Zrak u dovodu nafte

zlatkocx

New member
Uporno već neko vrijeme gnjave zračni mjehurići u liniji goriva od rezervoara prema Lukasici pumpi.Ako pokrečem motor bez pumpanja goriva tada moram ponoviti paljenje,pokretanje a ako pumpam naftu (sa gumenom pumpicom) potjeram zrak linijom...pumpica - filter goriva - Lukasica pa povratom prema rezervoaru,tada pali od prve i netrese se,sve radi perfektno.
Ako to NE napravim,neravnomjerno radi,tresucka,drmusa i neznam što ne.Ima li kakvog iskustva i ideja po tom problemu koji sam opisao.
Radi se o Xantiji,2.1 TD godina 97.Napominjem da nema vlažnih mjesta,nigdje ništa ne kaplje,sve je savršeno čisto i uredno.Sva je sreća što su linije goriva sa prozirnim plastičnim cijevima pa se zrak ljepo vidi.
 

sasa.rajs

New member
Moraš krenuti od rezervoara do pumpe i najbolje bi bilo mijenjati sva crijeva. Vremenom postaju porozna. Od rezervoara do pumpe ti je usisni vod - podtlak i nema curenja goriva nego uvlaći zrak. Osim toga Nafta je mnogo gušća od zraka da bi curila.
Moja preporuka je da sve pogledaš od rezervoara do pumpe.
 

AX-ja

èudo jedno
nista to nije cudno kod njih.
dva nepovratna ventila,prije i poslije pumpe ce rijesit problem.
bitno da pumpa ne ostaje bez nafte
jer kad u pumpi ima nafte palit ce i radit kako treba
 

zlatkocx

New member
Moraš krenuti od rezervoara do pumpe i najbolje bi bilo mijenjati sva crijeva. Vremenom postaju porozna. Od rezervoara do pumpe ti je usisni vod - podtlak i nema curenja goriva nego uvlaći zrak. Osim toga Nafta je mnogo gušća od zraka da bi curila.
Moja preporuka je da sve pogledaš od rezervoara do pumpe.
Pregledao sam linije od rezervoara do pumpe,do filtera i do Lukas pumpe.
Sve suho,crijeva suha,spojevi suhi,pumpa gumena suha.Ako curi kroz crijevo mora vlažit i biti masno od nafte.

Jel si mjenjao filter goriva,pa da tamo nisi nešto dobro složio?
Filter goriva sam mjenjao i sa razlogom eventualnog propuštanja gumene brtvice poklopca filtera (poklopac sa 4 imbus šrafa),sve ljepo leglo,mada i prije nije bilo ništa sumnjivo,poslje zamjene sve je suho i čisto.
 

AX-ja

èudo jedno
napravi to sta sam ti ja rekao.
to te kosta 30tak kuna.

i za par mi dana reci jel auto pali,kako pali.
ako je normalno platit ces pivu kad se vidimo,ako ne ja ti vratim pare za ta 2 ventila kad se vidimo :grin:

normalno sve to vrijedi ako je pumpa u redu,ispravna.
 

zlatkocx

New member
nista to nije cudno kod njih.
dva nepovratna ventila,prije i poslije pumpe ce rijesit problem.
bitno da pumpa ne ostaje bez nafte
jer kad u pumpi ima nafte palit ce i radit kako treba
Ta pumpa ima usisni i potisni ventilić,dobro ispumpava gorivo ali i zrak jer je najviša točka i zrak se u njoj pojavljuje,znači da je pojava zraka u liniji od rezervoara do pumpe.Ali gdje kada se nigdje izvana neda naslutiti moguče curenje.
 

AX-ja

èudo jedno
gle vrlo jednostavno da ti objasnim.
pumpa na autu ne smije ostati bez nafte,tebi ostane i zato dok ne napumpas ne radi dobro,kad ona navuce sebi naftu radi ko urica je tako?

e sad da bi to izbjegao stavis jedan ventilic na dovod prije pumpe
tako dobijes da ona bude stalno pod naftom.
a kad ona upali pod naftom i radi normalno lako ce taj zrak koji ti vidis povuc,odnosno navuc naftu.
je sad shvacas.
bez veze se mucis trazeci.
jer da ti negdje curi,imao bis frke stalno.

edit:i ta pojava di vuce zrak ti je 99% na kucistu filtera,nece curit nece bit masno a zrak dodje.
 
