesto ćete lako prepoznati jer do njega vode cijevni vodovi hidrauličnog sustsva. Može postojati još jedno mjesto kod pete kugle. Odzračivanje radite dok motor radi. Nakon toga stavite regulator nivoa u maksimalni položaj a po završetku odzračivana dopunite ulje i vratite regulator za nivo u normalni položaj"

ovo sam večeras našao na stranici od Meića

http://www.autoservis-meic.hr/savjeti?proizvodac=&submit=trazi&start=2760

jel to možda regulator pritiska kako ti navodiš??
 

Lakii

Well-known member
CITROEN XANTIA - ODZRAÈIVANJE

"Mjesto za odzračivanje nalazi se na hidrauličkom razvodniku na motoru s prednje strane ispod. Mjesto ćete lako prepoznati jer do njega vode cijevni vodovi hidrauličnog sustsva. Može postojati još jedno mjesto kod pete kugle. Odzračivanje radite dok motor radi. Nakon toga stavite regulator nivoa u maksimalni položaj a po završetku odzračivana dopunite ulje i vratite regulator za nivo u normalni položaj"

ovo sam večeras našao na stranici od Meića

http://www.autoservis-meic.hr/savjeti?proizvodac=&submit=trazi&start=2760

jel to možda regulator pritiska kako ti navodiš??
Ovo gore napisano nema veze s kocnicama.

Hidraulicki sustav na Citroenima je samoodzracujuci, znaci ovijes, servo i visokotlacni dio (pumpa i regulator pritiska) ne treba odzracivati jer je sve u zatvorenom sustavu i ulje cirkulira. Kocnice su slijepa ulica u sustavu i zato ih se mora odzracivati i to svaku! Nema nekog sredisnjeg dijela da ih se sve odzracuje. Tu ponajvise mislim na kocioni ventil.

Ja sam rekao regulator pritiska, sluzbeni citroenov naziv je ukljucivac/iskljucivac (francuski C/D - conjecteur/disjonsteur) njegov posao je da odrzava konstantni tlak u hidr. sustavu. Na njemu se NE odzracuje nego samo skida pritisak iz sustava. to je prva slika i prvi dio teksta sa kljucem 12mm. Znaci, nema odzracivanja. Da bas do kraja cjepidlacim, jedini put kada ga mozes koristiti za nesto sto bi mogli nazvati odzracivanje je kada se hidraulicka pumpa stavlja prvi put u rad nakon demontaze i montaze. Odpustis
tlak na regulatoru da bi pumpa lakse procirkulirala ulje kroz sebe.

Jedina stvar koja se naziva razdjelnikom protoka je FDV ventil, ali to je ventil koji se koristio na starijoj verziji sustava serva, na XM-u i na prvim Xantiama ('93-'94) i naravno, na BX-u. On je razdjelivao ulje pod tlakom na servo i ostatak sustava. Ali opet na njemu se nista ne odzracuje.

EDIT Gornji link nije glupost, samo nema veze s odzracivanjem kocnica.
 

fullcool

New member
Odpustis
tlak na regulatoru da bi pumpa lakse procirkulirala ulje kroz sebe.
Odakle ti tlak poslije demontaže/montaže pumpe.
Taj vijak se otpusti upravo da bi pumpa istjerala zrak koji je zaostao nakon zamjene pumpe i to je prema tome odzračivanje pumpe, pojam koji se zna šta znači i koji je dugo u upotrebi među citroendžijama.
 

Lakii

Well-known member
Khm, znaci, kada se na regulatoru odvrne vijak, napravi se bypass i pumpa ne mora tlaciti ulje u centralnu kuglu nego ono slobodno tece natrag u rezervar.
Na takav nacin se sama pumpa rasterecuje i usisna strana lakse povuce ulje kroz polupraznu usisnu cijev i praznu pumpu, a i da zrak ne cirkulira kroz sustav, nego direktno u rezervar.
Doduse ni to nekada nije dovoljno nego se mora prvo na usis pumpe direktno nalijevati LMH da bi joj usis proradio kako treba, naravno, sa rasterecenim regulatorom.

Da, nema tlaka ulja u samom regulatoru kada se pumpa odzracuje, tj. kada otpustas vijek da bis ju odzracio, ali posto se taj ventil naziva rasteretni ventil, koristio sam taj izraz.
Ovdje je bilo rijeci o odzracivanju kocnica, ja sam samo spomenuo odzracivanje pumpe. nakon izmjene LHM-a nije potrebno odzracivati pumpu.
 
