ključ je u godini proizodnje auta, i kakva su tada bila ulja. rasprostranjenost fap filtera popratila je i tribologija.Ali u service i owner’s manualu pise da je 5w30 zabranjeno i jos napomena ispod ni slucajno 5w30?
Taj navod stoji takav u service i owners manualima iz godišta do neke 2004 - a te godine je ACEA prvi put uvela novu kategoriju ulja tj. ACEA C (tzv Catalyst compatibility oils), pri čemu je kategorija ACEA C2 tri godine kasnije (dakle 2007. god) poslužila kao osnova da PSA formira svoju specifičnu normu namenjenu HDI sa FAP/DPF koja je poznata pod nazivom PSA B71 2290, odnosno da Total u saradnji sa PSA kreira novo ulje - Quartz Ineo ECS 5W-30 koje se i dan danas često koristi.Zanima me koje ulje ide u 2.7 hdi motor?
Svi stavljaju 5w30, tako sam stavia i ja..
Ali u service i owner’s manualu pise da je 5w30 zabranjeno i jos napomena ispod ni slucajno 5w30?
Može informacija, koje je 3 puta skuplje?razlika u cijeni višestruka, skoro pa 3 X.
MOTULMože informacija, koje je 3 puta skuplje?
Danke.Traži ulje sa što manjim NOACK-om.
Našao ATO24_Ölanalysen_ACEA_C2_0W30 (ograđujem se od nekorektnih podataka)MOTUL
Danke.
Šteta što nema te teme u "for Dummies" ali našao
The Noack volatility of an oil is defined as the weight loss of the oil when it is held under isothermal conditions at 250 °C for a period of up to one hour, depending on result collected from the reference material, under a constant flow of nitrogen.
U pitanju je 1.6 THP benzin i poznati njegovi efektiTek sam sada primetio, ovo je tema o motoru 2,7 HDI tj. DT17 čija je kodna oznaka UHZ.
Prema gore u temi pomenutom dokumentu iz 2016. - tom motoru i ne sme da se sipa ulja po normi PSA B71 2312, nego su mu propisana ulja po normi PSA B71 2290 (primarno preporučeno za upotrebu na teritoriji Evrope), PSA B71 2296, i PSA B71 2300 - dakle ulja kao što su Quartz Ineo ECS 5W-30, Quartz 9000 5W-40 i Quartz 7000 10W-40, respektivno.
Ako je u Colnagov 2,7 HDI prethodno korišćeno neko ulje po PSA B71 2312, to otvara zanimljiva pitanja, tipa - ko je to uradio, zašto je to uradio, kao i zanimljive detaljnije opservacije oko rada motora i potrošnje ulja.