Zupčasti remen na C3 1.4 benzincu

robert945

New member
to i mene zanima za zupcasti....svako drugacije kaze....
kupio auto sa svega 23000km i star 6god.znaci tocno ta km...nema muljazi
i bio je po regularnim servisima za ono sto je normalno...
sad je kod nas godinu i 9mj. i predjeno je jos 28000km
trenutno je 51000....sta je pametno,prolazi 7godina a tako malo km ima...remen izgleda uredno...sto radit do koliko cekat?..hvala unaprijed :)
 

lageros-zg

New member
Jest da sam to već pisao, ali neka se nađe opet pri ruci na ovoj temi.
I da ne bi bilo, to je pisano iz stručnih literatura. kao i iz mog prodajnog iskustva sa strankama u zadnjih 20 godina i raznih "dogodovština" što su jadni ljudi imali, što zbog njihovog ne znanja, što majstorovog, što lažiranja promijene nečega, a ostavljeno staro ili nekih bofl proizvoda itd..itd.... tako da ovo uzmete kao stručan tekst sa svim potrebnim informacijama.
S obzirom da je tekst u konačnici moj i moje pravo na njega, evo jedan c/p istoga..


Znate li kada trebate promijeniti distribuciju zupčastog remena na svom vozilu?
Ne znate?
Evo mala pomoć kako možete izbjeći eventualne skupe troškove
uslijed mogućeg pucanja zupčastog remena…


Svako vozilo pogonjeno zupčastim remenom ima svoj interval izmjene zupčastog remena
te je uputno pridržavati se toga pravila, jer popravci nastale štete motora mogu biti vrlo skupi.


Ovisno od modela do modela vozila, servisni interval izmjene zupčastog remena može se kretati od 60.000 prijeđenih kilometara pa do 150.000 prijeđenih kilometara, odnosno vremenski period koji ne ovisi o prijeđenim kilometrima, već se odnosi na starost samog remena, ali i ostalih komponenti (natezači, klizači, pumpa vode) vezanih uz sam rad zupčastog remena, te je taj vremenski period od 5 – 7 godina maksimalno.

Kada je u pitanju prijeđena kilometraža, tu dolazi do mogućeg premora i istrošenosti materijala, a koji na oko može izgledati kao novo, no prilikom jačeg pritiska ili savijanja može doći do pucanja remena, dok kod kotrljajućih elemenata (natezači, klizači, pumpa vode) dolazi također do istrošenosti, odnosno gubljenja masti za podmazivanje kuglica, odnosno viskozitet masti u ležajevima više nije dobar i također je vrlo lako moguće da dođe do blokiranja ležaja u radu, a što direktno utječe i na sam rad zupčastog remena.

Vremenski interval, odnosno godine starosti pogonskih elemenata također ostavljaju trag na materijalima, a za remen koji je proizveden od gume, taj vremenski rok je jako bitan, jer guma kao takva podliježe starenju pa uslijed toga također može biti uzrokom pucanja remena i na kraju svega vrlo skupe štete na motoru.

Zupčasti remen, ako ostane nepromijenjen dovoljno dugo, vjerojatno će „popustiti“. U današnjim vozilima je taj remen skrivena komponenta koja može prouzročiti pojam „sa strane ceste“ kada pukne.
U odnosu na remenje koje pogoni agregate (alternator, klimu, servo…) zupčasti remen je drugačiji. Remenje (kanalno) koji pogoni agregate je najčešće lako vidljivo i može ga se jednostavnije periodično provjeriti u kakvom je stanju i svakako je relativno lakše ga promijeniti.

