Koji diskovi i disk pločice

darko

Member
Danas sam se vozio po autoputu i primjetio sam da mi iznad cca 100km/h malo drma volan i prvi kraj a iznad 130km/h dosta drma volan i prvi kraj...to sam primjetio odmah nakon što su stavljeni novi diskovi i pločice, ali nisam na to obračao pažnju jer me i prije malo to zezalo iznad 130 km/h. Problem je što je to sad puno gore i neda se uopće voziti iznad 130 km/h.
Jel postoji mogućnost da nešto zezneju kod postavljanja diskova i pločica i da nastaju takvi problemi, ili se to mijenjanje diskova i pločica slučajno poklopilo sa problemom guma ili felga (imao sam prilike probati kako drmaju loša guma ili svinuta felga) ?
 

fullcool

New member
prije stavljanja novih diskova treba očistiti dobro glavčine na koje idu diskovi, dovoljno je malo hrđe ili prljavštine pa da disk ne sjedne kako treba. meni je kolega vulkanizer tvrdio da loše gume uzrokuju vibracije do brzine od cca 90kmh a preko toga da je nešto drugo, manžete,nosači motora ili tako nešto, međutim ja sam imao alu felge koje su tresle na 130-140kmh, a poslije kad sam vratio čelične više nije treslo ništa. ako su stari diskovi nejednako kočili a ti si vozio tako duže vrijeme, onda su se i gume mogle nejednako istrošiti.
 

darko

Member
prije stavljanja novih diskova treba očistiti dobro glavčine na koje idu diskovi, dovoljno je malo hrđe ili prljavštine pa da disk ne sjedne kako treba. meni je kolega vulkanizer tvrdio da loše gume uzrokuju vibracije do brzine od cca 90kmh a preko toga da je nešto drugo, manžete,nosači motora ili tako nešto, međutim ja sam imao alu felge koje su tresle na 130-140kmh, a poslije kad sam vratio čelične više nije treslo ništa. ako su stari diskovi nejednako kočili a ti si vozio tako duže vrijeme, onda su se i gume mogle nejednako istrošiti.
...ako nebi bila glavčina očišćena do kraja nebi li onda treslo i kod kočenja ?
...neznam koliko je bitno, ali od zadnjeg balansiranja prošlo je cca 6 mjeseci ili 10000 km.
 

fullcool

New member
vjerojatno nisi ni probao kočiti pri večim brzinama, teško je to procijeniti što je u pitanju, ali moraš uzeti u obzir svaku mogućnost, jer kod takvih stvari obično uzrok bude nešto što na prvu pomisao nema veze sa tim. meni je tako guma bila deformirana, kad sam otišao kod vulkanizera on kad je vidio odmah zaključio da je bila pregrijavana. u prvi mah sam pomislio ne može biti to jer bi onda i druga bila ista, poslije se sjetim da su na tom kotaču cvilile pločice, to sam popravio ali od tog cviljenja se toplina sa diska prenosila na felgu i gumu pa je tako stradala guma.
sad ti je najjednostavnije i najjeftinije provjeriti gume dali su izbalansirane, pa onda tražiti dalje ako nije to uzrok.
 

darkoooo

Limunofil :-)
sad ti je najjednostavnije i najjeftinije provjeriti gume dali su izbalansirane, pa onda tražiti dalje ako nije to uzrok.
ma upravo tako.
vulkanizeru na balansiranje i eventualno da ti preslaže kotače prema načinu kako bi se ravnomjernije trošili pa... tek onda ćeš moći vidjeti je li problem u diskovima/montaži istih.

Meni su na CX-u gume bile uzrokom što je volan bježao u stranu i to baš osjetno. Mislio sam, moram na geometriju. Rekoh, ajd kupit ću prije geometrije nove gume i na putu do geometričara skužih kako volan ne bježi!

ps mali savjet: na paknama i diskovima SE NE ŠTEDI. Ja uvijek kupim originalni tekstar set, a talijanske i ine podvarijante kupih samo jednom i NIKADA više ;)
 

marek45

New member
meni isto treslo pri brzini od 110 na dalje i to lineranom progresijom. što već brzina više trese. kod kočenja ne.
promijenio prednje diskove i pločice i sad trese tek od 130 na dalje. :)
pregledali auto i rekli da je to od guma koje su stare 6 godina (tj od datuma proizvodnje će sad bit 7 godina).
valjda je tako.
 

darko

Member
vjerojatno nisi ni probao kočiti pri večim brzinama, teško je to procijeniti što je u pitanju, ali moraš uzeti u obzir svaku mogućnost, jer kod takvih stvari obično uzrok bude nešto što na prvu pomisao nema veze sa tim. meni je tako guma bila deformirana, kad sam otišao kod vulkanizera on kad je vidio odmah zaključio da je bila pregrijavana. u prvi mah sam pomislio ne može biti to jer bi onda i druga bila ista, poslije se sjetim da su na tom kotaču cvilile pločice, to sam popravio ali od tog cviljenja se toplina sa diska prenosila na felgu i gumu pa je tako stradala guma.
sad ti je najjednostavnije i najjeftinije provjeriti gume dali su izbalansirane, pa onda tražiti dalje ako nije to uzrok.
Ovo s pregrijavanjem gume je "interesantno", meni su felge nakon malo duže vožnje dosta tople. Ne znam o kojoj toplini je riječ, ali mogu na njima držati ruku a da se ne opečem :thinking:
 

darkoooo

Limunofil :-)
Ovo s pregrijavanjem gume je "interesantno", meni su felge nakon malo duže vožnje dosta tople. Ne znam o kojoj toplini je riječ, ali mogu na njima držati ruku a da se ne opečem :thinking:
to ti je skroz normalno.

sjećam se jednog putovanja, vozačica je nekih 10min kočila po nizbrdici ;), a kada smo stigli do dna planine, iz lijevog i desnog blatobrana izlazio je golemi dim... Naravno, diskovi su već bili užareni, a vozačica se čudom čudila otkrivši po prvi puta trenje kao pojam :D
 

darko

Member
Ako nije to pregrijavanje, tj. ako možemo to grijanje svesti pod normalno onda mi nije više jasno što se moglo dogoditi. Majstor koji je postavljao diskove veli da je sve počišćeno i postavljeno kako treba.
 

darkoooo

Limunofil :-)
Ako nije to pregrijavanje, tj. ako možemo to grijanje svesti pod normalno onda mi nije više jasno što se moglo dogoditi. Majstor koji je postavljao diskove veli da je sve počišćeno i postavljeno kako treba.
pitanje je kakve su gume... Možda su izbalansirane, ali deformirane pa opet imaš show...

Pokušaj stražnje staviti naprijed (lijeva na desnu stranu), a prednje nazad (isto promijeniš strane pa onda test na 130km/h
 

darko

Member
pitanje je kakve su gume... Možda su izbalansirane, ali deformirane pa opet imaš show...

Pokušaj stražnje staviti naprijed (lijeva na desnu stranu), a prednje nazad (isto promijeniš strane pa onda test na 130km/h
Gume su Sava Eskimo S3 vožene tri zime + prošle godine do šestog mjeseca, teško da su idealne i mislio sam ih skroz "poderati" do ove zime a onda kupiti četiri nove :whistling:

Najviše me muči to što se to pogoršanje trešnje poklopilo sa stavljenjem novih diskova i pločica pa nikako ne mogu biti 100% siguran da nisu oni nešto zeznuli.
 

darko

Member
Konačno sam ulovio vremena (i auto) i stavio sam ljetne gume, a kad ono trese još jače nego sa zimskim gumama...iznad cca 110-120km/h trese volan jako, a koliko sam primjetio sad na višim brzinama trese volan malo i kod kočenja što sa zimskim gumama nije bio slučaj.
Ove ljetne su mi inače i lani radile probleme i tek nakon balansiranja u BATu sam se mogao voziti normalno.
 

deda

New member
Ima više mogućnosti zašto se to dešava,evo ja ti nabrojim,pa možda ti pomogne,ako nije niš od toga onda,ili trpi ili kupuj druge;gume se ne smiju rotirati,sa lijeve na desno,prednje -zadnje,kada naprave preko 50 000km bez obzira koliko su potrošene više ne valjaju,ako imaju manje od pola dubine profila(4mm),isto tako su za otpis.Usljed naglog žestokog kočenja dolazi do deformacija,isto tako ako se voziš duže vrijeme,recimo sat,dva po autoputu,većom brzinom i naglo staneš i ostaviš tako auto,gume su za otpis,kao kod neke kratkotrajne žestoke vožnje i onda samo staneš i ostaviš,a ne smanjiš brzinu na na laganu vožnju da se postepeno ohlade i vrate u prvobitno stanje,jer se gazeći sloj od temeperature pomiće i ako se stane ohlade se u tom pomaknutom položaju i tako zaljepe slojevi i poslije trese ko luda i nema pomaći.Isto tako provjeri dali ima valovite boćne strane,ako ima popustila je boćnica i nema pomoći,a to se često dešava od penjanja na rubnjak i udaraca u rupe,a da ti to u vožnji ni ne osjetiš.Eto valjda će ti pomoći nabrojene situacije.
 

Dalibor

Dado Tornado
ako ti je prošli put pomoglo balansiranje, onda znaš gdje je problem.

pišeš kako paziš da svaka guma dobije felgu na kojoj je bila lani. znači ti zapravo mjenjaš gume ali imaš jedne felge. prilikom zamjene guma sasvim je normalno da se kotač balansira.

ako se ne voziš po snijegu, razmisli i o all season gumama, koje su kompromis između ljetnih i zimskih, dobre su ljeti dok imaju poboljšanju trakciju na kiši/blatu i zimi. uzmeš neke od renomirane marke ali zapravo uštediš jer ih nećeš zamjenjivati i nećeš imati problema kao sada.

neki kažu kako all season gume nisu na razini ljetnih ljeti ni zimskih zimi, ali primjerice ja imam briđston b250 već neko vrijeme i guma je zaista solidna.
 

deda

New member
Kolko ja znam Bridgestine uopće ne radi cjelogodišnje gume,a B250 je apsolutno ljetna guma.Cjelogodišnje radi Toyo,Vredestain,Good Year,Pirelli i možda još neki ,ali od poznatih brendova nitko drugi.
 

1587 VTS

New member
Koliko sam ja upucen, B250 je cista ljetna guma. Mozda je greska na onoj stranici na kojoj si naletio na drukciju informaciju :confused:
 
Na vrh