Nizak tlak ulja

Saša1

Citroen C4
Poštovani,
Moj C4 1.4 16V (2010g) prijavljuje nizak tlak ulja.
U pravilu se to dešava prilikom prvog stajanja nakon vožnje autocestom (110-130kmh). Problem se počeo pojavljivati krajem prošle godine, tada smo promijenili indikator pritiska i greška se je prestala pojavljivati. Sve je bilo ok 3-4 mjeseca dok se greška pred cca mjesec dana opet nije počela pojavljivati.
Izmjeren mu je tlak na 3500 okretaja i on je 2,5 bara (navodno bi trebao biti 4 bara), a na leru mu je izmjereno 0,5 bara (navodno bi trebao biti 0,6 bara).
U servisu savjetuju zamjenu uljne pumpe kao idući korak.
Ima li netko iskustva s ovim problemom?
Hvala ekipa, cijenim svaki savjet.
 

Saša1

Citroen C4
Nema zafrkancije, pumpa mora biti idući korak...
Ali muće me samo ona 3-4 mjeseca kada je nakon promjene indikatora bilo sve OK.
Kako je onda pumpa radila dobro?
 

sir.Oliver

Well-known member
već tada nije radila dobro , ali tlak niste merili , pa to nisi znao. na novom prekidaču pritiska ulja je sve delovalo kao OK ... ali na kojem stvarnom pritisku je isključivao to neznaš . kako momci savjetuju , uljna pumpa nova ... a ako imaš volje , love i nerava , ubaci jedan manometar za pritisak ulja .... ( uricu u kokpit i idemo se voziti . izvedbu ostavljam na tebi ... klasični manometar i bakarna cev, električni pretvarač ... to odluči sam )
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ono što sam vidio u servisu na jendom Pug 207, nizak tlak je prijavljivao jer je problem bio u filteru, a onda i ulju.
Možda je to jeftinija opcija, ali možda i skuplja, ako je problem doista u pumpi.
 

Saša1

Citroen C4
Ulje se redovito mijenja zajedno s filterom svakih 10tkm. Sumnjam da bi ulje stvorilo takvu razliku u tlakovima.
 

Dalibor

Dado Tornado
Sumnjam da bi ulje stvorilo takvu razliku u tlakovima.
viskoznost i gustoća su važni, i ulje pritisak može smanjiti za 2x. ako ga nisi sam zamijenio teško je biti sto posto siguran koje je utočeno. uz to, kako je bjelivuk napisao, treba zamjeniti i filter.
ulje se najviše zagrijava na autocesti, kad mu se smanjuje viskozitet, i zbog toga sam ranije citirao tvoj upis.
u ovom slučaju otišao bi izmjeriti pritisak nakon što stavim 10w40 koje bi ja kupio. iako, tehnički gledano, neka ulja nižih gradacija mogu imati još i višu pumpabilnost.
tvoj izbor ako želiš rastavljati motor i najprije mijenjati pumpu
 

Memphis

Active member
viskoznost i gustoća su važni, i ulje pritisak može smanjiti za 2x. ako ga nisi sam zamijenio teško je biti sto posto siguran koje je utočeno. uz to, kako je bjelivuk napisao, treba zamjeniti i filter.
ulje se najviše zagrijava na autocesti, kad mu se smanjuje viskozitet, i zbog toga sam ranije citirao tvoj upis.
u ovom slučaju otišao bi izmjeriti pritisak nakon što stavim 10w40 koje bi ja kupio. iako, tehnički gledano, neka ulja nižih gradacija mogu imati još i višu pumpabilnost.
tvoj izbor ako želiš rastavljati motor i najprije mijenjati pumpu
Nebitno je kakvo je ulje. Ako je pumpa i motor ispravan možeš sipat najrjeđe ulje, pumpa i podmazivanje mora radit dobro. On ima problem koji neće riješit uljem, može ga eventualno time zakamuflirat na neko vrijeme. A ali ako je pumpa slaba pitanje je vremena kad će ležajevi nastradat bez obzira što ne pali lampicu.
 

Saša1

Citroen C4
Od prvog dana se u njega toči Total Quartz 9000 5w40. E sad ako netko na računu napiše jedno a utoči drugo to mi je već teška špekulacija posebno kada kao ja znaš ekipu koja to radi. Tako onda mogu sumjati na svaki dio ikada ugrađen ili zamijenjen na autu, a onda možemo počet sumnjat i na svaku litru goriva utočenu u naše aute... tako daleko ipak nebih išao. Cijenim svaki komentar, ali pošto se i ulje i filter redovno mijenjaju ja bih ulje ipak eliminirao kao uzrok.
 

DS9

Active member
Imali smo slučaj detaljno opisan na CFS-u u vezi 1,6 HDi 2006. godište u kome se mesecima povremeno (na slučajnoj bazi) oglašavao nizak pritisak ulja. Maltretirao se sa novim senzorom, promenama ulja, prethodno je detaljno čišćen karter zbog propale turbine i zapušenih sita - ali je problem rešen tek sa zamenom uljne pumpe. U celoj toj priči je čovek prešao nekoliko hiljada km. Ipak, kako stoje stvari izgleda da nije bilo ozbiljnijih posledica po motor.

Pre tog problema je crkla turbina pa je zatečen katastrofalan krš od prošlih zamena ulja (auto iz uvoza), na situ uljne pumpe kao i na situ voda za snabdevanje turbine uljem. Sve je fino oprano, reparirano i spakovano - ali je posle par meseci počeo da ga ubija nizak pritisak ulja, povremeno. Dok nije promenjena uljna pumpa - a u nekim slučajevima (jer je bio kod više sasvim iskusnih majstora za HDi) je pri merenju pritisak bio korektan, kada je meren.