Posljednje uređivanje:

zlatkocx

New member
Skinuo sam usisnu korpu sa mjerenjem nivoa,na dnu usisa je filter koji nije dao naslutiti da je filter jer se kamuflirao u tamni talog prljavštine i parafina i svega nečega.

napravi to sta sam ti ja rekao.
to te kosta 30tak kuna.

i za par mi dana reci jel auto pali,kako pali.
ako je normalno platit ces pivu kad se vidimo,ako ne ja ti vratim pare za ta 2 ventila kad se vidimo :grin:

normalno sve to vrijedi ako je pumpa u redu,ispravna.
Ok,nije mi problem zamjeniti ventile na pumpi, a niti platiti pivu samo da ima nekog napredka.Kažeš ta dva se ventila mogu kupiti i ugraditi.
Usput,moje opažanje,pumpa,mjeh,pri stiskanju dobro istiskuje tekučinu a po mjehurićima vidim da se ista tekučina,nafta,nevraća unatrag...ako to išta znači.
 

AX-ja

èudo jedno
to su obicni ventili koje stavis na cijev dovoda i povrata,je znas na sta mislim?

nece se to vratit isti tren dok ti gledas.
to se dogodi pomalo,kad ti auto stoji duze ili preko noci

jer ti kad vozis kad je sve u redu,stanes ugasis auto,odes naprimjer u ducan obavis kupnju. vratis se i auto normalno pali,al ako stoji preko noci ujutro nece,zar ne?
osim ako ti rucno ne napumpas.
 

zlatkocx

New member
Razumijem,to je ustvari isti tip ventila samo jedan na ulazu a drugi na izlazu iz mjeha.Nisam rastavljao pumpicu i neznam točno kako izgledaju ventili,sutra ču pogledati a što kažeš da zamjenim mjesta tih ventila?
 

zlatkocx

New member
Postavio sam nepovratni ventil prije ručne gumene pumpe,sve po starome,ali našao sam mjesto gdje gorivo lagano curi na donjem rubu kučišta filtera,baš uz stranu filtera gdje je teško vidjeti,mora se baš skinuti filter,nije to curenje ali se vidi tanki sloj masnoće koja se sljeva i u jednom aluminijskom udubljenju je mala lokvica nafte.Tu u donjem dijelu ima svakako neka brtva ili ''O'' ring za sjedište kučišta filtera?Dok motor radi vidi se kako mjehurići putuju iz filtera prema Lukas pumpi.Ulaz goriva preko pumpice i prema filteru nema mjehurića.
Znači spoj kučišta filtera sa aluminijskim nosačem na bloku motora stvara problem jer ne brtvi.
 

AX-ja

èudo jedno
ako ti je bas kuciste puklo i nemas drugo,onda mozes eliminirat to kuciste i stavit umjesto njega filter ko za gofa,ulaz izlaz.
isto odradjuje svoj posao.
 

zlatkocx

New member
ako ti je bas kuciste puklo i nemas drugo,onda mozes eliminirat to kuciste i stavit umjesto njega filter ko za gofa,ulaz izlaz.
isto odradjuje svoj posao.
Koliko sam mogao vidjeti kučište nije puklo,nema tragova napuklina i kučište je suho izvana jedino je podnožje sa dodirom uz aluminijsko tijelo na kojem stoji,lagano mokro,tanak sloj goriva,meni se to čini kao da propušta brtva,ali neznam jer nisam rastavljao kučište i neznam kakvo je brtvljenje...možda je neka gumica popustila.
 

AX-ja

èudo jedno
da,na dnu te casice (kucista) ima gumica koja brtvi,moras izvadit filter iz casice i imas vijak koji drzi to kuciste za motor.
pa mozes vidjet u cemu je stvar.
 

zlatkocx

New member
da,na dnu te casice (kucista) ima gumica koja brtvi,moras izvadit filter iz casice i imas vijak koji drzi to kuciste za motor.
pa mozes vidjet u cemu je stvar.
Ok,hvala ti,to me zanimalo,jer mora biti nešta što je popustilo...još bi bilo dobro kada bi imao sreče i nači neku gumicu barem bliske dimenzije.
Nažalos u uputama i nekim manualima nema dimenzija tih bitnih brtvica,to bi olakšalo riješavanje problema.
 
Posljednje uređivanje:

AX-ja

èudo jedno
a gle,inace se zna dogadjat s tim kucistima da je sve u redu al jednostavno pustaju dal godine,rok trajanja il nesto trece to ne znam.
ali jednostavno propuste i zrak ulazi u sistem.
onda se ljudi snalaze na razne nacine (izmedju ostalog i onako kako sam ti prije napisao)
kad rastavis pa ces tocno znati sto je u tvom slucaju.
 

hacti

made in france
Ok,hvala ti,to me zanimalo,jer mora biti nešta što je popustilo...još bi bilo dobro kada bi imao sreče i nači neku gumicu barem bliske dimenzije.
Nažalos u uputama i nekim manualima nema dimenzija tih bitnih brtvica,to bi olakšalo riješavanje problema.
isti problem sam imao i ja tu brtvu (o ring) nisam mogao nigdje naci u toj dimenziji pa sam otisao u "pumpa servis " i oni napravili original i sad mi je sve cudno sto neslini nafta i sto nevergla dugo dok neupali!!!!
 
Na vrh