Moj Citroen C5 1.6 eHDI

vborovic

C5 modifikator
ja kad stojim na semaforu, barem onom dužem, stavim N
Ovo je ok

većinu puta pred semafor ili nešto slično stavljam u ler i lagano se kotrljam do stajanja
Ovo ne baš

@ ivan - svatko ima pravo na svoje mišljenje, i možeš ti biti majstor za popravljanje glave i čega već drugoga, no bez uvrede, ali ako nisi i za AT mjenjače onda nemoj olako tumačiti ovakve situacije:

Nema šanse da bacanje u ler i lagano zaustavljanje shebe mjenjač išta više od robota i njegovog šaltanja. Pogotovo ako se time mogu izbjeć crawl situacije u kojima taj dvomaseni toliko pati.
Eto, baš tim fizičkim izbacivanjem u kretanju se radi najveća šteta na dvomaseni ... pored štete na sinhronima i ventilima u samome mjenjaču ... ovo nije samo moje osobno mišljenje, nego i stavovi oko 7-8 certificiranih majstora koji godinama popravljaju AT mjenjače, i to ne samo kod nas nego i vani (govorimo o tome da li je pametno prebacivati iz prijenosa u N u toku vožnje na automaticima - nije) ...
 

mamut

C5
Donator foruma
vborovic nisi pomno čitao :D

''kad vozim manualca, većinu puta pred semafor ili nešto slično stavljam u ler i lagano se kotrljam do stajanja''

moj c5 nisam nikada u N kotrljao, zato sam ubiti i pitao ovdje ''smijem li'', ako postoji i 1% šanse za neko sranje naravno da neću, pičim dalje ko do sad, N samo kad stojim
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
to, baš tim fizičkim izbacivanjem u kretanju se radi najveća šteta na dvomaseni ... pored štete na sinhronima i ventilima u samome mjenjaču ... ovo nije samo moje osobno mišljenje, nego i stavovi oko 7-8 certificiranih majstora koji godinama popravljaju AT mjenjače, i to ne samo kod nas nego i vani (govorimo o tome da li je pametno prebacivati iz prijenosa u N u toku vožnje na automaticima - nije) ...
Daj mi molim te jedan stručan tekst koji bi potkrijepio da izbacivanje u ler šteti dvomasenima. Stvarno bi htio shvatit problem... Jer mojih 15-20 stručnjaka (kad već moramo zvučat kao reklame za prašak za veš) kažu da su najgore harmoničke torzijske vibracije upravo do 1500 okretaja, te su posebno izražene kod usporavanja i naglog ubrzavanja. Ako se robotovo dvoumljenje (dal da gura 2. u niske okretaje, traži prvu u visokim, dal da sam drži kvačilo...) kod usporavanja može izbjeć, ja i moji stručnjaci bi to napravili :D Mislim da nema šanse da je to manje opterećujuće na robota i njegove podanike, od jednostavnog i jednokratnog stavljanja u ler.

E da... u manualu ako se ne varam stoji da se i ulje u mjenjaču ne mijenja. Opet, ja i moji stručnjaci ipak preporučamo mjenjanje usprkos ''tvornica zna najbolje'' savjetima. Ja bi ga mjenjao... a vi kako hoćete :whistling:
 

vborovic

C5 modifikator
@ mamut - Pa moj odgovor se i odnosio na tvoj mjenjač na C5, ne na ručni mjenjač, zato sam ti i napisao da se takav princip "kotrljanja" ne preporuča na automatiku/robotiziranom

Ulje u automaticima se mijenja, isto kako se mijenja ulje i u ručnim mjenjačima, pa i na kraju ulje u hidroaktivnom ovjesu, motoru i sl ... nema tog ulja koje se ne mijenja, samo je pitanje kada (i dal je netko svjestan da se to treba uopće mijenjati) ... a ako te baš zanima stručni tekst/rasprava na tu temu, naći ću ti ga/ju ...
 

mamut

C5
Donator foruma
zamijenjena i dizna, u CS Tratinska, u 8 ostavio auto u 9:30 bio gotov tak da svaka pohvala za brzinu :)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Jer mojih 15-20 stručnjaka
od 15-20 stručnjaka zanimljivo da svatko malo netko traži gdje naći pravog majstora za određene stvari na području Rijeke-Kvarnera. a osobito kad su u pitanju automatski mjenjači.

Osnove o tome kako spriječiti kvar ATM-a

Redovno provjeravajte da li na Vašem parkirnom mjestu ostaju tragovi od curenja ulja,nema veze da li je od motora, ATM-a, letve volana.. odmah se dajte na popravak kako bi izbjagli veće troškove – povremeno provjerevvajte nivo ulja u ATM-u (više u poglavlju OPÆENITO O ATM),ako ga nema dovoljno znači da curi i da odmah treba otkloniti uzrok – redovno mijenjajte ulje u ATM-u (ako je tamne boje, ima nečistoća, ili ima miris po izgorenom ulju mijenjajte odmah – dakako i filter (ulje uvijek mora biti bistro bez obzira da li je crvene,zelene ili zelenkasto žute boje). O promjeni ulja vidi u poglavlju OPÆENITO O ATM) -uvijek upotrebljavajte istu vrstu ulja,imajte na umu da kod izmjene mijenjate samo 60-70% ulja u ATM tako da je to još jedan razlog za češće izmjene – zapamtite koliko je god ulje skupo ono je ipak jeftinije od bilo kakvog popravka -nikad ne prebacujte ručicu mjenjača iz pozicije "R" u "P" a da se vozilo nije posve zaustavilo -nikad ne prebacujte ručicu mjenjača iz pozicije "P" ako je broj okretaja motora (RPM) veći od rada u praznom hodu (ler) – uvijek pritisnite kočnicu kada mjenjate iz pozicije "P" -nikad ne teglite (šlepanje) auto sa ATM jer će ATM biti uništen.

