Kotaci,montaza i pravilan moment pritezanja

charllie

Active member
Bok citroenasi,evo pitam profice za pravilan moment pritezanja kotaca na mojem C5 karavanu jedinici 2.0 hdi 2004g. felge su original alu 16 cola.Imal sam slucaj na Xm-u pre nekih 10g specijalac mi nekaj delal na autu pa moral skidat tocak slijedeci dan sam ga i sam skidal(valjda sam menjal plocice) i nikak odsarafit,bez cijevi nije islo.Slomil sam jedan saraf a jedan je bil u sredini tanji a imal je gvint normalan,nikak mi nije bilo jasno kaj je to za piz ,ariju dok mi kolega s posla mehanicar nije objasnil da mi je lik saraf od pretezanja izvukel odnosno izduzil a to sve jos na alu felgi,taj je sigurno ne cul za moment kljuc.:angel:
 

charllie

Active member
Decki hvala,znam da je i na Xm-u bilo 90NM a ja sam pritezal na95 radi reda.A kak i Bjelivuk veli s rucnim zatezanjem sam bil tu negdi,par NM razlike.Inace si sam menjam tockove(sezonske) jer imam obe garniture(herojima vec ne verjem)i uvek malo ocistim z drotkefom(cetkom) a srajfe i dosjed felge na disk nak ovlas namazem z vazelinom,te dosad nisam zgubil ni jen kotac al zato na proljece idu doli brez hamra.:angel:
 

Scorpyo

Active member
Ja u Subotu prešao sa zimskih na ljetne i imao sličan problem. Na sreču vijci nisu oštečeni ali sam 2 komada jedva skinuo iako su u Molydonu koristili moment ključ. Na žalost to korištenje je samo kozmetičko jer su prije njega koristili pištolj sa kojim su ta 2 vijka zategnuli kao sivonje.

Konačni rezultat je 2 svinute gedore i svinut ključ za kotače koji je došao sa autom.

Novi kotači zategnuti sa moment ključem na 10 kg.
 

ironmladen

Member
Donator foruma
Dečki,

pardonirajte što dižem temu iz mrtvila,

no budući da počinje sezona zamjene guma/kotača, pričam malo s ljudima i neki moj zaključak je da su se kotači nekad pritezali dok ne zaškripe (čelične felge), a danas se pritežu na 110 Nm (čelične felge), odnosno 90 Nm (aluminijske felge), pa evo šaljem tu čisto radi dodatne provjere i eventualno drugih komentara.

Hvala, poz!
 

sir.Oliver

Well-known member
ljudi , pravite od običnih stvari nauku . nikada nisam a i ne dotežem točkove moment ključem . koristim isključivo ključ koji ide uz auto .... njegova dužina ( poluga ) i normalna sila . nikakvo udaranje nogom , skakanje po ključu , cev od metar i slične gluposti . i nikada nisam imao problema sa točkovima . uvijek sam normalnom silom i original ključem odvrnuo vijke . vijke naravno mažem bakarnom mašću prije uvrtanja .
 

Cutac

Prèkaroš
Potrefilo ti se.
Evo recimo Insigniji se matice stežu na 150Nm i to ključem iz gepeka nećeš odvrnuti, nema šanse. Niti ćeš odvrnuti križnim, moraš imati dugu polugu. I da si jak ko konj, ostat će ti masnica na dlanu bez bar 60 cm poluge.
 

sir.Oliver

Well-known member
potrefilo .... a jesi li probao zavrnuti taj točak sa silom 150Nm ključem koji daje proizvodjač ? ako to uspiješ , skidam šešir koji najmanje 50 godina nisam imao na glavi ...... i čemu toliko velika sila ??? navoj je sitnog koraka ( fini navoj ) upravo zbog toga da se ne mora zatezati velikom silom a da se točak ne otpusti u vožnji . i naravno , vijke prije uvrtanja namazati bakarnom mašću .... kako ne bi zahrdjali u navoju ....
 

sir.Oliver

Well-known member
insignija ima 55 tona ?????? a što se tiče tog " suhog " zatezanja .... tko voli nek izvoli ... ja vijke mažem bakarnom mašću već godinama i još se niti jednom nisam pokajao zbog toga .
 

Milosh

Test
Mislim da zapravo ima 66 tona!

Za mog Volva je propisano 140Nm. Baš sam juče mijenjao gume na Cliu, prvo stegli pištoljem a onda svaki dotegli moment ključem, nisam pitao na koliko je podešen.
 

Cutac

Prèkaroš
a što se tiče tog " suhog " zatezanja .... tko voli nek izvoli
Nisi me skužio valjda. Ne pričam o osobnim preferencama, ja također namažem dosjed na glavčini i navoj bakrenom mašću, ali tada su propisani momenti irelevantni jer nisu propisani za te uvjete.
 

szahtila

Well-known member
Nisi me skužio valjda. Ne pričam o osobnim preferencama, ja također namažem dosjed na glavčini i navoj bakrenom mašću, ali tada su propisani momenti irelevantni jer nisu propisani za te uvjete.
Većina ljudi uopće ne shvaća koji je razlog stezanja na određenu silu
 

ironmladen

Member
Donator foruma
Odlična stranica, hvala!

Fun fact: PSA vrijednosti za monovolumene su najmanje u usporedbi s ostalima :unsure:

1667462084503.png


Novi moment (!) u mom vozačkom životu: preporuka je provjeriti momente stezanja dan poslije 😅

For these reasons, many car garages and tire dealers will invite drivers to come back the next working day to have their wheels retorqued. It’s a quick procedure, usually offered free of charge, which involves inspecting each lug nut on the wheel to check if they are too tight or too loose.

If the lug nuts are too tight, they can cause severe problems such as stripping the fastener threads or stretching the wheel studs. They could also warp the brake drums, rotors, or hubs. With loose nuts, meanwhile, there’s a small risk that the wheel could come off while you’re on the road. The chances of this ever happening are very low – but if it did happen, your safety and that of other road users would be at risk.
 
Posljednje uređivanje:

Spawn

Well-known member
Ova provjera je nepostojeća kod nas. Tu ti zamjene i pali vozi. Neki niti gume ne balansiraju dobro a kamoli da ti kazu da se vratis sutra na pregled.
 
Na vrh