U tome ima mnogo istine, ali takođe neko može da shvati na način da od toga napravi zakon koji ne stoji (i to mnogi često učine, jer su neupućeni - a inače ne podrazumevam da si ti to učionio La Marche)
Za Citroen/Pgt. tj. PSA Euro 6 dizele - proizvođač je tačno predvideo norme koje ulje mora da zadovoljava, odnosno approval od PSA koji mora da poseduje konkretno ulje.
Dakle radi se (da se ograničimo samo na to) o normi PSA B71 2312.
PSA u svojoj tehničkoj dokumentaciji preporučuje (i to naglašava) - upotrebu totalovog ulja Ineo First, ali nakon tog navoda (a što mnogi ispuštaju) ističe decidirano i sledeće
Ili bilo koje drugo ulje koje zadovoljava norme PSA PEUGEOT CITROEN
Dakle to ne znači da nije adekvatno upotrebiti i neko drugo ulje koje ima isti Approval (dobijen od PSA)
Na primer, legendarni Yacco proizvodi ovo LUBE P 0W30
[ame]http://www.yacco.ee/tf.oigus/wrtandbafils/20141191931581857/1420615437_LUBE_P_0W_30_EE_33_2014.pdf[/ame]
Je li to zamensko, slično, drugog naziva?
Da li je takvo i Shell Helix Ultra Proffesional AP-L, [ame]http://www.lubexcel.com/repo/docs/A17-9251-FT%20-%20Helix%20Ultra%20Professional%20AP-L%200W-30.pdf[/ame]
ili npr. Motul Specific 2312 0W30..?
***
Ovaj slučaj koji ti opisuješ La Marche (da se ne kupuje ulje sličnog naziva) - može da se veže za recimo pojedina ulja Ineo serije (kao i za ulja Quartz serije).
Ja sam lično imao priliku videti da u privatnoj prodavnici rezervnih delova koja se specijalizovala za Citroen Peugeot vozila - drže ulje za koje nisu znali da je namenjeno VW-u a ne Citroenu (druga je priča što bi u udređenim slučajevima takvo ulje bilo odgovarajuće) - dakle nudili su totalovo Ineo 504/507, a nisu znali da su trebali da drže Ineo ECS (tada se Ineo First nije ni proizvodilo).
Dakle ako si mislio na slučaj kada je za određeni motor PSA propisala isključivo normu PSA B71 2312 i shodno tome preporučila upotrebu isključivo ulja Ineo First - sasvim si u pravu da je (servisna, ili pri preporuci) greška koristiti drugo ulje Ineo serije.
Ako si (a verujem da nisi) mislio na slučaj da je motoru jedino dobro/adekvatno/propisano ulje Ineo First i nijedno drugo, pa čak ni ona koja imaju isti PSA Approval - oko toga može da se diskutuje, ali bi to bio pogrešan stav (jer je u suprotnosti sa time što je sama PSA napisala u preporukama za motorna ulja)
Usput, Approval od PSA košta nezanimarivu količinu novca od blizu stotinu hiljada evra. Za razliku od toga, Approval-i drugih proizvođača koštaju znatno manje (npr. od Daimlera ili VW). Lanoratorisjko testiranje naravno da ne košta toliko - već PSA štiti svoje partnerstvo sa Total-om.
Btw, Total je 1992. preuzeo Yacco za 300 miliona franc. franaka i praktično je njihov vlasnik.
Pa kada neki internet people bude pomenuo da se umesto Ineo First može razmisliti o upotrebi yacco Lube P - onda PROSECNI korisnik može dobro da se zapita koje od ta dva totalova ulja da koristi. Doduše, o uštedi najpre razmišlja ako bude preferirao Ineo First ulje (jer će yacco pandan verovatno platiti više).
Na kraju krajeva i ne mora odnosno ne treba da razmišlja, jer će o tome razmišljati servis koji mu pruža uslugu, a on samo treba da ga odveze u onaj koji je ovlašćen. a prethodno da spremi nezanemarivu količinu novca.
Ako će da razmišlja - onda će između ostalog i da pazi šta mu govore osobe u koje je kroz godine stekao poverenje.
Hint: Kada se u servisu popuni radni nalog, a kupac/mušterija potpiše isti da se npr. određeno ulje sipa u auto (i promene filteri pri malom servisu) - kako kupac tj mišterija zna da je specifikovano ulje i sipano?
Pa ne zna (osim ako nije bio prisutan). Može samo da ima veće ili manje poverenje, kao i u npr. reči nekog internet pipla.
P.S - Hvala administraciji za sređivanje teme i uklanjanje off topic-a