I ja ovih dana trebam to da uradim nego čekam vodenu pumpu da stigne u radnju jer je na redu zamijena zupčastog remena,tako da mu predstoji i zamijena rashladne tečnosti.
Pošto ti ne skidaš pumpu u tvom slučaju znači zasigurno nemožeš izbaciti sav antifriz iz njega tako da ćeš morati poštovati slijedeću proceduru.
1. zagrijati motor na radnu temperaturu i pritom otvoriti ručicu grijanja do kraja (da bi se otvorio ventil od malog radijatora koji zagrijava kabinu) i pritom i odatle istekla voda
2.Kad ugasiš motor i pustiš ga nekoliko minuta otvori polako čep od hladnjaka i ostavi ga otvorenog,a zatim odma posle toga skini šelnu koja drži gumištucnu na dnu hladnjaka sa lijeve strane(gledajući odozgo kad je hauba podignuta) vidjećeš je u dnu (najlakše joj prići iz kanala) i onda pusti da sva voda isteče i ocijedi (pazi da se ne opečeš jer je vruća voda).
3.Kad se nakon otprilike sat vremena motor ohladi u otvor za nadolivanje vode na vrhu hladnjaka uvuci crijevo sa vodom i isperi sistem pod tim pritiskom vode nekoliko minuta (na taj način uspjeće da izađe napolje i dio starog antifriza, a i dio taloga koji se vremenom skupi izletiće van).
4.Kada se i ovo ocijedi vrati gumištucnu na mjesto zatvori hladnjak ,a onda sipaj čistu destilovanu vodu do vrha hladnjaka i poštuj proceduru odzračivanja rashladnog sistema i onda ga provozaj nekih 10-ak kilometara i pred kraj vožnje kad staneš otvori grijanje do kraja, ako si ga prethodno zatvorio i pusti da motor radi još nekoliko minuta i onda ugasi.
5. ponovi proceduru br.2 i pusti da se dobro ocijedi i naravno opet pazi da se ne opečeš vrelom vodom posle nekog vremena možeš nakratko (pola minute upaliti motor bez vode da pumpa eventualno izbaci nešto vode ako je ostalo).
6.Kada se sve dobro ohladilo zatvori ponovo gumištucnu i zapamti koliko je stalo destilovane vode kada si 1 put punio hladnjak posle odzračivanja, pa ako sipaš koncetrat izmješaj upravo toliko koliko ti je stalo prvi put ,a ukoliko sipaš gotov razrijeđen onda sipaj do vrha i poštuj proceduru odzračivanja.
Vodu i antifriz sipaj na isključivo ohlađen motor, pazi prilikom ispuštanja vode da se ne opečeš i obavezno odzrači sistem imaš na Saxu 1,1i odzraku na 3 mjesta na vrhu hladnjaka na crijevu za grijanje i na kućištu termostata.
Moja preporuka je sipaj G12 plus a negdje ga zovu i long-life zato što je kao stvoren za aluminijske hladnjake sa gumenim brtvama i zato što taj long life može da traje 60.000km ili 5 godina po fabričkoj specifikaciji što znači da komotno može i 7 godina u sistemu znači pošteđuje te ove procedure za malo duže godina.
Ako sam te nečim zbunio pitaj i ti i svi ostali.