Zaključak bi otprilike bio da su prethodni dugi intervali zamene ulja upropastili uljnu pumpu, i turbinu (u kombinaciji sa najverovatnije uljem nižeg kvaliteta, jer je PSA u tim godištima dokumentacijom dozvoljavala intervale od 30000 km i sa polusitetskim uljem gradacije 10W-40). Sa korišćenjem sasvim kvalitetnih ulja nakon toga (a ipak mu je posle toga vrisnula turbina), najverovatnije je samo donekle odložio tj. smanjio učestalost javljanja problema.


Btw, mislio sam da ću doživeti oglašavanje senzora za nizak pritisak ulja na svom C3 (1,4 HDi, 2006. sa nepoznatom kilometražom uvežen iz francuske 2011. ) prošlog leta u Beogradu kada je senzor spoljašnje temeparture prijavljivao 48 C, sa punim autom, na uzbrdici i uključenom klimom, pri čemu je motorno ulje (fam fenix energy psa) jedno od najtanjih u 5W-30 gradaciji (10,1 mm2/s @100 C) - ali se to nije desilo. Sa takvim iskustvom - recimo da bih potpisao ovo što je naveo Memphis

U vezi C4 1,4 16v, nije sasvim jasno da li je to eventualno HDi ili benzinac TU5, ali koliko se sećam iz servisnog uputstva na 3000 ili 3500 RPM je naveden podatak od 3, 3,5 ili 4 Bar. Ako je izmereno manje od toga, a kažeš da je 2,5 - ili je ulje pretanko ili pumpa ne radi dobro, a eventualno i filter ume da napravi problem. Ljudi gore sve to rekoše, samo je pitanje da li je onaj koji je merio pritisak siguran da je ulje adekvatnog viskoziteta i da je ostalo ispravno (npr. filter).

Uglavnom je zgodnije/sigurnije da se krene od jednostavnijih stvari tipa promena ulja, ali kako memphis kaže to u sklučaju problematične uljne pumpe može eventualno samo zakamuflirati problem, pa da te ponovo ko zna gde sačeka nizak pritisak ulja.

Moj lični savet je - ukoliko imaš sasvim poverenje u taj servis tj. u čoveka koji je merio pritisak i savetovao promenu uljne pumpe, onda se prekrsti, skupi novac za radove i računaj da će dobar majstor da ti završi nešto o čemu više nećeš morati da razmišljaš.

Ako nisi sasvim siguran u servis, eventualno da tražiš drugo mišljenje tj. da odeš kod još nekog da premeri pritisak.

Btw, za merenje pritiska majstor bi trebao da ima neko svoje standardno ulje, ali u praksi se gotovo niko ne zeza sa time. Na kraju krajeva, moraju majstori da žive i od ovaca, jer i njih život ume žestoko da ošiša.

***

@Saša
na osnovu tvog poslednjeg komentara - biće da je nazgodnije promeniti uljnu pumpu tj. poslušati one koji su radili taj auto.

Kad sasvim imaš poverenja u te ljude, ovi komentari mogu da ti budu za neko dodatno znanje tj. informisanost - ali su najključniji ti koji ti održavaju auto, jer su ti oni već rekli šta je rešenje problema, za koje će nekako (na kraju krajeva) i garantovati.
 
Posljednje uređivanje:

Daniels

New member
Mijenjao si senzr pritska I bilo dobro neko vrijeme, samo onak usput meni su mijenjali isto ali nije bio OEM, neko vrijeme bilo dobro I opet isti klinac, tlak u vožnji mjeren I dobar, kupljen OEM sensor i vidi vraga več 2g, ništa.

Sa uljima isto oprezno, osobno se uvjerio da isti krnistar , ali unutra nisu ista ulja, jedan kupljen u servisu, drugi u jednom šoping centru.
Slučaj sa identičnim motorom kod motora razlika, na jednog ide "običan" filter na drugog sa oprugom, kao neki pritisak mu se mora stvorit, i skuplji nekih 100kn. a filteri vizualno potpuno isti.
Kako je kolega rekao daj prvo manometer i u vožnji vidjet tlak.
 

Memphis

Active member
Možeš li to malo pojasniti?

Iz tvog posta zaključujem da ležajevi mogu biti uzrok niskom pritisku, pa me zanima kako.
Da. Kad se motor dobro zgrije i ulje razrijedi a ležajevi u banani onda ulje curi na ležajevima i gubi se pritisak.

Mijenjao si senzr pritska I bilo dobro neko vrijeme, samo onak usput meni su mijenjali isto ali nije bio OEM, neko vrijeme bilo dobro I opet isti klinac, tlak u vožnji mjeren I dobar, kupljen OEM sensor i vidi vraga več 2g, ništa.

Sa uljima isto oprezno, osobno se uvjerio da isti krnistar , ali unutra nisu ista ulja, jedan kupljen u servisu, drugi u jednom šoping centru.
Slučaj sa identičnim motorom kod motora razlika, na jednog ide "običan" filter na drugog sa oprugom, kao neki pritisak mu se mora stvorit, i skuplji nekih 100kn. a filteri vizualno potpuno isti.
Kako je kolega rekao daj prvo manometer i u vožnji vidjet tlak.
Istina ako nije OEM senzor on može radit probleme. Ali predpostavljam da ga vozi u ovlašteni? A i mjerili su pritisak.

Da je do filtera onda bi to primjetio kod hladnog starta.
 
Na vrh