Najjednostavnije stvari - ocistiti filtere i zamjeniti LHM!

Ali to ni bas nije tako jednostavno!
Treba 5 litara LHM-a. I malo benzina. I puno krpa!
I komplet selni, nije obavezno, jer ako su jos stavljene originalne, mozda nece dobro drzati kad ih budes vracao.

Prvo se mora skinuti pritisak iz sustava hidraulike!

Znaci, auto spustiti na najnizu visinu i ugasi motor. Na regulatoru pritiska odvidati vijak 12 mm, s prednje strane za pola kruga, cut ces kako se pritisak odpusta. Kad skines pritisak, stisni natrag vijak. Onda sjedni za vozacevo sjedalo i pocni jako stiskati kocnicu, 10-ak puta, tj. dok god ne primjetis da je pedala omeksala. Sada okreni volan ful lijevo i ful desno 1-2 puta. ici ce tesko ali nema veze. Sad smo spremni za rad!

Za doci do filtera moras izvuci onaj poklopac na rezervaru. A za to ce ti smetati sve one cijevi hidraulike koje su spojene. Nebi ti preporucao da ih ostavis spojene jer su vec stare i mogle bi ti puknuti ako ih budes krivio da izvuces poklopac.
Skini selne i odspoji cijevi, opet treba biti pazljiv i njezan!

Kad izvuces poklopac, jedan filter ima metalnu kvacicu, drugi je na bajunet-sistem uhvacen, izvuces ih i ocistis u benzinu, s nekakvim kistom ili njezno cetkicom za zube.

Dalje ti samo preostaje zamjena ulja! Znaci maknes van rezervar, (drze ga 2 matice u gorljem djelu). Izlijes van staro ulje i isperes malo rezervar s benzinom. I to je to!
Sad sve moras vratiti natrag na mjesto. Uliti novog ulja, 4 litre i upaliti auto!
Stavi ga na najvisu visinu, okreci malo volan, probaj auto dignuti gore-dole par puta.

Jedina stvar koja ti preostaje za napraviti je odzraciti kocnice! morat ces skinuti kotace. Kad odzracujes kocnice, spoji prozitnu cjevcicu na odzracnik da vidis sto izlazi!
Ides jednu po jednu kocnicu. Motor mora biti upaljen i pedala kocnice jako stisnuta stalno. Odvrnes maticu, cekaj da ti kroz nju pocne teci cisti zeleni LHM i zatvori. Sve skupa iz sve 4 kocnice bi trebalo izaci 1-2 deci ulja.
Na kraju digni auto na najvisu visinu i kontroliraj razinu ulja, nadolij koliko treba da oznaka bude izmedu one dvije crtice.

Eto, to je sve!
Evo ti slike, da malo vidis o cemu se radi:

http://images.forum-auto.com/mesimages/274849/C1.JPG

http://images.forum-auto.com/mesimages/274849/couvercle LHM 1.jpg

http://images.forum-auto.com/mesimages/274849/ouverture colliers reservoir LHM.jpg

http://images.forum-auto.com/mesimages/274849/H1.JPG

http://images.forum-auto.com/mesimages/274849/DSCN0839.jpg

http://images.forum-auto.com/mesimages/694004/SL374756.jpg


Al me uhvatila inspiracija danas!!! :grin:
Zar će da stane 5l LHM-a u posudu od Xantije .Ja sam spremio 4 l.
 

Lakii

Well-known member
Cuj, u potpuno prazni sustav Xantie stane 5,4 litre.
Ali to se nikada ne postigne.
4 litre bi ti trebale biti dosta, meni je zadnji put stalo malo preko 3,5 litre. Ostatak do 4 litre bi ti trebao biti taman za "odzracivanje" kocnica.
 
Cuj, u potpuno prazni sustav Xantie stane 5,4 litre.
Ali to se nikada ne postigne.
4 litre bi ti trebale biti dosta, meni je zadnji put stalo malo preko 3,5 litre. Ostatak do 4 litre bi ti trebao biti taman za "odzracivanje" kocnica.
Na koliko pređenih km ti menjaš LHM ulje?
 
Na vrh