Zbunjen sa osiguračima, MOLIM pomoć! :)

visaluteju

Well-known member
Danas sam provjeravao osigurače ispod haube i mnogo sam se zbunio :) (C4 2011 1.6 hdi)

U kutiji imam dvije odvojene grupe osigurača i za jednu gornju grupu u uputstvu za auto ima objašnjenje za šta je koji (sirena, svjetla, brisači itd)

Za drugu donju grupu osigurača u uputstvu nema nikakvih objasnjenja, šema je prazna i nema nikakvog opisa, medjutim tu se u mom autu nalazi 13 osigurača.

Prilikom provjeravanja ove neoznačene grupe naišao sam na problem. Kada ih povadim svaki je ispravan, provjeravao sam ih sa multimetrom i onim pištećim signalom ,kako god da se zove, i svi rade ALI ni jedan ne daje kontak / signal kada ih pokušavam spojiti sa masom.

Gornja grupa osigurača je isto ispravna i svi daju kontakt / pišteći signal kada ih spojim sa masom.

1) Zna li neko šemu za šta služi ta donja grupa osigurača
2) Zašto oni ne daju signal kada ih spojim sa masom, da li je to normalno ?

-Osigurači kojima znam namjenu i daju kontak sa masom su označeni CRVENO

-Ovi nepoznati koji ne daju kontakt sa masom su označeni PLAVO

-Ovo ZELENOM bojom sam koristio za masu (mislim da je tu akumulator spojen na minus direktno)

Slika:

https://imgur.com/a/ZY97lNG
 

sir.Oliver

Well-known member
jesi li 100% siguran da je to " minus " iliti masa ? po meni je to " plus " pol .... uzmi sijalicu i spoj na minus i na vijak resp. na plus i vijak ... tako ćeš biti siguran koji je to pol .

inače , uopšte me ne čudi što nema oznake namene ostalih osigurača ... kod elysée je to još gore .... tu čak nigde i ne spominje releje , iako ih ima ...... i gomila osigurača ( cca 2/3 su bez oznake namene ) . nigde , pa čak ni na netu toga nema ....
 

ZoxPa

Member
Vijak je očito +pol. Ako hoćeš tako testirati osigurače , onda postaviš multimetar na V DC, crnu pipalicu na masu a crvenu na osigurač da vidiš ima li napona na osiguraču.
Očito ti drugi osigurači nisu ožičeni, možda su namijenjeni za neku dodatnu opremu koja nije ugrađena.
A ako nisi na ti sa elektrotehnikom nemoj se sa tim igrati, košta živaca i novaca.
Koji je uopće razlog da ih testiraš, nešto ti ne radi u autu?
 
Posljednje uređivanje:

visaluteju

Well-known member
Oliver i zoxpa
Nisam siguran da je masa, to sam onako na brzinu pomislio zbog crne boje kabla i bilo mi je najblize a radio sam u tijesnom. Sutra cu detaljnije pogledati.

Cackao sam to sve jer sam juce vidio da mi osiguraci plivaju u vodi. Inace auto ugl garaziram pa rijetko kisne ali nekidan je pokisao. Citao sam nekad prosle godine na forumu da je bio opoziv na c4 radi loših kutija osiguraca i to na mom nije promijenjeno, pa sam ja tad napravio neku improvizaciju...medjutim na onoj gumi koja se nalazi na krajevima lajsne koja se naslanja na haubu se napravio neki jezicak koji je visio tacno iznad kopce od poklopca kutije osiguraca koji je imao malu pukotinu i zamisli spanske serije bas tuda se pomalo naljevala voda u kutiju. Sada sam smislio bolje rjesenje pa sam uzeo i dobro isusio kutiju, ocistio sve sa wd-om i kontakt sprejem i pregledao osigurace (jedan bio crkao).

Drugi razlog cackanja je greska koja mi se u tom periodu javila je P0003 po dijagnostici spoj na masi regulatora pritiska goriva ali naravno nije do osiguraca :)

Cutac sutra vidim oznake

Sa strujom sam solidan jer sam informaticar po struci mada nemam iskustva sa strujom u autu osim ugradnje parking kamere pa ne cackam sta ne moram...a cesto me krasi brzopletost :)
 

ZoxPa

Member
Nikad nije greška do osigurača.
Osigurač pregori kod kvara , on je zaštitni uređaj, prvo se otkloni kvar pa se osigurač mijenja.
Struja ko struja, isti zakoni važe i za auto i kuću i trafostanicu...
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
To je kabel napajanja. Osigurace testiraj tako da ih spojis u seriju sa testnom lampom. Zasto ne koristis el shemu kod tako jedne slozene greske, bez nje neces daleko stic? Vec sam ti u drugom postu napisao kako da testnom lampom potvrdis kratko spojenu zicu. Jesi probao spojit lampu na plus i onda redom ispitat sve od regulatora do ecu? Pazi sa lampom spojenom na plus da ecu ne spalis, pogotovo ako je led lampa jer ne pruza skoro nikakav otpor. Obicna lampa obicno ima dovoljan otpor da jakost struje nije opasna za ecu. Ako das napajanje necemu sto ecu kontrolira spajanjem na masu a driver u ecu je upaljen, mozes se pozdravit sa ecuom.
 

visaluteju

Well-known member
Cutac hvala!!!!

Narode ono je ipak bio plus... Dobro nisam zapalio nesto :)

Inace jedva jedva sam došao do minusa akumulatora... Osiguraci su ispravni...
 

sir.Oliver

Well-known member
nadje li onaj spisak osigurača / koji osigurač štiti koje kolo / ? ja za elysée ni da se ubijem nemrem nać .... a serviseri se samo cerekaju . neda i točka . razmišljam da zatražim direktno od citroena .... moram se odlučiti i napisati jedno pisamce u " VIGO " ....
 

sir.Oliver

Well-known member
imam i service box , ali ni tamo to nisam našao ..... razmišljam , kupiti sat vremena ( 7€ ) i potražiti medju plaćenim podatcima . jel tko kupovao vreme na service boxu ?:confused:
 
Na vrh