Zapremnina sustava rashladne tekućine?

mare1987

New member
E ovako, posto ide zima hteo bih da zamenim antifriz u rashladnom sistemu ali me muci jedno pitanje.Ne znam kolika je zapremina rashladnog sistema, pa ne znam koliko da sipam antifriza, a koliko destilovane vode.

Upitanju je saxo 1.1 2001. godiste, pa ako neko zna ovu informaciju bio bih mu veoma zahvalan.

Pozdrav.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Naj bolje ti je kupit gotov antifriz, a ne koncentrat, tako da ne moraš kemijat i stvarat dodatne troškove, a koliko ide u saxo 1.1? ne budeš ni ispustio cijeli stari antifriz, uvijek ti ostane nešto, sipaš koliko stane:D:D cirka 5l je obujam, Marko bi ti točno mogao odgovoriti:cool:
 

Marko

Well-known member
Saxo 1.1

Motorno ulje - 3,5 L
Ulje za mjenjač - 2,5 litara
Rashladna tekućina - 5,7 litara
Ulje za sustav kočenja bez ABS-a - 0,45 litara
Pranje šajbi - 2,8 litara

Dok točiš gledaj kakav je nivo!
 

Marko

Well-known member
Možemo i o antifrizu rastegnuti priču. Uglavnom, vjerojatno u svom Saxu imaš žuti pa onda kupi novi žuti, mješaj/nadolij i gas! ;) Otvoriš kiler i s šaluhekom potegeneš van ili ak imaš kakvu pumpicu... :grin:

Pazi da pomješaš različite "boje" jer nisu različitih boja radi fore nego su različitog kemijskog sastava a boja pomože razlikovanju.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Kad promjeniš boju u većini slućajeva hoće pumpa prdnuti na rosu, ako ima poprilićno iljada na plečima..:D
 

DJM

New member
I ja ovih dana trebam to da uradim nego čekam vodenu pumpu da stigne u radnju jer je na redu zamijena zupčastog remena,tako da mu predstoji i zamijena rashladne tečnosti.
Pošto ti ne skidaš pumpu u tvom slučaju znači zasigurno nemožeš izbaciti sav antifriz iz njega tako da ćeš morati poštovati slijedeću proceduru.

1. zagrijati motor na radnu temperaturu i pritom otvoriti ručicu grijanja do kraja (da bi se otvorio ventil od malog radijatora koji zagrijava kabinu) i pritom i odatle istekla voda

2.Kad ugasiš motor i pustiš ga nekoliko minuta otvori polako čep od hladnjaka i ostavi ga otvorenog,a zatim odma posle toga skini šelnu koja drži gumištucnu na dnu hladnjaka sa lijeve strane(gledajući odozgo kad je hauba podignuta) vidjećeš je u dnu (najlakše joj prići iz kanala) i onda pusti da sva voda isteče i ocijedi (pazi da se ne opečeš jer je vruća voda).

3.Kad se nakon otprilike sat vremena motor ohladi u otvor za nadolivanje vode na vrhu hladnjaka uvuci crijevo sa vodom i isperi sistem pod tim pritiskom vode nekoliko minuta (na taj način uspjeće da izađe napolje i dio starog antifriza, a i dio taloga koji se vremenom skupi izletiće van).

4.Kada se i ovo ocijedi vrati gumištucnu na mjesto zatvori hladnjak ,a onda sipaj čistu destilovanu vodu do vrha hladnjaka i poštuj proceduru odzračivanja rashladnog sistema i onda ga provozaj nekih 10-ak kilometara i pred kraj vožnje kad staneš otvori grijanje do kraja, ako si ga prethodno zatvorio i pusti da motor radi još nekoliko minuta i onda ugasi.

5. ponovi proceduru br.2 i pusti da se dobro ocijedi i naravno opet pazi da se ne opečeš vrelom vodom posle nekog vremena možeš nakratko (pola minute upaliti motor bez vode da pumpa eventualno izbaci nešto vode ako je ostalo).