Pogonski zupčasti remen je skriven ispod poklopca i nikako ga nije lako vidjeti. Ukoliko pukne, motor će stati sa radom u trenu i može prouzročiti daleko više i veće štete nego bilo koji drugi remen. Zupčasti remen drži u pravilnoj sinhronizaciji ventile, klipove i ostale unutrašnje elemente motora.
Dobra vijest je ta da za svog radnog vijeka taj remen ima vrlo mala odstupanja, odnosno rastezanja, što znači da nema potrebe za periodičnim prilagođavanjem.
Loša vijest je ta da eventualno može oslabiti i puknuti. „Cijena“ puknutog remena može biti znatno veća od samog jednostavnog stajanja sa strane ceste. Mnogi današnji motori su proizvedeni u tolerancijama koje su ekstremno blizu te kada pukne zupčasti remen omogućava se da klip udari u ventile, savija ih i u nekim slučajevima uništi se i klip ili kompletan motor kao rezultat puknuća remena.

Zupčasti remen najčešće propada iznutra prema van, što često onemogućava vizualnu provjeru istog. Ono što se može vidjeti je odličan remen koji lako prolazi vizualnu provjeru, što može biti kobno u daljnoj eksploataciji.
Glavni uzrok potrošnje/habanja remena je vrućina. Kako je remen postavljen okolo zupčanika i okreće taj zupčanik, trenje stvara vrućinu (a to je samo još dodatno zagrijavanje na već samo grijanje motora). Kroz vrijeme eksploatacije to uzrokuje da guma, od koje je napravljen zupčasti remen, gubi na fleksibilnosti. Materijal unutar remena (konopci) također slabi i akumulira habanje, povećavajući rizik od pucanja remena.

Svakako je bolje napraviti ovaj servis prije (pa i godinu dana), nego kasnije (čak i 1 dan), ukoliko se provjerom ustanovi da je remen ipak spreman za promijenu i prije servisnog intervala, pogotovo ako je remen stariji od 6 godina.
Ovo ulaganje na svakih 4 ili 5 godina je mala odnosno manja cijena za platiti uzimajući u obzir alternative od gore navedenih problema, jer kada dođe do kvara koji uzrokuje veće ulaganje novca, tada je ne samo novac, već i uloženo vrijeme problem.

Obavezno kod kupnje zupčastog remena obratite pozornost da taj remen bude kvalitetan, od provjerenog proizvođača takvih dijelova, jer činjenica je da proizvođači remenja daju jamstvo uglavnom na svoj remen, ali ne i na rezultat štete motora koji mogu uzrokovati ostale komponente koje nisu kvalitetne ili zamijenjene na vrijeme.
Najčešći proizvođači remenja su: HUTCHINSON, GATES, CONTITECH, GOODYEAR, DAYCO.
No isto tako je važno da uz kvalitetan remen i ostale komponente budu od provjerenih proizvođača kao: INA, SKF, SNR (pakirač, nije proizvođač španera), FAI (pakirač, nije proizvođač), HUTCHINSON, SASIC, RUVILLE (pakirač, nije proizvođač), GATES, DAYCO, KOYO, NTN, NSK, LITENS.
Svi oni su ujedno i proizvođi koji usko surađuju sa proizvođačima automobila i nerjetko i sami sudjeluju u razvijanju proizvoda za određeno vozilo.
A da bi se ova priča oko kvalitetnog proizvoda i ugradnje zaokružila, najbitnija karika koja još nedostaje je serviser koji će izvršiti izmjenu svega. Ukoliko je serviser školovan i obučen za izvršavanje servisa te ako ima svu potrebnu opremu i alat, problema ne bi smjelo biti i nakon obavljenog servisa bi trebali biti mirni barem sljedećih do 5 godina ili oko 100.000 km, ovisno o prethodnom intervalu zamjene po broju prijeđenih kilometara, jer neka vozila imaju interval izmjene samo 60.000 km.

Još za razmisliti… ?!?!?!?

Zupčasti remen traje dovoljno dugo i u praksi dosta ljudi zna da se on mora mijenjati u periodima. Ali ono što manula ne govori o današnjim motorima, jest to da mnogi od njih pogone i pumpu vode. Pumpa vode će uglavnom nadživjeti prvi zupčasti remen, no nikako i drugi. No svakako je bitno navesti ovo što se događa nakon 10-20.000 km, jer pumpa vode može i hoće krenuti raditi po zlu, što može dovesti do uništavanja novog zupčastog remena. I to može saviti ventile.
Ukoliko se remen i ne uništi, a kvar vas ostavi pokraj ceste, remen se obavezno mora promijeniti, kao i pumpa vode. Ista stvar se može dogoditi sa neispravnim simerinzima bregaste osovine i radilice. Simerinzi mogu biti na oko u izvrsnom stanju, ali ako propuste nakon 10-20.000 km nakon obavljenog velikog servisa, posao izmjene remena se također mora ponoviti, jer ulje će biti po remenu i ostalim pogonskim elementima. To nimalo nije neobično da pumpa vode ili simerinzi da oslabe i propuste nakon samo godinu od servisa te tako poremete plan rada zupčastog remena, u narednom periodu korištenja vozila.

Svakako je dobra preporuka da se kod izmjene na redovnom servisu promijeni sve što je povezano, pa tako i simeringe kad je već remen dolje, kao i pumpu vode koja je pogonjena zupčastim remenom.

No kako god se i ono drugo remenje za agregate (alternator, klima, servo) čini manje bitnim, jer ne može prouzročiti veliku štetu kao zupčasti remen, ne zaboravite da danas i ono pokreće vozilo na druge načine, jer ako ne možete upaliti vozilo, opet ste osuđeni na pješačenje, odnosno vučnu službu i na koncu dodatne i nepotrebne troškove. Stoga je uputno promijeniti sve u kompletu da bi bili sigurni u svoje vozilo da vas neće ostaviti na cesti, pogotovo onda kada to najmanje očekujete.

Ukoliko ste pred izmjenu zupčastog remena, slobodno se javite i dobit ćete ponudu natrag što je prije moguće i po povoljnim cijenama, sa provjerenim proizvođačima.
Od vas tražimo sljedeće informacije, koje su jako važne da dobijete ono što je za vaš model vozila:

Proizvodjac (Citroen):
Model (C3 1.4 HDI):
Godina proizvodnje (i mjesec ako znate) (2006/08):
Snaga motora [kw/KS] (50/68):
Obujam motora [ccm] (1398):
Broj šasije (x.x.x.x.x.x.x.x): (ovo obavezno molim)
Broj motora (ako se zna):
Kôd motora (ako se zna):
Klima uredjaj [ima/nema]:
Servo uredjaj [ima/nema](koji model serva: hidro ili obični):
Kontakt email:
Kontakt telefon:
Vaše ime:

Svaki podatak o vozilu je jako bitan da ne bi došlo do nekih nejasnoća i isporuke krivih dijelova, a što nije u interesu niti meni niti vama.

Isto tako možete i ovdje na mojoj web stranici pogledati još malo više o svemu tome sa prikazanim slikama i nekim video materijalima koji bi nekome od vas mogli isto tako puno značiti.
http://lageros-auto-moto.webs.com/dijelovimotora.htm

Nadam se da vam je ovaj tekst puno koristio i da ćete ga uzeti kao primjer i šablonu za održavanje vaših vozila neovisno o tome što majstori govore, jer i sam sam se po tome već opekao tako da osobno meni je najbitnije napraviti posao kako treba i ako nakon toga nešto nije u redu, znam od čega dalje krenuti, kako i kome.

I na samom kraju svima koji govore da nešto ne treba mijenjati da uzmu u obzir da su u pitanju tuđi novci i ako nekome od vas nešto radi, nije isto da će raditi i nekom drugome, a da stvar bude gora, prije će povjerovati u to, pogotovo kada se mora manje platiti, ali kad dođe do havarije, tu štetu će morati plaćati taj čovjek iz svog džepa, ne vašeg. Tako da i to uzmete u obzir koliko košta servis na automobilima novijih godišta.

Nadam se da ste sve ovo uzekli kao dobronamjerno jer extra popravci su uvijek i extra skuplji...

Lijep pozdrav!

Anđelko
 

peroBS

vozaè
Danas sam bio u ovlaštenom Citroen servisu zbog dogovora oko redovnog servisa i servisa remena razvoda.Kako moj C31.4i gazi osmu godinu htio sam uraditi i servis remena razvoda:D,ali kad od strane predstavnika servis sto me iznenadilo:shock:,napomena da servis remena razvoda nema potrebe raditi prije 120000km ili 10 godina starosti što i stoji u servisnoj knjizi.Kaže da će to napraviti ako ja insistiram ali da prije roka nema potrebe.Inače u ovlašteni servis odlazim proteklih deset godina i odnos je totalno korektan bez zamjerki:palacgore:.Za info:cijena servisa remena razvoda u ovlaštenom servisu s Eurorepar dijelovima+rad=1270kn;),servis izmjene filtera,motornog ulja i izmjena kočione tekučine 950kn;)
 

AX-ja

èudo jedno
to je ok.
ali svejedno nije problem skinut dva vijka i bacit oko ispod polopca kakvo je stanje remena.
10min posla a bit ces i mirniji ;)

ps. jel ovaj snijeg u avataru od ove godine??
 

Automatic

Well-known member
Pa moraju opravdat 1670 kuna ,ipak je tu barem 100 eurića zarade za 5 sati posla,ja bi te za te novce i poljubil, čak bi ti i semeringe stavil nove.Stari moj to je deračina,ja sam takav posao radil po 300 kuna .Post se odnosi na bojan 11111.
 

AX-ja

èudo jedno
@automatic
aaa nisam vidio da ti bojan1111
komentiras
sve pet,evo ispravio post
 
Posljednje uređivanje:

Automatic

Well-known member
ali svejedno nije problem skinut dva vijka i bacit oko ispod polopca kakvo je stanje remena.
Remen može izgledat ko nov a puknut sutra.Ak je vrijeme mjenjaj.Bacit oko je dobro samo da vidiš da li ima kakvih oštećenja ili da li semering propustio ali odredit dali je za promjenu,ma ja mislim da je ax-ja i na to mislio inače me iznenadio ????
 

AX-ja

èudo jedno
Remen može izgledat ko nov a puknut sutra.Ak je vrijeme mjenjaj.Bacit oko je dobro samo da vidiš da li ima kakvih oštećenja ili da li semering propustio ali odredit dali je za promjenu,ma ja mislim da je ax-ja i na to mislio inače me iznenadio ????
a je ali ovlasteni gledaju po knjizici i to ti je tako njemu fali jos 2 godine,ne znam koliko ima km??
jedino moze sam zatrazit da mijenjaju.
ja sam mu samo dao hint sta moze pogledat,jer nije isto kad vidis vec ofucan remen,il ispucan.

iako kao sto kazes vidio sam ih i ja koji na "oko izgledaju dobro" pa je glava nakon par tisuca morala dolje
tako da sve je do gazde

inace ja sam prvi koji ce to svakom sugerirati da mjenja :palac-gore:
 

AX-ja

èudo jedno
je al ima ljudi kad mu ti objasnis da nije sve sto pise u servisnoj knjizici o intervalima tako bajno istinito
i da praksa puno puta pokaze drugacije,on misli da ga lazes..
da ga hoces za:cenzura::cenzura::cenzura:at..svakakvih ima.
 

Automatic

Well-known member
Gle koliko ima postova gdje očeš pomoči a ljudi opet tjeraju po svom.Ja kad vidim da se radi o čovjeku koji zna samo točit gorivo a počne pametuvat,pustim da bude po njegovom .Ne zamaram se , a naj se ni ti.Koliko put vidim da su ljude oderali a oni misle kak su dobro prošli nek misle.Neću previše ulazit u neke polemike jer nemam iskustva sa citronama osim ono kaj sam sam radil na citru ali vidim da se ljudi drže za jednu stvar ko pijan plota a stalno imaju neki problem.Ima puno mehaničara koji deru jer si to mogu dozvolit ali ima puno i onih koji znaju dobri radit ali nemaju mogućnost jer nemaju gdje.Zidar radi zidariju,pekar pekariju,trgovac prodaje ali mehaniku rade svi ,i pekari,zidari i trgovci.Nikad mehaničar ne za:cenzura::cenzura::cenzura:e nekog ,taj se za:cenzura::cenzura::cenzura:eek: kad je išao k njemu i nek sam sebe krivi.Svaki mehaničar koji drži do sebe i posla neče si dozvolit da za 1000 kuna nepoštene zarade neko pljuje po njemu jer gubi više nego što dobije.Problem su ljudi koji žele sve radit jer su pohlepni a neznaju sve radit i onda nekaj zeznu.To sam več napisal da nemogu vulkanizeri biti mehaničari ,a 90% ima brzu izmjenu ulja ,praonu ,punjenj klima, dijagnostika auta.ZA utvrdit kvar treba ipak neko iskustvo ,treba poznavat rad motora itd.Baš takvi meštri znaju zeznut jer bi htjeli sve radit a na kraju neznaju ni gumu zakrpat.Ovo sam napisal baš zato jer ak se neko prepoznal u tom nek se ne uvrijedi ali nek se drži svog posla.
 

AX-ja

èudo jedno
je slazem se,mozda si i skuzio. ja kad vidim da netko nece poslusat,a trazio je neki savjet,ja se samo maknem iz teme pa nek on i dalje trazi.
i idemo dalje.
a puno ljudi ima seru mehanicari ovakvi onakvi ali treba cut i drugu stranu,a to je nazalost tesko jer ovo je forum i to je tako..
neki ludjak lako napravi nekome losu reklamu,a s druge strane ima i njih koje su pokusali preveslat.
zacarani krug

otisli smo malo u off,sad ce nas bijelivuk malo nagrdit :D
nek prebaci tamo di ne smeta.
ipak je tema o c3
 

sasa.rajs

New member
Gle koliko ima postova gdje očeš pomoči a ljudi opet tjeraju po svom.Ja kad vidim da se radi o čovjeku koji zna samo točit gorivo a počne pametuvat,pustim da bude po njegovom .Ne zamaram se , a naj se ni ti.Koliko put vidim da su ljude oderali a oni misle kak su dobro prošli nek misle.Neću previše ulazit u neke polemike jer nemam iskustva sa citronama osim ono kaj sam sam radil na citru ali vidim da se ljudi drže za jednu stvar ko pijan plota a stalno imaju neki problem.Ima puno mehaničara koji deru jer si to mogu dozvolit ali ima puno i onih koji znaju dobri radit ali nemaju mogućnost jer nemaju gdje.Zidar radi zidariju,pekar pekariju,trgovac prodaje ali mehaniku rade svi ,i pekari,zidari i trgovci.Nikad mehaničar ne zae nekog ,taj se zao kad je išao k njemu i nek sam sebe krivi.Svaki mehaničar koji drži do sebe i posla neče si dozvolit da za 1000 kuna nepoštene zarade neko pljuje po njemu jer gubi više nego što dobije.Problem su ljudi koji žele sve radit jer su pohlepni a neznaju sve radit i onda nekaj zeznu.To sam več napisal da nemogu vulkanizeri biti mehaničari ,a 90% ima brzu izmjenu ulja ,praonu ,punjenj klima, dijagnostika auta.ZA utvrdit kvar treba ipak neko iskustvo ,treba poznavat rad motora itd.Baš takvi meštri znaju zeznut jer bi htjeli sve radit a na kraju neznaju ni gumu zakrpat.Ovo sam napisal baš zato jer ak se neko prepoznal u tom nek se ne uvrijedi ali nek se drži svog posla
Slažem se u potpunosti. Istina, puno njih i ovdje pametuje bez pokrića!
 
Na vrh