Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

BoboActiva

New member
Stavi šta hoćeš.
Ja sam pisao o ulju i kvaliteti 5w30 naspram 5w40 a kao preduvjet sam napisao vađenje dpfa uz software te kao posljedicu koja je smanjenje potrošnje i bolje prformanse.
Smanjenjem potrošnje dpf postaje beskoristan a dobitak je bolje ulje u motoru.

Teško je bilo kakvu raspravu voditi sa ljudima koji ko papiga ponavljaju da je tako tvornica napravila i to mora bit tamo.

Opet što se mene tiče možeš se i popišat u motor tj. u ad blue i dpf-e.
 

Spawn

Well-known member
Ja kao laik za mehaniku cu pitati:
Koliko auto manje trosi bez dpf?
Koliko masina duze traje s 5w40?
Koliko auto bolje ide bez dpf?
Zanimaju me bas brojke,ne da ide bolje i manje trosi. Ako se nekome da napisat,hvala
 

BoboActiva

New member
Kaže se viskoznije, ne gušće.
Za svako ulje se može naći tablica viskoznosti i ostali podatci.

Po peti put ti kažem da ulja C 0w30, 5w30 imaju smanjen broj aditiva za hladni start zbog fap filera.

Posao koji pitaš košta oko 300e, micanje fapa, blokiranj egr-a i chipiranje. Znam dosta ljudi koji su na 1.6 16v hdi micali fapi stavljali 5w40 bez ikakvih problema.

Također možeš stavljati 0w40 ulje, mobil ti je optimalan cijenom i kvalitetom. Turbodiesel ili new life.

Ako misliš uskoro auto prodavati nemoj ništa dirati, ako ćeš ga voziti godinama sredi to i pregledaj si sita i dovode ulje u turbo jer su ti motori dosta osjetljivi na to.

Ja imam samo jedno za reći.
Ne vidim tko bi normalan išao vaditi ili blokirati tvorničke dijelove motora kako bi stavio u motor ulje koje tvornički nije preporučeno za isti taj motor, jer neki "stručnjak" tvrdi da je baš to ulje super za taj motor (a u sklapanju tog motora naravno da taj "stručnjak" nije sudjelovao) ali eto u tom motoru ima jedan dio koji mu smeta da to ulje bude super za taj motor, pa ajmo ga izvaditi vani.
dragi bože...
Što ti znači "stručnjak"?
Jesam ja tebe negdje nazvao glupanom?
Znamo se od nekud?
Jesam ja napisao negdje da se mora ili neophodno?
Jesi ti sudjelovao u konstruiranju tog tehnološkog dragulja 1.6 hdi?
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Na 2.2 biturbo sam već drugi put stavio ineo ecs 5w30. Auto troši litru manje i radi puno hladnije. Vidim po temperaturi ulja. Prije sam stavljao total 9000 5w40.
Fap ima već 240kkm. Jedino sam ga preventivno očistio na 210kkm. Rekli su da ga je šteta izvaditi koliko je uredan. Automatik je u pitanju pa vjerojatno zbog toga. Cijev auspuha je čista skroz. Kao na benzincu.

Na 2.0 hdi oduvijek ide 9000 5w40. Troši 0.2l na 10000km, odnosno ne troši. Auto ima preko 300kkm. Nema fap.

Držim se preporuka proizvođača.
 

DS9

Active member
Ja znam jednog koji u svoj HDi bez DPF - sipa ulje po ACEA C2, a eksploataciona laboratorijska analiza ulja iz njegovog motora je pokazala da je habanje zanemarivo jer su neki elementi koji ga pokazuju u znatno nižoj koncentraciji od maksimalno dozvoljenih vrednosti.