6.Kada se sve dobro ohladilo zatvori ponovo gumištucnu i zapamti koliko je stalo destilovane vode kada si 1 put punio hladnjak posle odzračivanja, pa ako sipaš koncetrat izmješaj upravo toliko koliko ti je stalo prvi put ,a ukoliko sipaš gotov razrijeđen onda sipaj do vrha i poštuj proceduru odzračivanja.

Vodu i antifriz sipaj na isključivo ohlađen motor, pazi prilikom ispuštanja vode da se ne opečeš i obavezno odzrači sistem imaš na Saxu 1,1i odzraku na 3 mjesta na vrhu hladnjaka na crijevu za grijanje i na kućištu termostata.

Moja preporuka je sipaj G12 plus a negdje ga zovu i long-life zato što je kao stvoren za aluminijske hladnjake sa gumenim brtvama i zato što taj long life može da traje 60.000km ili 5 godina po fabričkoj specifikaciji što znači da komotno može i 7 godina u sistemu znači pošteđuje te ove procedure za malo duže godina.
Ako sam te nečim zbunio pitaj i ti i svi ostali.
 

DJM

New member
Evo počeo da stiska minus ,noćas prva noć kada ga očekujemo ber mi u južnim krajevima i to me danas natjeralo da se latim posla zamijene rashladne tekučine i sad tačan podatak za SAXO 1,1i TU1JP 44KW ono što sam uspio da uspem u njega nakon 2 sata cijeđenja i izduvavanja komprimiranim zrakom iz radijatora grijanja stalo je tačno 4,1 lit do maximuma na oznaci hladnjaka, tako da ni teoretski ne može više da stane iako fabrika deklariše 5,7 lit. znači dio toga ipak ostaje u bloku motora i ne da se istisnuti, eto to bi bio precizan podatak direktno iz garaže. :)
 

Dalibor

Dado Tornado
imate šaraf za ispuštanje na bloku motora.
na saxo benzincima bi trebao biti negdje oko pločice gdje piše šifra motora.

šaraf. ne možeš fulati. to je za ispuštanje skoro sve tekućine. bar bi trebao biti. u principu.
 

Milky

New member
Ja u saxu imam neki zeleni antifriz, a i onaj čepić za ozračivanje na crijevu mi je zelene boje! Jel to znači da takve boje mora biti i antifriz? Vidim da pišete da ide crveni pa mi malo čudno!
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Sipaš one boje kakav ti je i sad unutra..nikako ne miješat boje tj.vrste antifriza, jer nisu istog kemijskog sastava :cool:
 

DJM

New member
Sipaš one boje kakav ti je i sad unutra..nikako ne miješat boje tj.vrste antifriza, jer nisu istog kemijskog sastava :cool:
Može mijenjati antifriz uz prethodno ispiranje cijelog sistema vodom pa ispustanje vode i onda može crveni G12, a nadolijevati ne smije tojest na postojeći zeleni nebi smio mješati crveni.

Ostane mu u malom kileru, i ispred termostata se skrivača igra:D:D
mali kiler ispuhao komprimiranim zrakom kroz mali odzracni ventil na gumenom crijevu za mali kiler i tu je izašlo dosta vode, a šaraf na kućištu termostata takođe odavio da bi moglo sve da izađe ,ali tu ne znam da li je uspijelo sve otići van.

Sipaš one boje kakav ti je i sad unutra..nikako ne miješat boje tj.vrste antifriza, jer nisu istog kemijskog sastava :cool:
Ja ga nisam uspio vidjeti ,jel neko 100% tačno zna ima li ovaj šaraf na TU1JP 1,1i ili barem ako ga je moguće slikati i te slike postaviti.
 

Konrad

New member
imas na straznjoj strani motora kraj pumpe vode plasticni cep koji drzi osigurac, tu mozes ispustiti tekucinu, iako ja nikad nisam tu ispustao nego na crijevima
 
Na vrh