[GODINA PRVA]
Statistika
Početna kilometraža (a):
159.002 km
Trenutna kilometraža (b):
190.546 km
Godišnja kilometraža (a)-(b):
31.544 km
Potrošeno litara goriva:
1.455 l
Prosječna potrošnja:
4,71 l/100 km
Troškovi i održavanje nakon prve godine
Sad ću malo detaljnije predstaviti cijenu posjedovanja ovog auta. Troškovi su podijeljeni u nekoliko grupa, i to:
-gorivo
-redovno održavanje
-popravci
-rezervni dijelovi
-registracija
-osiguranje
-njega auta
-cestarine
-dodatna oprema
-promjena guma
-kazne
Gorivo (Fuel)
Pod gorivom se ubraja utrošena količina goriva i AdBlue-a od prvog sipanja do danas. Kao što je gore navedeno, sipano je 1.455 l goriva, te 16 l AdBlue-a. Na tablici se vidi datum, kilometraža, količina u litrima te trošak.
Krivulja bi u tih godinu dana izgledala ovako:
Redovno održavanje (Maintenance)
Pod troškove redovnog održavanja ulazi svi troškovi malog i velikog servisa, odnosno oni troškovi koji nisu došli iznenada, nego se za njih zna da će nastupiti po planu održavanja. Također, pod ove troškove spadaju i svi oni troškovi koji su nastupili po preuzimanju auta, a bili su rezultat pregleda, dijagnostike i naknadnih provjera auta. Detaljnije, tu je išlo sljedeće:
Popravci (Repair)
Pod popravke idu svi troškovi popravka koji su nastupili iznenada i u datom trenutku nisu bili predviđeni.
Rezervni dijelovi (Spare parts)
Imaju dodirnih točaka sa gornjom stavkom, popravcima, a tiču se svih dijelova koji su kupljeni jer su stari dotrajali, pohabani, ili se više ne mogu koristiti.
Registracija (Registration)
Trošak police osiguranja, zelenog kartona, kaska stakala, cestarine, stikera i svih nameta koji idu prilikom registracije vozila.
Osiguranje (Insurance)
Pomoć na putu, odnosno članstvo u BiHAMK-u.
Njega auta (Care)
Kozmetika, preparati za čiššenje i ofržavanje auta.
Cestarina (Toll)
Dodatna oprema (Accessories)
Tu ide sve ono što je kupljeno u vezi auta, a nije bilo nužno. Nekome bi ova kolona bila prazna, ali pošto sam ja malo ćaknut, onda se to fino ispopunjavalo, a bome ni troškovi nisu zanemarivi.
Promjena guma (Change tires)
I ovdje je samo trošak promjene guma i balansiranja.
Kazne (Fine)
Ako to još malo raščlanimo, rezultati su ovakvi:
Kad se sve zbroji, ukupni troškovi iznose
7.195,37 KM. Na prijeđenih 31.544 kilometara to dođe
0,2281 KM po kilometru, odnosno
1 kilometar me košta 0,2281 KM ili 0,1166 €. Ako na ovu cifru dodamo i 23.000 KM, koliko sam vozilo platio, dolazimo do 30.195,37 KM, odnosno na
0,9572 KM po kilometru ili 0,4894 €/km. Ako znamo da živim u mjestu bez javnog prijevoza, jedina alterativa je taxi, čija cijena iznosi 1,20 KM po kilometru, odnosno na ovu kilometražu cijena bi bila 31.544*1,20=37.852,80, plus čekanje, plus nemogućnost utovara svih stvari, sjedalica itd.,
zaključak je da u ekonomskom pogledu kupnja i posjedovanje apsolutno opravdana, a vozilo se isplatilo, u odnosu na druge alternative, već u prvoj godini korištenja.