Btw,

Kad gledate podatke o uljima ako ste trkač pogledajte HTHS broj je da se laički izrazim prikazuje debljinu uljnog filma na 40 i 100 stupnjeva.
kod 10w60 ulaje on oko 6, 10w40 je oko 4,5 5w40 je 4,5 ili malo manji, 10w50 5,5 a 5w30 je od 3 do 3,8 što govori da 5w30 ulje namjenjeno žešćoj vožnji već štednji goriva.
Naravno tu neku ulogu ima i konstrukcija i dosjedi u motoru. Uglavom ja bi 5w30 sa bilo kojom C oznakom izbjegavao.
ovo boldovano je netačna interpretacija testa (tj. npr. ASTM D4683) stabilnosti na tzv. smicanje ulja (tj. eng.shearing), koji se vrši na 150 C - a za razliku od vrednosti kinematičke viskoznosti koje se daju za 40C i za 100 C (i izvode se drugačijim testovima).

Inače, opšti smisao ovog navoda jeste tačan (ali definicija nije tačna) - da ako ste trkač (illi neko sklon trkačkoj/oštroj vožnji) može da vam vrlo bude značajan podatak o vrednosti HTHS za neko ulje.

Da se zadržimo na tome da ste trkač.
Pošto jeste trkač, onda su vam neki/svi delovi automobila prilagođeni tom sportu, a takođe posedujete i osnovne merne instrumente (za npr. temperaturu i pritisak ulja) koji će vas ključno informisati u vožnji (a posebno pri ispitivanju i treningu), kao i dostupnost detaljnijih merenja performansi motora u zavisnosti od npr. viskoziteta ulja, tj. njegove gradacije. Pošto vam je primarni prioritet da dobijate trke i da koliko/toliko zaštite motor (da bi ste nastavili da dobijate trke ili postižete tome bliske rezultate) onda koristite ulja koja će imati adekvatan kinematički viskozitet (i HTHS) u uslovima pod kojima eksploatištete taj motor, uz adekvatnu količinu probranih aditiva upravo za tu namenu u konkretnim uslovima.

Šta ako niste trkač?

Onda bi ste možda mogli da budete vrlo zadovoljni zato što ulje sa sniženom koncentracijom SAPS (koje zadovoljava neku od ACEA C normi) - duže ostaje u okviru viskozitetne gradacije (tzv. stay in grade), pad totalnog baznog broja mu nije tako oštar (rabljenjem) kao ni porast totalnog kiselinskog broja kakav je to slučaj sa uljima koja imaju veće koncentracije aditiva protiv habanja (tj. većina koja u 10W-40 i 5W-40 gradaciji zadovoljavaju samo npr. ACEA A3/B4).

Ili npr. možete biti zadovoljni da vam je 3% uštede na 10 tona goriva značajnije nego to da leteće ležaje menjate na 400.000 km umesto na 500,000 km. Ili to što vam poluzagrejana 30ica ima kinematički viskozitet na 75 C koliiko i 40ica na 85 C. Ili što gornje oblasti motora brže dobijaju ulje...

***

Svoditi kvalitet ulja samo na veću ili manju viskoznost (kinematičku i dinamičku) i na koncentraciju određenih aditiva (dakle različite klase ZDDP-a) je uprošćeno shvatanje (pozitivnog) izvršavanja svih funkcija motornog ulja, koje je (optimalan) kompromis suprotstavljenih zahteva (za [pred]određene uslove eksploatacije), u konkretno(m) konstruisanom motoru.
 
Posljednje uređivanje:

BoboActiva

New member
Ja znam jednog koji u svoj HDi bez DPF - sipa ulje po ACEA C2, a eksploataciona laboratorijska analiza ulja iz njegovog motora je pokazala da je habanje zanemarivo jer su neki elementi koji ga pokazuju u znatno nižoj koncentraciji od maksimalno dozvoljenih vrednosti.

Btw,

Citat:
BoboActiva: Pregled postova
Kad gledate podatke o uljima ako ste trkač pogledajte HTHS broj je da se laički izrazim prikazuje debljinu uljnog filma na 40 i 100 stupnjeva.
kod 10w60 ulaje on oko 6, 10w40 je oko 4,5 5w40 je 4,5 ili malo manji, 10w50 5,5 a 5w30 je od 3 do 3,8 što govori da 5w30 ulje namjenjeno žešćoj vožnji već štednji goriva.
Naravno tu neku ulogu ima i konstrukcija i dosjedi u motoru. Uglavom ja bi 5w30 sa bilo kojom C oznakom izbjegavao.
ovo boldovano je netačna interpretacija testa (tj. npr. ASTM D4683) stabilnosti na tzv. smicanje ulja (tj. eng.shearing), koji se vrši na 150 C - a za razliku od vrednosti kinematičke viskoznosti koje se daju za 40C i za 100 C (i izvode se drugačijim testovima).

Inače, opšti smisao ovog navoda jeste tačan (ali definicija nije tačna) - da ako ste trkač (illi neko sklon trkačkoj/oštroj vožnji) može da vam vrlo bude značajan podatak o vrednosti HTHS za neko ulje.

Da se zadržimo na tome da ste trkač.
Pošto jeste trkač, onda su vam neki/svi delovi automobila prilagođeni tom sportu, a takođe posedujete i osnovne merne instrumente (za npr. temperaturu i pritisak ulja) koji će vas ključno informisati u vožnji (a posebno pri ispitivanju i treningu), kao i dostupnost detaljnijih merenja performansi motora u zavisnosti od npr. viskoziteta ulja, tj. njegove gradacije. Pošto vam je primarni prioritet da dobijate trke i da koliko/toliko zaštite motor (da bi ste nastavili da dobijate trke ili postižete tome bliske rezultate) onda koristite ulja koja će imati adekvatan kinematički viskozitet (i HTHS) u uslovima pod kojima eksploatištete taj motor, uz adekvatnu količinu probranih aditiva upravo za tu namenu u konkretnim uslovima.

Šta ako niste trkač?

Onda bi ste možda mogli da budete vrlo zadovoljni zato što ulje sa sniženom koncentracijom SAPS (koje zadovoljava neku od ACEA C normi) - duže ostaje u okviru viskozitetne gradacije (tzv. stay in grade), pad totalnog baznog broja mu nije tako oštar (rabljenjem) kao ni porast totalnog kiselinskog broja kakav je to slučaj sa uljima koja imaju veće koncentracije aditiva protiv habanja (tj. većina koja u 10W-40 i 5W-40 gradaciji zadovoljavaju samo npr. ACEA A3/B4).

Ili npr. možete biti zadovoljni da vam je 3% uštede na 10 tona goriva značajnije nego to da leteće ležaje menjate na 400.000 km umesto na 500,000 km. Ili to što vam poluzagrejana 30ica ima kinematički viskozitet na 75 C koliiko i 40ica na 85 C. Ili što gornje oblasti motora brže dobijaju ulje...

***

Svoditi kvalitet ulja samo na veću ili manju viskoznost (kinematičku i dinamičku) i na koncentraciju određenih aditiva (dakle različite klase ZDDP-a) je uprošćeno shvatanje (pozitivnog) izvršavanja svih funkcija motornog ulja, koje je (optimalan) kompromis suprotstavljenih zahteva (za [pred]određene uslove eksploatacije), u konkretno(m) konstruisanom motoru.
Ja se slažem sa napisanim.
Zato sam i napisao laički jer kad te ekipa "stručnjaka" počne vrijeđat bude ti žao što si uopćepočeo pisat.

Što se tiče onog trkač - to je obično neki balavac koji kolje auto po gradu ili netko malo stariji koji se ganja do mora starom cestom. Nisam napisao "ako vozite utrke" jer utrka ima raznih i prema tome ulje može biti 20w60 ili 0w20.
Ne znam kako se vi u drugoj državi izražavata ali nije me ni briga.

Ulja oznakom C imaju smanjen udio suhih aditiva sumpora, fosfora, cinka, molbidena c3 malo, c2 više itd i to u omjerima 30% pa opet 30% itd.
Ako ti na 5w30 ulju auto ide 350 tkm onda će ti na 0w40 lii 5w40 ići barem 500 ili više.

Kao što rekoh točite što hoćete.
A lesi se vraća na kosovo sa ili bez lubrikanata ili ipak ne. :whistling:
 
Posljednje uređivanje:

Pavel

Lepi™
Ako ti na 5w30 ulju auto ide 350 tkm onda će ti na 0w40 lii 5w40 ići barem 500 ili više.
Vezano na temu, s obzirom da sam pobornik konstruktivne rasprave, imaš li kakvu poveznicu, elaborat ili testiranje dva identična vozila (jedno na 5w30 a drugo na 5w40) koje bi poduprlo ovu izjavu?

Osobno točim 5w30 i nemam problema no ako je točno da motor koji dobiva 5w40 ulje može prijeći gotovo 200.000km više, volio bih i sam biti vlasnik jednog takvog motora.

Ili samo nagađaš, da ne kažem - trollaš?
 

Pavel

Lepi™
Ti si iznio teze da motor u koji se dolijeva 5w40 ulje može prijeći i do 200.000km više od motora u koji se ulijeva 5w30 ulje. Ne moram te dva puta citirati, tvoj post je vidljiv svima i polazim od pretpostavke da znaš čitati te da razumiješ što si napisao.

Prijeći gotovo 200.000km više zahvaljujući drugačijem ulju je nevjerojatan podatak koji ukoliko je točan je iznimno bitan i drage volje ću u tom slučaju promijeniti ulje.

S obzirom da si ti iznio tu tezu očekujem i da je potkrijepiš nekim navodom, testiranjem, znanstvenim radom ili nečim sličnim jer evo, u tehničkoj branši sam i nisam naletio na ništa slično pa moram priznati da me takav podatak doista zanima.

Ukoliko nemaš takav podatak već si ga opalio reda radi, to se zove trollanje (vrlo česta pojava na forumima, nešto u manje obimu na ovako specifičnom tipu foruma). Ja ti mogu dati kvalitetna štiva i materijale na temu trollanja ako bude potrebe ali vjerujem da si shvatio što se želi reći.

Sve što sam imao reći sam rekao, u raspravu ću se uključiti kad dobijem nekakav suvisao link, istraživanje ili kvalitetan rad u kojem su dva identična automobila sa identičnim motorima testirana po izdržljivosti u istim uvjetima ali s različitim specifikacijama ulja. Dok to ne priložiš, običan si troll.

Budi mi lijepo pozdravljen.
 

Spawn

Well-known member
Evo ja nisam u tehničkoj (auto) branši,ali također me zanima ovo što si izjavio. Tražio sam dosta po netu i nisam baš našao takav podatak ali ponavljam,nisam u toj branši pa možda niti ne znam potražiti na netu. Daj nam neki link da i mi pročitamo malo o tome. Nešto konkretno jer teorija i praksa često danas nisu povezani. Primjer je kad platiš 80000 eura auto za kojeg kazu da je nepoderiv pa ti crkne elektronika ili mašina taman kad istekne jamstvo ili puno ranije.
Da se odmah razumijemo,ovo nije provokacija nego zelim znati.
 

DS9

Active member
Odgovor na tako postavljeno pitanje (tj. konstataciju) bi mogao biti - da motor može sa nekim uljem proći i 500,000 km više nego sa drugim uljem (npr. iz tanje viskozne gradacije). Naravno da može, ukoliko (za nekakvo vreme) uslovi eksploatacije prevazilaze mogućnost da konkretno ulje zaštiti motor, a naravno da to zavisi i od propisanih intervala zamene.

Gomila ljudi (po svetu), izuzetnog obrazovanja i iskustva, u takođe izuzetnim laboratorijama se bavi svakodnevno pitanjem koliko viskozitet ulja utiče na habanje motora i poznato je da nedovoljan viskozitet uvećava habanje. Ono što je manje poznato je - u kolikoj se meri to dešava različitim delovima motora pod različitim uslovima.

Još manje može da se zna tj. predvidi koliko će trajati određeni motor (npr. bez potrebe za generalkom) određenom vozaču, koji ga određeno eksploatiše i određeno održava.

Ali može donekle da se pretpostavi ukoliko se ima uvid u to što ona gomila ljudi testira.

Dole je jedan od retkih slobodnih (besplatnih) radova koji najskorije daju u uvodu i metodologiji dobar pregled problematike, a u rezultatima i diskusiji donekle odgovore na pitanje kako i koliko modernije koncipirana ulja nižeg viskoziteta utiču na motor. Jeste da se radi o velikim dizel motorima autobusa, ali mera razlika koje su dobijene daje donekle dobar uvid u to šta se događa.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X15003709

Ovo je jedan od kljucnih navoda/zaključaka

The use of LVO does not necessarily involve a different wear performance, since the candidate-low viscosity oils used in engines EURO IV and CNG have shown no increased wear compared to baseline, probably because both oils have the ability to withstand thermo-mechanical stress levels of these engines.

***

Za one koji bi da tvrde kako tanko ulje nije dobro za upotrebu, ono što je prikazano u rezultatima sledećeg rada je dobar dokaz. Samo, tu su korišćena bitno tanja ulja nego ova koja PSA preporučuje - da bi eksperimentalni efekti bili očigledniji/značajniji.

http://papers.sae.org/2013-01-0331/

Za nas koje ne interesuje kakvi će troškovi biti ako neko poseduje dvadeset kamiona ili trideset autobusa, preporuka proizvođača je sasvim dobar vodič.

***

Ulja oznakom C imaju smanjen udio suhih aditiva sumpora, fosfora, cinka, molbidena c3 malo, c2 više itd i to u omjerima 30% pa opet 30% itd.
Smanjena količina aditiva za nekakav procenat, ne znači nužno i smanjenu zaštitu motora za tome blizak procenat. Aditivacija ACEA A3/B4 ulja je drugačija od ACEA Cx ulja. Neko bi verovatno rekao jednostavnija pa zato i jeftinija.

Dole je link do pdf-a koji donekle prikazuje suštinu priče - Additive challenges in meeting new automotive engine specifications
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:eL62lYZbqt4J:phx.corporate-ir.net/External.File?item=UGFyZW50SUQ9MTMyOXxDaGlsZElEPS0xfFR5cGU9Mw==&t=1+&cd

Već sam pominjao link do lubrizolove alatke koja jednostavno prikazuje odnos između različitih normi

https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
 
Posljednje uređivanje:

BoboActiva

New member
Cx ulja su jedan kompromis između zaštite motora i zaštite dpf-a. Kompromis!

Pošto sam ja trol, evo ti objasni ljudima čemu služe, fosfor, molibden, cink i ostalo u ulju i kad spominješ količinu aditiva i što prvo propada u ulju.

Inače ja sam pričao o ulljima iste gradacije a gradaciju određuje i klima gdje se auto vozi.

Vrlo zoran primjer su motori 1.6 do 2.0 ts pogotovou cf3 varijanti, gdje ti motori pokazuju očajan tlak ulja sa uljima 5w40 u odnosu na 5w50 ili 10w60 i većina Ts motora cf3 je odavno prolupala. Naravno ovaj motor je malo poddimenzioniran sa klipovima i karikama. (ovo je samo mala digresija na klimu u kojoj se nalazimo)
5w30 , ljeto, brza vožnja autoputom ili stani kreni u gradu gdje su temparature 40 stupnjeva. Ne hvala.
 

DS9

Active member
Sva ulja su kompromis, a C3 ulja su odličan kompromis za većinu današnjih (u poslednjih petnestak godina) HDi motora.

5W-30, brža vožnja autoputem i stani kreni u Beogradu na 45 C - fam fenix energy (ACEA C2). Da, hvala vrlo FAM-u.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Kako odnedavno imam auto diesel Euro6, raspitivao sam se o uljima za te motore i čini mi se da je PROSJEÈNIM korisnicima koji nisu stručnjaci za ulja došlo vrijeme kad je vrag odnio šalu.

Moje je skromno i nestručno mišljenje, ali mišljenje korisnika koji ipak razumije što mu osobe u koje sam kroz godine stekao povjerenje govore i koji želi da mu auto što bezbrižnije služi što duže (pa i budućem vlasniku nakon prodaje):
Nemojte s uljima za nove diesel motore eksperimentirati, dobro prepišite iz servisne knjižice PUNI naziv ulja od prvog do zadnjeg slova i kupujte samo takva, a ne slična, zamjenska, ista takva samo drugog naziva i što vam sve trgovci (ili meni omiljen izraz Mr.Monka "internet people") ne bi mogli reći samo da prodaju robu.
Kupili ste auto za puno novaca, nemojte si komplicirati život tobožnjim uštedama od 100-200 kn godišnje.

Poslije bude Citroen bio kriv, a ne vlasnikova lakomislenost.
 

DS9

Active member
U tome ima mnogo istine, ali takođe neko može da shvati na način da od toga napravi zakon koji ne stoji (i to mnogi često učine, jer su neupućeni - a inače ne podrazumevam da si ti to učionio La Marche)

Za Citroen/Pgt. tj. PSA Euro 6 dizele - proizvođač je tačno predvideo norme koje ulje mora da zadovoljava, odnosno approval od PSA koji mora da poseduje konkretno ulje.

Dakle radi se (da se ograničimo samo na to) o normi PSA B71 2312.

PSA u svojoj tehničkoj dokumentaciji preporučuje (i to naglašava) - upotrebu totalovog ulja Ineo First, ali nakon tog navoda (a što mnogi ispuštaju) ističe decidirano i sledeće
Ili bilo koje drugo ulje koje zadovoljava norme PSA PEUGEOT CITROEN

Dakle to ne znači da nije adekvatno upotrebiti i neko drugo ulje koje ima isti Approval (dobijen od PSA)

Na primer, legendarni Yacco proizvodi ovo LUBE P 0W30
[ame]http://www.yacco.ee/tf.oigus/wrtandbafils/20141191931581857/1420615437_LUBE_P_0W_30_EE_33_2014.pdf[/ame]


Je li to zamensko, slično, drugog naziva?

Da li je takvo i Shell Helix Ultra Proffesional AP-L, [ame]http://www.lubexcel.com/repo/docs/A17-9251-FT%20-%20Helix%20Ultra%20Professional%20AP-L%200W-30.pdf[/ame]

ili npr. Motul Specific 2312 0W30..?

***

Ovaj slučaj koji ti opisuješ La Marche (da se ne kupuje ulje sličnog naziva) - može da se veže za recimo pojedina ulja Ineo serije (kao i za ulja Quartz serije).

Ja sam lično imao priliku videti da u privatnoj prodavnici rezervnih delova koja se specijalizovala za Citroen Peugeot vozila - drže ulje za koje nisu znali da je namenjeno VW-u a ne Citroenu (druga je priča što bi u udređenim slučajevima takvo ulje bilo odgovarajuće) - dakle nudili su totalovo Ineo 504/507, a nisu znali da su trebali da drže Ineo ECS (tada se Ineo First nije ni proizvodilo).

Dakle ako si mislio na slučaj kada je za određeni motor PSA propisala isključivo normu PSA B71 2312 i shodno tome preporučila upotrebu isključivo ulja Ineo First - sasvim si u pravu da je (servisna, ili pri preporuci) greška koristiti drugo ulje Ineo serije.

Ako si (a verujem da nisi) mislio na slučaj da je motoru jedino dobro/adekvatno/propisano ulje Ineo First i nijedno drugo, pa čak ni ona koja imaju isti PSA Approval - oko toga može da se diskutuje, ali bi to bio pogrešan stav (jer je u suprotnosti sa time što je sama PSA napisala u preporukama za motorna ulja)

Usput, Approval od PSA košta nezanimarivu količinu novca od blizu stotinu hiljada evra. Za razliku od toga, Approval-i drugih proizvođača koštaju znatno manje (npr. od Daimlera ili VW). Lanoratorisjko testiranje naravno da ne košta toliko - već PSA štiti svoje partnerstvo sa Total-om.

Btw, Total je 1992. preuzeo Yacco za 300 miliona franc. franaka i praktično je njihov vlasnik.

Pa kada neki internet people bude pomenuo da se umesto Ineo First može razmisliti o upotrebi yacco Lube P - onda PROSECNI korisnik može dobro da se zapita koje od ta dva totalova ulja da koristi. Doduše, o uštedi najpre razmišlja ako bude preferirao Ineo First ulje (jer će yacco pandan verovatno platiti više).

Na kraju krajeva i ne mora odnosno ne treba da razmišlja, jer će o tome razmišljati servis koji mu pruža uslugu, a on samo treba da ga odveze u onaj koji je ovlašćen. a prethodno da spremi nezanemarivu količinu novca.

Ako će da razmišlja - onda će između ostalog i da pazi šta mu govore osobe u koje je kroz godine stekao poverenje.

Hint: Kada se u servisu popuni radni nalog, a kupac/mušterija potpiše isti da se npr. određeno ulje sipa u auto (i promene filteri pri malom servisu) - kako kupac tj mišterija zna da je specifikovano ulje i sipano?

Pa ne zna (osim ako nije bio prisutan). Može samo da ima veće ili manje poverenje, kao i u npr. reči nekog internet pipla.

P.S - Hvala administraciji za sređivanje teme i uklanjanje off topic-a
 
Posljednje uređivanje:

Phantom

Drajver
ja sam na servisu zahtjevao Castrol Edge Professional Longlife III 5W-30, nije me mogo niko ubijedit drugačije :D
e da, super zadovolja sa uljem...prije je bio total samo sada baš prede...
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Spawn

Well-known member
Hint: Kada se u servisu popuni radni nalog, a kupac/mušterija potpiše isti da se npr. određeno ulje sipa u auto (i promene filteri pri malom servisu) - kako kupac tj mišterija zna da je specifikovano ulje i sipano?

Pa ne zna (osim ako nije bio prisutan). Može samo da ima veće ili manje poverenje.
Povjerenje se lako izgubi tako da sam siguran da vecina ozbiljnih sipa ono sto napise na racunu. Razlika u zaradi je minorna u odnosu na gubitak poslovanja i zatvaranja autokuce/servisa.
 

vborovic

C5 modifikator
Hint: Kada se u servisu popuni radni nalog, a kupac/mušterija potpiše isti da se npr. određeno ulje sipa u auto (i promene filteri pri malom servisu) - kako kupac tj mišterija zna da je specifikovano ulje i sipano?
Kako znaš da je doktor prilikom operacije zamijenio dio u tebi koji je trebao biti operiran ili da nije ostavio višak alata u tebi?

LOL

Uopće glupo na taj način razmišljati, jer se onda sve svede na to da mi morao apsolutno sam sve odrađivati u svim ljudskim sferama ... ako se vratimo na ulje, kako možeš znati da bočica npr. 0-30 ulja koju si kupio nije mijenjana, odnosno da je u njoj upravo sadržaj koji se u njoj i treba nalaziti? Èep i naljepnica se vrlo lako mogu pripremiti, a ulje može biti i maslinovo ... ne postoji najbolje ulje, jer da ga ima, jedino ono bi se i proizvodilo, ili bi cijena bila abnormalna veća u odnosu na sva ostala ... postoji preporuka, a za PSA vozila to je najčešće (ili gotovo uvijek) TOTAL ... a sve ostalo može i ne mora biti bolje, i na svakome je da eksperimentira sa svojim autom što god ga volja ...
 
Na vrh