ne ne ja tek kad stanem na semaforu stavljam N, ponekad, za ove kratke semafore ni to ne radim
To je onda ispravan postupak
 

mamut

C5
Donator foruma
znaš šta je jedino problem kod ovog mog robotiziranog mjenjača, kad staješ, malo je, neznam kak da se izrazim, mušičav :D

Onak u trzajima se kreće kad su male brzine u pitanju, pa kad dodaš gas jače povuče, kad ga pustiš naglije stane..al dobro s vremenom ga naučiš uhvatit i to je to, mislim da je to ajmo reć jedna mana robota
 

vborovic

C5 modifikator
Onak u trzajima se kreće kad su male brzine u pitanju, pa kad dodaš gas jače povuče, kad ga pustiš naglije stane
Robotizirani mjenjač u odnosu na klasičan automatski mjenjač je laički najjednostavnije objasniti kao da se radi o vozaču koji se tek naučio voziti pa još pogađa kada i na koji način promijeniti brzinu (više ili niže), te koji omjer gasa/kuplunga dati ... nažalost, robotizirani mjenjač se ne bude "naučio" da bolje mijenja, nego je mehanički tako napravljen da bolje/ljepše ne ide od toga ...

Naravno da je to u odnosu na ručni mjenjač nešto, ali otprilike na pola koplja od automatika (DCS, DSG i slične hi-tech varijante automatika da ne spominjem).

uvijek upotrebljavajte istu vrstu ulja,imajte na umu da kod izmjene mijenjate samo 60-70% ulja u ATM tako da je to još jedan razlog za češće izmjene
A što se tiče promjene ulja, koju je Zlatko dotaknuo, moguće je promijeniti kompletno ulje u mjenjaču iz prve, ali se to radi tzv. "hot-flush" metodom, pri kojoj se potroši čak i do 100% više ulja nego što fizički stane u mjenjač (tipa, 5 litara ulja u mjenjaču, a treba ti do 10 litara ulja da se sve zamijeni) ... ili se rade djelomične izmjene u 1-2 navrata, pri čemu se uspije istočiti recimo 3-4 litre, pa se onda dotoči novo ulje do vrha, pa nakon nekon vremena ponovite postupak za ostatak starog ulja.

od 15-20 stručnjaka zanimljivo da svatko malo netko traži gdje naći pravog majstora za određene stvari na području Rijeke-Kvarnera. a osobito kad su u pitanju automatski mjenjači.
A što se tiče stručnjaka, nestručnjaka i ostalog na tu temu, molim Vas, nemojmo se prepucavati, svatko ima pravo na svoje mišljenje, bez obzira dal bio u pravu ili ne ... što se mene osobno tiče, za one članove foruma koji su me imali prilike upoznati, vjerujem da prepoznaju da moje znanje/iskustvo (onaj dio kojim se neprofesionalno bavim vezano uz automobile i općenito za promet ... ono što (još) ne znam, ne diram niti se petljam u to) nije bez pokrića i ne dolazim od jučer ( iako Vam većini kvarim prosjek po godinama ... :grin: ), a za sve ostale, imate MasterCard ... :D
 

Cutac

Prèkaroš
Robotizirani mjenjač u odnosu na klasičan automatski mjenjač je laički najjednostavnije objasniti kao da se radi o vozaču koji se tek naučio voziti pa još pogađa kada i na koji način promijeniti brzinu (više ili niže), te koji omjer gasa/kuplunga dati ... nažalost, robotizirani mjenjač se ne bude "naučio" da bolje mijenja, nego je mehanički tako napravljen da bolje/ljepše ne ide od toga ...

Naravno da je to u odnosu na ručni mjenjač nešto, ali otprilike na pola koplja od automatika (DCS, DSG i slične hi-tech varijante automatika da ne spominjem).
Koja je onda svrha takvog mjenjača?
 

mamut

C5
Donator foruma
ha ipak nemoraš stiskat kvačilo, ide to fino skroz samo eto pri skroz niskim brzinama, na parkingu i slično, zna bit mušičav
 

mamut

C5
Donator foruma
jel moguce da mi je promjena dizne smanjila potrošnju? inače je oko 8.3 prosjek, sada je oko 7, znam da je to direktno vezano za ibrizgavanje goriva al da baš ovak može promjena bit mi je čudno

inače je na full tanku pisalo da mogu preć 900km, danas točio full i piše 1020km :thinking:
 
Na vrh