C4, 1.4 VTi, by Cutac

Milosh

Test
Možeš, ali tako da daš kontakt praznim ključem (samo oštrica i kućište, bez transpondera), ili da izvadiš bateriju.

Ako ti je ispravan ključ u bravi, auto će njega detektovati i možda neće htjeti sinhronizovati novi.
 

Cutac

Prèkaroš
Imam onaj invalidski ključ bez elektronike, on bi onda trebao biti dosta.
Budem probao kroz pola sata pa ćemo vidjeti što će biti :)

Ne funkcionira.
Sutra ću ga narezati i upariti pa što bude.

Ključ narezan, uparen preko Diagboxa i daljinski ne radi.
Hebo im ja mater kosooku.
 

Cutac

Prèkaroš
Prvo bude lagano upozorenje tako što upali displej.

Onda malo zagusti

A onda gazda razriješi kesu pa se smiri



Balansirao danas kotače u Autolabu, sva 4 trebala balansiranje i sada više ne trese na 130-140.
 

Cutac

Prèkaroš
Vozio 120, 130 s gasom, pustio ga na cca 5 sekundi i onda poklopio i bacilo mi oil pressure fault.

Ideje? Da je VANOS naglo uzrokovao pad tlaka? Nesto drugo?
Sutra cu ga na diagbox.
 

Cutac

Prèkaroš
Ma ako je sinoć izvezao još 30-40 km na 100 i više, nije mu ništa.
Ulje je bilo na 30%, nasuo do vrha i to je to.
Cca. 7 deci na 5000 km, nije loše.
 

Cutac

Prèkaroš
Je, puno bolje od bilo kojeg C3 razrijeđivača.

Ali sada, ima već sat vremena, proučavam, proučavam.
Motul 8100 X-Cess 5W-40 je PAO/Ester baza, spada u grupu IV, jako dobre specifikacije.
Kin. vis na 40°C je 85 mm^2/s, na 100°C je 14.2, HTHS je 3.7, točka tečenja -36°C, točka zapaljenja 230°C, ali, hmm, neugodno nizak udio sulfatnog pepela(1.1%).

SHU je GTL baza, hidrokrekirano, grupa III, ali jeftinije(iako, po zamjeni oko 50 kuna, znači 150 kuna u 2 godine, meni), makar zanemarivo.
Kin. vis na 40°C je 74.4 mm^2/s, na 100°C je 13.1, HTHS je 3.68, točka tečenja -39°C,
, niža točka zapaljenja na 215°C i nepoznati udio sulfatnog pepela.

Mobil1 FS kojeg koristim u VTS-u ima sve niže, no grupa je IV. I viskoznosti i HTHS, sve, a najskuplji je od ovih. To su 3 koje sam odabrao za finale(nedostaje Yacco Galaxie RS jer ga nema u Hrvatskoj).

E, dolazimo do problema.
Viskoznost preko zime.
Kako sam sam testirao, 0W40 ulje je daleko "bućkavije" od 5W ulja na -8°C(moja kištra), makar viskoznost na 40°C bila više kod 0W-40 nego kod 5W-30. Znači bolja pumpabilnost je na strani 0W-40, konkretno Mobil1 FS-a. Ali, u aplikaciji kod c4, ta pumpabilnost bi bila zasjenjena višom potrošnjom(jer je tanje od SHU-a). Tu dolazimo do debljih ulja, poput SHU-a i Motul X-Cess-a. Jedno je na donjoj granici radne viskoznosti u xW-40 gradaciji(SHU), a jedno na gornjoj(X-Cess). Također, postoje razlike u viskoznosti na 40°C, no pitanje je kolika je zapravo razlika na -8°C(recimo, prosjek jutara preko zime) jer Motul ima PAO bazu i trebao bi po tom pitanju biti bolji. Pumpabilnost bi trebala biti na strani Motula + viša viskoznost na radnoj temperaturi.

A nakon toga svega dolazimo do onoga što mi je DS9 rekao - na našim prostorima su auti godinama prelazili stotine tisuća kilometara na 10W-xx uljima, pa čini li ta mala razlika zapravo zamjetnu razliku u motoru koji vjerojatno nikada neće doći do 250-300 tisuća kilometara?


A nakon nakona toga, dolazimo do toga da mi VTS radi dosta tiše po zimi na 0W-40 nego na 5W-40(iako, Quartz 9000, ne baš neki tehnološki masterpiece). No koliko tiše? Je, tiše od nečega, ali koliko je to nešto tiše od tamo nečega? Možda ja čujem razliku, a zapravo je ona 5% u nekim laboratorijskim testiranjima.


Uglavnom, bit svega je da bih sa c4 prešao na još deblje ulje(a jedino se nameće Motul X-Cess 5W-40 koje bi trebalo biti jako, jako dobro), a sa VTS-om bih također išao na nešto deblje, jer, realno, više vremena provodi na 5000+ okretaja nego na -8°C.

Ja bih se usudio tvrditi da to ovako izgleda.


Da c4 ne troši ulje, točio bih SHU
Da VTS-a ne vozim po zimi, točio bih Motul X-Cess.

A što da radim kada ove teze nisu zadovoljene, ne znam.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh