Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

DS9

Active member
Ako u Hrvatskoj postoji ovlašćeni uvoznik za Castrol ne bih se dvoumio da ga uzmem (posebno ako nema ine) ukoliko je to na pumpi od njega. U suprotnom, obišao bih ga u širokom luku (i potražio bilo šta drugo sličnog viskoziteta po ACEA C3, dakle 5W-30).

Šta ostalo nude od ulja u trgovini, i šta ima na pumpama? Èije su ti pumpe dostupne?
 

Cutac

Prèkaroš
Ma već sam uzeo Castrol Edge C3 5W-30.
Ispao je (preko prijatelja) jefitiniji od Ine, a ne bi trebao biti lošiji.
 

DS9

Active member
Huh, to je malo diskutabilno pitanje za C5 X7 2,0 HDi, verovatno bi VIN pomogao - jer se u taj model pored tri varijante automatskih menjača (al4,am6 i at6), kao i jednog poluautomatskog tj. pilotiranog (mcp), ugrađivale i dve varijante manuelnih menjača (mcm i ml6c), a kod jednog od ta dva je u zavisnosti od konstrukcije kartera različita i zapremina ulja koja se sipa.

Dakle, ukoliko imaš MCM 6/1 - za njega je zapremina suvog menjača i kartera (tzv. Dry Fill) 2,2 L, dok je Service Fill - 2,1 L.

Lično, ne bih u tom slučaju prilikom standardnog ispuštanja ulja iz menjača sipao više od 2 L. Osim toga, najrentabilnije ti je da nađeš pakovanje od 2 L (viđao sam i takva) totalovog transmission gear 8 jer je ono oko 10ak evra.

U slučaju da se radi o menjaču ML6C 6/1 - sa tim menjačem karter može biti bez rebara, ili može biti sa rebrima.

Varijanta sa karterom bez rebara - Dry Fill 2,9 L, Service Fill 2,6 L
Varijanta karter sa rebrima - Dry Fill 2,2 L, Service Fill 1,9 L

Između ostalog - suština priče je da sam mereći zapremine ulivenog i ispuštenog ulja na svojoj c3ojci koja ima menjač sa zapreminom od 2 L konstatovao da prilikom sledećeg ispuštanja ulja ima 2,2 L, tj. da sam komotno mogao da sipam koji deci manje.

Ako pošalješ VIN možemo da pogledamo tačno koji je menjač.

***

E` da, hvala ti akonto onog "bog za ulje" - al`svetlosnim godinama sam daleko od toga.

Samo po malo više čitam i po nešto posmatram i probam, pa prepričavam. Al` u svakom slučaju vrlo hvala, jer volim da pišem za one koji cene šta imam reći.

:palac-gore:

***

Ma već sam uzeo Castrol Edge C3 5W-30.
Ispao je (preko prijatelja) jefitiniji od Ine, a ne bi trebao biti lošij
Pa super, sledi testiranje, pa ćemo naučiti nešto novo. Najverovatnije je da će se time završiti priča tj da će pritisak i pod najtežim uslovima biti adekvatan, čudilo bi me drugačije. Inače, ne reče šta je od ulja bilo kada se javilo upozorenje.
:palac-gore:
 

Cutac

Prèkaroš
Pa super, sledi testiranje, pa ćemo naučiti nešto novo.
Nadam se samo dobre stvari :D

Najverovatnije je da će se time završiti priča tj da će pritisak i pod najtežim uslovima biti adekvatan
Više me zanima potrošnja ulja i zvuk/osjećaj.

Inače, ne reče šta je od ulja bilo kada se javilo upozorenje.
Od nula do 115 tisuća, non stop je bio Ineo ECS. Sada mijenjam na deblje ulje.
Ako ljudi voze sa uljem iz Kauflanda, pretpostavljam da Castrol ne može škoditi :)
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Hvala ti za komentare.

***

Više me zanima potrošnja ulja i zvuk/osjećaj.
Pa, biće zanimljiva opažanja, moglo bi se lako uspostaviti da zvuk bude manje izražen i potrošnja ulja na nižem nivou - mada lično mislim da se teško može tako nešto odvojiti od npr. uticaja sastava goriva. Razlike će se sigurno konstatovati, samo je pitanje koliko u tome udela ima jedino ulje.

Sa druge strane, pošto ti forsiraš motor za razliku od najveće većine, vrlo verovatno da će efekti biti uočljiviji. Recimo, sa tanjim uljem bi verovatno neko konstatovao da je direktniji odziv na gas (zbog čega je praksa među sportistima da se koriste tanja ulja, u smislu najtanja moguća koja će još uvek zaštiti motor).
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Uzet cu 3l i bit miran! Al evo vidim da imas volje pa evo vin VF7RDRHF8BL548728 sad me zanima koji tocno mjenjac imam! Kad stignes, neopterecivaj se, meni ga je naporno i samo prepisat :D

hvala pozz!
 

DS9

Active member
Menjač je BVM ML6 CL, a prema slici sa servisnog sajta (jer to u pisanim karakteristikama vozila nije precizirano) - karter je sa rebrima, dakle treba ti 1,9 L.
 

Cutac

Prèkaroš
Sa druge strane, pošto ti forsiraš motor za razliku od najveće većine, vrlo verovatno da će efekti biti uočljiviji. Recimo, sa tanjim uljem bi verovatno neko konstatovao da je direktniji odziv na gas (zbog čega je praksa među sportistima da se koriste tanja ulja, u smislu najtanja moguća koja će još uvek zaštiti motor).
Budem ga prikopčao i na dijagnostiku da vidim koliko kojem ulju treba da se zagrije. Jedino što je Ineo sada star pa nije fer usporedba.
Ali mogu probati pronaći mjerenje tlaka pa usporediti par scenarija.
 

Cutac

Prèkaroš
Ne mogu naci nigdje 9000 0w40.
Ima netko preporuku full sintetike, na 100°C da je viskoznost oko 14, na 40 da je ispod 90 i da je indeks viskoznosti iznad 175?
 

bikerbj

Member
kod mene je u C5 Ina Star 5W40 i još malo pa će izmjena, uglavnom auto sa njim radi kao i sa T9000 i ne troši ga....isto će ulje na sljedećoj izmjeni u P206 1.4hdi jer nemam DPF a u audi A4 1.9tdi ide za koji dan Milenium 5W40.....još razmatram da u Scenic 1.5dci 2011.g. stavi Ina 5W30 samo moram još malo proučiti o tome....znači sva moja vozila uključujući IMT539 koriste INA ulja.....reko mi jedan trgovac kad sam ga pito imaju li Ina ulja da je 50% ulja na policama od Ine a ja nek si mislim....:confused:
 
Na vrh